Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:26

Oh die is zeker leuk kara, ik vind je helemaal niet te groot en volgens mij groeit ie ook nog ;) mooie combi ook contango x jazz :j

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:37

Dank je wel.
Hij is al 5. Heb hem gekregen als totaal verrabbezakt paard. Echt een uitgeprobeerde wat fout gegaan was, en tja dan een jazz.
Nu gaat het goed en wordt hij leuk, alleen niet zo groot,1.66

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:01

Mijn vorige had ook een achterstand en die is tot z'n 8e ( vanaf 2,5 ) 12 cm gegroeid ... Dus het kan echt nog dat er iets op komt ;)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:08

Oh dan blijf ik hoop houden.
Al zeggen wel veel mensen tegen me van hij is wel een normale maat...
Maar mijn vivaldi merrie van 3 is nu 1.74 en vind ik dan normaal...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:49

Hahaha dat vind ik weer groot ;) Haydn is denk ik rond de 170 nu denk ik.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:51

De maat van haydn is een mooie maat.

Vraag me van m'n merrie overigens wel af waar ze stopt, als ik nu met het touwtje een inschatting maak dan komt er ca 6/7cm bij...

Deze contango is echt een projectje,niet groot maar oh zo dapper!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:59

Ohh poeh hee dat wordt dan een echte muiter :o haha leuk dat ie zo stoer is ik vind hem erg leuk om te zien, jullie zijn een mooie combi, wat zijn je plannen met hem ?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:03

Ik ga lekker sturen met m'n kleine vuurvreter. Eerst dacht ik van hij gaat weer, maar hij wordt zo leuk en is echt een kroel dat ik ga proberen of hij de opvolger kan worden van m'n grote oude msn ( is nu 17,met pension,liep lt)
Nu maar eens met deze kijken, lopen kan hij wel.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:09

Dat klinkt als een mooi plan :D

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:53

Ziet er super uit moniek. Hij kan echt lekker lopen zeg. Ga je vast hoge ogen mee scoren in de ring.

Ik vind hem ook niet te klein voor je hoor kara zo op de foto te zien.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:03

Ik heb mijn merrie als 4 jarige gekocht, altijd stiekem gehoopt dat ze nog zou groeien maar helaas. Nu maakt t voor mij niet uit, pas nog prima op een pony maar zou toch best leuk zijn om naar een keuring te gaan. Dus hoop dat Dreamboy vergroot en dat t veulen wel groot genoeg wordt haha.

Wauw ziet er al erg sjiek uit Moniek!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:41

Dank jullie wel, ik hoop dat ik snel het vertrouwen heb in hem en hij in mij dat we gewoon in de bak kunnen gaan rijden, maar hij heeft nog even teveel spanning voor het mooie ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:19

Vandaag weer even gereden was duidelijk meer spanning aanwezig, ik heb daardoor niet gegaloppeerd maar overgangen stap draf gereden , hij schoot rechtsom een paar keer weg maar daarna weer wat ontspanning gekregen . M'n tante was vandaag ook weer terug van vakantie en zij is echt mijn steun en toeverlaat ( zij heeft daar ook een paard staan ) maar nadat ik afgestapt was vroeg ik wat ze er van vond... En ik had gehoopt dat ze zou zeggen " spanning maar gelukkig ook stukjes ontspanning " of iets in die trand , nee dat was het dus niet ... Ze zei " wat wil je dat ik zeg ... Ik vind hem niet braaf " -O- ik was even helemaal van slag dat ik er van moest huilen, had zo graag van haar iets positiefs gehoord... Het is nog lang niet perfect maar het begin is er , toch ?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:30

Ik denk dat het wel goed komt. Zal tijd kosten geduld en ook wat tegenslagen kennen, maar dan heb je ook wat!

Bij mijn contango duurde het een jaar voordat hij normaal deed. Ik deed hem een jaar lang met lood in m'n schoenen en sliep er slecht van.

