Nakomelingen Tangelo van de zuuthoeve/

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukk_

Re: Nakomelingen Tangelo van de zuuthoeve/

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:17

Hahah, ja dat past wat beter inderdaad :P

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:35

Heb sinds deze week ook een leuke Tangelo vd Zuut. Cartier is 3j zwart met 4 witte sokken. Hij is net zadelmak en totaal onverstoorbaar. Is woensdag namiddag bij ons aangekomen, en 's avonds toen ik hem op de wasplaats poetste stond hij rustig rond te kijken alsof hij nooit ergens anders geweest was. Gisteren in de buitenbak net hetzelfde, enkel de koeien waren spannend (toch voor zeker 1 volle minuut ;) ) en daarna terug netjes aan het werk.
Cartier is vrij groot (1.70) en is tot voor kort hengst gebleven, waardoor er een mooi nekje opstaat. Heb momenteel nog geen foto's, enkel vanop de site van de verkoper.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:41

Ben benieuwd naar foto's! Op welke site zijn ze te bewonderen?? Het is leuk om telkens te lezen dat ze zo braaf zijn. De mijne wordt met 4/4,5 zadelmak gemaakt maar als ik het zo lees is dat zo gebeurd.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:16

Van onze Tangelo merrie die nu twee jaar is hebben nu ook een filmpje beschikbaar voor de liever hebbers... Kijk op onze site naar Dorinthe.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:25

@Mansolein: naarmate het hoger wordt, wordt het steeds beter! Draaft achter sterk, voor iets minder actie. Lekker laten groeien, wordt een goede!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 08:21

wuswa schreef:
@Mansolein: naarmate het hoger wordt, wordt het steeds beter! Draaft achter sterk, voor iets minder actie. Lekker laten groeien, wordt een goede!

Hallo Wuswa,

Ja dit was de aller eerste keer dat ze in de bak kwam en mocht springen. Ik ben er geen voorstander van jonge paarden hoog te laten springen. Ik vond dit hoog zat gezien haar leeftijd en het feit dat het de eerste keer was. Bij de hogere sprongen deed ze het inderdaad beter. Net als haar oudere zus die moeten echt wat voor zich hebben staan anders vinden ze het niet de moeite. We zijn inderdaad erg benieuwd hoe ze uit zal groeien, er zit een hele goede lijn achter.

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:51

Hallo Wuswa,
de foto's zijn al van de site gehaald heb ik gezien.
Wij hebben nog geen goede foto's kunnen nemen door het slechte weer van de laatste week, maar hij doet het echt supper. Gisteren nog gereden in de buitenbak met heel veel wind en flapperende zeilen opzij van de piste en hij bleef echt goed bij zijn werk, soms een beetje inhouden, maar even been eraan en dan liep hij even vlot weer verder.
Ik moet zeggen dat hij echt fijn zadelmak gemaakt is !

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:12

Voor de gene die nog geen Tangelo hebben, de onze komt vandaag in de verkoop....

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:20

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 00:55

waarom in de verkoop?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:56

anoukk_daris schreef:
waarom in de verkoop?

Die van ons bedoel je? Omdat we moeten inkrimpen....

tessa_dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:45

oh dat is wel heel jammer.... dat jullie het moesten verkopen vanwegen krimpen!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:09

tessa_dam schreef:
oh dat is wel heel jammer.... dat jullie het moesten verkopen vanwegen krimpen!

Ja, maar tis niet anders. We hebben teveel paarden staan op het moment. Voor andere een goede kans om een goede Tangelo op stal te krijgen....!

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:36

Omdat het topic wel heel rustig is zal ik hier maar even melden dat ik mijn eerste dressuurwedstrijd heb gereden met mijn Tangelo (foto's pagina 5) die net 4 maand zadelmak was en 180 punten heb behaald (en achtste in een ring van 24) dus ik ben super trots op mijn tangelootje.

Hoe gaat het met jullie Tangelo's?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:49

Gefeliciteerd!
Ik heb niets nieuws te melden; de mijne blijft lekker bij mij in de wei bijkomen tot begin zomer 2011. Dan pas zadelmak maken. Omdat hij in de opfok heeft gestaan, heb ik hem niet dagelijks meegemaakt maar nu dus wel: wat een ongelofelijk leuk karakter....hij is speels, erg aanhankelijk en weet wanneer hij braaf moet zijn! Kan ook zijn dat dit typisch iets van een ruin is (heb meer ervaring met merries).

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:00

Dat heeft mijn merrie ook wel dat speelse afhankelijke en ongelooflijk brave karakter!
Bij de wedstrijd vond ze tussen de andere paarden (voor de eerste keer) maar wat eng, steeds wegschieten als er weer iemand dichtbij kwam, maar ze laat zich goed op haar gemak stellen en haalt geen gekke dingen uit, heerlijk!

