Onze Coole Daddy Cool's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: Onze Coole Daddy Cool's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:47

Maak maar zin voor foto's, want die willen we graag zien :D !

Esmeetje heeft gisteren voor het eerst aan de longe gelopen, deed ze superbraaf!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 18:33

Succes jullie beide met beleren!! We willen natuurlijk wel plaatjes zien haha!

arme chapeau heeft gister door mijn schuld ook een ongelukje gehad hij was heel de dag van slag.. ik was aan.t poetsen hij stond vastvin de gang er wilde iemand langs met dr kar (menkarretje) hij was al omgedraait en ik dacht daar kan nog wel een stuk bij geef m een tikje met 1 vinger en hij draait weer de verkeerde kant op toen zat hij klem tussen de wand en de kar.. hij raakte in paniek logisch..kar beschadigd en chapeau heeft verder niks opgelopen.. alleen een grote schok.. de eigenaresse vd kar reageerde begripvol gelukkig kan gebeuren was niet de bedoeling ze kan het laten maken... zal toch mar even een doosje chocola voor dr kopen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:44

Oei, dat zal schrikken geweest zijn, arme Chappie!

Plaatjes van het beleren zullen er wel komen, mijn bijrijdster is fotograaf......hopelijk niet teveel vliegfoto's :D , mams kon er wel wat van, bokken.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:27

De eerste stapjes zijn gezet hier :D

Na 3 jaar weide weet hij nog wat voetjes geven is. Hij is helemaal geborsteld, manen en staart geknipt en de mok op z'n achterbenen (waar hij wel heel veel last vaan heeft momenteel) is behandeld.
Allemaal véél makkelijker gegaan dan verhoopt.

En bijkomende goed nieuws, daar waar wij vorig jaar nog dahcten dat hij amper de 1m60 ging halen hebben we hem vandaga op 3 jaar en 18 dagen gemeten op 1m65 :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:29

Dat valt niet tegen dan!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:32

Nee, zeker niet, ging boven verwachtingen goed.

Hij is wel heel bruut nog in alles, doseren kent hij nog niet goed, maar dat komt wel... knalgroen is hij nog è, kent eigenlijk alleen de dingen die hij kende als veulen, dus...

Nog maar eens het bewijs van het belang van een veulen op te voeden. Alles wat ze kennen als veulen kennen ze 3 jaar later nog, zelfs na 3 jaar weide.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:39

s0173957 schreef:
Nee, zeker niet, ging boven verwachtingen goed.

Hij is wel heel bruut nog in alles, doseren kent hij nog niet goed, maar dat komt wel... knalgroen is hij nog è, kent eigenlijk alleen de dingen die hij kende als veulen, dus...

Nog maar eens het bewijs van het belang van een veulen op te voeden. Alles wat ze kennen als veulen kennen ze 3 jaar later nog, zelfs na 3 jaar weide.

Inderdaad, jullie waren eerder minder positief en uiteindelijk is het helemaal goed gekomen!! Helemaal geweldig toch! Nu de foto nog ik ben erg benieuwd naar Das cool!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:42

Een hele mooie zullen we er nooit van kunnen maken hoor :D

Och, ik vergelijk hem altijd met z'n 1 jaar oudere halfbroer (van Johnson),, maar die is echt zó goed dat het geen eerlijk vergelijk is...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:44

Snel maar eens foto's maken dan, kunnen wij hem ook bewonderen.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:47

Johnson geeft ook indd wel heele mooie nakomelingen zeg.. Heb ook nog een 3 jarige prok merrie wel springgefokt maar zit toch sterk aan te denken om eens johnson zelf of jack sparrow mee te fokken.. Niet heel erg commercieel haha maar wie weet.. ben ook wel benieuwd naar jouw knappe johnson

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:48

*-:) *-:) *-:)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:51

Tassie89 schreef:
Johnson geeft ook indd wel heele mooie nakomelingen zeg.. Heb ook nog een 3 jarige prok merrie wel springgefokt maar zit toch sterk aan te denken om eens johnson zelf of jack sparrow mee te fokken.. Niet heel erg commercieel haha maar wie weet.. ben ook wel benieuwd naar jouw knappe johnson

Jack Sparrow is nergens ggk en kan absoluut niet stappen, dus doe jezelf dat niet aan...
Als je dan toch een goeie zoon van Johnson wilt ga dan voor Bretton Woods, die's 20x beter.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:51

Tassie89 schreef:

Ach, dat zeiden ze van mijn Daddy Cool ook, uit een Casco x Gagson Wimborn merrie, al die fokkers wezen naar hun hoofd dat ik daar geen springhengst op zette, maar ik ben dik tevreden met het resultaat. Als ik haar ooit nog eens laat dekken (als de markt beter is en ik ruimer in het geld zit) zet ik er wel een commerciele springhengst op.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:52

Afbeelding

Dit is trouwens de Johnson.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:53

25 augustus is er Salesday bij Gestut Lewitz. van Schockemohle. Ik ga daar heen, Daddy komt daar vandaan en heb altijd eens willen kijken. En misschien kom ik nog wat afstamelingen tegen van Daddy Cool..!

Leuk al dat beleren, blijft altijd weer leuk! Ik ben nu met Daddy bezig met balkjes kopen en over paar weekjes wil ik mn eerste springles boeken, ben benieuwd!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:55

Tja, niks mis met een dressuurhengst op een springmerrie, zolang de twee mekaar maar aanvullen.
Springbloed brengt dikwijls extra kracht in de achterhand mee, iets waar je dan mss wat toegevingen op kan doen met de hengst bv...

