Willem van Nassau (Bonte Willem)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:41

Prachtige foto's Nuka... *D

Ik zie het al, er staat me nog wat te wachten, haha.

Hoe oud is jouw "veulen" nu?

Ben al heel blij dat Balou naar me toe komt en zich uitgebreid laat knuffelen. Maar vraag me nog wel iets af (misschien rare vraag). Hij krijgt nu "vetlokjes" aan zijn benen, en aangezien hij toch 25% Fries is vraag ik me af of het sokjes worden. Vind ze namelijk best wel lang (je kan het wel een beetje op de foto zien, inmiddels zijn ze zo'n 5 cm maar alleen aan de achterkant).

Worden het sokjes of had ie dan meer behang moeten hebben?

nuka

Re: Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:52

willow is nu 2,5 jaar, dus gaat langzamerhand wat doen (is maar goed ook, kan hij wat afvallen :) )

die van mij heeft echt geen sokken en ben bang (of blij voor jou???) dat die van jou niet echt friese sokken gaat krijgen, misschien iets meer dat het doorsnee paard, maar het echte behang zie je eigenlijk gelijk bij veulens al.

willow heeft trouwens wel wat golfjes op zijn kogels op de plek waar de sokken zouden moeten groeien, maar daar is het dan ook bij gebleven

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:10

Nuka, hoe groot is jouw paardje inmiddels?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:39

nuka schreef:
willow is nu 2,5 jaar, dus gaat langzamerhand wat doen (is maar goed ook, kan hij wat afvallen :) )

die van mij heeft echt geen sokken en ben bang (of blij voor jou???) dat die van jou niet echt friese sokken gaat krijgen, misschien iets meer dat het doorsnee paard, maar het echte behang zie je eigenlijk gelijk bij veulens al.

willow heeft trouwens wel wat golfjes op zijn kogels op de plek waar de sokken zouden moeten groeien, maar daar is het dan ook bij gebleven

Ok, dank je.... Maakt mij niet uit hoor, zijn moeder heeft ook geen sokken, maar vond zijn vetlokken zo lang, vandaar... Is dus even afwachten wat het uiteindelijk wordt... ;)

Hoe is het karakter van Willow nu? Ondanks de bokkesprongen aan het longeertouw... :D Maar wel makkelijk in de hand te krijgen?
Merkte je nog een verandering bij een bepaalde leeftijd? (veulenpubertijd... ?)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:42

Enne... Sefanja... Ben nu wel heel benieuwd... :9

Wanneer komen de foto's van Abano? *D

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 23:06

hoe groot willow is weet ik niet precies, wat zal het zijn??? ik denk rond de 1.64, kan wat kleiner zijn kan misschien een cm groter zijn, zal hem binnenkort eens meten.

en het karakter van hem, super aanhankelijk, knuffelig, staat super stil met poetsen maar als hij iets niet wil laat hij het ook merken (vraag tandarts en hoefsmid :( )
maar ook in de hand met naar buiten brengen is hij over het algemeen braaf, heb er wel een ketting aan want is echt een tank, hij liep op het begin (juni/juli) nog wel eens naast me te stuiteren maar moet zeggen dat hij dat nu niet echt meer doet.
staat in de ochtend in de paddock met een paddock naast hem leeg en daarnaast een merrie (die pas ook nog hengstig was) en zit zo'n 6 meter tussen en dat vind hij allemaal goed (tot je zijn vriendinnetje weg haalt)

verder is hij cool, van de week voor het eerst een singeltje om gehad met longeren, boeit hem eigenlijk ook niet, als ik dit zo schrijf lijkt het een onwijs doetje maar dat is nu ook weer niet zo, maar wel braaf.

als veulen was het wel een eikeltje hoor!!!! ging regelmatig door het schrikdraad heen, terroriseerde zijn moeder, was onwijs happerig (nu helemaal niet meer!)
hij moest in juni bij de opfok weg omdat hij teveel hengst was en alle andere paarden terroriseerde, alleen maar bij het hek heen en weer lopen als hij een merrie zag of hoorde.
dit gedrag is bijna helemaal verdwenen nu hij op stal staat en niet de baas meer hoeft te spelen over de andere.
het enige wat hij hier nog van doet is in het land voor het hek heen en weer lopen (in de paddock dus niet) waarschijnlijk om dat in het land hij net wat verder bij de andere vandaan staat en naast een soort bos waar hij spookjes in ziet.

dus super beestje eigenlijk, hoop dat hij zo blijft en niet in het voorjaar als de hormoontjes gaan opspelen het draakje wat hij als veulen was weer komt opspelen dus pinto_1 er is nog hoop :P

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 22:51

Wilde nog even foto's van onze dame laten zien! Bn zo benieuwd hoe ze het volgend jaar op de keuring gaat doen...!

