Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline1985

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:29

Goed om te lezen :-D. Die van mij is ook slank gebouwd en hoog benig. Chique ding om te zien vind ik zelf. ;-) Nergens bang voor jou paard? Nou die van mij is wel snel onder de indruk. Lol. Heb je een foto van jou paardje? En 1.62m is wel al groot. Valt me op dat alle nakomelingen uit dit topic wel goed aan de maat zijn. Vind ze ook allemaal op papa lijken!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:51

Nee, ze is heel makkelijk. En als ze iets wel eng vindt, dan staat ze een tijdje te kijken en loopt er dan op af.

Ik zal eens nieuwe foto's maken morgen. Als het licht even een beetje mee zit.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:46

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:13

Vandaag eindelijk foto's gemaakt. Beetje dom van mij dat ik Esprit eerst in de binnenbak had laten rennen, want ze had nu dus totaal geen zin meer en was niet vooruit te branden.

De tegenzin straalt dan ook van die kop af. En hoe natter de bak, hoe hoger het hoofd de lucht in ging. Stel je voor je krijgt spetters op je hoofd...

Afbeelding

Afbeelding

Ook geen fatsoenlijke standfoto kunnen maken. Deze ging nog, hoewel ze heuvel afwaarts staat...

Vrouw, dit vind ik nou juist geweldig. Kun je die niet opzetten??
Afbeelding

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:44

Hoi Allemaal,

Vandaag weer bij mijn ventje wezen kijken. Het is wel echt een mannetje aan het worden hoor, in het begin had ie alleen maar aandacht voor een hengstige merrie in de andere paddock. Later ging ie leuk spelen met een andere hengst. Leuk filmpje van kunnen maken. Hij wordt wel echt knap :o vind ik dan haha.

Hier nog wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
niet echt de mooiste foto's maar goed:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:59

Hij ziet er uit alsof hij het erg naar zijn zin heeft.

Ik zal dit weekend ook eens even nieuwe foto's maken van Esprit.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:27

Leuk ik ben benieuwd!

Hij heeft het zeker naar zijn zin. Hij speelt echt leuk met de andere paarden. Kzal het filmpje hier ook wel even neerzetten, kun je het zien hoe ze aan het spelen zijn!

marleen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:54

Met onze sir oldenburg nakomeling gaat het ook goed! Ze is nu 2 jaar en gaat binnenkort weer de wei op. Ze is erg gegroeid en kan zeer goed bewegen!

De rechtse is de Sir oldenburg de linkse is een nakomeling van Ampere
<script src='http://img233.imageshack.us/shareable/?i=img0056wo.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Afbeelding</noscript>

Nog een keer haar mooi hoofd:

<script src='http://img716.imageshack.us/shareable/?i=img0059ti.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Afbeelding</noscript>

en nog een foto:
<script src='http://img846.imageshack.us/shareable/?i=img0063kc.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Afbeelding</noscript>

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:05

Hier twee fotootjes van Esprit van afgelopen week:

Afbeelding

Afbeelding

Deze is al iets ouder:
Afbeelding

Ze is echt super makkelijk en braaf, maar wel temperamentvol.
En inmiddels zo'n 165cm. Gisteren is ze twee jaar geworden..

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:58

Enjoy Sir Oldenburg X Rhodium nu 2 jaar oud.
De zwarte is Enjoy (duhhh :P )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:56

Leuk beestje! Hoe groot is zij nu?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:14

Ziet er goed uit Manueeltje! Ook behoorlijk aan de maat geloof ik he??

Esprit (SO x ster, keur van Ahoy)vorige maand (166cm):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:40

Ik denk dat ze nu zo rond de 1.67 a 1.68m zit.
Maar Enjoy is altijd al een grote geweest.
Op haar 1e verjaardag meete ze exact 1.60m, en einde vd zomer vorig jaar was ze rond de 1.64m.
Maar vermoed niet dat ze nog extreem veel groter zal worden, denk zo rond de 1.70m.
Ze lijkt nu aardig af zeg maar.

Toch best knap uit mijn Rhodium merrietje van slechts 1.62m :o
De Uphill van vorig jaar is ook al zo,n joekel.

Enjoy is alleen niet meer in mijn bezit, ik heb haar een paar maanden geleden verkocht, maar heb heel goed contact met de nieuwe eigenaaresse, wel leuk hoor, want het is toch leuk te zien hoe je fok product zich ontwikkeld.
Je kunt alleen niet alles houden helaas.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:56

Esprit zal even groot zijn. 166cm was 1,5 maand geleden, dus zal ook rond die maat zitten.
Haar moeder is ook maar 162cm!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:17

Zo ook ik hier weer even. heb vandaag nieuwe foto's gemaakt van m'n mannetje. Heb trouwens gister op youtube filmpjes opgezocht van SO nakomelingen. En zijn echt stuk voor stuk beauty's!!! En lopen kunnen ze ook allemaal. Dat belooft wat dames! :D :D

Denk dat Ewoud nu zo een 1.65m en vind dat hij steeds knapper wordt ;).

