nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:47

Universal is ook echt een knappie Ketaki <3 mooi dat jullie zo'n hechte band hebben!

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:34

[naam] hebben we zo'm 1,5 week geleden geschoren, helemaal. (alleen d'r hoofd niet)
Die was echt een teddybeer, vooral d'r hals was heel dik. En aangezien ik alleen maar buiten kan rijden en ze met die vacht na 20 minuten al doorweekt was heb ik alles eraf gehaald :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:10

Anoniem schreef:
ET hebben we zo'm 1,5 week geleden geschoren, helemaal. (alleen d'r hoofd niet)
Die was echt een teddybeer, vooral d'r hals was heel dik. En aangezien ik alleen maar buiten kan rijden en ze met die vacht na 20 minuten al doorweekt was heb ik alles eraf gehaald :)

mag het hoofd wel geschoren worden dan?

:o :o :) :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:28

Evita_3 schreef:
Waar heb je clinic Myca? En wanneer? Als ik tijd heb kan ik misschien wel even komen kijken.

Ik had dit berichtje over het hoofd gezien, het zal inmiddels wel een beetje laat zijn om te kijken.
Morgen hebben wij die clinic bij Elly Olivier om 12.30 uur. Ik ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:36

Jahoor dat mag wel! Maar de afgelopen 2x sloeg [naam] echt het licht uit je ogen als je wou scheren, dus d'r hoofd durfde ik simpelweg niet te doen ;)

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:17

Jahoor, hoofd mag geschoren worden. Volgens het wedstrijdreglement mag je alleen de oren niet meer uitscheren en de tastharen moeten minimaal 1cm lang blijven. Maar zat die dat nog steeds doen.

Bin is vandaag geschoren, ze krijgt jammer genoeg altijd zo'n vies leverkleurtje. Maar nu kunnen we tenminste weer lekker aan de bak.

Afbeelding

Las je berichtje telaat Myca, maar ik kon die tijd toch niet. Ging het goed?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:02

Twister is vandaag ook geschoren, vlak voordat we naar Elly gingen.

Het was erg leuk en leerzaam, we hebben weer flink wat huiswerk te doen.
Het belangrijkste was meer rust er in brengen en dat klopt ook wel wat ik op mijn protocollen zie.
(loperig, gehaast) Twister gaat uit zichzelf als de brandweer...

Verder werkt mijn rechter arm niet goed mee, vooral bij die galopfoto kan je dat goed zien.
Dat is best lastig, dit gaat ook nooit meer goed komen.
Maar ik ben al blij dat ik nog kan rijden.
In mijn slechte tijd moest ik aangekleed worden en kon ik alleen koffie drinken met een rietje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:51

Klinkt als een clinic waar je wat aan hebt gehad. Wat een leuk dekje heb je trouwens!

Ik vind het knap dat je nog zo lekker rond rijdt :j

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:47

Dank je!
Elly is wel een aanrader, ik houd er van als mensen vriendelijk rijden/les geven. Ik zie liever een paard wat zijn neusje er iets uit heeft en van achter lekker mee komt dan dat ldr-gedoe.

Vandaag is Daan Staller geweest, Twister's tanden zijn ook weer helemaal spic en span.
Zaterdag gaan we een Trally rijden in Lage Vuursche.

Gaan jullie nog leuke dingen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:58

Waar in Lage Vuursche? Das voor mij heel dicht bij namelijk, misschien wel leuk om te kijken :)

Zondag gaan wij weer op wedstrijd, dressuur, en gister even heerlijk gesprongen! Ruimte zat :Y)
Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:04

Was die Trally dan ook niet wat voor jou geweest Dreamer?
We moeten parkeren aan de Bosbadlaan 4, 3744 KB Baarn.
Om 10.25 uur moeten wij starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:58

Lijkt me heel leuk om een keer te doen ja, maar toen kon ik niet, en de dag voor een wedstrijd wil ik altijd graag even "gewoon rijden". Mocht het ooit weer hier in de buurt zijn let me know! :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:16

Ik had eerst ook een dressuurwedstrijd op zondag gepland staan.
Maar toen bedacht ik me dat ik misschien niet eens met een trensje zou kunnen rijden na de paardentandarts vanmorgen.

