wie weet wat het karakter is van wellington nakomelingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zondebokje

Re: wie weet wat het karakter is van wellington nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:43

goedemorgen Lachen weer goed gedaan haike Haha!

leuke foto... jammer geen ster .. Bloos

voruge week vrijdag gereden ohohoh wat ging dat zuper zeg kreeg er gewoon kippevel van Clown

weekend ben ik weg geweest dus heeft ze bijna niks gedaan... dus het was maandag en gister weer iets minder maar.. toch albeter als dat het ging.. Lachen

brijdag de regio kamp.. dus hoop dat ze dan weer zo loopt als vorige week dan heb ik er écht vetouwen in Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:26

Is hier rustig geweest!

Vera, fijn dat zo super ging vorige week! Komt vast weer helemaal goed op de regio!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:51

Jongens toon word vanmiddag gescand, na de 3e insiminatie... ik vreet m'n nagels echt op nu haha Tong uitsteken Dit is namelijk de laatste keer dat ik het heb gebropeerd dit jaar, anders krijg ik een laat veulen en dat wil ik niet.
Ze word rond 17.00uur gescand..
Ik laat het jullie weten.

Oja ze is gedekt door Vivaldi(zoals ik eerder al zei.)

Hoe gaat het met jullie Wellingtons? zijn ze een beetje lief voor jullie, of koppig? Tong uitsteken
ik hoor het wel weer!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:53

hee spannend joh ben benieuwd hopen dat het het goed is Haha!

ja gaat goed hoor ik heb vandaag lekker vrij iemand anders gaat de polder lekker in .. morgen weer les en vrijdag regio kamp Haha!

ik moet ook ff rustig aan doen want mn knie is een beetje kaduuk Bloos

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:49

Hoi allemaal, Toon is niet drachtig het heeft niet gepakt.
Weet niet of ik het volgend jaar ga doen, wil alleen deze winter iig weer bij de club gaan lessen en als ik straks zorg om mijn rijbewijs en ook nog een mijn
E er bij gaan te behalen ben ik best van plan weer te gaan wedstrijdrijden.

Ik ga Itona iig wel even laten spoelen en na laten kijken.
vind het raar dat het dekstation haar zowieso niet heeft gespoeld ze heeft daar bij elkaar bijna anderhalve maand gestaan.
Verdeeld over 4 maanden en steeds iets van 2 weken want ze is in totaal 3 x geinsimineerd.
Het lijkt mij, dat als het de 2e keer niet pakt je haar gaat spoelen maarja veel geld achteruit en je hebt niets... maar goed da's het risico van zelf fokken denk ik dan maar.

Heb je nog lekker gereden Vera? in de polder..

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:59

hee balen zeg dat het niet gelukt is Ach gut ik heb er verders geen verstand van dus zou niet weten hoe het verder te werk gaat Bloos

mn verzorg vrouwtje voor ukaat is de polder in geweest ik had een avondje vrij Knipoog vanavond weer les en morgen wedstrijd hopen dat het droger is alvandaag pff Bloos

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:51

nou, jammer zeg dat het niet gepakt heft zeg. Bij ons op stal is nu ook een merrie die maar niet drachtig wil worden. Zonde is dat..
Veek succes met de wedstrijden morgen!
het weer is beter voorspeld geloof ik!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:41

Bedankt voor jullie medeleven. Tong uitsteken

Nou veel succes dan maar morgen Vera.!

Vanavond heb ik weer heerlijk gereden op 2 pinkies haha.
Ze is weer heerlijk nageevelijk.
Zoals ze nu is krijg ik geen conflicten met haar.
Het gaat gewoon goed, niets humeurig kreunig of koppig.
Zodra zij geen pijn heeft en dus lekker soepel is, is er niets aan de hand.

Hebben jullie trouwens nog een tip of iets... Het zit namelijk zo telkens met travers gaat het begin stukje prima als ik dan door wil naar de overkant (tot de bocht) van de hoefslag zeg maar, gaat zij op een gegeven moment heel traag lopen waardoor zij uiteindelijk helemaal uit elkaar loopt.
hoe houd ik haar zeg maar verzameld? zonder mijzelf helemaal lek te rijden .
Want echt ik blijf haar maar voorwaarts duwen en er komt niets uit.
Op het moment dat ik een tik met de zweep geef omdat ik niet zoveel kan met mijn benen (doordat ik haar dan uitt balans haal)
of de spoor erin dan wordt zij dus boos.
En knort en zwiepert met haar staart.
snappen jullie mijn verhaal wel een beetje?
en kennen jullie dit probleem?

