paddox nakomelingen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jurga

Re: paddox nakomelingen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:51

Die twee van mij halen de 1.70 m wel, moeders is 1.60 m.

marmamps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:00

Jurga schreef:
Die twee van mij halen de 1.70 m wel, moeders is 1.60 m.

Wij hopen dat die van ons dit ook haalt,
Ze mag voorlopig nog lekker de wei op, dan kan ze nog lekker doorgroeien.

Met welke leeftijd ben jij begonnen met inrijden enz.?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:07

Mijn merrie is met vier jaar onder het zadel beleerd en met zes jaar voor de wagen. De ruin van vijf is wegens omstandigheden nog maar half beleerd, zowel onder zadel als in het tuig, maar hoop toch dat dat voor zijn zesde eens klaar is. Haha!

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:34

Paddox nakomeling in de 70 dagen test!! Hebben jullie die al gezien?? Hij is echt goed. Hij zit bij de laatste 4

zie [F-AM] Najaarsonderzoek 2008 voor een foto en commentaar ( nr. 33 met Diederik van Silfhout)). Ik hoop zo dat hij goedgekeurd wordt Haha! spannend....... Duivel

leuk trouwens dat hij ook een grijze staart heeft Tong uitsteken is niet zo goed te zien, maar het onderste puntje is grijs Vingers aflikken

Acer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:02

de paddox nakomeling, Arlando zit nog steeds bij de laatste!! Paard is gefokt bij mij op stal, ken 'm dus vanaf veulen. Op naar dinsdag!!!

(ps: hij heeft geen grijze staart)

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:12

Wat leuk een Paddox in de hengstenkeuring!

Onze Paddox doet het goed, hij is nu zo'n 2.5 week terug uit de opfok en inmiddels gecastreerd.
Hij is nu 2.5 jaar oud en 1.66 m hoog, dus een mooie maat Ja

Afbeelding
Afbeelding
Op deze foto's was hij net een dag terug uit de opfok Knipoog

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:37

Acer schreef:
de paddox nakomeling, Arlando zit nog steeds bij de laatste!! Paard is gefokt bij mij op stal, ken 'm dus vanaf veulen. Op naar dinsdag!!!

(ps: hij heeft geen grijze staart)

Volgens mij heeft hij een grijze punt aan zijn staart. Op de foto duidelijk te zien Bloos

Hij is goedgekeud!! Haha!

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:08

Hoi,

Heb ook een paddox x jetset d.
merrie van 4 jaar. en in oktober gekocht.
Wel leuk al die verhalen. Zitten best heel herkenbare dingen in.
Mijne heeft onderin de staart inderdaad ook grijs haar.
Ik vind haar karakter ook wel goed. Ze heeft nog geen rare dingen gedaan.
Heb er al mee gehad naar het strand, met een groepje mee.
En ze is al mee geweest langs de weg. Met vrij veel verkeer achter het paard van een vriendin aan. vind ze allemaal geen probleem.
Nog niet gesprongen dat bewaar ik voor komende zomer. Bij verkoop zeiden ze dat ze rond de 1.73m meet. Denk dat ze daar al overheen is. Was groter als ik in de planning had. Maar als ie voor de rest leuk is. We hebben ook nog wel plannen om haar voor de kar te laten beleren, maar dat is lange termijn planning.
Ze staat nu stil want ik ben zelf geblesseerd helaas.
Heeft iemand een paddox die ook last heeft van een knie die af en toe haakt? Dat heeft mijne wel. Ze heeft daar voor de rest geen last van. De veearts zegt dat het komt omdat ze snel gegroeid is.
En weet iemand hoe het nu met Paddox zef gaat. Kom weinig van hem tegen als ik z'n naam google.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:57

Ik zou ook heel graag willen weten of Paddox ooit nog terugkeert in de sport, daar zou ik echt onwijs naar uitkijken.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 14:03

Ga er maar niet van uit dat hij niet meer terugkomt in de sport. Het schijnt dat hij artrose heeft. Ze hebben er nog nooit een duidelijke verklaring gegeven, dus het blijft gissen.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 12:22

hoi mensjes
topic is een beetje dood he , maar ik heb een filmpje van onze paddox gemaakt :D
ik hoop dat jullie eff kijken ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NQoQaArgbi8
btw ze kan springen!! in dit filmpje springt ze 1 meter vrij. onder de man iets van 50 centimeter.
en ze vond het leuk, ze had er erg zin in zo voor een keertje :P

en hoe gaat het met jullie paddoxjes?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:16

Leuk filmpje!

