Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zwieke

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:55

Wat een knapperd Gracy! :9

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:05

Bedankt voor de complimenten :) Alle kredits aan mijn vriendin Eveline, zij is de fokker van Burning Desire +:)+

Het is intressant om te lezen over de herkenbaar traits tussen al de andere Rubiquil nakomelingen.

Hier in Duitsland is het verplicht om eerst een kwalificatie test te doen voordat ik officieel mag starten.. dit heet "reitabzeichen".
Dat betekent verplicht afrijden van een basis dressuur- en springproef (parcour van 70 - 90cm).

De grootste verrassing voor mij was het ontdekken van hoeveel plezier mijn merrie geniet van het springen, ze neemt mij werkelijk over de hindernissen en ik krijg steeds meer vertrouwen in haar springvermogen!
Mijn rijinstructeur merkt op dat Burning bezit de goede eigenschap van een paard dat voorzichtig is met springen :#
Laatst bijgewerkt door Urielle op 06-02-16 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Boktnaam fokker verwijderd op verzoek

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:13

Hier eentje met d'r nieuwe touwhalster, wat is ze toch knap haha <3

Afbeelding

Afbeelding

wil binnenkort nieuwe rijfoto's hebben, maar als je zelf fotografeert dan is dat nogal lastig xD. eens kijken wie dat kan/wil doen :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:25

Wauw ze is zeker knap alpha!!! <3
Dit is chilli vandaag tijdens de cross les!
Afbeelding

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:29

Dankje! :o
Stoere foto hoor, mooie combi!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:18

Alpha89 schreef:
Dankje! :o
Stoere foto hoor, mooie combi!

Jazeker!! echt een GAAF actie foto Mo0wtjee! +:)+

Alpha89, mooi merrie! ik ben benieuwd naar de rijfoto

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 04:46

:D Heb wel ergens een rijfoto geplaatst in dit topic of anders even in mn profiel spieken haha..het uploaden vind ik altijd zo omslachtig op bokt anders had ik vanaf mn mobiel wel weer wat kunnen plaatsen :p

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:20

Rubiquils kunnen echt wel springen hoor.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:01

Alpha89 schreef:
:D Heb wel ergens een rijfoto geplaatst in dit topic of anders even in mn profiel spieken haha..het uploaden vind ik altijd zo omslachtig op bokt anders had ik vanaf mn mobiel wel weer wat kunnen plaatsen :p

Ik heb ff in je profiel gespiekt :D Hoe is ze onder het rijden? Ik lees in 1 van je posts dat ze onzeker is met andere paarden in de rijbak, gewoon vaker oefenen met samenrijden in de bak en dan komt het wel goed ;)

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:04

petraaken schreef:
Rubiquils kunnen echt wel springen hoor.

Dat heb ik inmiddels ook door, en mijn vriendin was overtuigd dat ze had een 100% dressuurpaard gefokt :D

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:40

Ik rij ook op een merrie van Rubiquil (Rubiquil x Chronos) :) Ze is extreem werkwillig en sensitief, maar in de omgang geweldig lief en onder het zadel ook goudeerlijk. Mijn instructrice heeft haar opgeleid tot Z niveau. Als je die twee samen ziet rijden.. Dat is echt zo gaaf. Dan is ze een en al focus en loopt ze toch een partij mooi :D

Wanneer ik er op rij gaat het natuurlijk wat minder, maar de foto's geven alsnog wel een beeld van deze mooie dame:

Afbeelding

En laatst op wedstrijd:
Afbeelding

Ze wordt dressuurmatig gereden, maar blijkt springen ook geweldig te vinden. Dus wie weet ligt er nog een crosscarrière in het verschiet! Erg leuk ook om andere Rubiquils te zien. Ik heb er weinig verstand van, maar vind bij sommige de oogopslag echt herkenbaar, net als de grote oren haha! :D

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:38

Hebben jullie ook de ervaring dat jullie jonge Rubiquil wat op de voorhand is gebouwd? Ik ben nu hard bezig om de spieren verder door te ontwikkelen. Daarom blijven we nog ff in het L2 hangen. Ik vind dat ze nog niet sterk genoeg is.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:04

Gracy schreef:
Alpha89 schreef:

Ik heb ff in je profiel gespiekt :D Hoe is ze onder het rijden? Ik lees in 1 van je posts dat ze onzeker is met andere paarden in de rijbak, gewoon vaker oefenen met samenrijden in de bak en dan komt het wel goed ;)

Dat klopt.
Ze kan onwijs goed lopen, haar balans is geweldig en met name de galop is top. Mn lesgeefster zegt dat ze geen enkel paard kent of heeft gekend dat op zo een jonge leeftijd zo een talent heeft en dat ik er ver mee kan komen! Echt geweldig om zoiets te horen natuurlijk, alleen die angsten zitten in de weg. Ben er wel meer mee aan het oefenen maar het valt niet mee. Ze is zo gevoelig voor dit soort dingen.
Kan met haar de straat op tussen de traktoren, vrachtwagens, motoren, vlaggen en noem alles maar op, zodra het een paard is dan gaat ze flippen. Op de wei is ze kan ze wel weer dominant zijn..heel raar..denk dat het een stuk onzkerheid is ook..

