holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

renateeee_

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:41

Oh pff lekker! Stom is dat he! Caramba heeft ook een bak waar ik gewoon niet kan rijden/starten! Vreselijk, maar je bent blijven zitten!

Leuk Juliette! Ik rij in een bruin/zwart jasje met zwarte cap en cognac laarzen :)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:44

renateeee_ schreef:
Oh pff lekker! Stom is dat he! Caramba heeft ook een bak waar ik gewoon niet kan rijden/starten! Vreselijk, maar je bent blijven zitten!

Leuk Juliette! Ik rij in een bruin/zwart jasje met zwarte cap en cognac laarzen :)

Jaa echt een ramp! Hij hoort daar zoveel meer en dan gaat het 3 keer goed en opeens ontploft ie!!
Jaaa kiele-kiele hoor, haha. Ik was m'n beugel kwijt en heb hij wilde m peren, dus trok m zo de boarding in.

Ik start helemaal in zwart! Heb wel nieuwe laarzen besteld met een metallic Croco bovenkant en een zwart lak randje daaronder! Zodra ik ze heb zal ik showen, maar dat duurt nog tot eind Dec, helaas.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:50

Ah balen! Van Lipica? Ik heb aan mezelf beloofd dat als ik Z mag starten een KEP cap ga kopen in mat zwart :+

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:10

Ja Lipica!
Ik heb jaaaaaren met laarzen van Huet gehad (werden ook bij Lipica gemaakt) maar na heel lang intensief gebruik zijn die overleden. Dus nieuwe aan laten meten, maar 8 weken wachten, Pfoeh!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:16

Goed, iemand een weekje ruilen met zijn Dayano? Ik wordt helemaal knetter gek van Cay!!! _-:( _-:(

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:55

Ooohjeee ik ken het! Ik had het laatst nu zijn we gelukkig weer op de goeie toer!

Vandaag ons eerste oefen spring parcourtje! 20/40 ( die ging niet zo netjes ook te laag voor hem haha. Maar ik reed niet aan! ) en 50/60 die ging een stuk beter, al moet ik er nog meer aan rijden!

http://www.youtube.com/watch?v=GYFtqIjk6s4

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:03

Ah, wat leuk! Ik wou dat Cay zo rustig bleef met muziek en al die dingen die om de hindernissen staan..
Oefening baart kunst!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:31

Collendoorn, wat doet gaat dat al goed, braaf hoor.

Rochellex, ik zou niet met onze Cay ruilen, die is ook niet in zijn beste hum, het gaat al een stuk beter, maar nog niet perfect.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:56

Hij vind de muziek geen probleem! En de gekleurde hindernissen eigenlijk ook niet! Z'n 1e rondje was wel iets meer twijfel haha dat wel, maar hij liet zich er keurig doorheen sturen.

Was zeer geslaagd zo de 1e keer :)

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:43

Goedemorgen bokkers!
Ik heb al wat stukjes doorgelezen van het topic en wil mij graag mengen bij jullie daar ik sinds 2 weken ook de eigenaresse ben van een Dayano (x Sultan).

Ik lees in ieder geval al hele fijne ervaringen!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:46

Wat leuk!!! Welkom!

Vertel wat meer haha en laat zien!! :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:06

RyantJ schreef:
Goedemorgen bokkers!
Ik heb al wat stukjes doorgelezen van het topic en wil mij graag mengen bij jullie daar ik sinds 2 weken ook de eigenaresse ben van een Dayano (x Sultan).

Ik lees in ieder geval al hele fijne ervaringen!

Die stond op marktplaats toch? Dat was de aanleiding dat ik hier kwam kijken, ik had ook interesse...

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:03

@ryantJ; welkom, vertel nog wat meer over je aanwinst!

@kosta: cay niet in zijn beste hum dus, najaarsdepressie?

@collendoorn: leuk zo'n parcourtje, ziet er leuk uit!

@rochelle: Cay is niet zo lief? Gaat het nu al weer wat beter? Wat doet hij precies dan?

@renatee: je hebt gemeet met mijn zusje begreep ik? Toch wel fijn gereden je 2e proef of niet?

Hier gaat alles zo z'n gangetje. Diva heeft even een dipje gehad van een paar dagen (niet heel erg, maar gewoon net iets minder fijn), nu gaat het weer in een stijgende lijn. Ze moet wat zwaarder lopen zeg maar en dat is gewoon weer even schakelen voor haar.
Over 2 weken de 1e selectiewedstrijd voor de kring, ben benieuwd!
Verder nog mensen op wedstrijd?
Er komt trouwens ook lekker weer aan, brrrr :brr:

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:46

@ Linda_hans

Is dat voor de regiokampioenschappen in het nieuwe jaar? Die selecties?
Bij ons begint de eerste selectie in januari pas.

En opzich logisch natuurlijk dat merken ze wel aan hun spieren, alles is een kwestie van oefenen en wennen.

Ik was gister ook weer blij met m'n les weer even terug in de basis, ook Cuba heeft daar altijd moeite mee als er weer fanatiek getraind word, dat het hem op een gegeven moment te veel word, dan moet ik weer eventjes terug.

Wij hebben gelukkig binnen banen, heb al een hele tijd niet buiten gereden dat is bij ons 1 blubber bende.

