Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 18:32

gefeliciteerd! wat een lekker ding zeg! <3 wat heeft ze op dr voor hoofdje?

die van zijn zondag al lekker het land ingegaan de 2 van en het veulen van de eigenaar van stal dus lekker met zn 3tjes
en vandaag zijn er 6 merries bij gekomen, ze staan nu dus lekker in een koppeltje op het land *\o/*

heb natuurlijk ook fotos gemaakt en eindelijk een beetje goede draf fotos kunnen maken.
(nog niet op dr best maar goed is in ieder geval wat ;) )

http://www.flickr.com/photos/76994734@N05/

CaVaLaPhoto

Re: Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:15

Ik denk dat het een korstje is van iets. Het zou vanzelf wegtrekken en mijn moeder herkende het als een ooievaarsbeet bij mensen, maar ik heb zo geen idee wat dat bij paarden genoemd word :P Het veulen heeft 4 weken te lang gezeten, misschien dat ze daardoor die korst gekregen heeft? Ik heb daar zelf niet zo veel verstand van. Maar het zou wegtrekken en het veulen heeft er verder geen last van, dus ik neem aan dat het dan wel goed komt :)

Jij hebt ook leuke foto's :P Volgens mij hebben ze zich lekker uitgeleefd in die grote wei.

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:26

Wat een leuk veulen! Vier weken langer bij moeders in de buik gezeten, arme merrie :(:) Misschien heb ik er overeen gelezen, maar hoe heet ze?

Lotte: Fijn dat ze de wei op zijn. Staat ook genoeg gras zo te zien. Volgens mij groeit ze als kool of lijkt dat zo? Die van mij heeft op dit moment die luxe nog niet, maar als het weer het toelaat mag hij over een paar weken de wei op. Dan staan ze overdag in de paddock of buitenbak en als de andere paarden naar binnen gaan, mogen zij de wei op. Ik heb vandaag mijn maatstok binnen gekregen. Het touwtje principe was toch niet zo aan mij besteed ;-) Morgen eens meten hoe groeit hij is.

Charlot: Waar staat die van jou in de opfok? Wanneer gaat hij daarheen? Kan begrijpen dat het eng is hem in de groep te gooien. Hopelijk vindt hij er snel zijn draai.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:30

Voor zo ver ik weet heeft ze nog geen naam. Als ik het goed heb moet het dit jaar voor het KWPN stamboek ook met de H beginnen, en dat is toch wel een lastige beginletter om een simpele, korte, leuke naam die niet te vaak voor komt voor een merrie te vinden :P Tenminste, ik vind dat een lastige letter en de eigenaren waren er afgelopen zaterdag nog niet over uit :P
Dus de naam zal nog even een verrassing blijven voor mij, omdat ik aankomende zaterdag niet kan gaan en ook niet eerder daar kan komen voor volgende week zaterdag. Denk dat ze tegen die tijd wel een naam hebben inmiddels :) Ze zullen haar niet voor altijd 'veulen' en 'kleine meid' willen noemen :P

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:36

Niet mijn eigen veulen, maar misschien wel leuk voor degene die zelf wel een nakomeling hebben van de hengst. Op mijn stage adres is er een valk-kleurig hengstveulen van moorlands bodygard geboren.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 20:48

loveskiara : Oke ja zal wel goed komen, ik heb het ook nog niet eerder gezien vandaar de vraag :)
Dankje ja ze hebben zich inderdaad lekker uit geleeft. heerlijk om naar te kijken. <3

xlim: Ja echt lekker dat ze weer dag en nacht buiten kunnen lopen, ze groeit inderdaad goed ze word 31 mei pas 1 jaar en is al over de 1,50 cm. dus maat genoeg :D
Ben benieuwd hoe groot die van jou is. Kan hij nu wel naar buiten helemaal nog niet?

Judith94: Wat apart zeg, uit wat voor merrie komt hij?

