FERRO nakomelingen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:25

Yamcha schreef:
Hebben jullie ook dat ze sensibeler zijn met rijden?
Die van mij is nbv niet zo aardig om te denken: nou je zal wel dat en dat bedoelen, dan doe ik dat......
Je moet het bij haar echt precies goed doen, anders doet ze het niet.......
Dat klieren van haar, is trouwens niet echt een Ferro-ding, heb haar nu 5 maanden, en denk dat ze me uit aan het proberen is. Dat is nogal des paards..... overigens is ze meestal wel te genieten <3

@ Sandravm: ik vind ze niet persé moeilijk, ze zijn ook goudeerlijk. Maar je moet ze wel eerlijk behandelen, en ze zijn idd wat onzeker :j

De onze is niet gek van vreemde mensen. Dierenarts, oh nee, daar moeten we niets van hebben. (Ach ja, dat is al wederzijds).

Overlaatst ook met de hoefsmid. Hij is twee jaar en heeft al heel wat dingen geleerd. Zo ook vaststaan. Geen enkel probleem. Bind hem vast en hij blijft daar staan. Ik kan met hem alles doen dan. Voeten uitkrabben, afwassen insmeren,...
De hoefsmid. Oh nee, die komt niet aan mijn benen. Trekken tot er iets brak en weg was hij. Ik bind hem 's avonds terug vast. Geen enkel probleem. :')

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:37

Sandravm schreef:
Veel Ferro's hebben een moeilijker karakter. Moeilijk is eigenlijk niet echt de beschrijving. Meer een gevoeliger karakter. Ze hebben meer moeite om mensen te vertrouwen, maar eens dit er is zouden ze door het vuur gaan voor jou.

Dit geldt echt niet voor iedere Ferro. Ik ken er een stuk of 8 en bij die geldt het eigenlijk allemaal niet!

perzie

Re: FERRO nakomelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:57

Hmmm moeilijk karakter past hier ook helemaal niet !
Is een schat van een ruin beetje eenkennig maar heeft 3 vrouwen die voor hem zorgen en gaat voor hen door een vuur!
Eigenlijk is het heel simpel behandel hem met respect en liefde en je krijgt er dubbel en dik voor terug ;)
Alleen af en toe puntjes op de i zetten wie nu weer het baasje is ;))

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 00:48

Hey leuk een Ferro topic! Ik rij een voorl. keur merrie van Ferro, 9 jaar en we starten M2. Ik ben met haar begonnen toen ze 5 was, toen kende ze nog niks. Ze heeft nu 4 veulens gehad (1x San Remo, 3x Gribaldi), de 5e komt eraan (Johnson). We kunnen dus nog tot het einde van het jaar wedstrijden rijden en dan is het wel gedaan.

Ik kan wel zeggen dat het zeker geen makkelijk paard is. We hebben hele diepe dalen en hele hoge pieken. Ze kan mij het gevoel geven nog niet eens een B-proef rond te kunnen komen, maar passage is ook al af en toe voorbij gekomen en ze kent inmiddels eigenlijk alles tot de wissels al. Het ultieme rij-geluk en -verdriet in één paard dus }>

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:03

Gave paarden komen hier voorbij zeg! Wauw! Mag ik me hier ook melden? Mijn merrie is een Negro, dus kleindochter van Negro. Moeders vader is Farmer

Merrie heet Zamorah W, is 7 jaar en loopt nu M1 met 25 winstpunten en sinds kort ook M springen met nu al 5 winstpunten.
Ze heeft haar maat niet echt mee, 1.63m, klein maar fijn :D Ze is pikzwart, 4 witte sokjes, en heeft echt een Negro hoofdje met een snebje en een kolletje ;) Ze beweegt erg fijn.

Zam kan soms lekker bitchy zijn naar andere paarden, maar verder heeft ze een goudeerlijk karakter. Super lief in omgang, kan soms wel een keer een onverwachte beweging maken tijdens een buitenrit ofzo. Dan ineens een paaltje wat er al jaaaaaren staat, eng vinden :Y) Ze is echt een tuttebel. Heb een vreselijk goede band met haar, lag als veulen al tegen haar aan in het weiland. 28 Augustus staat ons M2 debuut gepland, dus erg spannend! Ze kent de wissels al en weet met dressuur ook goed uit elkaar te houden wanneer ze contra moet en wanneer ze om moet springen. In de springring is het al een gewoonte.
Paard met veel vermogen, en ik hoop dat ik dat er uit kan halen. Ons doel is om in ieder geval Z dressuur te worden. Springen kijken we gewoon hoe ver we komen, zou leuk zijn om haar daarin ook in het Z uit te kunnen brengen, maar eerst maar eens kilometers maken in het M.

