Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Empress

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:59

Haar dat ongelijk terug groeit? Bedoel je dat een deel, verder uitschiet dan de rest?
Of echt ongelijke lengte in vlakken ofzo?

Ad heeft namelijk ook dat hij korte vacht heeft, en dat er dan dikkere haren o.a. op zijn hoofd langer uit gaan schieten nu. Dat is harder/dikker haar. Maar van afstand zie je het niet. Mijn andere paard heeft dit niet. Vind het zelf zoooo veel handiger en fijner als ze geschoren zijn. Naar mijn idee voelen de paarden zich zelf ook veel prettiger i.p.v. met zo'n dikke bezwete vacht elke keer.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:10

Ja het ene deel groeit een stuk sneller dan het andere, nu is ie op sommige stukken nog "net gescheert" en is de kleur dus soort grijsachtig, en op andere stukken, flanken en hals bijv. groet zijn gewone kleur en staat er alweer wat haar op, zal binnenkort is een foto maken haha.

Jaa het helpt wel echt, houd de trainingen makkelijker vol en hij is niet telkens zijknat voor een halve dag :p

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:30

Jaa fijn he dat ze niet meer zo zweten.
Maar Ad krijgt ook altijd een aparte kleur en vacht hoor van het scheren. Hij wordt nu zelfs wat bruinig.
Mijn andere paard, die is normaal bruin, wordt na het scheren helemaal grijs. :P Alleen haar neus is dan nog bruin en de benen zwart haha.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:07

Ja ik heb een Haarlem! Heb een boel bij te lezen en ga daar nu maar eerst eens mee beginnen! Stel mn peerd straks wel even voor!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:57

Afbeelding

Afbeelding

Kijk, dit is wat ik bedoel.
Zijn flanken groeien plukken op en op het kruis groeit ookal, zijn buik ook maar das logisch, verderest is alles nog 'net geschoren'

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:00

Oohja die strepen die je ziet is van zijn deken hoor haha, had m nog niet gepoetst. Hij lijkt ook net kaal op deze foto maar dat istie niet hoor, het haar is gewoon extreem grijs in vergelijking met zijn originele kleur.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:22

Zo'n vacht heeft Ad ook. Maar dan zwart/bruinig. Mijn andere paard heeft dat minder.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:59

Ook met van die gekke haarstrepen? :p

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:31

Ik zal me even voorstellen;
ik ben Sharon en ik ben 19 jaar. Ik heb sinds oktober een 7-jarige merrie van Haarlem, ze heet officieel Bargea, maar ik noem haar Babs.
ik weet niet hoe actief dit topic is, maar ik vind het wel leuk om er een beetje over te lezen! :)

welke kleur heeft je paard oorspronkelijk Monte Karlo?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:00

_sharonnn schreef:
Ik zal me even voorstellen;
ik ben Sharon en ik ben 19 jaar. Ik heb sinds oktober een 7-jarige merrie van Haarlem, ze heet officieel Bargea, maar ik noem haar Babs.
ik weet niet hoe actief dit topic is, maar ik vind het wel leuk om er een beetje over te lezen! :)

welke kleur heeft je paard oorspronkelijk Monte Karlo?

Leuk! Welkom.
Met vlagen is dit topic actief, haha :)
Heb je een foto van je paard ?
Normaal is de mijne gewoon bruin, op pagina 47 bijna onderaan staat een foto van hem.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:25

Dankjewel!
Ah okee, leuk beestje hoor :)
ik heb wel een foto, maar ik ben op mn telefoon nu :( in mn profiel staan er wel twee!

ik heb het trouwens wel vaker gezien hoe jouw paard eruit ziet, is t de eerste keer dat je m geschoren hebt?

mijn paard ligt momenteel in de kreukels helaas :( en zal nog wel even uit de running zijn..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:26

_sharonnn schreef:
Dankjewel!
Ah okee, leuk beestje hoor :)
ik heb wel een foto, maar ik ben op mn telefoon nu :( in mn profiel staan er wel twee!

ik heb het trouwens wel vaker gezien hoe jouw paard eruit ziet, is t de eerste keer dat je m geschoren hebt?

mijn paard ligt momenteel in de kreukels helaas :( en zal nog wel even uit de running zijn..

Dankjewel :j
Heb even gekeken en leuk dier!
Huh waar dan ? Zet maar weinig foto's van hem op bokt..

