Heb jij een paard van de hengst Future?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kivas

Re: Heb jij een paard van de hengst Future?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:12

Hele leuke foto`s dorine.. leuk beestje!

Iedereen de beste wensen alvast!!! Op naar een fijn sport jaar vol goede gezondheid!!

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 21:42

Iedereen de beste wensen...
Dat we allemaal maar weer super prestaties kunnen neer zetten met onze paardjes...
Ik ga beginnen aan het einde van dit jaar en dus vol lol en hier en daar een drankje het nieuwe jaar in... OK dan!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:09

Ik werk op stage met 2 Future nakomelingen (Future x Landfriese), een merrie en een ruin met een jaar verschil. De 3e volle zus is op 1.5 jarige leeftijd overleden en heb ik niet gekend. Fliss (merrie, 5 jaar) is nu ruim 1.73 en haar broer Floyd (6 jaar) is 1.67 en een echt damespaard.

Mijn ervaringen met beide paarden zijn dat het heel fijne dieren zijn in de omgang, de eigenaresse rijdt ze zelf dus daar heb ik niet een concreet oordeel over. Wat ik vooral terugzie is dat beide paarden van huis uit al los in het lijf zijn, met een goede draf erop. Floyd is op het begin misschien niet de meest spectaculaire, maar na het losrijden zie je hem per rondje beter worden. Vooral in de midden- en uitgestrekte draf kan hij erg goed van achteruit vertrekken.

Op stal zijn beide erg makkelijk, vrij koel in de kop en vinden aandacht prachtig. Ook leuk is dat broer en zus zich alle 2 uitgebreid uitrekken tijdens het poetsen Lachen

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:33

he wat leuk nog meer futures!! Welkom Knipoog
heb je misschien foto`s altijd leuk Lachen

hihi dat uitgebeid uitekken tijdens het poetsen doet die van mij de ochtend ook altijd.. handig met invlechten Knipoog hihi..

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 01:02

Dioxide : ff tussen door!! Vet grappig jij hebt vroeger bij mij in de buurt gewoont heb ook altijd op harry gereden Knipoog

Heb je fotos van de Future's ben super benieuwd....

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:17

Harry was vet stoer Vork Vond het altijd erg leuk om bij Inge te rijden!

Hier even 2 snel gemaakte foto's van de Futures, even om de koppies et laten zien. Zal deze week eens kijken of ik een bewegings foto/filmpje kan maken Lachen Zag net nog dat ik in de vorige post een leeftijdsfoutje gemaakt heb, oeps!

Floyd (5 jarige ruin) - die met het kolletje:
Afbeelding
Als veulen
's Zomers

Fliss (4 jarige merrie)
Afbeelding
Als veulen
's Zomers

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 14:17

Wat een leuke koppie's ook super leuk dat je fotos hebt toen ze nog veulen waren.

Ik had zaterdag weer wedstrijd en hij was beetje ondeugend bokken in de proef keertje der vandoor gaan en dat doet hij normaal niet, is hij te veel met mij bezig Tong uitsteken
maargoed nog 1x L1 en in februari heb ik L2 opgegeven...

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:58

Ik had vrijdag avond wedstrijd pas om 21:45 echt laat om te starten hoor! Het regende ook nog eens superhard waardoor alle paarden een beetje onrustig waren tijdens het losrijden. Het ging dus niet echt heel erg lekker en hij was aan het zeuren in de proef nog een paar keer gebokt ook. Dus ik verwachte er helemaal niks van. Had ik toch nog 181 en ik zie net op de uitslagen lijst een 5e prijs (die heb ik dus niet afgewacht want de laatste startte pas om 23:00) maar goed gelukkig toch nog een puntje erbij en op naar de volgende! Hebben jullie dit weekend nog wedstrijden gehad?

