Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jet_Pam

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:21

Ja het is inderdaad stil hier! Leuk dat Bas het goed doet! En dat alles goed gaat! Bij mij gaat het goed, met Bail had ik even een maandje wedstrijd rust gehad. Afgelopen zondag toch maar meegedaan met de thuiswedstrijd(wedstrijd kriebels kwamen alweer opzetten) En dat ging super goed! Weer 2 puntjes erbij in de L2 en nu dus al L2+8! Ik hoop voor het einde van het jaar M1 te zijn, kunnen we mooi in de winterstop doortrainen voor volgend seizoen. :) Van de week ook even langs de zadelmaker want mijn dressuur zadel is aan vervanging toe helaas.. Aankomende zondag hebben we een sponsor springwedstrijdje op stal en daar doen we ook aan mee. We hopen genoeg geld binnen te halen zodat we een systeem op stal aan kunnen leggen dat in de winter de waterbakken niet zo snel bevriezen. Voor de rest gaat hier ook alles zijn gangetje gelukkig :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:12

Dat is fijn te horen dat alles goed gaat bij jullie. Ook weer lekker punten gescoord.
Leuk dat onze beesten zo lekker veelzijdig zijn. Volgende week hebben we Sinterklaas springen op de manege en daar doet ie ook aan mee. Stelt niks voor . Gewoon een springparcours met Sint grapjes onderweg.

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:14

Gaat allemaal wel goed zo te lezen inderdaad!
Had even een paar probleempjes met rijden maar gister met les ging het al een stuk beter, straks maar eens kijken of het me alleen ook weer lukt! :)

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:16

Wie kan mij iets vertellen over de keuringen voor het oldenburger stamboek. Mijn 3 jarige is als veulen gekeurd en was 1e premie. Ik heb haar nu gekocht (ze was van een vriendin van mij) en wil toch verder met keuringen. Maar kan hier niks vinden op internet.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:31

Weet daar helaas niets vanaf. Misschien kun je een hengstenhouder bellen die daar paarden heeft goedgekeurd gekregen? Haarlem is daar ook erkend. Dat ging geloof ik toentertijd via de Ijzerenman. Maar dat is al jaren geleden.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:34

Heey,
Ik ben ook even niet actief geweest. Heb het erg druk met school gehad helaas. Zou trouwens ook niet weten hoe dat zit met keuringen en zo. Ad gaat heel goed. Heb de dressuur even weer op een lager pitje en nu weer veel springen. Vorige week L gesprongen en we hadden 1 balkje. Nu eerst even weer een winter springen en hopelijk het L even goed bevestigen. In het voorjaar weer crossen en tussendoor houden we de dressuur wel wat bij, maar merk dat we het beiden niet zo leuk vinden.. :P Met springen is hij zo anders en opgewekt, loopt bijna al zijn rondjes in het B foutloos met prijzen.

Hoe gaat het nu verder bij jullie?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:49

Fijn dat je er weer bent! Fijn dat Ad het ook lekker doet .
Met Bas gaat het goed. In de trainingen gaat ie steeds beter. Gaan nu meer werken aan het verzamelen .
Helaas gister wel een L proef gelopen . Ging volgens de omstanders best goed, maar de jury zag het anders. Behoorlijk afgebrand helaas. Heel de L1 trouwens . Mensen die normaal makkelijk punten lopen, hadden nu rond de 170 punten. Volgende keer weer beter. Met springen wint ie alles op onze manege. Toch maar die kant op dus.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:59

Niks aantrekken van zo'n jury, snap niet dat zulke mensen jureren als ze vooral negatief kunnen zijn. Heb je als ruiter ook niet veel aan.
Als je eigen gevoel maar goed is. Weet je weer wat je kunt gaan verbeteren.

Ad wil ik de wissels gaan leren, vooral voor het springen. Heb ik i.v.m. de dressuur (omspringen vanuit de contra) nooit gedaan. Nu in het L springen is het toch wel handig als hij dat kan.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:26

Ze probeerde wel opbouwend te zijn. Maar puntte heel vaag.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:46

Oke! Jammer.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:42

Ach ja. Blijven proberen. Zijn ergere dingen eigenlijk.

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:40

Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met grondwerk,  en hoe je daar mee begint? Ik vind het enorm interressant maar heb me er nooit mee bezig gehouden. Ik heb al vaak gegoogled maar ik heb het idee dat de info die ik daar vind vooral is voor paarden die het al kennen. Jullie tips, ervaringen?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:27

Ik heb er zelf geen ervaring mee, helaas.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:49

Ik heb het met mijn vorige paard gedaan heb het toen wel onder begeleiding gedaan.

