Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:46

Ja Iris, lekker bekkie heeft die Timber he.....smelt elke keer voor dat bekkie en dan krijgt ze alles bij me voor elkaar Bloos (nee ze is heus geen verwend prinsesje Knipoog ).

Echte toppertjes zijn het die Negro's. Ik geniet elke dag van mijn zwarte monstertje Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:39

Ik heb een 3kwartzusje (of hoe je het ook wilt noemen Clown ) van Negro!! Haha!

Negro is een Ferro x Variant, mijn paard is een Ferro x Zeoliet x Variant! en de bloedlijn van moederskant loopt ook heel sterk gelijk met die van de moeder van Negro!

Dit is haar:

Afbeelding

Ik vind het zo leuk dat kinderen en kleinkinderen van Ferro vaak trekjes en overeenkomende aftekeningen van elkaar hebben!

Ik weet dat ze geen nakomeling van Negro is.. maar omdat ze (bijna) een volle zus is de moeite waard Bloos

groetjes!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:45

Timbers schreef:
@Antoontje leuke foto's Haha! Staat erg mooi en je halster is mega sjiek!

@Patjelisa super joh! Jij hebt echt een topknol, gefeliciteerd!

Ik had in de strengen nog een leuk stukje over Negro gelezen....werd meteen helemaal trots op "onze pappa" Clown .

Ging dus over de fokker van een of ander top paard...dit is het stukje over Negro:
Een indrukwekkende collectie dus, waarin Negro een hoofdrol voor zijn rekening neemt.
Cees van Etten is er van overtuigd dat Negro in de toekomst de beste dressuurhengst van Nederland zal zijn Cool . Hij heeft zowel dat sterke achterbeengebruik als het cooperatieve karakter waar ik het over had. Het is jammer dat hij zelf niet meer in de sport uitkomt, maar de resultaten van zijn nakomelingen spreken voor zich. Steeds meer mensen uit de sport vragen naar jonge Negro's

Hieruit lijdt ik trouwens wel af dat de blessure die Negro had nog steeds niet over is en ook misschien wel niet meer over gaat Huilen

Maar ik was toch een beetje trots op onze "paps" Sigaar

echt gaaf om dit te lezen!! Haha! (heb het ook in de IDS zien staan)
Ik sta bij Cees van Etten op stal, en elk jaar staan er wel 3 of 4 kleine Ferro's of Negro's in de wei!
Bij ons word er bij Negro gezworen!! en hij heeft zich ook al meerdere keren bewezen!

groetjes!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:10

Leuk paardje heb jij ook hoor Kaitlin!
Toch zie ik er wel weer iets bekents in, maar dat zal wel van de ferro kant wegkomen Haha!

In die van jou zit ook Ramiro via Zeoliet toch? In mijn Negrootje zit nl. ook Ramiro van moederskant Cool

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:52

Ja dat van G Ramiro Z klopt! Ik heb even op je profiel gegluurd en jou Negro'tje heeft toch echt iets van mijn paard! En dan heb ik het vooral over het edele hoofdje! (waar wij Negro(voor mij ook Ferro) fans toch een zwak voor hebben! Haha!)

groetjes!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:58

Bedankt voor het compliment Bloos Ik zal het morgen voorzichtig aan mijn monstertje doorgeven anders krijgt ze kapsones Knipoog

Maar ja die koppies he Tong uitsteken Ik snap wat je bedoeld die Ferro's/Negro's hebben zulke lekkere bekkies. Timber is best een stevig paard maar heeft hele fijne trekken in haar koppie.

Hmmm voor zulke koppies smelt ik gewoon helemaal.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:13

Ja Timber is stevig, echt van haar mamsie ge-erft, als je kijkt naar de verdere Negro's zijn deze toch vaak ranke paardjes met zoals hierboven al beschreven met een heel edel hoofdje. Je kan het meteen zien als een paard een afstammeling is van Negro, ze hebben allemaal een mooi fijn hoofd een paar ontzettend sprekende "Negro" Haha! ogen erop. (hier ben ik bij mijn knullie ook op gevallen) Voor dat hoofd smelt je gewoon... Bloos Het zijn echte toppers! Zoals ik al lees van de vele Negrootjes hier hebben ze allemaal een hoge potentie voor de sport. Blijf het volgen... Knipoog

