Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:09

:= ik ken dat orienta je valt toch op een bepaald type paard.

ja tis balen vooral omdat ik nu helemaal niet kan rijden :( maar ook omdat hij nergens last van lijkt te hebben en ik hem echt tegen zich zelf moet beschermen

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:10

Staat ie aan de Metacam?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:20

nee heeft verder geen medicatie gehad heeft er ook geen pijn aan dus we denken puur een overvulling van de peesschede en hierbij een ontsteking. Hij heeft 2 week geleden wel ontstekingsremmers gehad daardoor is de bult wel veranderd maar verder zie ik niet echt een verandering (ja gisteren leek het wat dunner)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:39

Ik hou nooit zo van Metacam, heb liever dat ze voelen dat het een beetje pijn doet en dat ze er voorzichtig mee doen :=

hopen dat het dan gauw overgaat!
Sommige paarden zijn ook niet gemaakt om te stappen :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:49

precies :)) nu heeft hij zo aan hem te zien geen last maar stappen langs de weg is geen optie dus ga lekker het bos in dan onspand hij tenminste en kan hij ook afentoe nog wat eten :=

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:08

haha dat vind ie vast niet erg :D

Heeft iemand hier toevallig nog een goede tip waar een veulen aan te schaffen?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:31

hahaha vind hij inderdaad helemaal niet erg vreetzak :=
tja waar is lastig ligt er aan welke lijnen je wil wat je verwacht of wil van een veulen etc

een goede fokker lijkt me een goed idee of evt een hengsten boer die weten vaak ook wel fijne dieren van hun eigen hengsten te koop

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:34

Ja idd maar ja zoveel fokkers, waar te beginnen :+
ik ga uiteraard weer voor een jazz :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:40

Ik heb geen Jazz veulen in de aanbieding, maar wel een tweejarige Jazz die te koop is...

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:19

@Orienta: Zat even op marktplaats rond de kijken, en kwam dit tegen: http://link.marktplaats.nl/487576256 Ik weet niet of het wat voor je is? Denk plaats het hier gewoon ffies ;)

@KDE: Heb vandaag de proefjes even geoefend, was zeker niet ontevreden, alleen heeft ze nog erg veel moeite met de (linker)travers.. :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:10

@ mienetje daar werd ik al over gepbt ja thnx ;)

Ik heb zondag ook weer wedstrijd alleen nog niet echt goede voorbereiding dus moet nog even een paar dagen aan de bak

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:49

@saskia

heb een DA van je pup gemaakt en dacht plaats hem hier ook even :j
Afbeelding

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:50

Nice!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:53

Mag ik mij ook aanmelden hier? Ik rij momenteel een jazz X amor!

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:44

Heey annika! Jij ook hier ;) gezellig!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:12

Welkom Annika!!

@Seven: Leuk :D

Ik start zondag voor het eerst met Rum.. Hopelijk gedraagt ze zich een beetje.. :+ Als ze zoals gister en eergister loopt, ben ik iig super tevreden :D

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:38

Nou de kop is eraf..
Bij het inrijden wat gestuiter, maar heb gelukkig lang genoeg ingereden, dus heb haar er toch behoorlijk fijn doorheen gereden.. Eerste proef ging ontzettend fijn, op één keer na, Volte 10 mtr in galop, ging ze even aan de kletter, dus heb die oefening opnieuw gedaan.. Helaas waardeerde de jury het niet, en vond dat er te veel spanning was.. (Euh spanning? :7 ).. Had hier 163 punten..
Tweede proef ging minder fijn, ze sprong beide kanten de galop verkeerd aan, en een keer in de contra sprong ze over.. Verder opzich wel fijn gereden, had hier 180 punten..
T is en t blijft een jurysport :+

Ik heb iig mijn eerste wp, ben er super blij mee :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:16

Hey Mienetje, gefeliciteerd met je winstpunt! En ja, het is echt een jurysport, praat me daar niet van

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:16

Hoi Jazz fanaten!

