Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZivaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:36

Dankjulliewel :)

Hij is nog maar drie dus ik rijd hem nu maar twee keer in de week en een keertje aan de longe. In het nieuwe jaar wil ik beginnen met wat wedstrijdjes

essie_blue

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:38

Fijn dier Ziva! :D

Ik merk dat Fly wat rustiger in de aanleuning is en beter m'n hand volgt. Hij kruipt er normaal namelijk snel achter of drukt zich op.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:26

Gaaf dier ziva!

Ga nou toch twijfelen over die micklem haha.. ondanks dat ik niet denk dat hij echt prachtig gaat staan op fancy :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:15

Mooi Essie! Ben er ook tevreden van, maar ik heb toen een extra full genomen := staat wel redelijk kort allemaal nu, maar durfde niet kleiner :D

Zonde van je dochterje Moniek!! Wat een koddig kindje!!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:17

Heel aansprekend paard trouwens Ziva!!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:28

Precies dezelfde reactie als bij Hudson dus Essie ;) ben blij voor je dat het zo goed uitpakt bij Fly.
Ik vond hem zo mooi die jij hebt dat ik er 1 bijbesteld heb :o wel een zwarte ... ze hebben vandaag nog 35% korting bij Agradi dus kostte me nu 122 euro .. ;) dus misschien een overweging Shark om hem nu te bestellen ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:38

Haha super moniek!! Wel foto laten zien hier he! Ik heb m ook bij agradi besteld, echt enorme korting er nu op. :)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:19

Ohhh nu ga ik ook twijfelen haha misschien stopt Gina dan wel met hoofdgooien :=

Te jammer, osteo/chiropractor kan pas in januari! Op zoek naar een ander dan maar..!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:37

Ja klopt daarom ging ik toch nog maar overstag ;) gebruik ik die ander voor aan de longe ;)

Jeska dat is vervelend zeg, ik hoop dat je op korte termijn een ander kan vinden.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:13

Oohh dat duurt wel lang zeg jeska! Dat is heel erg jammer.

Klinkt aantrekkelijk die korting maar ik wil hem echt eerst even passen want twijfel heel erg kwa maat. Van br is bijvoorbeeld een full te krap terwijl van anky een full wel weer goed zit.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:21

Shark , als je twijfel moet je een maat groter nemen ze vallen vrij krap .

ZivaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:27

Dankjulliewel!
Oh dat is dan voor mij ook nog wel het overwegen waard, die van mij kan er af en toe ook een beetje achter kruipen..

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:33

Pfff haha hoofdstel dilemma :') mijn paard heeft een raar hoofd... ik zou uitgaan van een full wat lengte betreft alleen met die kaak durf ik dat weer niet.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:38

Ik vind wel dat de werking van de micklem heel erg verschilt per paard. Baila reageert er goed op, maar mijn jonkie en het paard van mijn moeder vinden het niks en zijn er juist heel onrustig mee (schudden etc). Ik heb een maat full, en Baila heeft normaal altijd cob dus ze vallen idd klein. :)

Jeska, met Happy ben ik alweer lekker aan 't longeren etc. Wanneer ik er op ga en of ik er zelf op ga weet ik nog niet, eerst weer even al het vertrouwen terugkrijgen!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:02

Ik wil het gewoon proberen. Ze loopt in principe ook prima op Engelse en lage neusriem. Maar hoor eigenlijk gewoon heel veel positieve verhalen over de micklem, ben toch wel nieuwsgierig. Het enige nadeel is af als het niet blijkt te werken dat het wel weer een klap geld is wat weg is. Maar als ik de verhalen zo hoor dan zou ik voor extra full moeten gaan :P

Lekker rustig aan doen Joysie! Komt vast helemaal goed , en bij twijfel gewoon Hulp zoeken.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:21

Nou heb de deluxe in xfull besteld. Hoop een goeie gok.. :')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:28

Hebben die van jullie zulke grote hoofden? :o Maatje Cob op z'n kleinst ingesteld gaat hier net :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:33

Ehh volgens mij juist allemaal best kleine hoofden. :) Deze hoofdstellen vallen bijna een maat kleiner he.. daarbij is Fancy zelf bijna 1.80 dus zou toch wel vreemd zijn als die maat cob had :P

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:36

Haar hoofd is niet perse groot.. maar ze heeft een hele grote/brede kaak. En dat in combo met een paard wat zelf al aardig fors is met 1
.80 hoog :') gaat een maatje cob inderdaad niet passen haha.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:46

Mijne heeft juist een klein hoofd. Toen hij bij de opfok vandaan kwam had ik heel enthousiast al spullen voor hem gekocht, halster en hoofstel in maat full, want hee, hij is immers een paard dus dan moet full passen.
Bij mn hoofdstel moesten wat gaatjes erbij gemaakt worden maar nu past hij gelukkig wel goed. Het halster dat ik toen heb gekocht is inmiddels al kapot en nu heeft hij een halster wat ik ooit voor m'n pony had gekocht aan in maat Cob en ook het bit dat in mijn pony haar hoofdstel zat past hij :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:21

Hudson heeft ook normaal maatje cob , maar wat Essie al zei die Micklem hoofdstellen vallen klein ;)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:24

[***] heeft geen fijn hoofdje.. Maar ook geen mega hoofd.. Normaal gezien full maar idd door horen zeggen dat ze klein vallen heb ik een extra full genomen.. Maar denk eerlijk gezegd dat full hem beter zou gepast hebben, heb soms het gevoel dat de neusriem iets te laag zit bij hem..
Hebben jullie trouwens de bitklemmen geprobeerd? Ik wel de eerste keer maar was echt een flop :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:03

Die bitklemmen heb ik er nooit om gehad, dan ligt volgens mij alles muur vast..

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:56

Dat las ik in de commentaren ook al , dat die bitclips niks zijn.

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:14

Ik heb al even niks meer laten horen, moest even vanaf pagina 41 even alles snel doornemen. Super leuk dat er al wat nieuwe krack c's in het topic zijn gekomen! Ik ben net weer een paar weken terug van stage en ik ben de laatste tijd aan het twijfelen of ik een veulen uit mijn merrie wil fokken.. Ze is nu 15 jaar en nog topfit! Veulen gehad op haar 4e van Glock's Tango en daarna op haar 8e ingereden. Welke hengst raden jullie aan? Ik weet niet hoe ze fokt, want ik heb geen foto kunnen vinden van haar nakomeling dus ik zit niet te denken aan jonge hengsten. Wil ook zeker geen inteelt en een rustig karakter houden.
Foto's van stage:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding