Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharkj

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:03

Ik ben niet zo thuis in het fokken , maar hou me er wel mee bezig omdat ik zelf ook misschien een veulentje zou willen fokken. Voor mijn paard heb ik wel een paar hengsten die er goed op zouden kunnen, ook geadviseerd Door iemand die thuis is in de hengsten wereld. Maar iedere merrie is natuurlijk anders.

Wat wil je graag verbeteren aan jouw merrie?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:21

Ziet er lekker uit die stage!

Ik heb werkelijk geen verstand van hengsten en fokken. Je kan natuurlijk bij bv van Uytert of iedere andere willekeurige fokker uitleggen hoe je merrie is en afstamming en wat je beter zou willen. Ik denk dat zij je goed kunnen adviseren :j

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:20

Heeej Meiden.
Zoo Ik Ben weer terug van 3 dagen den Bosch.
Alles gelukt met de hoofdstellen ?
Kwa hengsten idd kijken wat de zwakke punter van je merrie Zijn en Dan kijken naar de hengst of die het beter maakt.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:59

Mijn hoofdstel moet nog binnen komen. Xfull was niet direct leverbaar , dus ik wacht geduldig af haha.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:06

Mijn hoofdstel is ook nog niet geleverd... stond bij mijn bestelling 2 tot 10 werkdagen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:07

Ben je er lekker een paar dagen tussenuit geweest Remke ?

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:28

Jaa ff lekker met me vriend opstap :) aah jullie nog ff geduld dus :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:42

Geduld is een schone zaak :D haha.
Vandaag lekker buiten gehobbeld in het zonnetje. Mevrouw had de vaart erin en wilde niet afgeremd worden :') had gister even een aanvaring met der , maar blijkt dat ze het bit waar ik haar mee ingereden heb toch echt niet plezant meer vind! Had dat bit even in het hoofdstel met lage neusriem gehangen maar was geen succes.

Lekker hoor even er tussen uit remke!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:15

Haha Sharkj, merries.. :roll: het was ook wel super lekker weer om naar buiten te gaan!

Lekker Remke, ff er tussenuit! Geshopt of..?

Hier vandaag wat minder leuks meegemaakt.. Ik moest even wachten voordat Gina naar buiten mocht, dus had haar vastgezet op de poetsplaats. Ben in de tussentijd haar voer klaar gaan zetten, liep iedere keer langs, niks aan de hand. Totdat mevrouw op een of andere manier over d'r touw was gestapt. Touw om d'r rechter voorbeen, was ze zichzelf aan het ophangen. Gelukkig heb ik altijd een paniekhaak aan mijn halster dus na bijna een voorbeen in m'n gezicht te krijgen kon ik haar bevrijden uit d'r toch wel benarde positie.

Stond ze met haar been omhoog.. gelukkig zette ze hem weer neer en ging ze er ook weer op staan. Verder niet kreupel wel warm dus maar gekoeld. Net nog even gaan kijken, niet meer warm wel dik/gevuld met vocht. Eraan zitten vind ze niet fijn maar zal ook wel beurs zijn. Morgen maar weer even kijken.. hoop zo dat er niks met d'r pees is... ;(

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:09

Aye getsie jeska! Hoe krijgen die paarden dat toch allemaal voor elkaar vraag ik me wel eens af? Hopen dat er verder niks aan de hand is!

Heb het een keer gehad met me pony,had zijn zadel al opgelegd met beugels nog opgestoken. Hij stond gewoon netjes vast op de poetsplaats (aan 2 kanten een ketting) en was wat vergeten in me kastje. Letterlijk 5 meter lopen en hoorde ineens een kabaal... had meneer zijn neus klem gekregen in de opgestoken stijgbeugel en was met zadel en al omgevallen en in het gang pad terecht gekomen. Lag hij daar te spartelen. Gelukkig met een sisser afgelopen,maar tot op de dag van vandaag snap ik niet hoe hij het voor elkaar heeft kunnen krijgen.