Aah oliebol zeg, wat heeft ie ?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:05

Volgens mij bedoelt ze dat ze het al vaker gezien heeft hoe hij is (de aparte haargroei na scheren).
Maar ja wat ik al zei, vind Ad ook altijd een vreemde vacht krijgen een tijdje nadat hij is geschoren. En dit is nu al het 3e jaar.. Het moet maar gauw weer voorjaar worden!

Welkom Shanon ! Ik ben benieuwd naar een foto van je Haarlemmetje.
Hoezo ligt hij op het moment in de kreukels?

Ad zit bomvol energie momenteel, niet best. Het is zo'n boef. Alleen maar stuiteren en enthousiast doen, niet gemeen, hij weet volgens mij niet hoe hij zijn energie kwijt moet onder het zadel. En dat terwijl ze hier hele dagen buiten staan. Heb hem al op minder sportbrok (wordt ie heftig van, is die normaal namelijk nooit) en meer basisbrok staan. Wat hij heeft.. Haha. Springt zo wel lekker goed. ;D Hij is meestal juist het tegenover gestelde, moet ik hem tijdens het rijden echt wakker maken.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:57

Empress schreef:
Volgens mij bedoelt ze dat ze het al vaker gezien heeft hoe hij is (de aparte haargroei na scheren).
Maar ja wat ik al zei, vind Ad ook altijd een vreemde vacht krijgen een tijdje nadat hij is geschoren. En dit is nu al het 3e jaar.. Het moet maar gauw weer voorjaar worden!

Welkom Shanon ! Ik ben benieuwd naar een foto van je Haarlemmetje.

Ad zit bomvol energie momenteel, niet best. Het is zo'n boef. Alleen maar stuiteren en enthousiast doen, niet gemeen, hij weet volgens mij niet hoe hij zijn energie kwijt moet onder het zadel. En dat terwijl ze hier hele dagen buiten staan. Heb hem al op minder sportbrok (wordt ie heftig van, is die normaal namelijk nooit) en meer basisbrok staan. Wat hij heeft.. Haha. Springt zo wel lekker goed. ;D Hij is meestal juist het tegenover gestelde, moet ik hem tijdens het rijden echt wakker maken.

Ooh... zo, sorry traag van begrip af en toe :+
Aah rot is dat he, of naja misschien in dit geval handig maar de mijne heeft t ook wel eens. Meestal longeer ik m even van te voor en krijgt ie iets minder brok en wat meer muesli. Misschien het weer ? Het wordt nu ineens een stuk kouder allemaal.
Ik hoop inderdaad dat het maar snel voorjaar wordt :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:21

MonteKarlo schreef:
Dankjewel :j
Heb even gekeken en leuk dier!
Huh waar dan ? Zet maar weinig foto's van hem op bokt..

Aah oliebol zeg, wat heeft ie ?

Haha ik bedoelde inderdaad wat Empress zegt!

Babs was in paniek, ze stond met een ander in de bak en die was haar constant aan het opnaaien..
En ze rende alsmaar naar de deur toe en ineens springt ze uit het niets over de deur van de bak heen, vanuit stilstand.. terwijl de deur 1.20/1.30 meter hoog is..
Dat redde ze alleen niet, haar achterhand kwam niet goed mee en ze bleef hangen..
Ze was kreupel, had allerlei wonden in dr flanken en heeft nog vochtophopingen op haar buik, maar haar rug zit nu helemaal vast..
Dus het is wachten tot alle wonden/vochtophopingen en dergelijke weg zijn en dan laat ik de osteopaat komen. Best wel vervelend.. vooral voor Babs, maar ze doet het erg goed en het is eigenlijk op de ''kleine'' dingetjes na met een sisser afgelopen, ik had al helemaal voor me gezien dat ik dr af kon spuiten.. :n

Empress schreef:

Welkom Sharon ! Ik ben benieuwd naar een foto van je Haarlemmetje.

Haha dat over Ad is heel herkenbaar bij Babs, precies hetzelfde!
Ik zal even een foto zoeken!
Dit is de enige foto die ik van haar heb waar ze helemaal op staat, maar deze is nog van in het begin, hals en dergelijke ziet er al een stuk beter uit :+
Ze is nu trouwens een stuk donkerder, hangt tegen het zwarte aan :D
Afbeelding

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:50

Leuk paardje!! Maar wat een pech zeg, jeetje. Jullie hebben inderdaad geluk gehad. Het had ook heel anders af kunnen lopen.
Ad staat iets minder hoog in het voer, merk wel dat hij al iets 'normaler' weer wordt. Vandaag les gehad en hij liep super, mn instructeur vond hem zo lekker vlot. Haha. Dat moest ik erin houden. Heeft toch wel zijn voordelen, denk inderdaad dat het met het weer te maken heeft.