Ik kan er een foto bij doen dan hebben jullie misschien een beter beeld nu schaam ik me kapot voor deze foto het is echt een super fout moment opname maar wel op het moment zeg maar dat zij dus niet meer vooruit te branden is.

Afbeelding

Alvast bedankt! Knipoog

Ik ga morgennacht lekker op vakantie naar Denenmarken... Haha!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:17

ja probleem ken ik wel. maar kan zelf de travers nog niet. Bij mij gaat het hetzelfde met aangalopperen en dan bij elkaar blijven wel te verstaan. Meestal is heel weinig hulp genoeg, maar soms komt er gewoon geen reactie en als ik dan doorduw (spoor er in) komt er gegarandeerd een bok, een hoop gezwiep, gekreun en daarna verder of er niets aan de hand is....

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:27

@kimbuuron ja ik herken het idd ook wel met het aangalopperen, vervelend is dat dat ze dan helemaal uit elkaar lopen.
(Maar wie weet hebben haike en vera nog tips..? Tong uitsteken )

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:44

en overgangen terug van galop naar draf, dan probeert ze zich er ook altijd helemaal uit te trekken.
Veel plezier in Denemarken!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:00

Haha!

Heb ook een Wellington merrie. Lachen
Foto's in m'n profiel.
Ze is 3 maanden eruit geweest ivm spierbevangenheid, we zijn nu weer rustig aan 't werk.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:01

hoi hoi Haha!

zo kampioenschappen zitten erop Haha! ben helemaal tevreden!

Vrijdag had ik 182 en 193.. en was door naar zaterdag de finale Haha!

Toen ging de proef wel wat minder maar heb wel fijn gereden Haha! ik ad toen 179 en 185 was bij die 179 wel erg streng gejureerd op hele kleine puntjes kreeg je gelijk een 5 Bloos maar goed ze moeten wel want is toch oo voor de nederlandse...

Ik moest ook als 1e starten vind ik zelf altijd beetje nadelig Bloos

maar goed ben heel blij ze was erg braaf!! En uiteindelijke gedeelte 11e plaats aan over gehouden... vind het helemaal goed Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:38

Vera: heel erg netjes gedaan! Kan trots zijn!

Rytm: welkom (jij hier al wel eens eerder geweest toch?)

Davincilover: jammer dat ze niet drachtig is, echt een tegenvaller dan!

Over je travers; waarschijnlijk heeft ze nog niet genoeg kracht om het helemaal vol te houden tot het eind van de hoefslag. Beste is korte stukjes te rijden, rechtstellen en middendraf inzetten waardoor ze weer aan je been komt. Uit je verhaal blijk je dit dus te missen, ook iets gewoon voor de basis om te blijven trainen, zodra jij been geeft, moet je paard reageren, of je nu rechtvooruit, sb, travers, enz gaat. Dit is echt heel belangrijke basisvoorwaarde voordat je aan andere dingen kan gaan denken, anders stort je paard dus halverwege de oefening idd gewoon in.
Maar zoals al zei, korte stukjes rijden, daarna middendraf. Als dat lukt, keer proberen tijdens je travers weg te rijden naar middendraf, of overgang stap - draf - stap maken tijdens travers. Allemaal dingen waardoor ze beter aan je been moet blijven.
Succes!!

Over je foto: probeer voor meer lucht te geven en linkerhand iets van de jals te vragen voor de stelling/buiging (hier draait travers nl om Knipoog ). Als dit nog moeilijk gaat, rijd kleine volte in en probeer langzaam te sluiten met je buitenbeen, zonder dat hoofd rechter komt.

Nevada gaat momenteel weer erg lekker, zaterdag weer sinds lange tijd met s&t gereden en liep heerlijk ontspannen, wat voor haar erg moeilijk is met s&t. Vrijdag eerste training gehad voor viertal kur op muziek van de winter, als kleinste paardje was ze nog niet helemaal blij Knipoog Vooral in de galop had ze behoorlijk ontzag voor de anderen, maar met training wordt dat wel beter hoop ik.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:12

goed gereden zeg vera.

Leuk nog een nieuwe wellington fan erbij.

heb vandaag niet lekker gereden! VAlanda was niet helemaal rad. Ze heeft zichzelf waarschijnlijk aangetikt in de wei, er zat een korstje onder de kogel, meer in de kootholte en daar was het ook wat dik. Ze ontlastte dat linkervoorbeen duidelijk. Ze viel steeds minimaal op rechts, wilde haar linkerbeen (voor) niet helemaal doorstrekken naar achteren. Ik hoop maar niet op een peesblessuren van de diepe buiger. Ze liep niet heel kreupel, maar net onregelmatig, op eieren vooral in stap.

