wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LovesHerPony

Re: wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:11

Haha men moet nog bijkomen van de vakantie denk ik :P

Heb gisteren trouwens weer gesprongen en ging super misschien worden de springconcoursen van de winter nog wel wat.

Even aan iedereen hebben jullie Garanco's ook last van stijlere hoeven? (de mijne wel, ik weet niet of dit bij meerdere voorkomt)

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:20

Stijlere? Bij Angel groeien dr voorhoeven heel snel, waardoor ze net platvoeten heeft! :P

edit; hoeveel krijgt jullie garanco te eten op een dag, en hoe is die?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:46

Vakantie? wat is dat :D

En nee hoor, hier geen steile hoeven.

Ligt eraan hoeveel ze moeten doen Angel___
De Garanco merrie zelf krijgt op het moment niet meer dan 1 kilo krachtvoer per dag. Maar dat komt omdat er nauwelijks wat mee gedaan word.
De 2 die ik rij zitten momenteel weer allebei op 2 kilo krachtvoer per dag.
Maar soms krijgen ze ook 3 kilo per dag, als ze wat meer moeten werken, of als ze het echt nodig hebben.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:12

Die van mij krijgt meestal 2 kilo brok en 1 kilo muesli op een dag :) mijne heeft ook geen last van steile hoeven..

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:51

Ooh nou ja :P ze heeft ook nog een moeder dus het kan ook van daaruit komen

De mijne krijgt nu 4 kg. sportbrok per dag en de hele dag gras in de wei en 's avonds op stal. Ooh ja en af en toe een beetje haver :+ (tja ik wil haar sneller hebben)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:18

Hoi ik ben er ook weer, mijn garanco heeft een beetje steile hoeven, maar vooral kleine hoeven, ze heeft gewoon een ponymaatje, hoefijzer maat 0 :D
Wat ik haar voer, nou dat is niet veel, ze loopt 24 uur per dag in de wei en krijgt 's avonds 3/4 maatschep met muesli (hippostar, muesli zonder haver, speciaal voor heftige/nerveuze paarden ;) )
26 september heb ik mijn wedstrijddebuut, we hebben een onderlinge wedstrijd van de vereniging en we zullen wel kijken of ze zich kan gedragen :o

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 06:16

Leuk Haan!
Komt vast helemaal goed!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 17:13

mijn garanco heeft kleine hoeven(hoefijzer maat 0) en steile hoeven.
In de zomer tussen de 2 en 3 kg draversbrok incl ook wat muesli, lucerne en mais
in de winter iets minder krachtvoer ivm anders te heet wordend paard
1 x per dag kuil op stal en 1 x op de weide en elke dag het gehele jaar door de gehele dag dus van zonsopgang tot zonsdergang soms op de grasweide

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 07:37

Die 2 van ons hebben maat 0 en 00
Volgende week weer wedstrijd, ben benieuwt hoe het zal gaan :D
Ace in de B en Wedge in de L2.
Voor Ace is het haar 2e debuut in de B ze is in februari 1 keer meegeweest en daarna niet meer.
En met Wedge is het ons L2 debuut :D
Heb er wel zin in :j met Wedge komt 't wel goed, Ace maak ik me meer zorgen over.
Want die is weer gruwelijk aan het vastpakken links... Dus hopelijk krijg ik dat er van de week wel uitgereden.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:02

Novel heeft juist flapvoeten.. Kan echt elke 6 week naar de hoefsmid.. En dan heeft die ook grote voeten..

Gaat nu niet zo goed met hem trouwens.. Is al tijden kreupel dan weer wel, dan weer niet. Vorige week dierenarts erbij gehad en heeft waarschijnlijk hoefkatrol. Moet maandag op de foto.. Ben benieuwd..

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:33

Oei sterkte Uppojono, dat zijn geen leuke berichten, nu maar duimen dat het toch geen hk is.......

