Nakomelingen Koss

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:02

Albert schreef:
__PSM__ schreef:
Zethar is stoer :D Die is van mijn oud instructrische geweest, machtig fijn paard :D

Hij zal binnenkort op grond van eigen prestaties wel weer aangenomen worden als dekhengst.

Ik hoop het in iedergeval wel

ambre

Re: Nakomelingen Koss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:05

Mmmm,de Koss die ik rijd heeft toch een hele grote witte kop hoor!Nix smal blesje,zelfs doorlopend in het oog.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:09

Ik ken er ook met kolletjes.
Denk dat de moeders ook wat in de witte melk te brokkelen hebben ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:45

Mijn Alexandro heeft een zeer beschaaft klein streepje... Moeders had hier niet zoveel te zeggen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:40

Ik ken ook kosjes met een kolletjes :D

Mijn koss heeft toch een behoorlijk royale kont, die is helemaal goed in verhouding met de rest :D Mijn paard is 180 hoog :P en ik krijg nogal vaak te horen dat hij voor zo'n groot paard zo heel mooi in verhouding is :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:40

ambre schreef:
Mmmm,de Koss die ik rijd heeft toch een hele grote witte kop hoor!Nix smal blesje,zelfs doorlopend in het oog.

Das echt een supermooie merrie. Is ze nog van dhr van der Leijden?
Die bles komt bij de moeder weg...Cabochon geeft dat volgens mij.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:43

Nee,is als veulen verkocht aan een ex DA in Zeeland.
Ik vind het ook een knappe met veel uitstraling.Zou alleen eens op water en brood moeten dat beest is me vet!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:51

:D...ze hebben echt bijna niks nodig...ze worden dik van lucht

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:21

__PSM__ schreef:
Ik ken ook kosjes met een kolletjes :D

Mijn koss heeft toch een behoorlijk royale kont, die is helemaal goed in verhouding met de rest :D Mijn paard is 180 hoog :P en ik krijg nogal vaak te horen dat hij voor zo'n groot paard zo heel mooi in verhouding is :D

Veel Parcivallen hebben ook een klein kolletje :j

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:05

Mijn Parcival heeft niks op het hoofd, terwijl moeder veel wit heeft. Ben het gewend en vind het mooi bij haar staan, maar had van mij best wat meer wit aan gemogen.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:20

ambre schreef:
Zou alleen eens op water en brood moeten dat beest is me vet!

Brood is geen goed idee voor paarden die op rantsoen moeten... :+ ;)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:08

Ha ha... Graasmasker doet wonderen...ahhh nee hoor!!

Mijn kosse kind kwam gisterochten kreupel uit haar stal, ze moet nog 3 weken dracht uit lopen en is mega :D ze lijkt wat gevoelig op haar zool, maar net boven haar kogel is het ook iets op gelopen hmmm...., morgen maar even het smitje naar laten kijken! Alles raakt natuurlijk ook overbelast zo aan het einde van de dracht en ze is er ook helemaal klaar mee :(:)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:30

NatasjavE schreef:
:D...ze hebben echt bijna niks nodig...ze worden dik van lucht

Dan ehb ik daar een uitzondering op :D Ik heb boy nu dik 2,5 jaar denk ik, en hij is nog nooit te dik geweest of te dun, terwijl hij wel in het land staat enzovoort :P

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 16:33

@__PSM__ je bent niet de enige met een uitzondering hahaha we voeren Atleet zo'n beetje dood met het aantal uren wat hij traint maar nog word hij niet dik hahahaha

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:04

Oh dat doe ik niet :P

Boy is 180 groot, en die staat hele dagen op het land, 2x een schep basisbix en 1x schepsportmuesli +haver

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 22:27

Atleet is ook rond de 1.80 maar hij kan nu helaas niet de hele dag op het land staan.. we hebben wat ruimte gebruik op het moment hahahaha dus moeten de weide nog even door midden delen om ze allemaal de ruimte te geven die ze verdienen :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:35

Ik zou er echt niet aan moeten denken dat mijn merrie 180 zou zijn...vind er nu al zo groot.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 22:38

hahaha ik wilde juist graag een groot paard hebben ;) Atleet is wel groot maar niet grof gebouwd en is daardoor wel goed te rijden :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:34

Ik ben zelf een kabouter en Annabelle is gelukkig maar 1,65.
Blijf er even goed lenig bij:zit toch in een soort van split.
DiamondHorse schreef:
Mijn kosse kind kwam gisterochten kreupel uit haar stal, ze moet nog 3 weken dracht uit lopen en is mega :D ze lijkt wat gevoelig op haar zool, maar net boven haar kogel is het ook iets op gelopen hmmm...., morgen maar even het smitje naar laten kijken! Alles raakt natuurlijk ook overbelast zo aan het einde van de dracht en ze is er ook helemaal klaar mee :(:)

Zakt ze door haar hoeven? ;)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:19

ambre schreef:
Ik ben zelf een kabouter en Annabelle is gelukkig maar 1,65.
Blijf er even goed lenig bij:zit toch in een soort van split.
DiamondHorse schreef:

Zakt ze door haar hoeven? ;)

:') Nou daar lijkt het wel op.... :j

Ben zelf ook maar 1.62 en ik vind Wilma al een hele klim met dr 1.72...pfff 1.80... :D
Haar jaarling van Uphill van vorig jaar is nu al de grootste van haar groep en meet nu al 1.57 ik hoop maar dat ze niet in dit tempo blijft groeien en dat ze rond de 1.70 blijft steken ;) Vind ik persoonlijk echt groot zat!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:44

Nou ik kocht hem als 170 :P Daar was ik helemaal happy de peppie mee :P helaas voor mij is boy gegroeid, en hij is voor de rest zo leuk en lief, daarvoor doe ik hem niet weg :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:19

Het is zowiezo beter voor je zadel en voor de rug van je paard en voor je eigen knieën en heupen om met een krukje/trapje oid op te stappen. Dus dat doe ik zowel bij mijn paard van 1,82 als bij mijn paard van 1,74 en zelfs bij de kleinste rond 1,60 omdat anders zijn zadel zo makkelijk verschuift (ronde schoft ;-) :D ) Dus erop komen is helemaal geen probleem en je voelt je heel groot, sterk en machtig hoor op zo'n joekel :j :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 11:42

ik stapte inderdaad ook altijd met een krukje op.. maar met Atleet gaat dat altijd wat lastig... hij is nogal een draaikont tijdens het opstappen en met een krukje duurt het hem te lang waardoor hij zijn geduld verliest := hahaha maar als ik gewoon opstap gaat het lekker snel en blijft hij ook rustig staan :)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:08

AtleetEmma schreef:
ik stapte inderdaad ook altijd met een krukje op.. maar met Atleet gaat dat altijd wat lastig... hij is nogal een draaikont tijdens het opstappen en met een krukje duurt het hem te lang waardoor hij zijn geduld verliest := hahaha maar als ik gewoon opstap gaat het lekker snel en blijft hij ook rustig staan :)

Hier het zelfde ha ha...
Ik stap op alle paarden en pony's die ik rijd met een krukje op, maar juist wilma springt meteen al in de rode vlekken als ik op dat krukje ga staan, ik weet het is een questie van oefenen, maar ze blijft wel heel lief staan als ik zonder krukje opstap, het is alleen een heel gesleur voor dat ik boven ben :') (straks na het veulenen als ik haar weer op ga pakken, toch maar weer oefenen!) :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 13:09

Ach ik ben ondertussen al wel gewend dat het zo'n hoge stap is hahaha := kan er tegenwoordig zo op stappen :)