nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:24

Ik heb een paar jaar geleden meegedaan aan een TREC clinic tijdens de HE.
Toen kwamen er ook nog later allemaal foto's binnen. Erg leuk om nog eens na te genieten.

Ik kreeg vandaag nog een paar foto's van de PTV (laaghangende takken). In het begin was Twister daar met geen mogelijkheid onderdoor te krijgen en nu ging dat wel.

Wat ik zelf niet in de gaten had, en pas op de foto's zag is dat Twister ook mee denkt en zich kleiner probeert te maken.

Afbeelding

Hij heeft best een grote gallopade, dus het was milimeterwerk :D
Afbeelding

Ketaki

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:27

hahaha Myca, leuke foto's zeg :D

Ik heb idd een leuke verjaardag gehad.

ga vandaag weer naar stal toe, dus zie mn grote vriend weer :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:01

Ik ben nog nooit op HE geweest. Mijn vriend zag het pas laat, maar hebben het ook erg druk dus vind het ook wel prima.

Wel erg leuke foto's en je was er mooi verzorgd aan het rondrijden. Die van mij zou het publiek ook wel eng hebben gevonden.

Nog gefeliciteerd Ketaki, leuke dingen gehad?
Mijn vriend is binnenkort jarig.. géén idee. Misschien een tuigenrek. Maar als hij 4 span gaat rijden..

Ik heb eindelijk ook weer eens een ritje gemaakt op mijn dame. Binnenkort ook nog op eentje van mijn vriend. Ik heb alleen een snee in mijn hand. Word helemaal gestoord van mezelf.. heb steeds wat. Ben er zó klaar mee.
Maar goed, toen dus eentje gereden en er eigenlijk wel klaar mee toen bloede het weer.. dus volgende keer flink tape er op.

Het weekend naar texel, als het mooi weer is tenminste. Dan men wedstrijd
misschien vanavond wel even.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:09

Sinds kort ook een indoctro nakomeling, maar wat zijn dit gevoelige , sociale en meedenkende paardjes +:)+ maar toch ook de speelsheid.
Zijn die van jullie ook zo kwa karakter ?

We hadden ons niet beter kunnen wensen.

Komt later nog wel es wat fotomateriaal voorbij.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:09

Ben benieuwd naar de foto's peetstap. Ik kon vandaag niet, mijn vriend is er niet dus zit met kleintjes en rijden als zij op bed liggen vind ik niks als ik val ofzo.
Morgen hoop ik weer mijn dame en die van mijn vriend ook nog dan.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:17

Elan, ik heb de vakantie voor mn verjaardag gekregen ( behalve dat ik op krukken heb gelopen)

Verder een dinerbon en geld. *\o/*

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:30

Hallo iedereen,

Ik lees wel mee maar heb het vaak te druk om wat te plaatsen. Ik zal proberen wat meer te reageren..

Peetstap Welkom! Ik herken het "sociale en meedenkende" wel, mijn merrie staat altijd vooraan in de weide als er iemand langs komt. En met het rijden denkt ze vaak al te weten wat ik wil, vooral als ik daarvoor de galop heb gedaan.

Graceful is momenteel weer een week of 4 aan het werk na haar vakantie van 2mnd en het heeft haar erg goed gedaan. De eerste vijf minuten van de draf moet ik haar soms nog wel overtuigen dat ze niet dood gaat van een vlotte draf..

Maar de rest van het stakerige is verdwenen. Ze wordt momenteel ter ondersteuning gemasseerd door een stalgenoot. Hierdoor kan ik ook zeggen dat de spiermassa goed aan het ontwikkelen is, ze krijgt steeds meer spier om los te maken.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:34

Welkom Peetstap! Ik herken mijn Indoctro wel in de karakterbeschrijving die jij doet.

