Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boytjeh

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:21

Ik heb gister op een osmium v= ferro merrie gereden, was een hele leuke merrie. Die merrie was donkerbruin ,was braaf met rijden wel snel voor het been maar absoluut niet gemeen. Was wel wat kijkerig maar na een paar keer erlangs rijden was er niks meer aan de hand.

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:59

Is dat Venus misschien Knipoog Haha!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:01

boytjeh schreef:
Ik heb gister op een osmium v= ferro merrie gereden, was een hele leuke merrie. Die merrie was donkerbruin ,was braaf met rijden wel snel voor het been maar absoluut niet gemeen. Was wel wat kijkerig maar na een paar keer erlangs rijden was er niks meer aan de hand.

Leuk! Osmium's vind ik ook vaak leuke paarden om te zien.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:04

Ik heb een tijd een merrie van Ferro gereden. Merrie was drie jaar, ong 1,73 hoog, pikzwart met een wit voetje. Erg lieve en werkwillige merrie met hele fijne gangen!
Dus Ferro nakomelingen zijn in mijn ogen helemaal super!

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:02

@linda86

Ja, dat is Venus inderdaad! Goed opgemerkt zeg. Heb even in je profiel gekeken en weet natuurlijk wie je bent. Had je alleen zo bij het doorlezen van het topic nog niet herkend! Wat grappig zeg.

Ben je nu aan het starten met je knappe Ferro merrie? Zo'n mooi paard heb jij!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:43

meike_s schreef:
@linda86

Ja, dat is Venus inderdaad! Goed opgemerkt zeg. Heb even in je profiel gekeken en weet natuurlijk wie je bent. Had je alleen zo bij het doorlezen van het topic nog niet herkend! Wat grappig zeg.

Ben je nu aan het starten met je knappe Ferro merrie? Zo'n mooi paard heb jij!

Ja, wij maken nu ook het concours terrein onveilig Knipoog
Afgelopen zondag heeft ze super gelopen. We hadden 184 en 192 punten en waren 2x eerste Pling . Was erg trots op mijn meisje. Ze wordt al steeds minder bang en kijkerig, dus dat is echt heel fijn dan kan je er meer aan gaan rijden.
Ik zag jou beschrijving en constateerde dat jij het wel moest zijn, hahaha. Leuk dat je ook op bokt zit, dat wist ik niet.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:21

Netjes gereden zeg! Fijn dat ze minder bang en kijkerig wordt, dan moet je zo de klasses door kunnen vliegen!

Wil volgend jaar ook met die van mij gaan starten. Die is eigenlijk helemaal niet snel bang en kijkerig (nu nog afwachten hoe dat op concours is natuurlijk).

Nu vraag ik me dus af, hoe is dat eigenlijk met de andere Ferro nakomelingen? Veel mensen die last hebben van kijkerigheid/rillerigheid?

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:26

meike_s schreef:
Netjes gereden zeg! Fijn dat ze minder bang en kijkerig wordt, dan moet je zo de klasses door kunnen vliegen!

Wil volgend jaar ook met die van mij gaan starten. Die is eigenlijk helemaal niet snel bang en kijkerig (nu nog afwachten hoe dat op concours is natuurlijk).

Nu vraag ik me dus af, hoe is dat eigenlijk met de andere Ferro nakomelingen? Veel mensen die last hebben van kijkerigheid/rillerigheid?

Bij mij zit Ferro iets verder weg. Maar ik heb er ook wel erg last van gehad dat ze bang en kijkerig was. Nu nog steeds weleens, maar door de ervaring gaat het steeds beter en kom ik nu wel elke bak rond..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:34

meike_s schreef:

Heel erg, heb de B en L uitgereden op de 2e hoefslag, whaha!! Heel spectaculair maar ook erg gespannen.
Nu begint ze makkelijker te ontspannen, maar op grote concoursen heeft ze toch zeker 10 minuten nodig om te wennen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:45

bij hengsten houderij de gebroeders van manen in ede staat een zoon van ferro (Metall) ter dekking en een kleinzoon (Special D (dit is een zoon van Metall)). Ferro zelf is daar volgens mij nu al weer ruim 2 jaar geleden overleden (volgens mij februari 2005). Kijk anders maar op www.hhgebrvanmanen.com