Zo'n Trally zou ik ook wel bitloos (Micklem kaakgekruisd) aandurven, je rijdt dan toch in equipe.
Het buitenseizoen is bijna afgelopen, dus ik pik nog maar een graantje mee.

Enneh... Inderdaad. Ruimte zat! Dreamer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:48

Haha nee dat ik altijd even afwachten! [naam] mag volgende maand weer voor controle, dat moet ze toch geënt worden en kan hij gelijk even checken :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:46

:\ :\ :\ mensen, ik lees de laatste tijd alleen maar even mee.

in privesfeer gaat iets niet helemaal lekker, dus heb niet altijd tijd en zin om dan te reageren.

sorry daarvoor :\ :\

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:12

Myca: jullie zijn lekker bezig, leuke activiteiten doe je samen met Twister!

Dreamer: Die ET kan lekker springen! Ziet er goed uit! Succes met je wedstrijd dit weekend.

Ketaki: Wat vervelend dat het privé niet helemaal lekker gaat :(:) Sterkte!

1 november heb ik weer wedstrijd.

Na goed zoeken heb ik sinds vandaag een leuke bijrijder voor Bin die haar 2 dagen in de week gaat doen :)

Tijdens de proefritjes viel me op dat niet iedereen makkelijk wegreed met Bin. Terwijl ik haar altijd wel als makkelijk ervaar.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:27

Elke dag dankbaar voor zijn fijne karakter 8-) en zijn overduidelijke manier van laten zien wat ie aan het doen is in zijn koppie.

Paar voorbeeldjes op grondwerk gebied:
Paardje reargeert steeds gevoeliger op onze lichaamstaal en intensie, leert vlot en kan goed onthouden.
Vraag je freestyle wat aktie van hem, dan vertrekt *\o/* ie ook.

Paar keer met de dubbele lijnen geoefend, vanuit de longeerpos. naar de lijnen in menpositie gaan.
Paardje denkt mee, doet zijn best en je kunt verder gaan waar je was gebleven.
Hij geeft duidelijk aan wel geduld met hem te hebben en tijd ervoor te nemen.
Vandaag viel "de euro" en kon ik recht achter hem lopend de bak doorsturen , halthouden en wegstappen.
Stembeloning, de krabbel op kont en de wortel na afloop had ie dik verdient.

Ohz:
Afgelopen 2 weken, paar keer voor het eerst ohz zelfstandig naar buiten gegaan, enkel op contact teugeltje zo braaf als wat.
Kijkt wel rond, kauwt af en klaar is het dan.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:04

Het wordt stil hier! Hoe gaat het bij jullie?

Ik trap maar weer af, anders mogen we niet meer reageren.
Afgelopen weekend hebben we een WE clinic gedaan voor nieuwelingen.
Mijn nicht was die dag met me mee en zij heeft er een filmpje van gemaakt.

En Twister... Die was super braaf!

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:24

Oeps, gaat topic dicht bij weinig gebruik ?

Leuk coup heeft Twister zeg, zeker nuttig nu met warme weer.
Ze zweten hier allemmal heel snel bij lichte arbeid.

Hier tandarts er vandaag bij gehad, soort controle hoe de boel ervoor stond, want vorige eigenaar wist niet wanneer er voor het laatst wat aan was gedaan.
Mocht zelf voelen voor en na behandeling wat hij allemaal eraf heeft gevijld, interresant en leerzaam.
Wat tandvlees geraakt dus was bitje bloederig.
Zag aan oogjes hem wel laatste stukje wat wakker worden...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:46

Als er een bepaalde periode niet meer gereageerd is in een topic dan mag je niet zomaar meer iets posten, tenzij je zeker bent van de meerwaarde etc.
We zaten er al overheen, maar het zou wel zonde zijn om het Indoctro topic als een nachtkaarsje uit te laten gaan dus heb ik weer een nieuw bericht gepost.

