Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:54

Hoi allemaal,
@jazzbest, super dat Dance helemaal goed was, hoop dat ze ook prok wordt. Vandaag had je keuring of niet? Hoe is dat gegaan? En gaat het beleren allemaal goed?

Vandaag de mijne nog even weggebracht om iets verder door te laten rijden. Ging helemaal goed, even gelongeerd en toen erop en ze deed het superbraaf. Ze zeiden nog wel dat ze nog wel een keer een uitbarsting ging krijgen dus ben benieuwd... :)

xx_Irisje

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:24

Hoe is het inmiddels met alle Jazzen?

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:31

Hallo ben een poos druk geweest met werk en het inval werk door een blessure van mijn baas. Mijn Jazz gaat nog steeds slecht met rijden. Ze is bij de osteo geweest en heb mijn zadel laten aanpassen en gaat nog in de staak. Heb geen idee meer wat het is, maar ze geeft geen pijn aan met rijden. Iemand tips??

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:49

Vervelend Winola. Heb je dat ze vanuit het niets in de staak gaat, of juist bij een bepaalde oefening?
Kan zijn dat ze dit zo heeft aangeleerd en dat je er even doorheen moet. Misschien met hulp van een derde.

Mijn Jazz is nu ook bij de ostheo geweest en de tandarts. Ben helaas nog niet aan het rijden toegekomen, maar longeren gaat fijn. A.s. dinsdag komt de osteo voor de 2e keer en dan moet ik echt aan het rijden. Ik hoop echt dat ze dan door alle problemen heen is en ik weer fijn kan rijden.

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:29

Nee niet bij een oefening Ik heb met haar 8 winstpunten in het L2 en ze ging een keer in de staak tijdens de les dit opgelost ging een poos goed en nu begon ze weer en tijdens de les kreeg ik haar niet eens goed meer voorwaarts en nu begint ze al tijdens het aandraven.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:33

Ik zie dat je in Drenthe zit, misschien een keer naar Gert van den Hof brengen? (als je 100% zeker weet dat het niet iets fysieks of hormonaal is)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 19-10-11 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:34

Mijn jazzie zit al aardig dik in ze haar en word daar een beetje depri van :Y)

Vervelend Winola, wat zegt je gevoel? dat ze ergens pijn heeft of dat ze een spelletje er van maakt?

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:46

Zelf begin ik steeds meer te denken dat ze er een spelletje van maakt. Mijn instructrice weet het ook niet meer ze laat geen pijn zien, maar was altijd erg werkwillig. Daarom vind ik het zo raar.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:55

Vind je het zelf eng als ze zo doet?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:58

Dat is idd wel heel bijzonder, heb je er al een andere ruiter op gehad?

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:04

Jeetje Winola vervelend zeg. Inderdaad wat Irisje zegt, misschien een keer een andere ruiter. Misschien doe je ze zelf onbewust iets? Spanning?

Orienta.. scheerappararaat erover? Heb ik bij die van mij ook gedaan, ik kan ook niet tegen dat haar ;)

Met mijn jazz gaat het goed! Ze is geschoren en ziet er super uit en volgens mij voelt ze zich ook zo. Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst met haar naar de hei/bos geweest. Ze wist niet waar ze moest kijken! Maar volgens mij heeft ze er net als ik van genoten. Oja en inmiddels ook mn eerste wedstrijd gereden en de eerste twee winstpunten zijn binnen!

As. vrijdag gaan we weer op wedstrijd en as. zondag hebben we clinic. Lekker druk weekendje voor de boeg.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:08

Ja denk dat ik er wel ga scheren.
Ze word wel onwijs lelijk van kleur als ze geschoren is heb weleens een foto gezien dat ze geschoren is :')

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:20

Heb er nog geen andere ruiter op gehad. Ik vind het niet leuk als ze zo doet, maar ben bang als ik haar aanpak dat ze misschien weer achterover komt wat bij het beleren ook is gebeurd (niet omdat ze boos was of kwaad wilde, maar doodat ze alleen achter bleef). Dat ze omhoog komt is niet het probleem, maar ze doet een kleine stijger en hoge bok achter elkaar en dat is niet fijn uit te zitten.

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:51

Hoi allemaal!

Tammiebels mijn andere merrie Diva is idd nu ook gekeurd en volgens de DA PROK waardig. We wachten het maar weer even af.

Diva ben ik nu aan het longeren met zadel en hoofdstel en moet zeggen dat ze alles super cool oppakt. Beugels al naar beneden en het doet haar niets. Aan het einde van de maand breng ik haar weg om zadelmak te laten maken en dan neem ik Dance mee terug.
Het gaat goed met Dance, ze is erg braaf en rijdt al in de bak. Als ik haar op haal zal ik er daar meteen even op gaan om te rijden.
Dan hoef ik dat de 1e keer niet thuis te doen. Geeft me wel een wat prettiger gevoel hopelijk :j

Vandaag even wezen kijken bij de kleine Jazz man Charlie in de opfok. Nou deeva zoals je al zei lijkt het nu beter te gaan. Hij heeft een mooi rond buikje gekregen en staat niet meer zo schichtig alleen. Moet het nu maar overgeven en hopen dat het een grote sterke kerel gaat worden *\o/*

Jeetje wat vervelend Winola dat je Jazz zo staakt. Ik heb het vroeger ook met Valentijn gehad en dat was echt uitproberen! Ik was het op een gegeven moment spuugzat. Heb er toen iemand opgezet die voor de duvel niet bang was en een tijdje door laten rijden. Toen heb ik het weer over genomen onder haar begeleiding en wist ik hoe ik hem moest aanpakken. Daarna was het helemaal over en heeft ie het nooit meer gedaan en is het een super fijn paard geworden!!!

