Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:48

Frenka schreef:
valt t je nu pas op dat ze vos is :+
Op die andere foto lijkt ze wel iets donkerder zie ik.

ik heb altijd gezegd dat ik geen vos wilde, maar ja je ziet het wel. En idd Zhivago x Gribaldi x Blanc Rivage XX
Vind je dat een perfect match? Ik denk dat de meningen daarover verdeeld zijn :')
Fiore heeft aan moederskant ouder bloed toch?

Nee dat had ik op de andere foto ook al gezien :') Had er alleen nog niet op gereageerd.
En wat Gribaldi betreft, ik ben een echte Gribaldi fan, heb mijn Gribaldi helaas in moeten laten slapen vorig jaar.
Fiore haar moeder is een volle zus van de hengst Inspekteur (Darwin x Amor).

Kajanus

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:57

Ik denk dat Eclipse kinderen ook wel leuk vind hij is er mak genoeg voor, ik zou als er hier iemand komt rijden ze eerder op E. zetten als op mijn andere paard van 6

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:12

Typisch, heerlijk die dieren met zo'n braaf maar toch werklustig karakter!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:13

Ahh wat een leuke foto's Lottie!

Frenka: ze doen het allebei goed! Zhiv heeft nu drie weken vakantie, ging hard zat. :)
Laatst bijgewerkt door Laurie op 23-08-13 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:15

Hoe vaak worden de 3 jarige hier gereden? Fiore word momenteel 2x per week gereden.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:16

Die van ons is 4, maar die deden we drie of vier keer per week.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:18

Ok, ze word nu naast het rijden nog aan de lange lijnen of longeerlijn gewerkt.
Ik denk dat ze over een tijdje wel toe is aan 3x rijden en dan een andere training laten vallen.
Dan kan ik het rijden wat beter doorpakken. Is altijd even puzzelen..

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:33

Ik rijd onze 3-jarige nu 3x per week, maar heel wel heel kort. (varieert van 15min tot 25min) Verder 2 dagen longeren en 2 dagen vrij.
Als ik hem meer laat staan wordt ie toch een beetje stout, dus dan maar wat vaker werken maar wel kort.
Bij mij is het inderdaad ook puzzelen, maar we hebben hem ook pas een maand zadelmak en op stal staan.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:43

ik vind het nog steeds puzzelen wat rijden betreft. Gemiddeld 3-4x per week, maar het kan ook zomaar zijn dat dit 3-4x een rondje in het bos is en helemaal niet in de bak. Of losrijden in het bos (10-15 minuten) en dan nog een kwartier de bak in.
Af en toe een korte vakantie is voor die jonkies ook zeker geen overbodige luxe.

Laurie; fijn dat het goed gaat met allebei :j

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:13

Zeker, lekker afwisselen! Wij pakken ook steeds iets nieuws erbij, wil binnenkort een stukje naar buiten, maar vandaag had ik mijn dochtertje bij me dus dat ging niet.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 06:45

Die van mij rijd ik 2x per week en een keer longeren met pessoa! Longeren is ongeveer een half uurtje en rijden toch meestal wel tussen de 30min en een uur, maar dat komt meer omdat ik het goed af wil sluiten en ze meestal even de tijd nodig heeft om te ontspannen.
@Frenka: Mijn merrie is ook ZhivagoXGribaldi maar dan zit er nog Michelangelo achter!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:35

Vanmorgen is ze lekker los aan de longe gewerkt, ze was volgens de eigenaresse erg blij en energiek, dat is fijn om te horen!
Spierpijn et lijkt dus wel mee te vallen na gisteren, we hebben ook wel goed de training afgebouwd, maar het is fijn om het zo
terug te zien.