Dat jachtkapsel bevalt me prima, geen gedoe met uitrijdekens en toch niet zoveel last met zweet. Voor de tijd van het jaar is het ook erg warm.

Bij ons op stal is een paar weken geleden ook een paardentandarts geweest (Daan Staller).
Ik vond dat ook erg interessant, als ruiter kijk je nou eenmaal niet regelmatig in een mond. Ieder zijn vak... Het geeft mij altijd een goed gevoel als alles weer nagekeken, bijgewerkt en goedbevonden is.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:06

Hallo!!! kom ook weer langs :)

Die van mij hebben een paar weken geleden een gebit behandeling gehad. Met jonge paarden altijd erg raadzaam om te doen. was nog niet eens een half jaar geleden en wel weer nodig.

Aankomende zaterdag ga ik wat mafs doen als springer :+ dressuur starten :P met beide in de Buh ;) in 2009 ben ik voor het laatst dressuur gestart in de L2. het ik dus alweer even een tijdje geleden. Maar voor de fun wel leuk om weer een keertje te doen en mooi in de buurt.

Beide heb ik geschoren. De ene kan wel weer bijna, gaat zo snel. Komt ook denk ik door de wisselingen van het weer. Nu is het nog redelijk warm voor de periode van het jaar.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:32

Is wist niet dat een topic dicht ging als er niet wekelijks wat geplaatst wordt. Heb ook niet zoveel te melden eigenlijk.

Leuke clinic Myca! Twister is inderdaad erg braaf! Mag zijn zusje een voorbeeld aan nemen! Grappig om je afgelopen wedstrijd in oktober even te zien.

Tandarts is zeker raadzaam om voor de winter even te laten controleren.

Succes met je wedstrijd zaterdag Marijke! Houd je ons op de hoogte?

Bin en ik hebben nu 5 puntjes in de B. Ze gaat echt steeds beter, maar wilt tijdens de proeven wel eens grapjes uithalen. Zal de spanning wel zijn, maar is erg frustrerend als het tijdens het inrijden top gaat en dat we in de proef alle kanten opvliegen. We gaan het 6 december weer proberen.

Ze gaat wel steeds ruimer bewegen en krijgt ook meer spieren.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:46

Hier ook niet veel te melden, Indoctro-kleinkind doet niet veel meer dan buitenspelen door fysieke problemen vanaf mijn kant...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:09

:o :o :o :7 :7 ja ik ben er ook weer, Myca bedankt voor het omhoog schoppen van het topic,

ik was heel druk met andere dingen.

heb zelf een schouderblessure ( doordat mn fysiotherapeut mij gekraakt heeft)

en nu heb ik in mn oksel ook nog aan dezelfde kant een fikse ontsteking.
ben vandaag terug geweest bij de huisarts en die wil graag dat er een chirurg naar gaat kijken.

universal was afgelopen maandag weer eens NIET vooruit te branden, vermoeden ligt dat hij gewoon heel nodig moest plassen, en dat doet ie niet in de bak.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:26

Beterschap Ketaki en Dreamer :(:)
Het is altijd vervelend als je lichaam niet mee werkt.

Leuk om je weer te zien Evita, jammer dat ik geen tijd had om jullie ook te zien rijden.
Twister is niet altijd zo makkelijk geweest hoor, maar oefening baart kunst dus er is nog hoop voor zijn zusje ;-)
In de basis is hij niet bang, maar juist nieuwsgierig. Dat maakt het voor mij wel weer makkelijk.

Succes in de Buh Marijke!
Ik ben ook geen echte dressuurruiter, maar ik geloof wel dat dressuur de basis van alles is.
Zelfs van springen...

Dit weekend gaan wij het ook weer eens proberen (Eltwuh), ik heb alleen bar weinig kunnen oefenen.
Wat een wind en wat een water afgelopen week, en dan telkens 's avonds na het werk.