Nakomelingen van Cantos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Georgy

Re: Nakomelingen van Cantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 00:27

urobi, dat wordt een spannende tijd volgend jaar, wanneer zijn ze uitgerekend?

Ben ook weer erg trots om mijn paardje, maar ben ook erg verwend om altijd in de prijzen te vallen dus dan valt het tegen als je winst rijd maar niet in de prijzen zit :D

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 11:02

georgy, het wordt al vanzelfsprekend voor je dan als je elke keer prijzen rijdt daarom is het ook weleens een keer goed dat dat niet gebeurd.
Onze Cantos is 17 juni uitgerekend en haar half zus pas 8 juli dus dat duurt nog wel even

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:24

Urobi, dat is inderdaad waar anders ga ik straks nog naast mijn schoenen lopen ;)
Afgelopen zondag weer een wedstrijd gehad, (mijn startcoupons opmaken want volgend jaar gaan we voorlopig niet starten in de dressuur) en zijn we 2x 1ste geworden met 186 en 193, had het niet verwacht omdat er leuke paarden bij liepen, was dus weer erg trots op hem vooral de 2de proef liep hij erg fijn

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 12:54

op dit moment loopt onze cantos weer in de sport ze is 2 keer meegeweest nu in het L springen en het schijnt(ze staat dus bij mn zwager in Friesland) dat er allebei de keren al om haar gevraagd is.
Maar ze is drachtig dus verkocht worden zal ze zo maar niet en ze moeten wel met heeeel veel geld komen voordat ze vertrekt.
Georgy hebben ze bij jou nog niet om je cantos gevraagd?O ja in iedergeval gefeliciteerd met je prijzen

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:52

Urobi, nee nog niet waarschijnlijk vinden ze hem te klein. Een stal genoot zij al eens als jou paardje 10 cm groter was dan was hij niet te betalen, en dit is een groot compliment van haar kant want dat zegt ze niet gauw :D Eigenlijk vind ik het ook niet erg kan ik niet in de verleiding komen.
Ik zou ook graag willen dat die van mij gaat springen, maar helaas heb ik niet zoveel lef en heb dus een goede springinstructeur nodig voor de begeleiding.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:32

Nou voor de geinteresseerden: Mijn wedstrijd ging voor de 1e keer super!
Voor de 2e keer op vreemd terrein, niks aan de hand, alsof ze er al jaren liep! Moest alleen wel elk (nieuw in de bak komend) paard even laten weten dat ze er was :P Binnenbak was ze ook nog nooit geweest, en ze begon heel hard tegen zichzelf te hinneken in de spielgel, maar verder liep ze keurig haar rondjes! Heb het proefje erg op safe gereden, en er zaten geen grote fouten in naar mijn gevoel. Het had allemaal wat spetterender gemogen, wat weinig impuls en activiteit, maar dat is gewoon een kwestie van wat meer 'rijden', en mijn prioriteit was nu gewoon netjes de baan rondkomen, wat super gelukt is!
2e proef was ze een beetje op, en vond ik dan ook wat slordiger, maar alsnog om tevreden over te zijn! Punten waren 170 en 172, dus mag ik niet over klagen, komt al best in de buurt :)

Hoe groot is die van jou dan Georgy? Fijn dat ze zo in trek is Urobi, ben benieuwd of dat bij Buraan ook nog ooit gaat komen, ze heeft namelijk een goede moederlijn, en haar halfbroertje (v Florencio x Numero Uno) is onbeleerd (4 jr) en ongezien 9000 voor geboden, alleen op basis van papier!

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:07

Helaas is de hengst Cantos gisteren overleden! Heel jammer dat wij onze merrie dit jaar niet drachtig van hem hebben gekregen.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 16:24

ik schrik eigenlijk een beetje mee ik op bokt kom en lees dat Cantos overleden is.
Wij hadden nog wel met Cantos willen dekken dat kun nu nog wel maar dat is toch anders.
Ik vond en vindt het nog steeds 1 van de beste hengsten kwa vererving aan de nakomelingen

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:28

Ik las het ook net inderdaad! Ik kende Cantos voordat ik Burana had niet echt, had wel is leuke nakomelingen van hem zien langskomen, maar als je zelf een nakomeling van een paard hebt (die super bevalt) kijk je er toch anders tegenaan, maar erg zonde, vooral op zo'n relatief jonge leeftijd.. :n

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:57

Ook ik ben geschrokken, veels te jong...

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:53

Lees het net ook dat Cantos is overleden, ik ben ook geschrokken, heb gelijk de fokster van mijn paardje gemaild omdat zij nog een keertje haar merrie door Cantos wilde laten dekken.

Fleur_yet, mijn Cantos is rond de 1.58 en is erg compact.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:30

Net als iedereen hier ben ik er ook wel van geschrokken.
En inderdaad, zoals Georgy zegt, mocht er nog een veulen komen van mijn merrie dan stond Cantos hoog op m'n lijstje.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:45

Heeeej wat leuk, een Cantos topic *\o/* Mag ik me hier ook melden?