En Daddy Cool is zelf een halve springer è... die won z'n 30dagen test zowel in springen als dressuur, zodus...

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:57

s0173957 schreef:
Tassie89 schreef:

Jack Sparrow is nergens ggk en kan absoluut niet stappen, dus doe jezelf dat niet aan...
Als je dan toch een goeie zoon van Johnson wilt ga dan voor Bretton Woods, die's 20x beter.

Bretton woods heb ik gezien ik vond hem tegenvallen, ik had ook begrepen dat hij een bemerking heeft OCD als ik het goed begrepen heb.. Vind ik weer zonde.. Charmeur heb ik toen ook gezien en daar viel mijn mond van open.. terwijl BW werd vergeleken met Totilas wat ik onterecht vond, het zal ongetwijfeld een goede zijn, hij is nu ook bij PS toch? Maar bedankt voor het advies dan word het charmeur of johnson zelf.. Wat vinden jullie van Everdale?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:59

s0173957 schreef:
[ Afbeelding ]

Leuk dier indd! , wat loopt ie nu?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:00

BW heeft géén OCD, wel een OC. Kleine afvlakking dus.
Charmeur en Johnson zijn imo wel 2 totaal verschillende hengsten...

Charmeur gaat veel meer massa geven, en minder voorbeentechniek. Maar ik vind hem wel een topknol.

Everdale...jong en onbekend è. Wordt weer gehyped, zoals elke sieger...
Wij dekken nooit met zo'n jonkie, laat ze zich eerst maar eens bewijzen, hoeveel van die siegers zijn er niet waar je later niks meer van hoort...
Maar de combo souplesse x kracht (LL x Negro) is bij hem wel vrij goed gelukt!
Laatst bijgewerkt door s0173957 op 26-06-12 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:02

Tassie89 schreef:
s0173957 schreef:
[ Afbeelding ]

Leuk dier indd! , wat loopt ie nu?

Hij heeft de SBB-competitie 4jarigen gelopen dit jaar.
En that's it.

Mss einde van de zomer eens een l proefje meepikken, we'll see. Hij wordt klaargestoomd voor het grote werk, dus moet op jonge leeftijd niet veel doen.

Echt een topbeestje, super karakter, super bewegen, hij heeft alles wat ik van een jong paard verwacht.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 21:04

s0173957 schreef:
Tja, niks mis met een dressuurhengst op een springmerrie, zolang de twee mekaar maar aanvullen.
Springbloed brengt dikwijls extra kracht in de achterhand mee, iets waar je dan mss wat toegevingen op kan doen met de hengst bv...

En Daddy Cool is zelf een halve springer è... die won z'n 30dagen test zowel in springen als dressuur, zodus...

Is ook zo, Mijn vriend is met hart en nieren springruiter en heeft niks met dressuurpaarden, Hij denkt er anders over en zou het zonde vinden van de springlijn.. Hij ziet i'm special de muze zo zitten, ook een jonge hengst.. maar weer springbloed..

maar kijk indd naar daddy cool zelf is ook een dressuur hengst gezet op een springmerrie..

Gelukkig kunnen de meeste merries meerdere keren drachtig worden _/-\o_ Word nog druk hahaha

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:07

Tja, zonde van de springlijn... vind ik wat overdreven. Zoals je zegt, wat is 1 veulen op de loopbaan van een fokmerrie?

Uiteraard niet verwachten dat je vanuit de half-dressuurgefokte nog een eechte springer zal fokken...

I'm Special is wel een echte topper in de dop ook denk ik... super gefokt dat beest! Maar ik zou voor de vader zelf gaan...

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 21:10

s0173957 schreef:
BW heeft géén OCD, wel een OC. Kleine afvlakking dus.
Charmeur en Johnson zijn imo wel 2 totaal verschillende hengsten...

Charmeur gaat veel meer massa geven, en minder voorbeentechniek. Maar ik vind hem wel een topknol.

Everdale...jong en onbekend è. Wordt weer gehyped, zoals elke sieger...
Wij dekken nooit met zo'n jonkie, laat ze zich eerst maar eens bewijzen, hoeveel van die siegers zijn er niet waar je later niks meer van hoort...
Maar de combo souplesse x kracht (LL x Negro) is bij hem wel vrij goed gelukt!

Aha heb me er verder niet zo in verdiept,

Het zijn indd 2 zeer verschillende paarden maar dan spreekt charmeur mij meer aan dan bw..
Vind ik ook van Everdale al heb ik er nog niet veel van gezien..
Ik moet sowieso nog wachten hoor want er valt helemaal nog niks van de merrie te zeggen heb haar 2 maanden voor het laatst gezien in de opfok maar er moet nog zoveel bij komen voordat we kunnen gaan bekijken waar we beter van worden..

tegenwoordig betaal je bijna net zoveel dekgeld voor een jonge onbewezen hengst als voor een erkende hengt..

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:11

Ik zou het best leuk vinden, vaker een veulentje van Vien. In de eerste instantie zou Vien ook terug gaan naar haar fokker als fokmerrie maar helaas konden we het over een aantal dingen niet eens worden en staat ze nu gewoon gras te maaien...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:12

s0173957 schreef:
Tja, zonde van de springlijn... vind ik wat overdreven. Zoals je zegt, wat is 1 veulen op de loopbaan van een fokmerrie?

Uiteraard niet verwachten dat je vanuit de half-dressuurgefokte nog een eechte springer zal fokken...

Ben met de Daddy Cool ook niet van plan te fokken, als er ooit nog wat gedekt wordt is hetd e moeder.