Diarado, droomhengst of droom verder...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ulestro

Re: Diarado, droomhengst of droom verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:10

neem maar veel foto's en filmpjes :)

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:49

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:00

Gefeliciteerd Ulestro met je veulen.
Lijkt me een mooi chique ventje. Vandeweek is het mooi weer, dus dan laat die buiten foto's maar komen!

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:07

dit weekend zat hij al buiten, maar ik had mijn camera niet bij :)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:21

Ik had geen camera bij me naar van Uytert, maar er stond wel een professionele camera dus ik verwacht eigenlijk wel dat die beelden binnenkort ergens beschikbaar zijn. Wij werden in ieder geval wel blij van Diarado :j

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:28

Het waren erg chique veulens die op de show getoond werden en met name het laatste merrieveulen kon echt geweldig lopen! Halen vele dressuurgefokte veulens het niet bij...

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:47

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:37

Ulestro van harte met je pracht hengst! Bij mij helaas nog niks. Tot 2x aan toe gehad dat het er aan zat te komen maar helaas niet door gezet. Jij had het er over dat jou merrie vorig jaar 3 weken overliep.... ik zit nu bijna op 2 weken... en het wachten duurt al zo lang! Weten jullie trouwens of het normaal is dat een merrie kegelt en dat het dan weer stopt en de uien weer droog staan, ik vroeg het me zo af want ik heb dat namelijk nooit eerder voor de hand gehad. In ieder geval hou ik jullie op de hoogte!

groetjes, Primadonna

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:01

even de dierenarts bellen?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:50

Even mijn filmpjes aan elkaar geplakt en op YouTube geplaatst.

Dounya_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:16

Ik vind het een mooie hengst om te zien, maar onder het zadel vind ik hem niks, ben nog bij Joop van Uytert na een nakomeling gaan kijken maar vond het veulen niet geweldig..

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:35

Hij oogt wat moe op deze film, niet zo vlug op de sprong dan anders. het blijven jonge beesten en er wordt best veel van ze gevraagd.
Ik vind het nog steeds een lekker beest ! heb wel een stalletje vrij voor hem :-)

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:54

Ik heb van iemand gehoord dat zijn veulens nogal aan de kleine kant zijn! Weet iemand hier meer over? Waren ze op de show aan de kleine kant?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:16

Dorien_Vdp schreef:
Ik heb van iemand gehoord dat zijn veulens nogal aan de kleine kant zijn! Weet iemand hier meer over? Waren ze op de show aan de kleine kant?

ik vrees dat dit het zwaard van Damocles is dat boven de hengst zal blijven hangen. :7

Net zoals we nog niet weten of hij groot fokt, zo weten wij niet of hij klein fokt. Wel is natuurlijk rekening te houden met zijn moeder en vaderlijn.

Ik heb de veulens gezien... ik zou ze niet klein noemen. Het waren ook geen royale modellen, maar zeker niet klein.
Denk wel dat je voor Diarado de juiste merrie moet hebben, maar dat is bij elke hengst he ;-)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:25

Grappig, zie mezelf zitten op het fimpje. Bedankt voor het plaatsen Dioxide.
Ik was juist wel blij dat Diarado werd voorgesteld als het ontzettend jonge paard wat hij is, hij werd sympathiek gereden. Ik hoef geen spektakel te zien bij zo'n jonkie, liever niet zelfs. Op de sprong vond ik hem echt wel overtuigen.
Ik vond de veulens ook niet klein, wel luxe, maar dat kan onze merrie wel hebben denk ik.
Wat denk jij dat de juiste merrie is Jan_VT?

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:35

Afbeelding

Afbeelding
hier lijkt ie klein
Afbeelding

Afbeelding

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:58

Ah, mooie zon-foto's! Zo naast de moeder gezien lijkt hij zeker niet klein. En alweer zo'n mooi koppie...

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:08

Karina schreef:
Wat denk jij dat de juiste merrie is Jan_VT?

Ik zou toch kijken of je merrie, maar ook haar voorouders voldoende royaal zijn gebouwd (maar nu vertel ik niets nieuws ;) ) en dit ook vererven.

Bij mijn merrie's is dat net een aandachtspunt, anders had ik hem zeker gebruikt, want ik vind dat hij zeer flitsend is over de benen. Ook zijn speelse, maar positieve ingesteldheid vind ik onbetaalbaar.

Dan spreek ik wel uit het oogpunt van een 'wannabe-dressuurfokker' ;-)

Moest ik springpaarden fokken (maar daar ken ik nog minder van :D ) had zijn maat mij geen barst gescheeld.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:29

Karina schreef:
Ah, mooie zon-foto's! Zo naast de moeder gezien lijkt hij zeker niet klein. En alweer zo'n mooi koppie...

hij is 5 dagen op de foto...
en fokker zag hem vandaag en dacht dat dat hij al ruim 2 weken oud was, op het gestuntel van zijn benen na :)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:34

Vind hem zeker niet klein Ulestro. Heerlijk dat jonge spul lekker buiten in de zon.

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:38

Ruim twee weken over tijd maar daar is die dan Elando CT!!! Hengstveulen van Diarado x Jorlando x Purioso
Kolletje voor witte koten en achter witte voetjes! Het was het wachten waard!
Zie hieronder de foto's van het wondertje... zie zijn lange benen! (1 uurtje oud)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:49

leukk veulen gefeliciteerd!!
ik snap onderhand het gezeur van het kleine ook niet, vind ze tot nu toe nou niet heel klein...
ALS ik over iets mag zeuren zou ik het liefst een wat langere rug zien bij degene die ik gezien heb.. :)

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:16

proficiat met je veulen

van commentaar heb ik momenteel idd ook de korte rug die hij doorgeeft en een klein beetje onstabiele achterhand, maar dat verbeterd volgens ouderdom...

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:56

Hierbij de nieuwe foto's van Elando CT 2 daagjes oud. Het is een echte wijsneus en erg nieuwsgierig en vooral niet bang aangelegd. Betreft het kort in de rug en instabiele achterhand vind ik dit te snel beoordeeld aangezien het veulen er net is uit komen rollen. Daar valt nog eigenlijk te weinig over te zeggen en is beter te beoordelen als het veulen een maand of 3 oud is.
Hier dan de nieuwe foto's en de trotse mams.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:04

over de achterhand ben ik het ook niet eens nee maar waarom zou je de rug niet kunnen zien...? die word niet eens in 3 maanden veel langer hoor ;) haha was t maar zo!!!