holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:03

Lijkt me super vervelend als je zo lang niet kan rijden..

Ik heb Cay 4 dagen vrij gegeven, heb hem alleen zaterdag even laten rennen in de baan. Heeft hem erg goed gedaan denk ik, want vandaag ging het rijden eindelijk weer eens als vanouds goed :)

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:58

Zoals beloofd, een impressie van mijn dayano afstammeling:

Afbeelding
Afbeelding

@ Rochellex, fijn dat Cay weer als vanouds was. Gewoon zin in een korte vakantie dus, haha!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:34

Joh! Die is leuk!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:49

Wat een knapperd RyantJ! :) Heel veel plezier met hem!!! +:)+

Met mijn Dayano alles goed!!! Vorige maand ons M2 debuut gehad en sinds kort ook lekker aan het springen, dus volgend jaar ook in de springring te vinden terwijl we verder trainen richting het Z!

Herken overigens jullie karakterschets niet in de mijne... Poown is echt braver dan braaf! Bokt, steigert of rent niet. Braaf op stal, op vreemd terrein, in het verkeer, met vreemde geluiden of wapperende dingen, het maakt allemaal niet uit... Hij doet gewoon zijn best, is super betrouwbaar en is ongelooflijk lief. Bij spanning sluit hij zich liever af dan dat hij heet wordt, maar hij zal nooit een stap verkeerd zetten. <3

Voor de liefhebbers een filmpie van het oefenspringen laatst: http://youtu.be/jjv2kp8tp6Q *\o/*

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:03

@ nexus wat een super braaf rondje ook!! Ziet er echt keurig en beheerst uit. (waarom werd die balk niet terug gelegd??)

En wat een leukertje!! RyantJ super leuk!!

En super rochelle dat cay weer beter gaat!!

Ik mag morgen weer lessen :)

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:25

Ik ga morgen ook weer lessen!

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:13

@Rochellex, @nexus, @ collendoorn, dankjulliewel! :)

@nexus, ik denk dat ik tot nu toe de mijne het meest aan jou kan meten. Opperbraaf en alle nieuwe dingen zijn leuk! Wel kruipt ie t liefst in je broekzak als hij naast je loopt met iets engs, geen gekkigheid of t op een rennen zetten. top!

Succes met jullie lessen!
Morgen gaat die van mij voor t eerst de grote baan in onder de man, ben benieuwd!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:51

@RyantJ: Dat klinkt ook weer heel herkenbaar! Ze lijken qua uiterlijk ook best op elkaar zo te zien! :)
Mijne is in de omgang heel voorkomend en bijna verlegen soms, weet niet precies hoe het uit te leggen. Echt super schattig in ieder geval! :(:) Hij is ook gigantisch onder de indruk als hij een keer een grote mond krijgt. Echt overdreven hoe hij daar van schrikt. Misschien dat hij daarom niets stouts doet! :)*

Volgens mij hebben de andere Dayano's hier ook nogal wat heter bloed er achter zitten in de bloedlijn?! Mijn poown heeft alleen maar Duitse 'saaiigheid' in de lijn zitten. :P

Succes morgen in de grote baan!

@Collendoorn: Weet eigenlijk niet waarom de balk niet werd teruggelegd... :oo Was onze eerste keer oefenspringen.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:59

Wow RyantJ, wat een gaaf paard zeg! Gefeliciteerd nogmaals :D

Idd nexus, denk dat het daar aa ligt, de mijne heeft Ferro er achter zitten dat wil af en toe wel is naar boven komen haha!

Ik ga vanavond even met m'n instructrice praten over het rijden hoe en wat.
Baal er natuurlijk enorm van, maar het is niet anders..

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:34

Hoe zit het trouwens met die meeting, gaan we daar binnenkort nog een discussie over houden hoe wat en bij wie? Of is dat hele plan van tafel geveegd haha :P

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:36

Ben vandaag rondje bos geweest en heb mijn mams mee gesleept op de fiets, durf nog niet met Cay alleen de rotonde over. Ging best goed, op een paar tippels richting het bos toe.
Afbeelding

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:46

Ja dat was inderdaad het plan :+
Maar het is lastig een locatie te vinden wat voor iedereen aanrijdbaar is.. Dus we kunnen misschien een lijst maken met waar iedereen woont en hoever iedereen wil rijden? Dan kunnen we alvast voor de zomer van 2014(?) kijken of er wat mogelijk is?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:57

Ja als iedereen nou nog even een lijstje invult waar iedereen woont.

Laat ik beginnen, als iedereen hem dan even quote, dan kunnen we kijken wie waar nou precies woont en wat voor ons allemaal wat centraal ligt?
Dan kunnen we daarna altijd nog verder kijken.

Citaat:
ROCHELLEx - IJmuiden, Noord Holland

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:58

Ja goed idee!