Wel ontzettend jammer dat de hengst Cantos deze week is overleden. Ik schrok eigenlijk ook best wel van het bericht.
(ben stiekum wel benieuwd wat nou dat "leverprobleem" was, wat hem fataal is geworden.) :o

Wij hebben ook 2 Cantossen op stal *\o/* *\o/*
Een 8 jarige Cantos x Indoctro: keur-sport-merrie, die ikzelf heb opgeleid en inmiddels de punten voor het ZZ springen binnenheb. Een superfijne merrie met een geweldige instelling. Merrie heeft tussen de bedrijven door ook nog even 4 veulens op de wereld gezet.

Dit voorjaar is er een volle zus van haar geboren. best wel veel wit :oo grote bles, 3 hoge witte benen en ontzettend stekelharig. (komt volgens mij bij Goodtimes vandaan)

Voor het eerst springwedstrijd :D
Afbeelding

2010 L springen regiokampioenschappen
Afbeelding

Trotse mama van Zapje
Afbeelding

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:59

Net terug van vakantie en lees ik dat Cantos dood is... Dat wel schrikken!
Morgen Donna en Wini weer halen; die zijn bij een stal verderop uit logeren... :D

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:00

Gave merrie rij je Reeskees!!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:15

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:25

Doet ze netjes zeg, was dit de eerste keer? Heb mijn merrie van de week ook even een stukje laten springen, maar was daar na een paar sprongen maar mee gestopt, ze wordt er zo woest van dat de bak meer op een maanlandschap begon te lijken :') Maar toch verbaas ik me telkens met wat voor gemak ze over die hindernisjes heenvliegt! Heb nog nooit met haar onder het zadel gesprongen, omdat ze gewoon redelijk groen was, en ik zeker wilde zijn van een goede basis, maar wil binnenkort toch echt wel een poging gaan wagen! :)

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 08:45

weet je dat het goed is om met en jong paard af en toe een een sprongetje te maken tegen ons hebben ze gezegd dat ze dan ook niet zo snel zullen gaan bokken onder het zadel(of het waar is weet ik niet maar wij hebben nu een paar maanden een 3,5 jarige onder het zadel en daar doen we het ook bij ze vindt het zelf heel erg leuk en beetje afwisseling op zn tijd kan geen kwaad.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:33

We hadden haar een jaar geleden een keer laten springen. Dus eigenlijk 2de keer.
En na 2 paarden was de bak ook redelijk omgewoeld... :D Maar had dag later 2 heel fijne paarden; dus was erg goed voor ze!!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 13:34

het is rustig hier zijn er nog nieuwe ontwikkelingen met de Cantossen.
Wij hebben gisterenavond onze Cantos weer thuis mogen begroeten.
Ze heeft vanaf Februari bij mijn zwager staan en die hebben haar uitgebracht in de sport voor de verkoop maar door wat problemen aan het begin van dit jaar hadden we haar toch laten dekken en nu krijgt ze al redelijk buik dus is besloten om haar terug naar huis te halen.Wij zijn heel blij dat ze weer terug is we hebben vanmorgen weer mogen genieten van toen ze in de wei een mooie bewegingsshow gaf wij prijzen ons gelukkig dat wij zo'n merrie mogen hebben en zullen er zo 1 niet gauw meer weer krijgen.
Ik ga vanaf morgen kijken of ik haar in de dressuur nog zou kunnen gaan uitbrengen en anders wordt dat pas na het veulenen.Hieronder nog een paar foto's van onze Elite merrie van Cantos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:54

Mijn kleine Cantos is even uit te running heeft een irritatie aan zijn buigpees.
We mogen nu alleen stappen op het harde nog minimaal 3 weken daarna draven dat zal wel een feest worden. Gelukkig gedraagt hij zich nog uitstekend soms een kleine uitspatting, maar mag niet klagen.
Het is een kleine kanjer waar ik ontzetten trots op ben.

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:55

urobi, wat een geweldige merrie hebben jullie, ik zou haar maar houden!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 19:17

dat is balen georgy heeft ze zich verstapt of zo?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:30

Onze Cantos gaat nog heerlijk door. Gister een 7e plek in de Z finale van Indoor Beukers in Oudkarspel. Was voor het eerst 2 dagen achter elkaar springen. Paard sprong in de finale beter dan de dag ervoor :D en was vandaag thuis ook heerlijk te rijden (gewoon beetje simpel rijden)
Conclusie: de dag voor een springwedstrijd maar even een flinke springtraining :P

@Urobi, wannner wordt het veulen verwacht? en waar is ze drachtig van?

@Georgy, wat balen dat je paard even uit de running is. Hopelijk knapt het allemaal goed op.

Verder wens ik jullie allemaal een super Cantos jaar in 2012!!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 12:09

Zo Reeskees gefeliciteerd hoe oud is je Cantos ook al weer.
Onze merrie is half juni uitgerekend zij is drachtig van de hengst Charisma een jonge Stakkato.
Deze hengst is ook van de HBC stal.