Dat onzekere klinkt me bekend in de oren, en inderdaad.. niet met ze spotten! ;)
Het sensibele herken ik ook. Hulpen moet ik precies geven, anders snapt ze niet wat ik bedoel.

Afbeelding

Afbeelding

http://imageshack.us/photo/my-images/696/zammm.png/

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:10

@Ingeltje: Wat een gave bok, ik heb altijd veel respect voor paarden (en ruiters!) die zo veelzijdig bezig zijn, en jullie doen dat ook nog eens op behoorlijk niveau. Superknap vind ik het.

Verona is eigenlijk ook springgefokt, ze is ook voorl. keur geworden op het springen. Alleen ben ik dus echt geen springruiter. Ik vind het heel leuk, maar ik heb er echt te weinig ervaring voor.

Gisteren trouwens weer rij-geluk: fijn aan m'n hulpen, los door het lijf, mooi in de oprichting en werkelijk alles lukte. Heerlijk! Ik heb er een wijntje op gedronken 's avonds :Y)

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:38

Bedankt Mimpje! Leuk dat je dat zegt!

Wat fijn dat alles zo goed lukte zeg, dat geeft altijd een goed gevoel!
Is het bij 1 wijntje gebleven? :P

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:51

Euh ja, maar één wijntje helaas, moest de volgende dag gewoon weer werken... ;)

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:52

Wat een leuk topic!

Hier nog een kleinzoon:
Mijn 8 jarige Rhodium x Donruto ruin van 1.78m. Hij is M1 met winst, ik start B (+7) met hem. Herken wel veel van wat er wordt gezegd alleen de streken met rijden vallen erg mee :o , zoals enkele anderen kan ook bij mij een klein kind erop; mijn neefje van 7 is zijn grootste fan! *\o/* Hij is wel mishandeld geweest |( en dat merk je (het eerste half jaar kon hij met rijden vrijwel alleen stil staan en achteruit lopen), verder blijft hij wel supereerlijk! En in de omgang is het een schatje! <3

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ROLHNA43-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-B3XZKEJI-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Album=V8X4NCWI

(Ik ben nog niet zo handig met bokt dus hoop dat het goed gaat met foto's plaatsen)

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:13

Mooi paardje heb je daar. En ook weeral zo groot.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:19

Zo die is inderdaad groot! Leuk paard ook! Maar een half jaar alleen maar stilstaan en achteruit, dan ben je echt van ver gekomen. Kan me voorstellen dat je daar trots op bent!

Nou moet ik wel de karakterbeschrijving nuanceren: Verona is ook superbraaf, totdat het echt moeilijk voor haar wordt. De B en de L zijn we echt doorgevlogen, de M1 ging ok en nu in het M2 hebben we de eerste echte grote 'hobbel'. Ik hoop dat we er nu een beetje doorheen zijn (heb er hard genoeg voor gezweet in elk geval :=) In de omgang is ze ook super, kan haar ook alleen op de trailer laden en weer afhalen, geen probleem.

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:40

Tnx! Hij is inderdaad best groot ja! :D Ja, ik ben er zeker trots op dat we nu lekker aan de slag zijn! Hij wil ook echt graag voor mij werken nu.

Ik merk ook dat als het moeilijker wordt dat hij dan weer wat in verzet komt, echter met veel geduld en kleine stapjes toch proberen wat er doorheen te komen, anders raakt hij echt gespannen en blokkeert hij. Ik ben inderdaad wel benieuwd als we straks L2/ M gaan trainen hoe dat gaat! We hebben geen haast dus kijken gewoon hoever we komen!

Fijn hoor Mimpje dat jullie over de grootste hobbel heen zijn (voorlopig)! Grappig dat je ook schrijft dat je hele diepe dalen hebt en hele hoge pieken, dat ervaar ik met Wally ook echt! Vorige week had hij weer eens "het kamelen-syndroom" (lees: ik wilde iets van hem en kon hem dat onvoldoende duidelijk maken wat ik precies bedoelde), nou dan komen we echt de bak niet normaal door. En het andere moment gaan we weer super! Sprongetje kan hij ook goed, alleen ben ik geen held met springen.. :o

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:06

ik zie net in mijn post waarin ik Zam voorstel dat ik zeg dat ze een dochter van Negro is en dus een kleindochter van Negro :P maar dat moet natuurlijk Ferro zijn

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:07

Grote vriendelijke reus heb je Lianne26, mooi paard! Wat erg zeg dat hij mishandeld is, alle respect dat je hem weer zo goed hebt opgelapt +:)+

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:34

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:29

Met die van mij gaat t steeds beter! Wordt eindelijk sterker. Binnenkort startkaart aanvragen :):)

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:11

Spannend zeg! :) wanneer is je debuut dan?

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:17

Super leuk dat er steeds meer activiteit komt in dit topic!
Komen echt hele leuke en aansprekende paarden voorbij, leuk om te zien... :D

Wat recente foto's van Verrolyn, afgelopen zondag gemaakt! 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:25

Wauw RolandHitze, wat een supergave foto's. Daar zul je wel trots op zijn! Wanneer ga je Z starten?

Ik heb zelf minder goed nieuws: ik heb van de week de knoop doorgehakt om niet meer verder te gaan met Verona. Ze zit helemaal lekker in haar velletje en loopt technisch super, maar tussen de oren is het niet helemaal zuiver. Ze kan fantastisch lopen, maar ze wil het gewoon niet voor je doen. Tijdens de training betekent dat dat ze ineens uit het niets in de staak gaat, en op de wedstrijd bouwt ze zoveel spanning op dat ik blij ben als we heelhuids de ring weer uitkomen.

Op zich ging het wel steeds beter en ik kon het ook steeds beter oplossen, maar ze is ook nog eens drachtig en wil ik dit echt oplossen, ben ik nog wel een jaar kwijt en dat hebben we dus niet. Dus vandaar. Ik ben wel blij dat het me niet meer dwarszit, de beslissing is nu gemaakt, maar het is natuurlijk eeuwig zonde...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:26

Mooie foto's! Die met de 3 zussen op facebook vind ik nog leuker! Zag dat je vrienden bent met Nicky en Mandy, dus vandaar.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:32

Thanks Mimpje! Trots ben ik zeker... *D Volgende week zondag ons Z1 debuut, helemaal spannend!! 8-)
Ik begrijp dat je stopt met het rijden? Maar je blijft wel met d'r fokken? Als ik je zo hoor, verstandig keuze...
Misschien moeilijk, maar veiligheid gaat boven alles... Ik kan je keuze daarom goed begrijpen!! :j

Dankje Tendance, ja... die met d'r zussen is ook leuk! Zal die straks ook nog even hier posten! :D

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:47

Gaaf hoor! Ik hoop dat het mij ook nog ooit lukt :) Ik stop inderdaad met rijden. Verona is niet van mij, dus daar hoef ik me gelukkig niet druk om te maken. Die vermaakt zich prima in de wei. En er staat nog een hele mooie driejarige Gribaldi van Verona op stal, die rij ik dit najaar in. Daarnaast wordt morgen een 2,5 jarige gekeurd (vlakbij jou in de buurt zie ik nu), en als ze goed is, is ze morgen van mij! Dat gaat m'n eerste eigen paard worden, dus dat is een superleuk en spannend vooruitzicht.

Ben wel benieuwd naar die foto met d'r zussen!

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:41

Wat leuk zeg, wat voor iets is die 2,5 jarige?? Spannend hoor!! :D

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:07

Een Le Rouge x Gribaldi (ik hou wel van Grib-bloed ;)), prachtige vos, geen wit behalve kolletje en snebje, en ontzettend aanhankelijk beest. En ik denk dat ze behoorlijk wat potentie heeft. En we weten morgen of ze ook gezond is. Als het allemaal doorgaat, zal ik ook een foto proberen te plaatsen. Of mag dat niet in het Ferro-topic :D

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 17:19

Oh okee, bij Beekdal? Uiteraard mag je dan even een foto spammen, ben heel benieuwd!! :D