Mijn Garanco'tje heeft vandaag weer lekker vrolijk in het bos gespeeld, ze deed het weer super, helaas zaten alle kabouters in het gras naast de zandweg, dus dit keer geen rechte lijn maar mooi zig-zag in galop :+ Maf beest, de ene keer in volle galop in een rechte lijn, nu weer behouden en kijkerig. Garanco's, ze blijven je verbazen :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:53

Sterkte Uppojono! Zal voor je duimen!

Dat is toch het leuke aan Garanco's :D Het verrassings pakket :))

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:03

Sterkte uppojono! :(:)

Ik had gister wedstrijd! :D Zijn 3 onderlinge in een jaar, en degene met de meeste punten wint dan de dressuurtroffee! En laat ik die nu gewonnen hebben :D
Echt wat ben ik trots op mijn garanco zeg! Ze was zo braaf, zelfs tijdens de parade met harde muziek zette ze geen stap verkeerd! :+:

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:18

Leuk Angel___ Gefeliciteerd!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:26

Angel: van harte gefeliciteerd, super hoor +:)+

Mijn 'lieve' garanco was gister om te wurgen :( . We hadden les op het grote veld en ze heeft niks anders gedaan dan bokken, wegsprinten, idioot doen en on-controleerbaar weg suizen.
Zo maf heeft ze nog nooit gedaan, overal zaten kabouters, gelukkig ben ik blijven zitten, maar ik had wel de neiging om eraf te stappen en haar eens een flinke schop onder de kont te geven. Vanavond is ze aan de beurt........ is ze braaf dan ben ik in een half uurtje klaar, is ze niet braaf ga ik even door totdat ze zich weer kan gedragen, wat een trut, is dit een verlate puberteit ??

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:20

Misschien zat het hem in het weer.. Of toch in de genen.
Die van mij had ook zo'n bui.
Niet willen lopen, overal van weg willen rennen, steigeren als ze niet naar voren wil, vanuit stilstand een enorme bok geven als je dan met iets meer been komt.
Was echt een drama.
Ik ben wel afgestapt en heb haar de schop onder haar kont gegeven.
Vervolgens weer opgestapt in de binnenbaan en haar daar nog even flink laten werken. Gelukkig waren daar dit keer geen kabouters en heeft ze toch nog even fijn gelopen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:20

@ Angel__ Gefeliciteerd..

Ik vind het zo leuk om die verhalen over de Garanco's te lezen.. Echt grappig dat ze allemaal zoveel overeemkomsten hebben.. Van die eigenwijze, stoute paardjes.. En er zo stoer uitzien, maar zulke grote mietjes zijn..

Ben gisteren naar de DA geweest voor foto's en mijn vermoedens klopten. Beide voorhoeven hoefkatrol fase 4 én artrose. Ik moest een week wachten voordat de foto's gemaakt konden worden en in die week is die echt achteruit gegaan. Van een stoer binkie waarvan je niet zag dat die pijn had, naar een arm, depressief zieltje. Maar hoop dat nu die behandeld wordt, dat beter wordt. Hij is ingespoten voor de artrose en moet nu 4 dagen stalrust, dan mag hij 2 week de wei in.. Dan moet die op speciaal beslag en dan na twee week, mag ik hem weer proberen. Als het niet werkt is een zenuwsnede nog een optie, maar volgens mijn DA is dat verboden. Ik weet wel een DA die dat wel doet, maar moet me maar eens in de voor- en nadelen verdiepen. Laten leven met pijn, is in elk geval geen optie..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 19:37

@uppojono
wat een verdrietig nieuws
ze kunnen idd speciaal beslag eronder doen; je kan ook de zenuwen door laten snijden; maar vraag is of je dat wel wilt
ik ben stapelgek op mijn paard maar ik zou nooit zijn zenuwen door laten snijden
paard heeft dan helemaam geen gevoel meer in dat been dus als hij struikelt of wat dan klapt hij ook echt neer.
levensgevaarlijk!!
in ieder geval wat je ook beslist heel veel sterkte ermee.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:42