Afbeelding
Afbeelding

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 07:30

mooi dier adil, heel wat anders dan die van mij en vind de tekening ook erg mooi.
ben ook benieuwd wat die doet op de keuring!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:38

Ik ga volgende week naar Opfok om foto's te maken... Dan komen ze vast wel langs in deze topic. Mijn laatste foto's zijn toen hij net 6 maanden was.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:38

Adil je mag trots op haar zijn, leuk ding.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:49

Mijn Bonte Willem vertrekt in december hoogstwaarschijnlijk naar Mexico, heb kopers gehad met een goed bod en helaas konden mijn ouders geen nee zeggen. Ik vindt het echt zo erg.. :(

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:07

Ik ben vorig week vrijdag naar opfok geweest, mijn manneke geniet van het buitenleven wel te zien aan zijn buik(je)

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:46

Ik heb net ook een bonte fries gekocht, zou eigenlijk een paint importeren uit USA, maar hier waren een hoop problemen mee.
Aangezien ik helemaal knetter ben op Bonte Willem, ben ik elders gaan zoeken, en mijn oog gevallen op een veulen van een friezen stoerij.
Denk ga eens even kijken, maar werd gelijk verliefd damn wat een gangwerk op die kleine man!
Hij is 5 maandjes oud, uit een bonte friese moeder ( fries X KWPN ) en een friese vader, dus 75% Fries
Volgende maand komt ie bij ons, hier de eerste indruk..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ik hem nog kan registreren, misschien dat iemand mij opweg kan helpen om er barock papier bij te krijgen ?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:43

Wat een prachtig veulen ozzyke, kan me voorstellen dat je supertrots op hem bent...
Heeft ie al een naam?

Voor de registratie in het barock pinto stamboek kun je denk ik het beste contact opnemen met Arnold Wemmenhove. Zijn telefoonnummer staat wel op de site www.bontewillem.nl
Ik wist ook niet hoe ik Balou moest registreren, maar hij heeft me papieren toegestuurd die ik moest invullen en opsturen.
En nu heeft mijn BW'tje dan ook een echt paspoort, en is hij ingeschreven in het stamboek... :D

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:10

pinto_1 schreef:
Wat een prachtig veulen ozzyke, kan me voorstellen dat je supertrots op hem bent...
Heeft ie al een naam?

Voor de registratie in het barock pinto stamboek kun je denk ik het beste contact opnemen met Arnold Wemmenhove. Zijn telefoonnummer staat wel op de site http://www.bontewillem.nl
Ik wist ook niet hoe ik Balou moest registreren, maar hij heeft me papieren toegestuurd die ik moest invullen en opsturen.
En nu heeft mijn BW'tje dan ook een echt paspoort, en is hij ingeschreven in het stamboek... :D

Ik ben nog aan t zoeken voor een leuke naam, hij heet nu Easten, en wil een stoere naam aangezien ik hem zolang hij zich gedraagd hengst wil houden.
Ik was aan t denken aan Zack, daar zijn de meningen nogal over verdeeld, maar kijk nog heel even of ik nog wat beters vind.
Ik had al gemaild met het stamboek, en ik moet alles opsturen.

Gr Christy

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:11

Mijn veulen van Bonte Willem

zomer 2009:
Afbeelding

november 2009:
Afbeelding

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:59

ozzyke schreef:
pinto_1 schreef:
Heeft ie al een naam?

Voor de registratie in het barock pinto stamboek kun je denk ik het beste contact opnemen met Arnold Wemmenhove. Zijn telefoonnummer staat wel op de site http://www.bontewillem.nl

Ik ben nog aan t zoeken voor een leuke naam, hij heet nu Easten, en wil een stoere naam aangezien ik hem zolang hij zich gedraagd hengst wil houden.
Ik was aan t denken aan Zack, daar zijn de meningen nogal over verdeeld, maar kijk nog heel even of ik nog wat beters vind.
Ik had al gemaild met het stamboek, en ik moet alles opsturen.

Gr Christy

Ik vind Zack wel een leuke stoere naam hoor, past wel bij zo'n stoere vent.
En ach, zoveel mensen zoveel meningen, iedereen heeft tenslotte een eigen smaak. Gelukkig maar, anders zou elk paard hetzelfde heten... ;)

Zou gewoon de naam kiezen die je zelf mooi vind...

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:05

Wat een knapperd, Sefanja! Hij is echt leuk om te zien.

Zal vandaag nog wat foto's van Balou plaatsen. Even kijken of ie op zijn halfbroer lijkt... ;)

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:28

super, we kunnen wel vergelijk topic maken,grapje .....
Abano leek eerst onwijs veel op Samber, het fijne hoofdje etc... Ik zag een foto in bit staan, net alsof ik Abano zag. Maar nu is Abano flink aan het veranderen. Het hoofdje wordt wat groffer...

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:47

Haha, ze veranderen inderdaad steeds. Gelukkig maar, als ik de eerste foto's van Balou zie, met zijn x-pootjes... :D

Deze foto's zijn van november:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vind hem toch meer op zijn vader als zijn moeder lijken eigenlijk...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 14:48

@pinto_1: Wat een lekker diertje!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:50

Mensen die ik ken hebben ook 2 veulens van bonte willem, 2 merrie's.
Gefokt uit 2 frieze merrie's. Ze heten Amalia en Alexia (:+)
Zou binnenkort kijken of ik wat foto's maken kan/mag.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 14:51

Inney schreef:

Ehm...Nu is het zeker niet goed te vertellen dat mijn broertje de koningskinderen de bijnamen Malaria en Anorexia heeft gegeven...Toch...? :+ :o

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:54

Adil18 schreef:
Inney schreef:

Ehm...Nu is het zeker niet goed te vertellen dat mijn broertje de koningskinderen de bijnamen Malaria en Anorexia heeft gegeven...Toch...? :+ :o

Hahaha, nee :=
Ik vind het zelf ook geen super namen, maarjah, wie ben ik. :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 14:56

Nou ja, iemand met smaak als ik naar je ava kijk ;) , dus als jij zegt dat de namen niet mooi zijn kan ik dat natuurlijk alleen maar met je eens zijn :D