Afbeelding

Afbeelding

Het is zo een gekbeest.
Afbeelding

Zijn jullie SO's ook van die knuffeldieren??

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:09

Beetje dood hier :( :P

Moet nog steeds zeggen dat ik de So nakomelingen echt stuk voor stuk beauty's vind!!
Gaan jullie trouwens zelf je paardje beleren of laten jullie dit doen? En zo ja waar? Ik ben aan het kijken want ik wil hem in laten rijden, maar er staan zoveel advertenties dat ik echt géén idee heb waar ik het zoeken moet.

Heeft iemand een idee?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:12

manueeltje84 schreef:
Enjoy Sir Oldenburg X Rhodium nu 2 jaar oud.
De zwarte is Enjoy (duhhh :P )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knap paard geworden ook!! Zag net die fotos van enjoy als naarling ;) Maar die is flink opgeknapt zeg :P!!!!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:29

Caroline1985 schreef:
Beetje dood hier :( :P

Moet nog steeds zeggen dat ik de So nakomelingen echt stuk voor stuk beauty's vind!!
Gaan jullie trouwens zelf je paardje beleren of laten jullie dit doen? En zo ja waar? Ik ben aan het kijken want ik wil hem in laten rijden, maar er staan zoveel advertenties dat ik echt géén idee heb waar ik het zoeken moet.

Heeft iemand een idee?

Ik ga de voorbreidingen sowieso zelf doen. Dus het longeren, singel om, zadel op, sturen etc.
Afhankelijk van hoe de situatie dan is, ga ik er zelf op, of vraag ik iemand om er de eerste paar keer op te gaan.
Oook daar heb ik wel wat opties voor.

Je zit trouwens best dichtbij Caroline!

Ik vind de meeste SO-tjes ook wel aansprekende dieren. Hoewel ik ze wel heel verschillend vind. Om nou te zeggen dat hij heel erg stempeld...

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:48

Zitten zeker bij elkaar in de buurt :-) grappig twee so'tjes in zuid Limburg sowieso :-).

Heb vroeger mijn jonge paard ingereden samen met mijn bijrijdster toen der tijd maar dit keer laat ik het aan iemand anders over. Wel stoer dat je het zelf gaat doen overigens! Ben heel benieuwd. Weet je al wanneer je gaat beginnen?

Vind ze niet allemaal sprekend op elkaar lijken maar ze zijn naar mijn weten wel allemaal zwart of donker en de meeste hebben toch wel een blesje of iets. Vind het mooie paarden in ieder gval :-D

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:49

Ook zijn ze allemaal vrij groot naar mijn idee. Dat valt me in ieder geval op :-)

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:28

Ik heb ook een 2,5 jarige van sir Oldenburg! Een merrie Sir Oldenburg X Krack C. Ze meet nu ook al over de 165! Het zijn allemaal plaatjes en Sir Oldenburg zou zo het paard van Barbie kunnen zijn :))

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:47

Leuk paardje femkemaats!!! Ja Sir Oldenburg is echt een plaatje!!! Maar goed vind ik van de meeste nakomelingen ook :D

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:42

Zo mijn SO-hengstje is geen hengstje meer :P Aaaah arm ventje, maar goed het werd nodig. Meneer begon de merries al zeer leuk te vinden en aangezien ik heb toch als ruin op stal wil volgend jaar, hebben we hem nu met paar andere hengstjes laten castreren. Hij was erg braaf en heeft nauwelijks een zwelling, dus het is mooi verlopen.

Zijn die van jullie nog hengst?Of zijn er nog wat bokkers van plan om hem aan te bieden op de hengstenkeuring?

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:07

Ik wil wel naar de hengstenkeuring maar dat gaat helaas niet lukken met een merrie ;) . Wel zielig hoor hakka tjakka weg zaakie haha. Dus volgend jaar maar toch met haar naar de merrie keuring als ze nog in mijn bezit is :)
Mara schreef:
Zo mijn SO-hengstje is geen hengstje meer :P Aaaah arm ventje, maar goed het werd nodig. Meneer begon de merries al zeer leuk te vinden en aangezien ik heb toch als ruin op stal wil volgend jaar, hebben we hem nu met paar andere hengstjes laten castreren. Hij was erg braaf en heeft nauwelijks een zwelling, dus het is mooi verlopen.

Zijn die van jullie nog hengst?Of zijn er nog wat bokkers van plan om hem aan te bieden op de hengstenkeuring?

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:08

Thanks!!!! Ze mogen er allemaal wel wezen!!!! <3

Caroline1985 schreef:
Leuk paardje femkemaats!!! Ja Sir Oldenburg is echt een plaatje!!! Maar goed vind ik van de meeste nakomelingen ook :D