Wat ik wil zeggen het wordt heus beter,hou vol is mijn advies.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:38

Dank je wel Kara, ik zelf heb er ook alle vertrouwen in samen met m'n instructrice, maar had van haar graag ook iets positiefs gehoord, terwijl ze zelf een merrie heeft die ook niet braaf is .. Wel bom proof en lief aan de hand maar onder het zadel niet willen lopen en stilstaan en dreigen als je been geeft de eerste 15 min... Daar blijf ik ook positief over voor haar omdat ik weet dat zij er blij mee is... Kan ze dat dan ook niet voor mij vraag ik me af ...

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:55

Snap je helemaal moniek!!
Gewoon volhouden opgeven kan altijd nog maar daar vind ik het persoonlijk veel te vroeg voor.
Hij is zo gaaf in zijn lopen daar kun je echt hogen ogen mee gooien straks. Maar neem de tijd en zolang hij nog niet safe gemoeg voelt lekker in de longeercircel blijven.

Ik heb ook niet altijd een makkelijke merrie en heb het ook al wel eens op willen geven maar ben nog steeds blij dat ik het nooit gedaan heb want begin er nu na 4 jaar eindelijk een band mee op te bouwen. En ze heeft me een geweldig veulen gegeven!!
Haydn komt er vast ook wel geef hem de tijd !!!
Een goed paard heeft nou eenmaal vaak wat meer karakter en pit hij moet het alleen om leren zetten in het werk ipv spanning.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:34

Super Moniek! Gewoon doorzetten en niet te snel opgeven!
Ik heb ook een 5 jarige merrie gehad wat met proef rijden super was, leuk dier en hartstikke braaf. Vanaf het moment dat we haar kwamen halen was het een bok en thuis ging het van kwaad tot erger. Ze schopte, beet, steigerde en noem maar op.
Ik heb toen besloten haar een jaar de tijd te geven, en heb haar uiteindelijk 1, 5 jaar gehad.
Maar ik kan je vertellen dat ik nooit spijt heb gehad dat ik haar zolang heb gehad. Ik heb zo ongelooflijk veel van dat paard geleerd dat is echt niet te omschrijven. Ondanks dat ik minimaal een keer per week huilend thuis kwam omdat die knol het weer niet deed.
Mijn boodschap is: blijf doorzetten want ik denk dat het met jullie helemaal goed gaat komen. Hij heeft absoluut geen verkeerde bedoelingen, maar is nog jong en onbevangen.

En Kara: je bent echt niet te groot voor hem! Mooie combi!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:47

Bedankt voor jullie reacties, ik sta ook zeker achter m'n keuze, ik heb hem in hoofd tot eind dec gegeven dan zal hij toch wel wat rustiger in z'n hoofd zijn ;) en idd Dries, zolang het niet goed genoeg voelt blijf ik mooi in het cirkeltje ;) dan kunnen we alleen maar hard in een rondje hihi

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:37

Wouw ik weet nu hoe het voelt op die roze wolk hahaha, hij ging fijn vandaag erg relaxt... Rechtsom wel nog wat spanning maar fijn ontspannen geëindigd :D

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:48

Super!
Daar kun je weer even op teren.
Lekker op je wolk blijven

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:51

Echt wel, morgen heeft ie weer vrij , we gaan morgen met 3 ponies van stal op pad die doen mee aan een soort van pavo cup. Om 6 uur vertrekken hihi lekker vroeg, voor de hitte uit ;)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:19

Ik heb al de hele week niet gereden. Baal wel was zo lekker met de contango bezig.
Wel aan de longe 's morgens om 5u

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:29

Wat fijn moniek! :D

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:46

Top Moniek!
Ik ben ook aan het longeren, want volgend weekend gaan we naar de veulenkeuring. Eerst maar eens wat spieren opbouwen want moeders is nogal wat verloren de afgelopen maand :p

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:32

Ik was ook vanmorgen vroeg niet zo vroeg als jij hoor Kara ;) ik zat er om half 8 op..
Gaaf Elise , ik weet zeker dat het goed gaat komen ... Hier in Noord-Holland is as maandag de stamboek keuring, en de 25e de centrale keuring + pavo cup , altijd een leuke dag om bij te zijn, ik hoop dat ik vrij krijg ;) maar gelukkig ben 13 aug sowieso vrij voor de finale :)