Dus weer geen les gehad vandaag grr. Wordt daar soms toch een beetje simpel van hoor! Zulke grote en machtige beesten, maar oh zo kkwetsbaar! Morgen maar even stappen en dan woensdag maar weer even kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:26

Balen Kim, hopelijk is ze snel weer recht!

Ik gister weer mn kur geoefend, en weer met s&t gereden. Ze liep echt zoooo geweldig goed!! Als ze zo ook in de proef loopt te dansen moet echt goedkomen denk!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:22

ja ik baal er ook van. was net nog steeds wat dik en warm en ook niet regelmatig. even 10 minuten gestapt op t hard en 20 minuten koud afgespoten. Morgen kijkt de da er even naar......
ik hou jullie op de hoogte!
groetjes Kim

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:39

mmm, weet nog niks, de dierenarts komt mogen pas.

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:48

Ik heb ook een Wellington.
Het is een ruin van 17 jaar en we hebben hem zo'n 10 jaar.
Een fijner paard als hem ken ik niet. Erg braaf in omgang en super fijn te rijden.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:00

heb je foto s ilivus en welkom Haha!

balan kim Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:25

balen Kim, das nooit leuk!!

Ilivus: welkom! Heb je foto ofzo? Rijden jullie dress/springen/wedstrijden/recreatief?

Nevada echt lekker in vorm nu!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:26

ja, ik moet ook zeggen dat ik er behoorlijk van baal! Maar goed, met de tijd zal het allemaal wel goed komen denk ik!!
Ik hou jullie op de hoogte!
Leuk weer een nieuwe wellington fan erbij. Ik moet zeggen dat ik de vossen meer op elkaar vind lijken, en dan niet alleen door de kleur Knipoog

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:27

er staat een foto in het profiel ...
Ik vind het een heel ander diertje
Laatst bijgewerkt door kim1207 op 15-08-07 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:29

kimbuuron schreef:
er stat een foto n het profiel ...

Oeps, daar had nog niet gekeken Bloos

Wel weer ander dier idd om te zien!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:34

en waar ik eigenlijk nog het meeste van baal is dat ik maandag voordat ik les had valanda nog zo'n half uur had gereden. Ze liep een beetje stug, dus bezig geweest met loswerken. Ik voelde af en toe wel een klein hupsje, maar ik had niet in de gaten dat ze niet helemaal rad was. Toen kwam de instructeur en die zei "ik zie er iets aan". Omdat valan nog wel eens wil hinkelen op het been als ik wil versnellen dan valt ze wel eens op de voorhand en maakt een hupje. Ik moest dus even helemaal voor los laten (lees helemaal lang gooien) om te kijken of ze het nog deed. Op de volte rechtssom in draf liep ze op eieren maar linksom liep ze niet lekker, niet krom maar niet goed. In stap was het eigenlijk erger. Ze maakt met haar linkervoorbeen een veel kortere pas dan met haar rechter voorbeen. Ik ben toen gelijk gestopt en heb haar nog even op het hard gestapt en toen afgespoten. Er zat toen een korstje in de kootholte net onder de kogel en die plek was wat gezwollen. Het leek of er wat vocht zat in die koot (overgang naar beneden vanaf de kogel) De dag erna, was dat daar wat dikker en wat warm. Ze liep hetzelfde, niet stokkreupel, net licht onregelmatig, maar niet goed. Heb haar toen weer gestapt op het hard en daarna koud afgespoten. Vandaag zou de dierenarts komen, want de kwam toch om een merrie voor de 5e keer te insemineren, maar die kreeg een spoedoproep en moest direct weg. Morgen komt er eena ndere da, die ook mobile scanapparatuur bij heeft, dus heb besloten om die maar even te laten kijken.Ik voel me een beetje schuldig naar valanda toe, dat ik het niet beter gevoeld heb, dan had ik geen half uur met haar gereden. En ik had de dag daarvoor nog in de wat zware/mulle longeercirkel gelongeerd (maar daar longeer ik al ene jaar 1 keer per week en das altijd goed gegaan) Ik ben maar bang dat het iets aan de diepe buiger is... en ben bang voor een lange tijd eruit en dat vind ik dus echt niet leuk.
Laatst bijgewerkt door kim1207 op 15-08-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt