Nakomelingen van Ungaro

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:12

Hallo allemaal,

Ik ben erg nieuwschierig naar hoe de nakomelingen het momenteel doen.
Cerona loopt M1 dressuur.
Enkele kiekjes van 1 week geleden:

Afbeelding

Afbeelding

Maristj

Re: Nakomelingen van Ungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 08:25

amai die is veranderd!!! veel meer paard geworden en veel voller.
ze ziet er echt goed uit.

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:41

Er is dus een topic over Ungaro's!
Ik heb er zelf ook een en ben er onwijs blij mee!!
Het is een donkerbruine ruin van 7 jaar.
Heb hem nu 2 jaar en ga morgen voor het eerst M2 starten, ben benieuwd!

Hoe gaat het met de andere Ungaro's? Ik zie er niet zoveel lopen op concours dus ben wel benieuwd wat voor type paarden jullie hebben.
Die van mij is groot (1,75) en echt een koele kikker in de omgang en met rijden.

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 15:59

hé leuk weer een nieuwe erbij! ja er lopen dan ook niet veel ungaro's rond, hij is vroeg ruin geworden omdat er niet genoeg vraag achter was en hij dan verkocht is voor de sport.. alhoewel het enigszins jammer is, want zitten toch leuke nakomelingen bij..

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:23

Dat is ontzettend jammer inderdaad!! Volgens mij zijn die ungaro's allemaal goede nakomelingen! :) Hoe is die van jou?

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 18:39

super eerlijk karakter, maar toch bloed genoeg, en zal het wel aantonen als het haar niet aanstaat..

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:28

Dat herken ik inderdaad!! :)

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:08

heeej.. al een oud topic dit, maar wilde me toch even melden:)

ik heb ook een ungaro afstammeling. Superleuk om te lezen hoe jullie afstammelingen zijn qua karakter en uiterlijk!

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 13:58

welkom donsje :) hoe is de jouwe qua karakter enzo?

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:01

soo late reactie van mijn kant :oo

Mijn ungaro-nakomeling is een verschrikkelijke sensibele pismerrie.. begrijp me niet verkeerd, het is een schat van een paard en kan leuk lopen, heel slim en als ze je vertrouwd, dan doet ze alles voor je. Maar ze bouwt heel snel spanning op, is ontzettend sensibel en erg bewust van haar omgeving. Ik heb haar zelf ingereden en pfff ik weet niet zo goed wat er in het verleden met haar gebeurd is maar ze had zoveel angst in haar lijf dat de mensen voor wie ik haar trainde, haar wilde inslapen of gebruiken voor de fok. Je kon amper bij haar in de buurt komen en stond standaart met dr staart tussen dr billen geperst.

Maar inslapen/verkopen/fokmerrie? Dat kon ik niet laten gebeuren en heb haar zelf gekocht. Maanden heb ik met haar aan de hand gestapt, gepoetst, gepraat en gekroeld tot ze me eindelijk vertrouwde.. heel langzaam hebben we een sterke band kunnen opbouwen en nu kan ik lezen en schrijven met mn pup (blijft haar koosnaampje :j )

Ah en die spanning, die kunnen we nu steeds beter laten afvloeien. Ze heeft gewoon tijd nodig om dingen te verwerken en dit respecteer ik ook.

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 21:01

amai dat is toch wel een heftig verhaal! gelukkig voor haar dat jij ze hebt gekocht en er zoveel tijd en geduld hebt ingestoken.. is ze vast wel heel blij mee :)

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:21

ze had echt mijn hart geraakt waardoor ik haar gewoon niet meer kon laten gaan. Ik mag hopen dat ze er blij mee is! :o Ik ben in ieder geval heel blij met haar! mn vervelende, hysterische pismerriepup :D

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:10

Hallo allemaal,

Ik ben zeer benieuwd hoe het met jullie ungaro nakomelingen gaat?
Hoe vergaat het jullie in de sport en hoe zijn de ontwikkelingen qua paard.