Ze heeft trouwens ook weer een groeispurt gehad en is nu weer een beetje overbouwd, ze word lekker groot!

Fijn he als je je paardje dan kunt leren kennen en weer lekker dicht bij huis hebt

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:32

Hallo, Ik had dit topic nog niet eerder gezien.

Hier kan ik dus al mijn trotse gevoelens kwijt over onze Super brave zelfgefokte Tangelo v.d. Zuuthoeve.

Wij hebben een 8 jarige Tangelo merrie uit een Burggraaf.
Ze is ingereden toen ze 3,5 jaar was, heeft de IBOP gedaan (keur met 79 punten) en is door omstandigeheden daarna nooit meer gereden.
Nadat ik vorig jaar door een niet te voorkomen val mijn lendewervel heb gebroken lukt het deze merrie nu mijn vertrouwen terug te winnen.
Ik heb haar weer opgepakt na 4,5 jaar en heb haar nu 8 keer gereden. De laatste keer heb ik haar in de trailer gezet en ben gaan lessen op een voor mij nieuwe rijclub. Ik sch..t in mijn broek van de spanning, maar ondanks dat zij ook gespannen was, was ze was SUPERBRAAF. <3

Heerlijk werkwillig paard met een hele fijn draf en veel springaanleg en super betrouwbaar.

Ik zal kijken of ik morgen een filmpje en/of foto's kan maken.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:54

Doen! Leuk!

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:09

Ter informatie: zie mijn vorige antwoord. Ik zit er pas voor de 9de keer op denk ik( in een tijdsbestek van minstens 1,5 maand, heb te weinig tijd) . Het was noodweer, harde wind en veel regen, ze vond het NIET leuk, maar deed toch haar best. Dus commentaar op het filmpje is makkelijk gemaakt maar uiteindelijk was ik niet ontevreden. :+:

Hier is dan mijn Tangelo:

View My Video

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:47

Tellisto schreef:
Ter informatie: zie mijn vorige antwoord. Ik zit er pas voor de 9de keer op denk ik( in een tijdsbestek van minstens 1,5 maand, heb te weinig tijd) . Het was noodweer, harde wind en veel regen, ze vond het NIET leuk, maar deed toch haar best. Dus commentaar op het filmpje is makkelijk gemaakt maar uiteindelijk was ik niet ontevreden. :+:

Hier is dan mijn Tangelo:

View My Video

Wat een heerlijk voorwaarts paard en je rijdt 'm erg netjes moet ik zeggen! Fijne draf. Dat je er pas voor de 9e x op zat.....ongelofelijk braaf zeg.... Hoogstens mag voor mij het neusje er iets meer uit maar gezien alle omstandigheden zullen jullie best wat spanning gehad hebben. Vriendelijke hand heb je trouwens. Super!

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:56

Dank je wel *D
Ja het is een genot haar te rijden. Je hebt gelijk, ze mag wat meer aanleuning nemen.
Ik zit er nu dan welliswaar nog maar kort op maar toen ze is ingereden als 3-jarige is dat wel goed gebeurd, gedurende twee maanden. En daar profiteer ik nu wel een beetje van :D

Die van jou is trouwens ook leuk!

Twinkeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:22

*vriend staat nog aangemeld* even op mijn account gaan :D

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:23

Zo;

Hoihoi! Ik heb hier al eens gereageerd toen mijn tangelo veulen nog in de buik zat, als ik me niet vergis. :)
Hier is ie dus met 17 maanden oud. Hij is netjes aan de maat, zo tegen 1.58m.
Heel stoer karakter, niet bang of rillerig (mamsie wel!!), kan leuk draven en super galopperen.
Opvallend is dat tangelo veel bloed heeft, mams ook en dat dit een echte 'patser' is, zoals wij dat zeggen :o
Moeder, Chiva, is echt een iel poppetje, en dit is een speknek :D :o
http://oi53.tinypic.com/3325dw6.jpg

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:35

Wat een mooi dier zeg! Ik hou ervan als ze wat grover gebouwd zijn en niet van zo'n iel ding. 17 maanden en dan 1.58 is meer dan netjes aan de maat hoor. Ik heb er ook 1 lopen van 17 maanden (geen Tangelo hoor!) en die is ook zo'n 1.58. Laatst heb ik nagekeken wat de gemiddelde maat op die leeftijd is en dat was minder dan 1.58.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:22

Hoe gaat het met de Tangelo's?

Hier een foto van mijn Tangelo. Ze nu een jaar oud.

Afbeelding