Voor mij dec even geen wedstrijden denk ik! Maar even aan de training :)

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:55

@collendoorn, @linda-hans, bedankt!

@kleinvosje, hij stond inderdaad op marktplaats! Wat grappig om hier iemand tegen te komen die ook interesse in 'm had!

Mijn aangekochte afstammeling van Dayano heet Flynth en is nu een 3,5 ruin. Mooi donkerbruin met een snebje. Een waar super karakter heeft ie en we zijn nu bezig met het bevestigen van t gas en de rem in de longeersingel.
Leergierig en erg lief, al kan die soms nog ff brullen :)
Als ik een foto op de computer heb, zal ik deze posten.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:16

linda_hans: Gewoon steigeren out of the blue. Zijn vriendin vervelend achterna zitten, gemeen doen tegen mij. Het was vandaag alweer een stuk minder, maar ik denk dat Cay zich een beetje verveeld.

Ik heb heel weinig op stal, alleen een rijbak en 3 balken eigenlijk. En buiten rijden is ook matig, want je hebt hier maar 1 ronde die je kan rijden. Dus ik ben nu op internet aan het kijken hoe ik met weinig Cay toch vooral in zijn hoofd goed aan het werk kan zetten. Ik leg nu ook tijdens het rijden die 3 balken ergens willekeurig in de rijbaan, zodat hij daar dan toch een beetje extra op moet letten.

Ben vandaag voor het eerst sinds tijden met Cay gaan wandelen na het rijden, wat voorheen nooit kon. Hij wordt dan helemaal knettergek terwijl als ik er op zit het allemaal een stuk makkelijker gaat. Toch een beetje een stapje vooruit!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:18

En hij houdt zo stug vast op rechts, ik krijg hem gewoon bijna niet los.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:34

Dat ken ik op rechts vasthouden. Zo moeilijk om dan zelf niet vast te pakken.

Maar stijgeren is niks! Daar hou ik nooit van. Maar wel lastig idd om het "leuk" te houden.
Vind je balken idee wel goed, dat houd ze alert.

Met wandelen is het bij Cuba ook altijd spannend..... Hij word zo groot dat hij gelijk bovenop me springt als hij het eng vind. Maar super dat je dat gelukt is, wat je zegt weer een stap verder :)

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:07

Ja inderdaad, Cay kruipt ook het liefst op schoot met wandelen.

En dat vasthouden is er bij mij ingekropen, ik vind het heel moeilijk om hem los te laten. Want als ik los laat flikt hij het ook wel is om direct de andere kant op te gaan als ik op de volte rij op het midden, of gigantisch over de schouder te vallen.

Ik hoop dat mijn stalgenoot haar trailer een deze dagen gemaakt wordt, ik heb nu 2 weken vakantie en ik wil met Cay even volgas over het strand. Misschien helpt dat hem ook.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:23

Heb je wel goede instructie Rochelle? Want dit zijn typisch dingen die te maken hebben met een scheef paard hoor. Als jij rechts niet pakt (en zelf links meer pakt) moet je wel met je rechterbeen flink inkomen (tot je denkt dat die er af valt zo ongeveer). Dan mag hij best met zijn hoofd naar buiten gesteld lopen, maar hij moet wel op je been reageren. Ik denk dat je daar eerst flink op moet concentreren, want anders wordt het alleen maar erger.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:02

Ja, ik heb een heel fijne instructriese. We zijn al heel ver gekomen hoor, cay kon eerst niet eens rechtdoor lopen dus aan haar ligt het niet. En idd, hij loopt ook regelmatig gewoon vol door mn buitenbeen heen, en als ik hem dan vervolgens een flinke schop geef begint ie te trappen naar mn been. Het gaat vaak heel goed hoor! Maar in de winter is hij altijd zo super vervelend.. net van die periodes dat hij ongesteld moet worden, hahaha.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:52

Linda_Hans, ja inderdaad! De eerste proef was een beetje een drama maar dat komt echt compleet door mijzelf, de 2e ging wel fijner met als resultaat 177.

Afgelopen weekend ook nog wedstrijd gehad, waar de eerste proef ook bagger ging en de tweede ook wel weer fijn, 183.

Ik word de 16e geopereerd dus ben een beetje aan het afbouwen voor mezelf, caramba wordt gereden door mijn instructrice, en een goede vriendin van mij.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:11

@rochelle: klinkt heel vervelend dat vasthouden! Blijft ook altijd iets waar je aan moet blijven werken!

@renatee: fijn dat je dit weekend weer een winstpuntje had! Toch een fijn gevoel dan. Vind je het niet balen om hem uit handen te geven? En veel wedstrijden rijden dan gaat het steeds beter!

@collendoorn: met wandelen kruipt Diva hier ook het liefst in mijn zusje, wel lief hoor maar dan is ze wel heel veel paard zeg maar!

Lekker weertje he? Hier begint het nu echt stevig door te waaien, brr.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:17

Cay heeft ook mooi een dagje vrij vandaag! hihi

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:20

Hmm ja eigenlijk wel, maar heb toch liever dat hij een beetje op niveau blijft, het is toch wel weer 3/4 weken dat ik niet kan rijden.

Bamba kruipt ook het liefst achterop bij mij met wandelen hahah