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:40

Ti amo heeft nog nooit een kick gegeven op wedstrijd Clown

Volgens mij weet ze niet eens dat er in dat hokje een jury zit Haha!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:03

haha Kait, die merrie's van ons zijn ook precies t zelfde he Tong uitsteken

Je kunt ook kijken bij http://www.farmerhoeve.com/ , daar hebben ze alle afstammelingen van Ferro. Dat is van Lamers en de Goor en hebben ook mijn paar gefokt. (ook Ferro zelf)

Beezietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:24

Hey!
Ik heb zelf geen Ferro maar men beste vriendin wel. En dat vind ik een super paard. Donkerbruine ruin en 6 jaar oud. We wonen in België en daar zijn de wedstrijden anders. Ze reed B1 en is in 4 wedstrijden naar L1 gegaan, maar bij ons moet je winnen om te mogen overgaan naar een andere reeks! Dus dat was super.
En dan mijn lesgever die heeft een hengst van Ferro x De Niro (Zorba) staat bij Van Baalen omdat hij geselecteerd was voor de hengstenkeuring, maar spijtig genoeg heeft hij de dag voor de keuring zich in de stal gekwetst en kon hij niet gekeurd worden.
Van hem heb ik een foto van de hengst, van die van mijn vriendin (nog) niet. Zal het eens vragen.
Maar kan iemand me uitleggen hoe die foto's hierop zetten werkt Bloos snap het niet echt.
Groetjes!

Beezietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:15

Poging tot foto's :
Afbeelding
Dit is er al 1 onder het zadel van Mara de Vries.
Als deze gelukt is, zal ik de andere er ook opzetten.

Beezietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:23

Ok het is gelukt nu de andere foto's:
Zorba zijn mooi Ferro hoofd
Afbeelding
Zorba met men lesgever (mede-eigenaar, samen met Coby Van Baalen)
Afbeelding
Onder zadel met Mara De Vries
Afbeelding
Met Mara
Afbeelding

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:33

Ik rij een Ferro x Burggraaf springgefokt super fijn beest alleen erg gespannen lijkt sprekend op die van Beezietje zal volgende week wel een keer foto's maken Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:32

jeah! er zit weer leven in het Ferro Topic! Haha!
heb in m'n profiel weer wat Ferro's staan, zal binnekort de rest er ook op zetten!

Beezietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:04

Ja goed é! En ik ga volgende week kijken naar een 2-jarige Ferro! Een donkerbruine merrie. Afstamming verder is Ferro x Romeo en dan volbloed. Wat vind jij daarvan? Als ik geweest ben dal zal ik foto's opzetten! Maar ik twijfel dus tussen een 2-jarige Ferro en Jazz en het rare is dat de Ferro dus 5000 euro goedkoper is! Toch raar en zijn beiden gekeurd. Maar als ik foto's van beiden heb zal ik ze tonen!
Groetjes!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:12

Ik zou zoiezo voor de Ferro gaan, maar dat is persoonlijk omdat mijn voorkeur daar ligt en ik nog maar 1 Jazz onder het zadel heb gehad, dus kan daar niet echt over oordelen. Over de prijzen kan ik niets zeggen, heb de merrie voor een prikkie gekocht, en kan nu voor een hoop naar Zweden, en er staat een jonge Ferro die nu al een paar ton waard is. Dus is moeilijk iets over te zeggen.
Zit de hele dag tussen Ferro kinderen en kleinkinderen, dus kan er veel over vertellen, maar vergelijken met een andere hengst, nee, daar ben ik niet tot in staat Lachen

Ben benieuwd naar foto's! Haha!

Beezietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:15

Kei tof! En weet jij er dan ook niet nog staan. Want het spijtige vind ik aan de ferro die ik weet staan dat de moeder niet in de sport is geweest en dat die meneer die moeder nu verkocht heeft naar een ruiter. Maar ken de ruiter niet, anders zou ik wel eens bellen :p Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:19

owh oke!
Jaa.. er staan er genoeg! Tong uitsteken
er staan Métall's, Kenedy's, volle Ferro's, Negro's en een elkele Scandic en Welt Hit II, in alle leeftijden van groen tot GP afgericht.

maar... ik weet niet wat jou budget is.. Bloos
De jaarlingen zijn mega gaaf en betaalbaar, maar als ze eenmaal onder het zadel zijn zijn ze bijzonder prijzig.

Beezietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:21

Ja ik zou liefst een 2 jaar willen. Mijn budget gaat tot 10.000 euro. En liefst, moet niet natuurlijk een merrie.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:20

Beezietje schreef:
Ja ik zou liefst een 2 jaar willen. Mijn budget gaat tot 10.000 euro. En liefst, moet niet natuurlijk een merrie.

Voor dat geld heb je zeker een gave 2 jarige hoor! Pling (of je wilt het type hebben wat op de elite- veilingen loopt) Waarom geen 3 jarige als ik vragen mag?

Beezietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:33

Ja :p ik zit nu nog op school en volgend jaar doe ik men eerste jaar opleiding. En een vriendin van mij doet hetzelfde en dan heb je maar een 28-uren week. dus 1 dag volledig in de week vrij, 2 halve en volledige en weekend natuurlijk vrij. En ze zegt dat je dan echt nog super veel tijd hebt. En ik heb nu 2 merries die ik uitbreng maar de ene wordt in maart gedekt en die heb ik dan niet meer wanneer de wedstrijden bij ons beginnenvoor 4-jarige paarden. En dan zou ik dus meer tijd hebben en nu niet. Want juli, augustus en september heb ik ook vakantie volgend jaar. Snap je Haha!
Nee zo'n een type zoek ik niet, gewoon fijn karakter en goede beweging en niet te groot want ben zelf maar 1m60 en kleine paarden zijn ook meestal niet duurder é.

Echt leuk dat ik er zo met iemand over kan praten Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:06

Beezietje schreef:
Ja :p ik zit nu nog op school en volgend jaar doe ik men eerste jaar opleiding. En een vriendin van mij doet hetzelfde en dan heb je maar een 28-uren week. dus 1 dag volledig in de week vrij, 2 halve en volledige en weekend natuurlijk vrij. En ze zegt dat je dan echt nog super veel tijd hebt. En ik heb nu 2 merries die ik uitbreng maar de ene wordt in maart gedekt en die heb ik dan niet meer wanneer de wedstrijden bij ons beginnenvoor 4-jarige paarden. En dan zou ik dus meer tijd hebben en nu niet. Want juli, augustus en september heb ik ook vakantie volgend jaar. Snap je Haha!
Nee zo'n een type zoek ik niet, gewoon fijn karakter en goede beweging en niet te groot want ben zelf maar 1m60 en kleine paarden zijn ook meestal niet duurder é.
Echt leuk dat ik er zo met iemand over kan praten Haha!

Vergis je niet hoor, zadelmakke kleine kwpn'ers gaan voor verschrikkelijk veel geld naar Zweden en Japan! Dus is absoluut niet waar. Het is wel zo dat hier in Nederland meer vraag is naar wat grotere paarden, maar dit hoeft bij de grote handelsstallen niets te zeggen over de prijs, is bij veulens zoiezo moeilijk te zien,sommige hebben uiteindelijk nog een enorme groeispurt!

Er staat bij ons een gitzwarte Negro x Gribaldi hengst van 2 jaar.. en die blijft erg klein vergeleken met z'n maatjes.
Heb er zelf ook overna gedacht om hem erbij te kopen. Weet alleen niet of hij nog te koop is.(staat namelijk alleen in opfok)