Maandag mogen we weer! *\o/*

El heeft jouw Shivago ook vriendjes daar staan? Op de foto's in je profiel ziet het er zo stil uit :)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:32

@Lottie84: de foto's waar bij staat, net op stal aangekomen? Dat is op haar vorige stal en daar stond inderdaad maar een ander paard. Nu staat ze op stal waar ze samen met een pony ruin buitenstaat (en er staan nog 5 paarden) maar volgende week ga ik haar dichter naar huis halen en hoop dat het voorlopig de laatste keer verhuizen wordt (daar staan nog 17 andere paarden)! Maar wel grappig dat het je opviel

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:25

Ja die bedoel ik :j

Word een gezellige boel dan! Fijn om haar dichtbij te hebben! Die van mij zijn ook net verhuisd, staan nu op 7 minuten rijden, heerlijk!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:08

Vandaag had Fiore het in haar bolletje! Ze liep over van de energie, voor het eerst sinds de eerste keer heb ik haar echt even aan de longe laten ontluchten haha, er zaten interessante sprongen bij! Onder het zadel was ze nog gestresst, dus ik heb vooral naar de ontspanning toe gewerkt vandaag, gelukkig is dat ook fijn gelukt, lekker briesend met een lang teugeltje afgesloten. Lekker ding!

'Helaas' staat de opvolger te trappelen om op te stappen. Ik was dan ook alleen in de arm genomen om haar zadelmak te maken. Ik had denk ik gedacht dat die tijd om haar over te dragen nog ver in de toekomst lag. Had het er eigenlijk wel moeilijk mee toen ik hoorde dat een ander haar gaat rijden, want het is zo'n fijn dier, ik ga haar echt missen..

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:30

@ Lottie84: wat balen dat je haar nu al af moet geven. Maar er komt vast snel een nieuw leuk paardje!

Mijn merrie komt nu op 2 km van huis te staan dus dat scheelt nogal met 32 km (enkele reis), helaas moet ik ook mijn verzorgpaardje daar achter laten en omdat het rijden niet goed ging dacht ik dat de keuze me wel mee viel. Maar sinds vandaag heb ik het er toch wel eg moeilijk mee.. hopen dat ik vanaf het weekend lekker iedere dag naar mijn paardje kan en dan van mijn verzorgpaardje de leuke dingen kan gaan herinneren!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:51

Aaah, zo zie je maar weer, afscheid nemen is nooit leuk..
Maar wel erg fijn dat jouw paard zo dichtbij komt, ideaal!

Ik heb er nog 2 te rijden, maar nog zal ik Fiore gaan missen :S

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 08:10

Lottie; jammer dat je Fiore sneller als verwacht 'over moet dragen'' Wat voor paarden rij je verder nog?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:58

Ik heb nog twee ponies staan, een Vita Nova's Golden Boris en een Leuns Veld's Lord.
Mijn Gribaldi heb ik vorig jaar in moeten laten slapen en mijn Diamont Hit heb ik ivm tijdgebrek toen de tijd naar Amerika verkocht.
Ik ben wel gevraagd om vanaf september een ander jong paard te gaan rijden, maar ik weet nog niet of de een match word.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:44

ach je kan het altijd proberen, als je geen klik heb kun je er nog mee stoppen..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:49

Ja dat is waar :j

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 08:27

of je een match met een paard hebt weet je idd nooit en de match met de eigenaren van dat paard moet er natuurlijk ook nog zijn ;)

Ik rij nooit meer paarden voor anderen. Ella is van mezelf en 1 paard te rijden te hebben is voor mij persoonlijk genoeg

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:57

Ja dat is ook fijn. De eigenaresse van Fiore is ook een hele fijne vrouw. Ik geef les en rij paardjes aan voor mijn werk, dus ik zal er vaker eentje bij hebben. Maar Fiore was echt een heerlijk dier! Zaterdag komt die andere amazone voor het eerst rijden, ik ben benieuwd of het klikt. Zou wel erg fijn zijn voor de eigenaresse, want dan word Fiore vrijwel gratis gereden en dat is toch mooi meegenomen.

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:41

Hebben jullie Zhivago's ook aspiraties om bij het circus te gaan?

Flow heeft sinds een tijdje de truc bedacht om, 's morgens voor ze naar buiten gaan, recht overeind in de stal te gaan staan, met zijn voorvoeten leunend op het randje van de tralies van zijn stal. Met zijn hoofd OVER de staldeur heen! En dan staat hij gemakkelijk een seconde of 10 zo!

Als hij vervolgens in de wei wordt gezet zou je zeggen dat ie dan door het dolle heen is, maar nee: heel rustig stap, stap, stap en grazen.

Een van jullie ook meer van dit soort gekke fratsen?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 14:03

dat is geen grappig trucje!
Die van mij heeft gelukkig geen circus ambities.

Hebben jullie ze ook weer in de dekens staan? Ik vind dat toch zo'n ellende :(