Ben er even tussenuit geweest...Heb het echt zo verschrikkelijk druk gehad de afgelopen weken pufff :o
Heb mijn kleine Jazz man naar de opfok gebracht. Nou ben ondertussen 2x wezen kijken maar das dan toch wel even slikken...
Hij is echt teruggevallen, kan zijn ribbetjes tellen, en vind hem een beetje down. De stallen vind ik eigenlijk ook steeds aardig vies dus baal toch wel redelijk :( Misschien had ik hem toch thuis moeten houden met nog een vriendje erbij. Effin, ik weet dat het beter is als ze in de groep opgroeien. Ik ga over een week weer een x kijken en kijken hoe hij het dan maakt.

Mijn merrie Dance is helemaal goedgekeurd. Ze had bijna alleen maar 1tjes en alles is opgestuurd naar het KWPN. Nog even spannend of ze het prok predikaat zal krijgen. Heb haar vandaag weggebracht om zadelmak te laten maken. Denk dat ze het super gaat doen :j

Mijn andere merrie v. Paddox heb ik opgehaald uit het land waar ze al vanaf mei stond. Ik laat haar eerdaags ook keuren en ga alles met haar opstarten. Ik probeer t.z.t. wat foto's te plaatsen.

Gefeliciteerd Mienetje met je eerste winstpunt!
Tsja die juryleden toch haha :P !

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:23

Gefeliciteerd Mienetje! Die is mooi binnen!

Jazzbest is de boel lekker op gang aant brengen, goed bezig!

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:36

Hoi Jazzbest ik heb dat ook gehad met mijn veulens de verandering heeft toch wel een grote impact op die ukkie's maar als het goed is trekt het wel weer bij als ze een beetje gewent zijn en een maatje hebben gevonden. Bij een veulen van mij heeft het wel een half jaar geduurd voordat ze gewent was maar dat was ook wel een moeders kindje inmiddels is ze drie en heeft alles wel weer inhehaald.Het is soms zielig om te zien hoe je veulen nog moet wennen aan die andere omgeving en paarden maar mijn veulens zijn uiteindelijk allemaal goed gewend.
Doe Karin maar de groeten gaat alles goed met haar en haar gezin?
gefeliciteerd met je merrie waar wordt ze zadelmak gemaakt?
Gefeliciteerd mientje met je winst punt die heb je alvast binnen.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:02

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:38

Bedankt deeva voor de tips. Ja het zal wel goed komen hoop ik....Maak me nu alweer veels te veel zorgen.
Effin, ik hou nog wel even vinger aan de pols :j Hoe gaat het met je jonge Vivaldi?
Ja met Karin ging het heel goed. Ze lest ook bij Adelinde dus wel heel leuk.
Ze zei dat jij daar in de buurt woont? Misschien leuk om een keer af te spreken? Lijkt me heel gezellig *\o/*
Ik heb de Westenwind merrie naar BN Stables gebracht in Holsloot (Drenthe). Het is voor mij ook de eerste keer maar heb er hele
goede referenties weg. Kan niet wachten om straks met haar aan de slag te gaan!

Leuke foto's Mienetje. Idd een echt Jazz koppie erop! Zo kenmerkend :j

Vandaag mijn andere merrie Diva voor het eerst weer gelongeerd. Ze heeft net 5 mnd in het land gestaan.
We hebben haar even door de wasstraat gereden want dat was hard nodig. Nou bij het wassen van haar staart een flinke trap gekregen van haar :( Was er wel op bedacht want ze is super snel en toch flikt ze het me! Lag 5 meter verderop maar gelukkig op mijn platte bovenbeen geraakt waar geen bot zit. Ben wat stijf maar het lijkt mee te vallen. Maar ze staat er nu tip top bij. Ook zij gaat straks naar de keuring op 14 okt en als dat goed uitpakt breng ik haar einde van de maand ook weg om zadelmak te laten maken. Kan ik beide merries mooi beleren in de wintermaanden.

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:20

Hoi jazzbest dat lijkt me gezellig , adelinde zit tien minuutjes bij mij vandaan. Laat me maar weten wanneer je gaat lessen . Je krijgt het van de winter nog druk met al die jonge paarden .

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:24

Sterkte met je been dat zal wel even schikken zijn geweest , gelukkig dat het mee valt maar dat maakt het niet minder pijnlijk