Ga hem dit weekend ook scheren want het lijkt al bijna een beer te worden met die dikke haren.
Hij knapt er altijd super van op en na 2 weken trekt alles weer bij en ziet hij er toppie uit :9

Setteli hoop dat je straks fijn kunt gaan rijden. Is altijd weer even moeilijk zo in het begin.
Ik zal straks ook weer even mijn schouders er onder moeten zetten om de 2 merries te beleren in de winter.
Gelukkig verhuis ik per 1 december naar de binnenmanege voor 3 maanden met mijn 3 beestjes.
Daar hebben ze een mooie 20 x 40 binnenbaan en dat is wel fijn voor het beleren.

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:03

Vind het hier erg stil. Hoe gaat het met alle paarden??

Vandaag heb ik die van mij nog weer geprobeerd te rijden. Die ging nog niet goed en ze begint nu hogerop te komen dus heb ik herman koorman gebeld en woensdag kan ze erheen. Dan maar kijken wat het is en hoelang hij nodig heeft.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:31

@winola, aan herman heb je een hele goede, hebben wij ook wel eens paarden naar toe gebracht :D

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:21

@Winola: Mijn Jazz had het eerst ook nog, ook na de fysio.. Het word nu met de keer beter (Vandaag al helemaal geen gestaak :D )
Wel erg vervelend dat het nog niet echt beter gaat!!

@Orienta: Leuk he, deze tijd van het jaar.. Die van mij heeft alweer een halsdeken op, en zit toch ook behoorlijk in de vacht..

@KDE: Super zeg *\o/*

@JazzBest: Fijn dat het met Charlie de goede kant opgaat in de opfok!!

Ik heb afgelopen zondag mijn tweede wedstrijd gereden.. Helaas was er bij het inrijden iemand met overmatig zweepgebruik, waardoor Rumour echt helemaal van streek raakte ( :(:) ).. Daardoor was ze ook erg gespannen in de proef, wat resulteerde in een keer verkeerd aanspringen, omhoog springen met de wending om de achterhand, en in de andere proef ook een keer verkeerd aanspringen, en overspringen in de contra.. En gewoon veel spanning in de aanleuning.. Had gewoon echt medelijden met dr.. Ze probeert toch haar best te doen, maar t wou gewoon niet echt.. Zaten ook wel aardig goede stukken tussen, maar al met al gewoon te gespannen!!.. Verbaasde me ook ontzettend dat ik in de 1e proef 1e was geworden (Met 176 punten :+ ).. Tweede proef 3e met 175 punten..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:55

Mag ik me hier ook melden??
Ik ben vanaf zaterdag de trotse eigenaar van een Jazz x San Remo merrie veulen :)

Zag ook al eerder een Jazz x San Remo voorbij komen :)

Die van mij is zwart, met twee witte sokjes.. Nu nog niet zo groot, maar ben benieuwd! Ze staat bij ons zelf in de opfok, dus kan haar mooi op zien groeien!
Merk nu al wel, dat het een pittige dame is!! (beet naar m'n nichtje van 5 jaar en heeft een bloedje hekel aan de Jack Russel, die wil ze pakken met haar voorbeen :+ )

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:41

Tuurlijk, Welkom :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:29

Dankje :D Niet zo hele druk hier!!

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:49

Dance is PROK goedgekeurd bij het KWPN *\o/* !!! Ook heel fijn natuurlijk voor mijn kleine Jazz man Charlie :j

Succes Winola met je paard! Hopelijk kan hij haar een beetje onder de duim krijgen en is die flauwekul straks verleden tijd!

Jammer Mienetje van de spanning in je proeven...Dat kost toch vaak een hoop punten.
Waar was je gestart?

Welkom Vulina! Ik heb een tijdje teug op je site gekeken voor een opfokadres voor mijn veulen.
Heb je een foto van je Jazz x San Remo veulen? Wel super fijn dat je hem thuis kan zien opgroeien!
Dat had ik ook wel best gewild.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:04

Gefeliciteerd met je PROK goedkeuring! En Charlie is de zoon van aan je onderschrift te zien :)

Heb nog geen foto.. Wel een filmpje, maar ik weet echt niet hoe ik die hier kan krijgen!

Ja leuk is dat hoor! Om ze op te zien groeien! Niet alleen mijn eigen, maar heb dat ook met de andere opfokbeestjes hier! Erg leuk!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:25

Welkom hier gea :)

Gefeliciteerd jazzbest!
Vorige week was ik naar anna paulowna! Gister naar haskerhorne, ze was erg heet, maar voor mn gevoel wel beter dan vorige week.. Sprong wel weer een keer aan in de verkeerde galop, maar goed, ze was niet zo gespannen.. Had 176, nu nog even de puntjes op de i ;).. Heb nu even 3 weken geen wedstrijd, dus even lekker oefenen en lessen :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:23

Dankje Mieneke :)

Dit is Godinn: Beetje vaag helaas... Vind die eerste wel leuk, met alle beentjes van de vloer :)
Ze heeft een wat ouder kontje dan de rest van haar lichaam haha!
Afbeelding
Afbeelding

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:26

Wat een mooi veulen Vulina waar heb je die vandaan?