Buiten rijden is voor mij wel in de buitenbak haha.. maar ook dat was heerlijk vandaag. Beetje frisjes , maar goed te doen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 02:34

Jeetje Jeska wat een schrik zeg .. ik hoop ook dat het meevalt .
Hudson stond gister ook met een dik been rechtsachter op de voorzijde ... gelukkig niet kreupel .. gelongeerd en afgespoten en ingesmeerd met traumeel .. vandaag was het alleen nog boven z'n kogel iets dik na het rijden ( rustig aan 15 min alleen rechtuit ) en uitstappen op het harde was het weg godzijdank ..

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:04

Ik krijg altijd stress van dikke benen :+

Stalgenootje gaat als het goed is zo even kijken en stappen. Vind het altijd zo lastig wat te doen. Tenslotte hoeven ze met peesproblemen niet perse kreupel te lopen en ik wil het natuurlijk niet erger maken. Wilde er net vandaag weer opstappen maar dat dan toch maar niet doen denk ik :\

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:57

Klopt Jeska ze zijn er niet altijd kreupel aan , maar ik geloof niet dat Hudson een peesprobleem heeft vandaar dat ik er gewoon op ga.. je ziet een lichte glooiing aan de voorzijde van z'n been, deze foto was gister morgen na een nacht op stal . De dag ervoor was het erger. Ben benieuwd hoe het er zometeen uit ziet .

Afbeelding

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:56

Meestal weet je inderdaad zelf wel of het peesprobleem is of niet. Ziet er niet heel heftig uit gelukkig Moniek!

Kreeg net een belletje van stalgenootje, niet dik, niet warm, niet kreupel *\o/*

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:01

Bah schrikken dames!! Gelukkig niks ergs met beide paardjes, en lopen ze weer goed :)

Lekker remke even paar daagjes er tussenuit!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:42

Gelukkig dat het allemaal niks ernstigs is :D

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:18

aaah dat is mooi dat de paarden nog heel zijn :D

ik ga zo ook weer ff rijden denk ik al de bak het toelaat. afgelopen zaterdag voor de grap beetje proefje geoefend whahha daar zijn we zowiezo nog lang niet aan toe :P

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:17

Vandaag voor het eerst sinds 2 weken weer gereden. Eerst maar even uit laten razen aan de longeerlijn en daarna erop gekropen. Ze was super fijn en mega ontspannen! Snel weer afgestapt om het goed af te sluiten haha maar ik ben weer helemaal blij.

Hoe ging het bij jou Remke?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:31

Wat super Jeska .. weer heerlijk aan de gang :)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:58

Jaa bij mii ging het ook al fijn jeska ! Wel mooi dat bij jou ook lekker ging !

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:18

Ik heb vandaag m'n fijnste les ever gereden! Volgens mij heb ik eindelijk m'n instructeur gevonden :D

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:18

Goed om te horen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:59

Dat is super om te lezen Jeska :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:02

Wat fijn jeska!

Ik had van de week even een schrik momentje. Mijn nieuwe bijrijdster zou haar eerste les hebben met fancy maar die belde me op dat ze de les stop gezet hadden omdat fancy niet goed liep. Bij mij schoot natuurlijk gelijk stressmodus aan ,na me werk gelijk naar stal gereden om even te peilen wat er precies aan de hand was. Ze liep links voor iets onregelmatig, was enigszins opgelucht omdat we dit al eens eerder hadden gezien en toen had het toch met verkeerd belasten ivm de knieën te maken. Ben er zelf gister opgestapt om te voelen en te kijken wat er precies aan de hand is , maar bij mij heeft ze eigenlijk geen pas echt onregelmatig gelopen. Vandaag is de therapeut weer geweest voor haar 2e acupunctuur sessie , en die vind haar goed verbeterd! :D ze loopt en staat beter gesloten , ze oogt voller en energieker en begint wat meer spier op haar rug te ontwikkelen. En dat in 2 weken! Ze zag ook wel dat gekke pasje aan de voorkant , maar ook zij zegt dat dit rijtechnisch opgelost moet en kan gaan worden. Dus morgen even lekker aan de lijn werken en vanaf zondag gaan we weer aan de gang.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:37

Shark, wel heel fijn dat ze voor de zekerheid gestopt zijn . En nog beter dat er alleen maar verbetering in zit:)

Jeeyj ik heb Mn 2e micklem eindelijk binnen .. ik ga hem morgen passen :)