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:21

Uhmm komt uit een palomino merrie, afstammeling Modern x Rivaal

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:36

Een valkkleurige, wauw! Dat zie je bijna niet bij de paarden.

Lotte: hij komt nu ook al buiten hoor. Staat overdag in de buitenbak of paddock. Mooi maatje heeft ze :-) gaat vast een grote worden.

Ik en gisteravond toevallig gebeld of ik het goed vind dat hij mee de ruinen weide opgaat. Mijn bijrijpaard gaat mee als 'beschermer'. Heb ja gezegd, maar oef wat vind ik het spannend. Mijn kleintje tussen de grote paarden. Heb haast geen oog dicht gedaan :o vanavond als ik heb gereden doen we ze met z'n 3en alvast op de wei, dan kunnen ze die alvast verkennen. Ze blijven er de hele nacht op staan en morgen komen de anderen erbij. Hoop maar dat alles goed gaat.

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:08

Gilano staat op de wei. Hij heeft al lekker een sprintje getrokken, dus die zal morgen aan het einde van de dag wel moe zijn. Hij is inmiddels 1.54m groot *\o/*
Heb nog een filmpje gemaakt dat ze net op de wei stonden. Het weiland is drie hectare groot, dus genoeg ruimte om te rennen en te spelen.
http://youtu.be/YVqR2hhRpZg

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:05

Xlim: Wauw haha leuk filmpje xlim, wat gaat ie snel!! :) Staan ze lekker met z'n tweetjes op de wei of komen er nog meer bij?

Judith94: En een valkkleuring bodyguard veulen? Gaaf zeg, daar zou ik wel eens een foto van willen zien!

Loveskiara: wat een schattig veulen zegt, echt een huitig koppie dr op! Super!

Mijn body doet het echt super goed, is er echt aan toe om lekker met vriendjes de wei in te gaan. We gaan hem volgend weekend brengen (spannend....!).

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:35

Charlot2000: ze hebben de nacht met mijn bijrijpaard erop gestaan en vanmorgen kwamen daar de andere paarden bij, gok dat het er 20-30 zijn. Heb met een berichtje gekregen dat alles goed gaat en ze rustig buiten staan. Weer wat stress minder ;) vanmiddag krijgt hij een eigen box, kan hij eindelijk op zijn eigen tempo zijn voer eten. Meneer is niet zo snel als zijn vriendje. Ga je volgende week foto's maken?

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 10:39

xlim : leuk fimpje, heerlijk he als ze zo aan het rennen/dollen zijn. Kan er altijd uren naar kijken.
Hij is ook goed aan de maat.

Die van mij staat met 9 andere jaarling merrie's wat ook super gaat.
Ik ga dr eind deze maand weer meten dan word is 1 jaar. ben benieuwd laaste keer was al iets over de 150 cm.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:01

Voor een foto kun je kijken op http://www.debemihoeve.nl en daar kijken bij het kopje veulens. Daar staat hij tussen als het goed is :)

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:40

Ik heb een schattig filmpje gemaakt van onze Body, let goed op het commentaar haha.
Het doel was om een 'actie' filmpje te maken... maar hij stond al de hele dag buiten en had echt zoiets van.. waarom al die moeite??
Dit is de link naar het filmpje, hoop dat het werkt.
https://vimeo.com/41656227

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:49

Lotte: hij is inderdaad aan de maat, mag ook wel met mijn lengte (1.78m) ;-) Ik kan er ook uren naar kijken. Heerlijk om te zien dat ze zo een plezier hebben.

Charlot: Leuk filmpje! Geweldig dat commentaar. Die van jou is ook al zo chique gebouwd. Wat zit er verder voor afstamming achter? Die van mij kijkt ook niet op van plastic. Ik heb een tijdje geleden een plastic tas over zijn hele lichaam kunnen wrijven.