Cerona loopt momenteel erg lekker! We hebben nu dan ook eindelijk onze weg in het M1 gevonden en komen nu elke keer na de wedstrijd met winst thuis. Mijn gebrek aan ervaring en de onervarenheid van Cerona had voor een opstopping inons niveau gezorgd. We zijn vanaf gisteren M2 startgerechtigt. Ik wil nog even lekker M1 doortrainen maar de potentie voor meer zit er zeker in!
Cerona bouwt steeds meer kracht op en kan er lekker ondertreden. Dit kost nog veel kracht en energie maar er word met de week beter!! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Toevallig gisteren op wedstrijd een mooie donkere nakomeling gezien. Deze liep ook M1. Leuke combinatie om te zien.

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 15:16

heey wat leuk om te horen dat Cerona het zo goed doet ondertussen!!
ben ook wel benieuwd hoe het met de anderen gaat, wel jammer dat hij niet veel nakomelingen heeft, vind het nochtans leuke paarden die hij geeft...

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:43

Tijd om dit topic weer eens omhoog te schoppen! :D

Hoe gaat het met jullie ungaro's?
Ik vind het zo jammer dat er zo weinig nakomelingen rondlopen..

ik merk dat de meeste nakomelingen erg rustig en koel in het hoofd zijn, heb ik dan zown apart geval? die van mij is ontzettend vriendelijk en sympathiek. Ze moet getraind worden met rust en vertrouwen, ze is erg gevoelig. Als ze 1x een slechte ervaring heeft met iets dan is het gelijk afgelopen en zal ze altijd angstig blijven voor dat/die bepaalde ding/actie/handeling/plaats. Ze kan giga stress opbouwen op wedstrijd en deze is zo moeilijk om weer af te laten vloeien. Ook heeft ze een enorme angst voor andere paarden maar dit zal met haar verleden te maken hebben.

Ik heb haar nu een aantal x in het Z1 uitgebracht en dat doet ze heel fijn en de puntjes komen mooi binnen. Ik hoop haar dit jaar Z2 te startten en dan wil ik graag eens kijken of ik een geschikte hengst kan vinden om haar te laten dekken. Ik wil heel graag een veulen uit haar maar ik wil eerst het sportpredikaat halen.

ik ben benieuwd naar jullie paardjes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:04

Ik kwam dit topic tegen en wou zeggen dat ik begin vorig jaar een onwijs leuke maar iets sensibele Ungaro heb gereden, maar vermoed dat dat om jouw paardje (Bon) gaat donsje :D Afgaand op het karakter en de locatie :))

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:15

Haha bij maartje?;) dan ist bon ja:)

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:17

Hallo,
wat leuk dat er weer een keertje wordt gereageerd hier!
Met Cerona gaat het ook goed, en steeds beter. We rijden nu nog M1, maar in de trainingen gaat het goed vooruit.
We hebben een dipje gehad, aangezien ik niet veel wedstrijd ervaring heb, en Cerona net zo weinig.
Sinds enkele maanden een nieuwe instructeur, en we gaan nu goed vooruit. Ook zie ik veel veranderingen in haar hals en gedragenheid.
Cerona is een ontzettend gemakkelijk paard op stal. Ze kan door een 4jarig kind op de trailer worden gezet, en geniet van alle aandacht.
Ook op straat is ze ontzettend makkelijk. Ik rijd met haar naast de trein, grote tractoren etc..
Ze kijkt even waar het zware geluid vandaan komt wat ze hoort, en dan is er niets aan de hand.

Wij zijn nog steeds ontzettend tevreden over Cerona. Ik hoop alleen dat we binnen aanzienlijke tijd het M1 eens onder de knie krijgen, en niet alleen thuis als Anky rond rijden ;)

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 19:45

leuk dat er weer wat leven in de brouwerij komt, nog altijd zonde dat hij niet veel nakomelingen heeft gegeven, lopen echt leuke paarden van rond nochtans...