Voice van mij is aan het revalideren van een operatie aan een gebroken griffelbeentje. Tijdje uit de running dus helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:51

Leuk filmpje al is het begin wat donker.Ze loopt al netjes.
Springen kan die van ons ook,die was een jaar toen ze over de omheining sprong.
Toen ik erover aan het mopperen was zei de smid al lachend wie koopt er dan ook een paard met springgenen en is vervolgens boos dat ze springt.Oeps,...dat is waar natuurlijk.
nu doet ze drie jaar later ook een kleien sprongetje onder de man.Maar we houden het voorlopig op wat dressuur en buiten ritten.Mischiens als ze echt 5 isd at we het springen eens gaan beginnen.

Zo Jurga een gebroken griffelbeentje!Ik heb er ook één staan die is verleden maand geopereerd.Duurt nog 2 maanden voor ik er op mag.Ik vind het er nog niks lekker uit zien .Beentje was goed gebroken ik heb het hier in een reageerbuisje :D het was echt in stukjes.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 18:34

oeh griffelbeentje dat ken ik ja, nou maar hopen dat ie er goed bovenop komt.

@silvana: yeeeh gaaf dat die van jou ook springt! zijn het nu eigenlijk springgenen ja? ik geloof wel dat ferro springgefokt was, maar dat wist ik niet zeker. ;)

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:07

Ferro is inderdaad springgefokt en als ik me niet vergis is hij voordat hij in de dressuur tot Grand Prix uitgebracht werd, springpaard geweest, niet heel onverdienstelijk.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:14

Wat leuk, weer leven in het topic.

Onze paddox staat nog lekker te genieten van zijn jeugd :P
Heb er pas wel een zadel op gelegd, gaf hij niets om :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:25

De mijne is super gemakkelijk geweest met inrijden.Zadel ,dekens, was of ze het altijd gedaan had.Heeft niet één keer gebokt.Nu een klein jaartje verder durft ze het wel eens ,als het niet naar haar zin gaat.Als alle paarden de wei afgaan en zij als enigste aan het werk is in de bak :+ .
Aan de andere kant ben ik vanmiddag buiten geweest,paard naast de fiets ,mijn dochter van dertien erop,die rijd haar ook.Dat is een klein en licht ding.En echt super braaf.Haar oren gaan af en toe in ezel stand als ze iets engs ziet maar meer als een scheef hoofd en op zijstaande oren is het niet.
Ferro is idd springgefokt,plus dat de mijne langs vaders kant ook nog springbloed bezit.RaimondB en jonkvrouw zijn ook springpaarden.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:59

Paddox zelf is niet zon springer als ik zijn verrichtingsonderzoek moet geloven...haha! Maar die van mij springt onder de man makkelijk 1.10m (af en toe maar hoor, ze is nog jong)

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:39

Stiekem kijk ik nog wel eens mee hier in het topic naar alle geweldige paddox-jes..
En wat mis ik Zephy dan weer zeg ;( Het is morgen alweer 8 maanden geleden dat ik hem met een gebroken been in de wei vond en zijn eigenaresse en ik zo plotseling afscheid van hem moesten nemen.
Hij was echt alles wat je je in een paard kon wensen, en ik herken zoveel dingen van hem in de verhalen over jullie Paddox nakomelingen. Als ik ooit voor een eigen paard ga kijken dan ga ik zeker op zoek naar een Paddox, wat een geweldige paarden... :+:

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 00:13

Ik ben best heel benieuwd naar de goedgekeurde Paddox-zoon, ga hem eind deze maand wel even bekijken op de Nieuwe Heuvel (daar rijd ik zelf ook, paard staat er ook vlakbij).

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:41

Wij verwachten volgende maand drie Paddox-jes op stal, ik zal jullie op de hoogte houden :)

Netty18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:23

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:04

Zo er is weer leven in het topic! Leuk dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. Jurga wat een pech hoe is het gekomen?
Met Vicje gaat alles super! Zijn nu Z1 en rustig verder aan het trainen. Hier een filmpje van de training:
http://www.youtube.com/watch?v=ojSrXwMkVqw
Ben ook wel benieuwd of we paddox nog een keer terug gaan zien.....

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:47

Voice heeft waarschijnlijk een tik op het been gehad van moeder of broer, maar zeker weten doe je het nooit.

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:55

ik ben nog steeds op zoek naar mijn bijrijd paddoxje, UTAH !!!!

zou zo graag willen weten hoe het met haar gaat en waar ze terecht is gekomen!?

Afbeelding