Tot nu toe gaat het goed tussen de andere paarden. Hij is tot nu toe heelhuids van de wei gekomen en volgens mij vindt hij heerlijk om alleen in een stal te staan. Hij is een stuk rustiger en al wat kilootjes aangekomen. Dat laatste was dan niet heel nodig, maar iets meer vet op de ribben kan bij hem geen kwaad.

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:46

Dank je xlim en wat fijn dat ie dan van jou het zo goed doet op de weide. Als het weer een beetje mee zit dan gaat die van ons ook komend weekend. Maar die van ons komt 's nachts niet binnen, dus hij zal even door moeten bikkelen!

Onze body komt uit een United merrie en daarachter zit Jazz en Hurricane.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:24

Ik heb weer foto's :P Ze is nu 2,5 week oud

Het veulen heeft inmiddels de naam Highlight gekregen. En de wond op haar hoofd begint al goed weg te trekken vind ik :)

1.
Afbeelding

2. Close-upje
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Mama Nimbly vond het gras veel interessanter. Opzich een fijn teken dat ze het goed vind dat Highlight bij mij in de buurt nieuwsgierig loopt te doen en ze daar niet van uitflipt of Highlight steeds bij haar roept.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Gekke bekken trekken :}
Afbeelding

7. En eerste galopfoto ;d
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Er schuilt ook al een Diva achter het schattige veulen-uiterlijk :P
Afbeelding

11. Jeuk bij haar mondje :P
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. En tot slot even bijtanken :P
Afbeelding

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:42

Foto's van me vorige post doen het niet meer, omdat photobucket lastig doet. Dus ik heb ze met veel moeite opnieuw geupload :P

1.
Afbeelding

2. Close-upje
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Gekke bekken trekken :}
Afbeelding

6. En eerste galopfoto ;d
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Er schuilt ook al een Diva achter het schattige veulen-uiterlijk :P
Afbeelding

10. Jeuk bij haar mondje :P
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. En tot slot even bijtanken :P
Afbeelding

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 09:56

hier weer wat fotos van mijn knappe body <3 *\o/*
dit keer niet zn mooie kwaliteid ze zijn met mobiel gemaakt.
Binnekort neem ik mn camera weer mee.
ze is nu trouwens 11,5 maand

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:46

Hierbij wat foto's van vanmiddag! Het ging heel goed. Ze gingen met z'n tweeen de groep in en binnen 5 minuten was het al rustig. Toch altijd wel weer spannend.
Afbeelding
Yes baas waar breng je naartoe?? Ik zie vriendjes en gras.. heeeeel veel gras....
Afbeelding
hij liep al na een paar minuten voorop... :)
Afbeelding

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:40

Wat een leuke foto's en wat een knap veulen!

vinnykelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:40

Hallo allemaal!

Ik kan me hier voor de 2de keer melden! Vorig jaar is er een schitterend zwart merrieveulen geboren, die nogsteeds in ons bezit is. En sind vanacht 12 uur precies zijn wij trotse eigennaar van een zwart hengstenveulen van Bodyguard. We hebben hem Heartbreaker genoemd, en heeft precies dezelfde aftekeningen als zijn vader! Ik zal binnenkort wat foto's erop zetten!

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:41

Vinnykelly: gefeliciteerd! Met moeders ook alles goed?

Hoe gaat het met jullie bodyuards? Blijven ze heel op de wei? ;)

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:21

Vinnykelly gefeliciteerd! Foto? ;)

xlim onze body doet het prima op de wei
zie hier een foto van 2 weken geleden!

Afbeelding

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 09:36

vinnykelly : gefeliciteerd! ook ik ben erg benieuwd naar foto's ( ook van de jaarling ha ha) ;) :+
Charlot2000: Mooi dier word het! Ook al zo flink aan de maat.

Mijn body doet het erg goed op de wei. Gisteren heeft ze een nieuw halster gehad in maat cob en deze past gewoon al super goed :o
Ook heb ik dr gemeten en ze meet nu ong. 153/154 cm. ( ze is 31 mei 1 jaar geworden)

Hier wat foto's van dr:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding