nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 00:30

hey, ik zie dat Cookie en Winchester in rubriek 25b zitten, register A. Ik heb Dotan voor rubriek 1b (hengstveulens geboren na 1 mei) opgegeven. Zit ik nu helemaal verkeerd?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:54

Dazzle Me mag vanaf as maandag weer gaan genieten van zn luizenleventje.....

Hij is zo goed als bevestigd (krijg als alles goed gaat vandaag of morgen nog uitgebreider beeldmateriaal) en dus mag hij weer even zn koppie leeg gaan maken totdat ik weer terug in NL ben.

Hij word nog gemeten want we hebben het vermoeden dat hij de D maat uit is (ze hebben daar 2 D pony hengsten staan (beide rond de 1.46)) en hij torent er fiks bovenuit dus ik gok zo dat hij echt uit de D is (iets wat ik al vanaf zn geboorte gedacht heb).

Zal als we in NL terug zijn mezelf ook eens gaan verdiepen in stamboekopname want hij staat nu nog in het B register.... Kan hem dus ook op laten nemen in het A register als ik het goed begrepen heb????
Ach, zie het tzt wel ;)

Iedereen die naar de keuring gaat: SUCCES!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:21

Denk dat er dan weinig te strijden valt voor Cookie hahaha!

Ja, ze hadden mij bij de keuring in de mortel ook verkeerd ingedeeld. Toen kreeg ik een mail, dat ze een fout hadden gemaakt.
DC is niet goedgekeurd bij het NRPS dus de nakomelingen komen in het register A. :j

Nu hadden ze mij wel goed ingedeeld voor ter Aar. :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:58

oke, dan ga ik daar nog even een mail aan wagen. Had daar helemaal niet naar gekeken

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:48

Dan hebben ze mij inderdaad niet goed ingedeeld. Ik hoor na 1 mei te zijn natuurlijk. Zoveelste mail vandaag naar het NRPS. Ook maar even kijken of ze Liberty dan goed hebben ingedeeld.. Pff

Edit: Laat maar, ik zit wel goed. Helemaal in de war vandaag haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:18

Was het bij jullie ook Zown zooitje kwa het regelen bij het NRPS? Ik ben door grotendeels van de medewerkers echt super geholpen en ook goed te woord gestaan. Maar 1tje was er super onbeschoft, was van alles kwijt en gaf mij de schuld dat ik documenten niet had opgestuurd... Terwijl ik dat wel had gedaan en ook bevestiging had gehad, dat hun het ontvangen hadden. Maar dat was niet waar en ik moest het document gewoon opsturen. (Nadat ik al meerdere malen had aangegeven, dat ik ze dus al had opgestuurd... En hoe kan ik iets nogmaals opsturen, als ze het al hebben? :? ) Ik werd erg onbeschoft te woord gestaan en toen ik dus nogmaals zei, dat ze die documenten al zouden moeten hebben, kreeg ik keihard NEEEE in Mn oor getoeterd... :oo :\ en vervolgens hing ze ook nog op zonder aankondiging of gedagzegging..
Dag erna een mailtje met "We hebben de documenten hier liggen". (Ehh Jaa dat wist ik al) en op mijn vraag of dan nu alles goed en in orde was heb ik nooit geen reactie gehad. :\
misschien was de druk haar een btje teveel Maar ik ben constant netjes gebleven, heb overal netjes antwoord op gegeven en ik heb zelfs nog foto's gemaild, die ik toevallig had gemaakt vd documenten vóór ik ze had opgestuurd, zodat ze toch de informatie kon verwerken... :=

Gelukkig maakte de andere werkgevers waar ik contact mee heb gehad, een heleboel goed want ik voelde me als (betalende) klant behoorlijk onbeschoft behandeld...

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:24

Ik ben alleen maar netjes te woord gestaan. Heb ook de formulieren direct doorgemaild naar degene waar ze moesten zijn. Dus dat is allemaal goed gegaan. Vanmiddag nog een mailtje gestuurd hoe het met de boxhuur zit. Kreeg binnen een half uur antwoord, ook weer netjes.

Nu is alleen Liberty misschien verkeerd ingedeeld + staat het veulen niet aangegeven bij haar ronde (lijkt me toch wel belangrijk). Dus heb daar ook maar een mail over gestuurd. Zal ik morgen wel antwoord op hebben neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:31

Ah fijn om te horen!

Ja die andere twee hebben mij ook waanzinnig lief en behulpzaam te woord gestaan. Maar nummer drie... Haar andere collega had gewoon alles ook liggen dus ze heeft ook niet goed gecommuniceerd met haar collega's, alvorens ze mij is gaan bellen en mailen. En dat vind ik ook niet erg, samen moeten we het toch doen en als er iets niet klopt moet dat gewoon netjes opgelost worden maar de manier waarop, was een btje tegen het verkeerde been.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:17

Als ik ga wordt het tolbert. Heb net vier formulieren verstuurd dus kan kiezen. Misschien mijn veulentje ook nog maar weet ik niet zeker moeilijk oordelen op 1dag leeftijd.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:46

Leuk al die keuringen, succes alvast iedereen!

En spannend die drachtige merries en merries die nog drachtig moeten worden :):)

Lilith is 3 maanden vandaag :+:
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:16

Gefeliciteerd lillith!!

Voor de keuring worden paarden altijd met kleine knotjes en elastiekjes gevlochten toch? En dan de elastiekjes in een andere kleur dan de manen?
En de merries, voldoet een hoofdstel? Met of zonder neusriem?? En dan met hengstenketting of teugels?
En voor het veulentje? Is een zwart leren halstertje goed? En dan gewoon met een net zwart touwtje?

Zo heel vragen lijstje :+

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:41

Ik knot beide, ik neem zwarte elastiekjes, vind ik netter.
Ik doe Liberty een bruin leren halster om. Wil geen bit in ivm andere voorbrenger. Liby is niet echt werkwillig dus wil voorkomen dat er aan haar mond word getrokken.
Winchester heeft ook een heel mooi bruin leren halstertje.
met een mooi zwart touw dat zn nodige kilometers heeft gemaakt :')

Gezien jij op de keuring achter me loopt, ik doe voor de zekerheid een rood lintje in Liberty dr staart. Ze doet in principe geen vlieg kwaad maar is met veulen wel wat feller, dus maar even voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:45

Die van mij is ook niet op andere paarden nu ze een veulen aan de voet heeft. Maar goed dat je het even meld!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 00:35

net het programma van Raalte gekregen. Dotan heeft een andere moeder gekregen. Phoebe is tot zijn moeder gebombadeerd :+ Af en toe lijkt het in de wei wel zo, maar ik zal er maar weer een mail aan wagen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:42

Ik zag het idd ook staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:48

Afbeelding
Cookie in de oefen knotjes!
Met naald en draad is niet gewenst toch?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:52

Ik ken niks van keuringen...
Maar wat ziet hij er knap uit he <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:00

Haha ja, als ie dalijk helemaal schoon is en blinkt, wordt ie nog knapper! Maar zo, vind ik hem ook al best knap, spierbonkje! Haha :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:18

Cookie is zeker knap! En zo braaf al joh! Die van mij weigert onder de douche te gaan (regen is geen probleem, maar de tuinslang..). Mag ook niet knotten tenzij ik hem kriebel. Zo blij dat ik donderdag 3 mensen heb die me helpen met klaar maken :=

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:22

Hihi ook zo'n dondersteen Myrthe? Hier ook := Je mag d'r kroelen en kusjes geven en wassen met natte borstel en schuim, maar Oh wee als je d'r aan een touwtje mee wil nemen ~~}>

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:33

Wat een knapperd! <3

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:55

Flinke dondersteen ja. Meneer accepteert het niet als je een halster om doet. Dat is echt een gevecht. Heb 2 man nodig om dat halster om te krijgen. Als het eenmaal om is, is er niks aan de hand.. zucht. Touwtje ben ik nog niet eens aan begonnen :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:35

Halster omdoen gaat bij Dotan prima, aan het touwtje meelopen ook, maar moet hem niet dwingen een andere kant op te gaan, want dan gaat ie vol in de ankers.
Afsponzen gaat ook goed, en vrijdag heb ik hulp bij wassen en vlechten. Ik moet er 3 doen (Dotan, Jazzy en Phoebe), dus ben nog wel even bezig. Vlechten gaat bij Phoebe prima, maar wassen vindt ze niet zo grappig, zeker de achterbenen niet.
Jazzy heb ik al zolang niet meer gewassen of gevlochten, dus moet even kijken of ze dat nog wil hihihi

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:05

Iedereen alvast heel veel succes op de keuring!

Ik zal eens kijken of ik zometeen filmpjes van Dazzle Me onder het zadel kan uploaden. Hij is klaar en gaat vanaf nu weer lekker de wei op totdat ik terug in NL beland.

Ze hebben m vandaag ook nog even gemeten omdat ik al een tijdje het idee had dat hij wat groot was voor een D pony, conclusie: Ik had gelijk! Gemeten op 1.50m en nu ga ik stiekum hopen dat hij nog wat cms de lucht in gaat schieten ;)

Uit 2 D pony's gefokt maar zijn overgrootvader was op 3 jarige leeftijd al 1.70m, oma was amper 1.40m, zijn moeder 1.46m.

Ik ben iig happy :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:20

Setteli, jij bent daar zeker ook vroeg mee begonnen met het halster he? Ik heb eerst 3 weken moeten wachten tot het halster paste.. denk dat Winchester daarom zo moeilijk doet.

Oh CubaLibre, daar hoop ik ook heel erg op. Die van mij mag ook wel rond de 1.60 worden.
Ben heel benieuwd hoe Dazzle het doet!