Gr, iris

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:13

Net bij een vriendin op stal nog een leuk Negrootje geaaid. Een heel schattig ruintje van Negro x Ramiro....3,5 jaar oud. Echt een scheet van een dier Tong uitsteken ....de oogopslag van Timber zag ik er toch weer duidelijk in terug....die soort van onschuldige vraagteken ogen....conclusie Negro's zijn leuk Ja (maar dat wist ik al Knipoog )

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:16

Timbers schreef:
Net bij een vriendin op stal nog een leuk Negrootje geaaid. Een heel schattig ruintje van Negro x Ramiro....3,5 jaar oud. Echt een scheet van een dier Tong uitsteken ....de oogopslag van Timber zag ik er toch weer duidelijk in terug....die soort van onschuldige vraagteken ogen....conclusie Negro's zijn leuk Ja (maar dat wist ik al Knipoog )

Negro's zijn zeker leuk Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwste foto's van mijn Negrotje Haha!

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:21

Gelukkig nieuwjaar allemaal. Ik wens jullie een sportief 2007 met jullie Negrootjes.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:13

Jullie ook allemaal een heel gelukkig 2007 en de zussies en broertjes van Timber uiteraart ook Knipoog

Je Negro is volgens mij wel heel braaf Antoontje....ziet er goed uit hoor Pling

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:14

Timbers schreef:
Jullie ook allemaal een heel gelukkig 2007 en de zussies en broertjes van Timber uiteraart ook Knipoog

Je Negro is volgens mij wel heel braaf Antoontje....ziet er goed uit hoor Pling

Jullie ook allemaal een gelukkig en gezond 2007!

Ja ze is echt super braaf! vandaag dr manen dr af gehaald Knipoog Ze ziet er weer lekker sportief uit Tong uitsteken
Ook heb ik haar vandaag voor het eerst met een zadel gelongeerd, ze was super braaf, ze keek dr niet van op of om Tong uitsteken Wel met een elastische singel en zonder beugels eraan tegen het klepperen Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:24

Je hebt echt een coole Negro......geloof dat al het slechte van Negro in Timber terecht gekomen is Clown We zullen wel het laatste ressie gekregen hebben omdat het eind van het dekseizoen was Knipoog

Hoewel met inrijden was Timber ook heeeeeeeel braaf en nog steeds wel als het haar uitkomt Haha! Buitenrijden is nog steeds out of the question. Ben wel heeeel trots op mijn monster met trailerladen....ik kan buiten de trailer naast de laatklep staan en het zwarte monster hobbelt zo naar binnen Pling

Ik hoop binnenkort rijfoto's te kunnen plaatsen zoals ik mijn monster rij zonder zadel en hoofdstel!

Maar goed hier even het "bewijs" dat Negro's ook heus wel een beetje kunnen springen.
Afbeelding

En een drafje met kolder in de kop
Afbeelding

Braaaaaf paardje Cool

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 19:03

ja negros moeten goed kunnen springen ferro was vroeger een heel goed springpaard.
Die van mij vind springen niet echt geweldig ze springt wel en kan ook mooi springen maar of ze het leuk vind dat niet volgens mij denkt ze wat moet dat moet Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:11

Een gelukkig en sportief 2007!!!

Die van mij springt wel heel graag, heb het zo eens geprobeerd en hij ging er gelijk over (wel een laag sprongetje hoor) hij vind het harstikke leuk. Vrij springen laat ik m vrij regelmatig doen, dat vind ie geweldig....Lachen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 19:29

Ja jullie ook allemaal een gelukkig, gezond en liefdevol 2007.

en allemaal veel succes met jullie negros!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:35

Ik heb al aardig wat Negro's zien springen. Ja En niet onverdienstelijk.

Helaas komt mijn paard nog maar net over de 80 cm heen. Ze vindt springen echt ontzettend saai en ik moet dan ook echt alle zeilen bijzetten om haar op te laten letten. Doe ik dat niet, dan gaat ze er dwars doorheen en vallen we. Scheve mond

Ik gok zo dat dit van opa Cabochon komt, aangezien dat niet zo'n beste springer was...

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:51

Mijn Negro is het jaar niet goed ingegaan... Ze heeft gisterenavond haar drinkbak kapotgeschopt, die hebben ze dan gemaakt en vanmorgen heeft ze die nieuwe drinkbak dus weer kapotgeschopt. Lips are sealed Ze heeft er zelf gelukkig niets aan overgehouden, maar ik hoop toch dat dit geen nieuwe gewoonte gaat worden want ik moet alle schade wel vergoeden.