Citaat:
Renateeee_ - Spijkenisse, Zuid Holland

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:59

:)*

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:36

Citaat:
Nexus - Nieuw-Vennep, Noord-Holland

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:35

Nexus schreef:
Citaat:
linda_hans - Oude-Tonge, Zuid-Holland

Het ligt eraan naar wie we gaan, maar op zich een heel leuk idee!

@ryantJ: leuk paard!! En hoe ging het rijden?

@renatee: balen is dat dat je zelf niet meer kan rijden, maar uitkijken naar de datum dat je er weer op mag! Hoe lang mag je niet rijden?

@nexus: klinkt ook als een erg brave! Die van ons is ook erg braaf, maar wel wakker. Maar dat is ook wel handig voor de sport.

@collendoorn en rochelle: veel plezier met lessen!

Gaan er nog mensen op wedstrijd dit weekend? Wij hebben onze eerste selectiewedstrijd, ben erg benieuwd hoe dat gaat.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:24

Citaat:
annutjuuh - Sambeek, Noord-Brabant. Het liefst zo dichtbij mogelijk ivm problemen op trailer..

Leuk, weer een nieuwe Dayano eigenaar erbij!! Heb met jullie meegelezen maar ben ff een paar dagen erg druk met school.. :(
Ik wil evt. ook graag meeten maar Bon is niet altijd lief op de trailer, rij dus liever niet al te ver.. maar zo te zien in de quote zitten we door heel het land.. :P

Hier verder alles rustig, rijden thuis lekker verder, heb even geen wedstrijden ivm weinig tijd. Misschien volgend jaar weer wat opgeven!

Lijkt zo op de foto's een leuk dier Ryantj!! Lekker gereden??

Jammer dat het rijden zelf niet meer gaat Renate, wel erg fijn dat je instructrice hem gaat rijden. Wordt ie vast niet slechter van! :)

Collendoorn: Ook weer lekker gelest??

Nexus, die van jou gaat ook goed zeg!! Goed resultaat in het M2?? Springen ziet er ook erg braaf uit!

Heerlijke foto's Rochelle!! Het is op het moment ook lekker rustig weer om buiten te rijden!!

Linda_hans, alvast heel veel succes aankomend weekend, heb je er een goed gevoel over?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:26

Citaat:
annutjuuh - Sambeek, Noord-Brabant. Het liefst zo dichtbij mogelijk ivm problemen op trailer..
Collendoorn - Assendelft, Noord-Holland

Lessen ging lekker! Vandaag iets minder hij had er weer spierpijn van, morgen in de groepsles

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:25

Mijn les ging ook heel goed! Vandaag ga ik door de duinen een rondje bergweg doen. Ik weet de weg niet, Cay weet de weg niet. Gaat helemaal goedkomen :=

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:50

@ renateeee_ @linda_hans @annutjuuh, dank jullie wel!

Gister en vandaag onder de man de grote baan in geweest en hij deed 't super! Heerlijk braaf en netjes terugkomen (alles nog wel onder begeleiding van een stemcommando) en weer vooruit kunnen. Nu de tijd gaan nemen om te bevestigen!
Trots op mn pup!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:05

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:20

Misschien een rare vraag, maar ik zie dat er nu twee Dayano's op de foto staan met slof. Waarom is dat? Niet dat ik tegen een slof ben, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waarom jullie m gebruiken. (Zelf kon ik mijn vorige merrie alleen maar MET rijden, ik doe het nu alleen maar zonder ook al heeft dat mij veel moeite gekost om zelf om te schakelen naar zelf meer moeite doen om bewust naar ontspanning toe te rijden. Ik rijd nu natuurlijk geen Dayano maar een Creool).

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:39

Ik gebruik mijn slof voor dat nét een beetje extra. Heb er een hele poos constant mee gereden, totdat Cay voldoende balans en spier had om zichzelf te kunnen dragen. Nu gebruik ik hem alleen in de galop, om hem meer te sluiten etc.

En ik gebruik hem bij Cay als hij een rebelse bui heeft, dan kan ik hem beter bij de les houden. En als hij braaf is gaat de slof er weer af.

Buiten gebruik ik hem gewoon als noodrem, hij hangt vrijwel altijd los met buiten rijden maar als hij zin krijgt in een sprintje ben ik altijd erg blij dat ik hem bij me heb haha.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:45

@rochellex
super leuk! mooie manenkam ook! flinke bos.
cuba is ook zo een vrolijke snuiterd buiten! haha alleen maar de oortjes erop :D
Alleen is het nu alweer een tijdje terug dat we geweest zijn. M'n rem is buiten affentoe zoek! haha

Ik heb met Cuba nog nooit met slof gereden, al zal het misschien is goed zijn want het echt lage erdoorheen zakken vind hij zo moeilijk! nu longeer ik sinds kort wel met slof (voorheen touwtjes) Maar met slof moet hij toch wat lager zakken,

vandaag in de groepsles gereden, meneer was eerst weer stout bij de deur! uiteindelijk deed hij het braaf, maar zo stom zodra je weet dat ze ergens op kunnen reageren ga je erop zitten.... Herkenbaar? haha