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:07

Xirlijn haha grote oren idd, maar ik zie ze hier ook allemaal met wel hele mooie oogjes :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:58

Mijn oudste merrie is gisteren eindelijk weer geïnsemineerd met diepvries van Rubiquil. Nu duimen dus dat ze aanpakt en we volgend jaar weer een nieuw Rubiquiltje hebben.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:16

petraaken schreef:
Mijn oudste merrie is gisteren eindelijk weer geïnsemineerd met diepvries van Rubiquil. Nu duimen dus dat ze aanpakt en we volgend jaar weer een nieuw Rubiquiltje hebben.

Duimen dat over 15 dgn een positief scan wordt voor een nieuw Rubiquiltje :)

Morgen krijgen wij te horen of ons andere merrie drachtig is van Don Frederico..

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:21

Alpha89 schreef:
Dat klopt.
Ze kan onwijs goed lopen, haar balans is geweldig en met name de galop is top. Mn lesgeefster zegt dat ze geen enkel paard kent of heeft gekend dat op zo een jonge leeftijd zo een talent heeft en dat ik er ver mee kan komen! Echt geweldig om zoiets te horen natuurlijk, alleen die angsten zitten in de weg. Ben er wel meer mee aan het oefenen maar het valt niet mee. Ze is zo gevoelig voor dit soort dingen.
Kan met haar de straat op tussen de traktoren, vrachtwagens, motoren, vlaggen en noem alles maar op, zodra het een paard is dan gaat ze flippen. Op de wei is ze kan ze wel weer dominant zijn..heel raar..denk dat het een stuk onzkerheid is ook..

Mijn rijinstructeur is helemaal verliefd op mijn merrie en wil zelfs een veulen van haar, maar dat gaat wel even duren want ik wil eerst genieten van haar :D

Mijn merrie kan goed meerijden met andere paarden in de rijbak, buitenritten ook maar wil graag voorop.. in de wei is ze niet dominant tegenover andere paarden.. maar met rijden wil ze wel graag de 'baas' zijn :')

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:53

Ola wil ook nog graag een rubiquil duimen voor jullie merries

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:39

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:03

Hallo allemaal,
Zie allemaal knappe Rubiquil afstammelingen voorbij komen.

Hoop volgend jaar ook een Rubiquil te krijgen.
Heb begin dit jaar bij de Nrps hengstenshow een dekking van Rubiquil gewonnen.
Heb mijn merrie 4-7-2014 laten dekken en duim nu dat ze drachtig is.
Dit zou het veulen moeten worden.
Afbeelding

Hoop alleen dat het veulen genoeg maat gaat krijgen aangezien de merrie nu 1,60m is en nog erg jeugdig,denk wel dat ze nog minimaal 5cm gaat groeien.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:20

eldango schreef:
Hallo allemaal,
Zie allemaal knappe Rubiquil afstammelingen voorbij komen.

Hoop volgend jaar ook een Rubiquil te krijgen.
Heb begin dit jaar bij de Nrps hengstenshow een dekking van Rubiquil gewonnen.
Heb mijn merrie 4-7-2014 laten dekken en duim nu dat ze drachtig is.

Hoe tof! Spannend! :))

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:53

Gisteren mijn merrie weer opgehaald bij Dekstation..
Over een paar weken weten we of ze drachtig is.. :):)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:09

Spannend eldango!
Ik meld me ook maar weer even, druk, druk, druk :D

Ben inmiddels M1 gestart met mijn Rubi en zit in no time al op 5 wp. Het lijkt wel of ze de moeilijkere oefeneningen wel heel gemakkelijk oppakt, :D dus dit is echt genieten. Nou zit er ook wel een enorme motor aan de achterkant, maar duurt het eventjes om die op temperatuur te krijgen.

Ook mijn Rubi is gek op springen, ze wordt er helemaal enthousiast van, het zou super zijn als we voordat we de dressuurring in moeten, nog even een parcoursje zouden kunnen springen :D
Zo te zien kom jij ook bij R ob J ansen MoOwtje?

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:27

Eldango: spannend! Hoop dat ze drachtig is en je ons volgens jaar een prachtig veulen kunt showen! :D

Noppert: je gaat hard, leuk! En binnenkort ook nog springen ;)

Petra: enn? Goed nieuws?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 06:26

Ze was niet drachtig en nu komt ze maar erg erg traag opnieuw hengstig. Dit keer wilden we haar niet hengstig spuiten. Gisteren nog op controle geweest en de boel komt eindelijk wat op gang. Blijkbaar rijpen de eitjes wel als we ze spuiten maar is de baarmoeder niet klaar dus wordt ze niet drachtig. Om haar toch een beetje te helpen heb ik gisteren maar Pavo Fertile gehaald. Al geloofd niemand ons als we zeggen dat ze al 18 is. Ziet er nog als een 4-jarige uit.