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:05

Vin vind balkjes draven geweldig. Ik heb 3 x met hem gesprongen de eerste 2 x ging goed goed maar derde keer was in de groepsles en toen ging hij iedere keer stoppen. Misschien heb ik vrijdag prive springles en ik hoop dat het dan wel goed gaat. Ik vind het zelf erg leuk om af en toe te springen.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:26

Negro zelf had net zulke goede cijfers voor springen als dressuur en Ferro is eigenlijk meer springgefokt volgens mij....Le Mexico was ook springvererver dacht ik en Farn is notabene de vader van Nimmerdor.

Timber heeft echt lol in het springen. Maar haar mams kon in haar jonge jaren ook super springen (mag ook wel met Ramiro, Alme en Fresco in de pedegree Knipoog )......Essie (mams dus) was wel veel voorzichtiger dan Timber. Timber kan het wel, maar laat af en toe wel eens een beentje hangen Bloos

Essie bleef altijd heel netjes bij het hout weg en die sprong alles wat je haar voorschotelde zonder te kijken en zolang ik me er niet mee bemoeide paste alles super.....

Ik heb met Est ooit crosstraining gedaan in Ermelo.....en dat vond ze gaaaaaaf. Ze had de sprongen en heuvels etc nog nooi van haar leven gezien maar ging overal overheen met de oortjes erop....jammer dat ik er op zat want ik was echt doodsbenauwd Nagelbijten / Gniffelen.

Ik heb Timber laatst een paar dagen achtereen vrij laten springen en het ging elke dag een stukkie beter Ja. Timber kan het niet uitstaan als ze een balkie meepikt, dan wordt ze een partij nijdig (bok bok) Haha!

Ze zijn echt wel allebei gek op vrijspringen en ik ben niet zo'n springruiter (ook geen dressuurruiter trouwens Bloos ) dus dan nemen we maar genoegen met een sprongetje zonder ruiter.....kan ik er meteen mooi een foto van maken (moet wel nog goed oefenen met mijn nieuwe camera Clown )

@Anjatjeuh wat vervelend zeg! Hopen dat ze nu geen bakken meer sloopt!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:35

Ik heb nog niet zoveel gesprongen met Urika omdat ik altijd te lui ben om hindernissen te zetten of balken op te rapen als ze een balk meeneemt. Tong uitsteken Maar ze vind het wel leuk, waar ik haar heb gekocht heeft ze ook al een meter gesprongen. Maar zij is dan ook helemaal spring-gefokt eigenlijk, want Ferro is dus idd springen, en aan moederskant komt ze uit een bekende spring-merriestam en als grootvader Damiro van de bekende Ramiro, dus dan zou ze toch wel moeten kunnen springen hè... Tong uitsteken Maar ik ben te bang om er wat mee te doen. Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:39

Da's waar de moeder van jou Negro en de mams van mijn Negro zijn nichies via Damiro en Almiro die uit dezelde stam bij de heer van Dam vandaan komen Haha! dus die van jou moet ook aardig kunnen springen met Ramiro en Alme in de afstamming Vork

Lekker af en toe laten vrijspringen vindt ze vast heeeeel leuk!

Ik val in herhaling maar ik vind Negro's leuk Cool oh ja aanvulling ik vind Ramiro's ook leuk trouwens Bloos

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:38

Een vriendin van mij vond laatst een foto van deze Negro......toevalligerwijs heet deze ook Timberland Haha! net als mijn zwarte monster voluit eigenlijk heet. Hij stond te koop bij stal Zegwaard (inmiddels is hij van de site gehaald dus hij zal wel verkocht zijn).

Afbeelding
Knappe broer met zelfde naam heeft mijn meissie toch Kwijl (let even op dat fijne achterbeen Ja )

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:58

Timbers schreef:
Afbeelding
Knappe broer met zelfde naam heeft mijn meissie toch Kwijl (let even op dat fijne achterbeen Ja )

Wow, die lijkt (imo, ik ben mss wat bevooroordeeld Clown ) heel erg op mijn merrie! Weet je toevallig wat de verdere afstamming was?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:55

Timbers schreef:
Een vriendin van mij vond laatst een foto van deze Negro......toevalligerwijs heet deze ook Timberland Haha! net als mijn zwarte monster voluit eigenlijk heet. Hij stond te koop bij stal Zegwaard (inmiddels is hij van de site gehaald dus hij zal wel verkocht zijn).

Afbeelding

whow! scroll even naar boven (mijn berichtje + foto) voor een vergelijkinkje..! Haha!

..Wat zijn ze allemaal toch mooi he.. Bloos