Ik hoorde van iemand anders (in dit topic nog volgens mij) dat ze wel eens langskomt om naar Rubus te kijken etc. Ze heeft hem tenslotte aan Marieke verkocht, maar woont niet heel ver weg. Ze is natuurlijk ook al erg oud... maar goed.
Ik heb vorig jaar met Mevr. Post op de tribune gezeten bij de hengstenkeuring. Zij werd toen gehuldigd, samen met de fokker van mijn paard. Heel erg leuk want ik kende haar ook nog niet. Ze zat er toen samen met haar kleinkind. Ze vertelde dat Rubus inderdaad door hun is gefokt en dat zij hem verkocht heeft toen haar man is overleden. Rubus was wel speciaal voor haar maar goed door leeftijd en het alleen komen staan kon / wilde ze hem niet houden. Wel een heel erg lief mensje!
Ja inderdaad, we zijn toen nog bij haar op bezoek geweest omdat door Rubus zijn status als dekhengst Alpenroos preferent is geworden en aangezien haar man Alpenroos van mijn opa had gekocht... Nou ja ingewikkeld maar ze heeft wel heel trots over de heleboel verteld en toen mocht ik daarna Alpenroos in de wei zetten van d'r.
Intussen had ik al een jaar of 2 geen pony's meer gezien, laat staan een groot hyper paard aan de lijn gehad... ze probeerde me (expres) door de modder bij het hek te trekken, maar gelukkig luisterde ze naar haar eigen naam. Dus ondeugend zit er ook nog wel in denk ik. Zijn die van jullie dat?
Borco heeft gelukkig nog maar ooit 1 x kreupel gestaan, naar aanleiding van een bezoek aan de hoefsmid. Niet lang geduurd en nu heeft hij nergens last van. Ik moet zeggen dat hij vrij stevig op zijn benen staat en niet heel erg gevoelig is.
jaa bling is ook nie snel kreupel, ja toen ze een met der volle gewicht aan 1 been aan het hek hing wassie gekneust, maar liep ze eigenlijk na 2 weken weer volledig rad.