Hoe is het met de pups

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:02

Ze zijn alweer iets van 11 weken. 6 zijn verhuisd en twee wonen zijn hier blijven wonen. Gaat echt super, alle hondjes doen het goed gelukkig. :) Was wel moeilijk toen ze weg gingen, maar hebben hele leuke gezinnen gevonden dus dat doet wel veel goed.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:31

Iedereen alvast een fijne jaarwisseling !
Ik hoop dat mijn paard rustig blijft want die viert het voor het eerst half buiten dit jaar haha :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:55

Thanks MonteKarlo. Jij ook een heel goed nieuwjaar .
Iedereen verder ook een hele fijne jaarwisseling.
Bas heeft niets van het vuurwerk. Reageert er totaal niet op. Heeft iemand wel eens een knal naast onze buitenbak gegooid en toen ging alles aan de kletter, behalve Bas. Toen heb ik wel even een test gedaan of dat ie niet doof was. Ik had hem nl.net . Maar hij is gewoon knal proof.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 09:54

Iedereen ook de beste wensen voor 2014

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 09:56

Gaat dat snel he dat de pups weg gaan. Diego had er geen last van voice onze bull had er echter tien keer zoveel last van. Nu is het ook angst haas van een hond ook

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:43

Iedereen nog een gelukkig nieuw jaar!

Onze hondjes hadden ook nergens last van, de paarden gelukkig ook niet ondanks dat er overal behoorlijk geknald werd. De paarden waren zo rustig dat we ze zelfs nog even buiten hebben gezet. Niks aan de hand.

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:30

Zo alweer een poos geleden dat ik bokt heb gezeten!
Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar toegewenst en een heel mooi 2014!
Voor Bail en mij word het na 3 maanden niet gestart te hebben( van wegen even een pauze door werk en school) aankomende zaterdag weer de eerste wedstrijd :) Hopelijk halen we hier onze laatste 2 puntjes in de L2 en dan mogen we aan de slag in het M1.
Hier ook geen last gehad van het vuurwerk alle paarden stonden heerlijk hooi te knabbelen op stal.
En ook de dagen daarvoor met rijden en knallen geen problemen gelukkig.
Hoe gaat het met jullie?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:00

Jullie ook nog de beste wensen!
Zo'n pauze kan best wel eens goed zijn. Ga je weer lekker fris aan een wedstrijd beginnen.
Bas loopt ook weinig wedstrijden. Alleen bij ons op stal. Heel af en toe lenen we een auto en start ie buitenaf. Dus gaat het niet zo snel. Dit weekend start ie weer in het L1. Hij moet nog 4 punten. Moet zeggen dat ie in de training steeds beter gaat. Maar in de wedstrijden komt het er niet echt uit. Dan denken we dat het lekker ging en dan weer geen punt. Werken nu aan de impuls want dat willen ze geloof ik graag zien. Eigenlijk is het elke wedstrijd weer wat anders. Dus als alles op zijn plek valt moet ie toch vet scoren ha,ha. Maar hij is nog steeds gemotiveerd om te starten,dus gaat ie vrolijk verder.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:25

Hoe is het gegaan Jet_Pam met je wedstrijd?
Fijn dat Bas het goed doet op trainingen, lekker door blijven gaan en uiteindelijk als de puzzelstukjes vallen.... Haha. Ben benieuwd!

Ad doet het momenteel ook super. Heb de dressuur echt even laten vallen, vind het zelf niet zo leuk meer, die Z en merk dat Ad het ook niet geweldig vindt en daarbij heeft hij er ook wel moeite mee. Tijdens de springtraining doen we nu steeds oefeningen waardoor de Z oefs ook weer verbeterd worden, maar dan spelenderwijs. Springen gaat super, het B spring hij elke keer foutloos rond en het L pakt hij ook super op! Ga nu ook echt verder in het L, hij kan het makkelijk.
Mijn andere paard start ik nu ook weer B. Laatst op oefenparcours geweest, wilde twee keer 80 cm springen. Maar dat kon niet, moest 90 cm zijn ofzo. Dus dat maar gedaan. Na een rondje toch nog een rondje 100 cm geprobeerd. Deed ze super, paar balkjes. Donderdag avond mocht ze ook mee springen, 1 balkje. Ze pikt het super op.
Dus hier gaat het ook wel lekker eigenlijk.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:14

Leuk dat het bij jullie allemaal goed gaat.
De mijne heeft nu een tijdje stil gestaan door verschillende redenen, nu weer opgepakt met longeren en vandaag heerlijk een stuk buitengereden, en in het schokdraad beland maar dat terzijde :Y)
We gaan over 3 weekjes van stal verhuizen omdat de stal waar ik nu sta er helaas mee stopt.
Vanaf daar wil ik hem weer echt goed oppakken en klaarmaken voor het M2.
Gaan er trouwens nog van jullie naar de zomer instructieweken van de KNHS ? Ik ga wel naar de Allround paarden met mijn Haarlempie. :)

Oohja, de mijne loopt best voor l*l trouwens, heb hem een dikke maand geleden voor het eerst geschoren, was goed gegaan super braaf enzo, maar nu groeit zijn haar ongelijk terug, vet lelijk :P

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:31

Haha nog nooit gezien haar wat ongelijk terug komt.

Hiee doen ww het nog lekker rustig aan .diego vind nog heel veel dingen moeilijk en gaat al snel als fries lopen als hij dingen niet snapt of eng vind