Gefeliciteerd Angel__
Inderdaad geen goed nieuws uppojono.. hoop echt dat het goed komt :) hou je ons op de hoogte? veel sterkte!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:56

@uppojono
wat een k** nieuws........ die zenuw doorsnijden lijkt me absoluut geen goed idee :n nu maar hopen dat hij met speciaal beslag wel pijnloos door het leven kan gaan en dat hij nog een leuke 'oude' dag kan krijgen, anders wordt je keuze erg zwaar :(:)

Mijn 'lieve' garanco heeft zich gister gelukkig weer gedragen, ze was in de buitenbak weer fijn bij de les, en op het veld hebben we nog even de dressuurproefjes doorgenomen voor zaterdag. Op het veld is ze wel wat gespannen en ziet alle fietsers en wandelaars voorbijkomen, maar op een paar kleine bokjes in de galop heeft ze zich weer netjes gedragen. Donderdag mag ze weer, ze heeft haar vrije dag vandaag wel verdiend ;)

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:07

@Angel___ : Gefeliciteerd, prachtig resultaat.
@Uppojono : Sterkte met deze moeilijke keuze, ik heb er totaal geen ervaring mee dus ik zou je ook niet kunnen adviseren.

@haan : Haha, ik kan daar altijd hartelijk om lachen als ze zo gek doet :P er zijn instructeurs bij mij die er kei hard van weg rennen zo eng vinden zij het. Ik los het gewoon met rust en gedult weer op. Je mag blij zijn dat ze leven, een dooie suffe knol heb helemaal een hekel aan :P .

Ik denk trouwens ook dat de meeste Garanco's (als ze de kans krijgen) een voorliefde hebben voor springen. In ieder geval de mijne vind springen te gek en als ie te veel moet dressuren (lees : geen 1x per week even een hindernisje) wordt ze best wel vervelend, dat is dan meer in de vorm van aan de teugels gaan hangen, hoeken niet willen rijden, geen voltes maar vierkantjes enz.

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:22

@Uppojono: wat een vervelend nieuws, sterkte de komende tijd en hopen dat ie nog pijnloos door het leven kan en oud kan worden!

Ik ben sinds een maand ook begonnen met het springen, echt super leuk en mijn Garanco vindt het ook het einde.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:45

Dank jullie voor de lieve reacties.. Vind het vooral zo sneu voor hem.. Staat nu dus al 3 dagen op stal, terwijl hij normaal heerlijk hele dagen in de wei loopt.. Morgenavond mag hij er weer uit, gelukkig. Hoop dat die niet te gek gaat doen en anders ga ik eerst wel met hem in de wei wandelen..

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:33

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:10

@ Uppojono: He wat vervelend zeg :(:) Sterkte ermee! Hopelijk slaan de medicijnen aan en knapt hij toch wat op.

Vandaag weer wedstrijd gehad met Ace en Wedge!
Voor Ace de 1e (okee stiekem al de 2e keer maar de 1e keer was een thuiswedstrijd 'n half jaar geleden :P ) keer mee op wedstrijd. Ze gedroeg zich echt super! Beter dan ik had verwacht, de 1e proef vond ze het nog allemaal wel spannend, maar de 2e proef had zo zoiets van oh, hier was ik net ook al geweest!
Resulteerde in een 7e plek met 181 punten en een 13e plek met 178 punten, en nog leuk jurycommentaar gehad: Leuk paard, ben er zuinig op! Succes!
Wedge voor de 1e keer L2 gestart, ook dat ging super :j
Met het losrijden was hij wel flink aan het spoken := met halthouden dacht hij dat hij wel eens kon steigeren :oo heb 'm toen meteen maar de halve bak door geschopt :o
In de proeven zelf was hij heel braaf, alsof er een knop omging in dat koppie :))
Resulteerde in 2 keer 2e met 194 en 192 punten.
Dik tevrede dus!
En ook veel fans daar :)) kreeg heel veel reacties van mensen daar die Wedge en Ace echt heel leuk vonden :))