Heb weer mooie foto's voorbij zien komen. allemaal knappe nakomelingen! Ook nog gefeliciteerd met het veulentje!!
Met Caramba gaat het heel goed, die is echt onwijs veranderd in positieve zin! Ik ga zaterdag een zadeltje ophalen en dan even kijken hoe hij daarop reageert. Hij wordt 2 juni namelijk al 3. Ik wil hem daar dus wel alvast aan wennen, maar het echte rijden zal als alles volgens planning gaat pas van het najaar gaan worden.
diehdieh
Geplaatst: 13-05-10 00:35
Hi even een vraagje:
Mijn paardje ruikt heel apart en is erg gevoelig op zijn huid. Vandaag had degene die me les geeft hem even betast ( ze is sportmasseur voor paarden) en even later zat hij onder de bulten op de plekken waar zij hem had betast. Ik maak me best wel zorgen. Hij is namelijk ook erg klein voor zijn leeftijd, blijft een doffe donzige vacht houden ondanks dat hij elke dag een echte beautybehandeling van me krijgt. Verder heeft hij ook nog rotstraal.
Ik heb gebeld met de kliniek Den Hoek in Utrecht en hij kan over 2 weken daar terecht.
Hebben jullie enig idee wat hij kan hebben? Ik dacht zelf aan een wormbesmetting, maar daar hoort die rare geur weer niet bij. Ik ben nu al de hele dag aan het speuren op het internet, maar ik kan helaas niet veel wijzer worden. Niemand die ik ken heeft dit ooit eerder gezien.
O jeetje, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Ik heb geen idee wat het kan zijn. Wel heel vervelend. Die van ons is ook vrij klein voor zijn leeftijd, maar die heeft als veulen een achterstand gehad (infectie). Nu is hij nog wat mager en zit ook niet mooi in het haar. Hij is niet extra gevoelig op de huid ofzo. Denk dat hij gewoon nog moet bijtrekken vanuit de opfok.
Wel jammer dat je over twee weken pas terecht kan. Ik kan me tenminste zo voorstellen dat je nu ook wel graag meer wil weten! Kun je de geur omschrijven?
Vind het echt vervelend voor je en hoop dat het gauw wat beter met je Van Goghje gaat
diehdieh
Geplaatst: 13-05-10 17:55
Ik kan de geur niet helemaal goed omschrijven, hij ruikt een beetje zuur en kruidig tegelijk. En mijn vriendin vond de geur weer op uien lijken. Hij ruikt gewoon heel anders als de andere paarden op stal. Er staat wel een hengst bij ons op stal van 3 jaar en die ruikt ook raar. Die hengst was in superslechte conditie toen hij kwam, maar gaat nu gelukkig wel iets beter met hem. Was dus eerst bang dat die hengst misschien iets besmettelijks had en dat Caramba dat nu ook heeft gekregen. Maar die hengst had erge last van zijn nieren, een ontsteking ergens in zijn lijf en een hartruis. Dat zijn dus geen besmettelijke dingen.
Ze zitten bomvol bij die kliniek, dus moet toch even geduld hebben. Erik Laarakker wil wel zelf meekijken met Caramba, omdat het wel hele vage klachten zijn. Ben dus heel benieuwd. Hou hem gewoon goed in de gaten en hoop dat het niet erger zal worden in de komende 2 weken
Mocht jullie toevallig iets te binnen schieten wat het eventueel zou zijn dan hoor ik het graag.
Ik hoop dat jou paardje ook gauw weer de oude is en haar achterstand inhaalt!! Gelukkig weten jullie tenminste wat het was. Hoop dat ik daar over 2 weken ook duidelijkheid over zal hebben. Ga nu weer gauw naar mijn kereltje toe
Pollewoppy
Geplaatst: 13-05-10 19:57
Maak me om die van ons niet zo'n zorgen. Hij is flink aan het wisselen en kreeg zijn hooi niet goed weg. Hij wordt nu bijgevoerd met o.a. pulp, dus daar heb ik alle vertrouwen in. Toen hij in de opfok zo achterbleef hebben ze bloed afgnomen, vandaar dat toen bekend werd wat het was.
rowo
Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-10 14:27
Weet je al wat het is ondertussen? Klinkt wel erg vreemd trouwens...
Met ons Van Goghje gaat het super. Hij s errug brutaal maar ook makkelijk in omgang gelukkig. De merrie is ondertussen alweer onder het zadel.
Ja is wel meer bekend..... maar ben momenteel nog bezig met de verkoper. Ik beloof dus dat ik jullie zeker nog even op de hoogte hou, maar wil het eerst netjes proberen te regelen met de verkopende partij. Want de uitslag was gewoon niet echt goed, dus ik wil graag eerst even bekijken wat mijn mogelijkheden zijn met Caramba.
Als er wat meer duidelijkheid is dan horen jullie dat van mij!!
Ik heb de 3 jarige Van Gogh merrie overgekocht van sjaakiekira hier op bokt. Ik vind dat ze een topkarakter heeft, ze wil de hele dag wel knuffelen en is lekker cool in haar hoofd. Ze is nu 3 en meet al 1.70. Dit is haar:
Onze is nog maar een veulen, maar houdt nu al van knuffelen. Als ik ze uit de wei haal (en hij slaapt niet) hinnikt ie en komt ie aangalopperen Hij bijt wel veel nog, ondanks al zo'n 100x een knal aan de kop.
diehdieh
Geplaatst: 22-07-10 00:25
Hoihoi,
puuhh is wel stil hier zeg!! Met mijn van Goghje gaat het nu weer een stuk beter gelukkig. Ik heb gisteren voetval gespeeld met hem en dat vond hij erg leuk haha.
Rowo je was me voor. Nou, hier in ieder geval een link die je meteen aan kan klikken. Erg leuk filmpje. Onze Van Gogh is ook zo lekker speels. Hij komt lekker relaxed over!!
Rowo: Leuk joh dat het zo goed is gegaan op de keuring!!
Huh???? Ik ben toch wel erg blij met dat commentaar! Onze merrie heeft namelijk niet zo'n hele goede stap en draf. Van Gogh heeft dat dus duidelijk verbetert blijkbaar.
Frits zou een allrounder moeten worden en dat ze dan goed kunnen bewegen is mooi meegenomen! Zo misstaat ie ook niet in de dressuurring.
Pollewoppy
Geplaatst: 22-07-10 08:38
Van Gogh heeft de draf van onze merrie ook zeker verbeterd De merrie draaft ook niet bijzonder, onze Van Gogh kan wel lekker draven. Zal even kijken voor een recente foto van hem trouwens. Geen bewegingsfoto, maar voor het idee
Edit: Niet de meest duidelijke foto en hij staat er niet helemaal charmant bij, maar het geeft even een indruk. (De schimmel)
Hij is drie Krijg in mijn eentje moeilijk duidelijkere foto's van hem, zo kon het, maar als ik de wei in gaat volgt hij als een hondje. Dat is lastig foto's maken Even een keer iemand meenemen en een paar standfoto's maken.