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:49

Ik wil mijn merrie in maart laten dekken door Future. Ik kan helaas weinig over de hengst vinden op internet en de foto op de website van de IJzeren man doet de hengst volgens mij geen goed. Heeft iemand hier nog foto's van Future zelf? Ik heb deze hengst gekozen op basis van zijn vererving, mijn merrie moet een hengst hebben die maatvergrotend werkt en veel souplesse en een lang voorbeen vererft. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:28

Wij hebben een (zelfgefokt) hengstje van Future. Ik zeg nou wel hengstje maar hij is inmiddels al weer 2,5 en behoorlijk aan de maat. Het is een schimmel, afstamming Future x Pion
Echt een heel zoet beestje, maar een beetje bijterig al van veulen af aan. Hij heeft hier zelfs de bijnaam "Happie".

We kijken er al naar uit om hem volgend jaar onder het zadel te brengen!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:13

he wat leuk zeg ronja.. foto`s Knipoog

Dorine die L2 gaat jullie echt wel lukken!!!

Dioxide leuke koppie`s hoor, knappe paardjes!

Heb afgelopen weekend ook weer wedstrijd gehad, was tevreden, athans voor zover het kon.. Er waren nog 2 L2 ruiters voor me (m1 starten meteen erachteraan), toen ik hem helemaal oppakte (helemaal bovenin zetten, spitser aan het been, etc).. komt de ringmeester ineens dat de jury de ring een half uurtje stil legde omdat ze even pauze wilde... pfff.. echt erg! dus ja al met al zat ik er veeeel te lang op... matte proef.. kon hij niets aan doen.. uitslag, wel een wp en een 7de plaats.. dus ik is heel blij, want nu zijn we M2 startgerechtigd, erg leuk!!

Dancer ik kan je helaas niet verder helpen met foto`s.. misschien dat hier nog andere zijn??

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:53

Ik heb ook geen mooie foto's van Future zelf.. Misschien kan je de hengsten DVD van de IJzeren Man aanvragen? Is als het goed is gratis. En het effectiefste is natuurlijk bij de show gaan kijken Knipoog Ik vind die foto's van de IJzeren Man website ook niet mooi. Vooral bij Royal Dance kreeg je bij het portret echt een WAUW-gevoel, tot je de gehele foto zag.. Zelfde bij Future eigenlijk.

De Future merrie hierboven draaft super makkelijk, en is een grote losse blubberpudding als ze loopt. De ruin heeft sinds een half jaar wat opstartproblemen linksachter. Hij draaft de eerste passen met zijn sprongen haast ongebogen, waarna je het per rondje beter ziet worden (hij is onder behandeling bij Rodinde en fysio en krijgt nu ook musclefit). Als hij even warmgedraaid is loopt hij ontzettend los, snel voor- en achterbeen en met veel schwung.

Ronja; Floyd werd "Snappie" genoemd op stage, ook een ongelofelijk bijterig paard. Niet gemeen, maar wel alles willen vastpakken en afknabbelen. Vind het heel erg jammer dat de stage afgelopen is nu, maar ik ga snel weer een keer kijken.

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:17

Het enige wat ik nog kon vinden van Future heb ik ook gescand uit een hengstenboek... Is dit!

Afbeelding

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:24

nee, ik heb wel gezocht naar een afstamming van Future, omdat ik het een geweldige hengst en ook goed karakter doorgeeft. Ga vanavond dit topic even doorlezen. Leuk.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:00

Jammer dat ik het niet allemaal kan lezen.. Ik zal eens kijken of ik het hengstenboek bij iemand kan lenen. Kreeg wel een PB-tje van iemand die aangaf dat Future toch niet zo goed vererft. Ben nu dus weer aan het twijfelen..

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:04

ik kan hem anders ook wel even mailen, volgens mij is hij dan beter te lezen...

Maar wat vererft hij dan niet goed ik ben daar altijd wel benieuwd naar.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:56

moet zeggen dat ik ook erg benieuwd ben Dancer??

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:12

Dit werd mij in een PM gemeld:

"De veulens /paarden vallen heel erg tegen.Ze geven geen maat als je merrie niet groot is en een langbeen hebben ze al helemaal niet. Ze gaan erg terug naar de florestanlijn (ouderwets)en om hem later te verkopen is er ook weinig vraag naar.Hij geeft wel lieve paarden."

Dat weinig vraag naar interesseert mij niet, omdat ik een veulen voor mezelf fok. Wat ik wel belangrijk vindt is dat de hengst vergrotend werkt en een lang voorbeen vererft, als dit niet zo is wil ik er geen veulen van.

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:57

De moeder van mijn Future is ook niet groot, ongeveer 1,62. Fulano is nu 1,67 maar wel rank gebouwd dus hij lijkt niet groot. De futures die ik overal tegenkom zijn juist wel uit de kluiten gewassen paarden! Ik zal nog eens wat foto's opzoeken van Fulano. Oja en over dat lieve paarden haha, Fulano is nou niet echt het schoolvoorbeeld van een lief paard! maar dat heeft hij wel van zijn moeder meegekregen...

Maar het is natuurlijk wel dat iedereen een eigen smaak heeft!

Hier staat sowieso een zooi Fulano foto's Haha!
http://www.dpfotografie.nl/simpleviewer ... index.html

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:22

De futures die ik ken en gezien heb zijn ook allemaal flink aan de maat.. De mijne is ongeveer 1.78cm.. zeker geen kleintje dus.. Die van mij is echt een goud eerlijk dier en heeft een super werkwillig en vrolijk karakter een super dier!!

In mijn onderschrift kun je foto`s zien van mijn paard (zijn van vorig jaar mei, de reden van bodyprotector is niet vanwege het niet lief zijn van paard, maar voel mezelf dan zekerder)..

Maar zoals dorine ook al zei, smaken verschillen en iedereen zegt natuurlijk zijn of haar ideeen.. Succes in ieder geval..

** toevoeging over gebruik bodyprotector op foto`s

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 22:43

Ik ken 2 Future's staat er bij mij opstal nog 1...
Die is wel erg klein die van mij is nu denk ik 1,82 de meetstok was te klein ( oeps) en wordt dit jaar 5.
Die van mij heeft echt een geweldig karakter en wil echt altijd werken momenteel is het knopje nagevelijk nogal moeilijk maar het enige wat hij doet is zn kop in de lucht maar stijgeren of wat is nog echt niet in hem opgekomen ( Gelukkig)

De future x Argus die bij mij opstal staat daarin tegen heeft echt het karakter van Argus. Tenminste totaal niet van Future ( miss komt dat ook door de manier van rijden die deze mensen hebben.)
heb geen foto van hem ben niet echt weg van dat paard...

Foto's van mijn Future kan je in het forum zien en de topics die ik heb aangemaakt.

Mensen nog wedstrijd gehad deze week???
Had zaterdag wedstrijd maar deze dus maar afgezegt helaas heb nu ff een maandje niets eventjes rust en daarna kunnen we L2 starten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:55

Wij hebben een Future gehad. Hele fijne merrie van 1,64 ongeveer. Mooi op type en fijn bewegen.
Is verkocht aan een jong meisje dat er nu fijn mee rijdt.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:20

heb afgelopen zaterdag wedstrijd gehad.. ging aardig, waren derde met 189pnt.. Nu even wedstrijdstop tot maart.. in februari nog wel laurens van lieren rijden.. ik ben benieuwd, als het goed is komt me instructrice ook, zodat ze kan zien wat er met me gebeurt als ik spanning krijg/heb.. (rijden gaat dan in ieder geval niet meer)

Karianne balen dat hij nu even dwars is, jammer hoor.. maar komt zeker wel goed..

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:33

Ik ben net weer terug van concours, het losrijden ging echt super lekker maar zodra we de ring in kwamen zag meneer weer vanalles zoals coniferen en spiegels. Maar goed hij liep op zich niet verkeerd en had gelukkig nog 182 punten. Was zelfs nog 6e (helaas weer 5 prijzen haha) maar zo sprokkelen we onze puntjes bij elkaar!

Iemand anders nog wedstrijd gehad?

rivendel1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:40

Hi, beetje late reactie...maar wij hebben een nu bijna 4-jarige ruin op stal staan van Future!
Niet zo groot; 1.62. Komt misschien ook door de moeder (volbloed).

Erg fijn paardje, wel heel gevoelig en superleergierig!