Heb gister met Ad L gesprongen, eerste keer zonder dat ik eerst B ervoor had gesprongen. 2 balkjes en 2 weigeringen. Was wel apart. Ik werd niet helemaal goed, werd wat duizelig in het parcours voor hindernis 9 (achteraf ook niet goed gegeten, zijn om 5u van huis gegaan en moest eerst mn andere en toen Ad nog rond half 9, zonder eten). Maar goed. Toen weigerde hij dus twee keer. Denk dat hij het heeft gevoeld of zo, hij weigert eigenlijk nooit.
Maar was wel super tevreden hij heeft alles toch rond gesprongen. Vandaag les gehad en weer veel wijzer geworden. In het B loopt hij heel fijn rond, doordat het in het L hoger wordt ga ik meer rijden en moet ik niet doen. Zondag mogen we weer.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:46

Ad afgelopen donderdag, L springen.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:27

Huhhh waarom heb ik altijd gedacht dat Ad een vos is ? Haha !
Maar ziet er goed uit !

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:38

Ad een vos? Haha. Er staan wel meer foto's van hem in het topic ja :P
Maar nee, hij is zwart. En nu een beetje apart grijs/bruin/zwart van het scheren.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:57

Ik denk omdat de profiel foto een vos kleurig paard vertoont. Ik denk idd dat het door het weer komt diego is ook zo heet momenteel.

Wat een pech met babs.hoop dat ze snel hersteld.

Hier baal ik stevig de dekens sneuvelen bij de vleet.gelukkig is mijn csnvas terug dus mocht mijn huidige canvas sneuvelen. Heb ik nort zijn oud nog.

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:55

Welkom Sharon! Wat vervelend wat er is gebeurd hoop dat babs er snel weer bovenop komt!
@Empress Ik herken je verhaal hier ook een bommetje haha! Bailey is meestal echt zo'n paard wat je moet motiveren (behalve met springen haha) Maar de afgelopen weken is het echt een draak. Met de springles heeft ie weer eens laten zien dat de rensport hem ook wel wat lijkt haha, en daarna kon hij ook wel door voor een rodeopaard. Gelukkig blijven zitten, maar na een uur springles was hij nogsteeds vol met energie. Heb hem de afgelopen weken veel aan de longe gehad zodat ie even alles eruit kon bokken en doen, dat hielp wel gelukkig :). Vorige week ook weer eens een dressuurwedstrijdje gelopen en weer een winstpuntje gehaald in de L2. Volgende week gaan we hopelijk voor de laatste punt in het L2 :).
Mooie springfoto's trouwens!
@MoteKarlo Heb Bailey ook geschoren en hij heeft ook een beetje een gekke vacht nu, ook met op sommige plekken langer en harder haar terwijl de rest nog vrij kaal is.. het ziet er wel een beetje gek uit haha!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:04

Haha wat een mafkezen joh !
Bij jullie sneeuw trouwens ? Hier niets dan regen..
Aah gelukkig is de mijne dan niet de enige die er raar uitziet @jet-pam
Ik ga de mijne iig nooit meer scheren hoe braaf die ook is :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:49

Jaaaaa! Babs loopt niet meer kreupel, geen vochtophopingen meer en dr wonden zijn zo goed als weg!
Ik ben ontzettend blij :D

Hier wel sneeuw, vanaf zaterdagavond en dat leverde wel een mooi plaatje op van mijn tuttie!
Afbeelding

Haha ik weet nu ook trouwens dat ik maar niet moet gaan scheren! Al wordt dat met Babs sowieso niet zo'n succes.. :+

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:53

Wauww super mooi plaatje sharon!
En super fijn dat babs weer goed is!
@MonteKarlo haha ja een echte mafkees idd!
Hier ook geen sneeuw, alleen regen en kou.
Ja ik moet die van mij wel scheren want anders word het echt een teddybeert :p
Achja ik denk maar zo, in de zomer trekt ie wel weer bij(hopelijk) hahaha!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:58

Ik heb als voordeel dat deze nog nooit geschoren is en ik op tijd ben begonnen met de dekens, waardoor ze nu lekker kort in dr vachtje zit :)
En natuurlijk trekt ie bij! Haha

Nou ik moet zeggen dat ik liever regen heb dan deze sneeuwprut.. ik kan niet op stal komen op deze manier.. en mn ouders hebben geen tijd om me weg te brengen..
Maar duimen dat ik volgende week mn rijbewijs haal! :D