Ben benieuwd naar een foto en vertel gerust van meer over je paard :D

Bin heeft van de week mijn 10 jarige broertje op haar rug gehad. Dit is wel eens vaker voorgekomen, maar ze hebben nu voor het eerst gedraafd! Ben erg trots op beide, broertje heeft geen rijervaring en voor Bin was het ook voor het eerst dat er iemand zo ongecontroleerd op haar rug hobbelde.

Zegt toch iets over het karakter +:)+

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:37

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:02

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:39

Mooi topic _Dreamer! :D Erg tof, mooie rode set ook overigens! Super ervaring ook lijkt me

Super karakter dus Evita, dat is echt goud waard. :)

Ik heb gisterochtend B gesprongen in Tolbert, debuut gehad met mijn Indoctro kleinkind. Het was een beetje spannend allemaal en we hadden wel wat foutjes, maar het doel was rondkomen en dat is gelukt! :) Na haar veulen ongeveer 5 keer thuis gesprongen en 1 x op vreemd terrein een parcours. Ik had vrij van college en werk, dus ik heb pas afgelopen zondag opgegeven. Beetje impulsief dus :P Maar ben super trots! Vanuit hier lekker verder!

En gisteren dan eindelijk de nieuwe aanwinst opgehaald! :D (Zirocco Blue x Indorado x Indoctro). Ons eigen merrieveulen is nu ook afgespeend. Karnita is van januari en onze Kiki is van 14 februari, dus hebben ze mooi wat aan elkaar zo, mooi om te zien :)

Waarschijnlijk halen we zondag Ibrahimovic (Indoctro x Kannan), Bram voor intimi :+ , weer naar huis. Heeft bijna twee jaar bij Opfokbedrijf de Doniahoeve gestaan en nu maar eens kijken of hij genoeg in huis heeft om naar de eerste bezichtiging te gaan... Dus dan zal ik ook even weer een recente foto van hem plaatsen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 08:41

Leuk! Ben benieuwd naar foto's! Hele Indoctro familie heb je lopen haha :

Ik heb mijn Indoctro kleinkind vandaag precies 2 jaar <3
Afbeelding
Afbeelding

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:39

Leuk topic ET.
Mooie foto's dreamer!

Komt het veulen van de starsale Inge?

Ik heb net mijn varken maar even gewassen en straks krijgt ze een regendeken op. Ben er klaar mee..
Nu drogen, ga ik zo op mijn schone dames rijden. Die andere is veel schoner.
Ik kan eindelijk haar hoofd ook een beetje afspoelen. Wel zo fijn.. zacht straaltje.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:06

Wat top Inge van jullie comeback ! heel netjes resultaat! helemaal omdat ze ook nog een veulen aan de voet heeft. Leuk dat jullie gaan zien of jullie Itje naar de eerste bezichtiging kan. Heel misschien gaat er een fokproduct van ons ook mee doen. Tenminste dat hebben ze gezegd toen ze hem kochten, ben erg benieuwd! zou wel mooie reclame zijn

Inmiddels heb ik de grote Gtje indoctro dochter weer opgepakt en rustig aan het opbouwen. Misschien eind okt oefenparcours in de buurt. Andere Gtje mag 10okt haar eerste indoor wedstrijd doen, hoop dat ze indoor iets kalmer is dan outdoor.

Kijk ook wel al uit naar volgend jaar dan met Ivonne aan de slag een Zavall x Indoctro. Ze staat nu nog 24/u buiten, maar zodra ze binnenkomt in de avonden dan willen we eerst haar laten prokken en dan kijken we wel verder wat we met haar gaan doen. Het idee nu is om haar volgend jaar een merrietest te laten doen.

@Elan: die van mij zijn ook varkens geworden, ze hebben ontdekt dat rollen in de blubber best leuk is. Onder het dek zijn ze dan nog wel schoon, maar de hals, manen en staart.. drek.. bleh..

Misschien ga ik ze dit weekend ook wel scheren, ze krijgen al redelijk wat haar en het weer is nu nog niet mega koud.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:06

Het is hier stil geworden.

Twister is inmiddels weer net Fozzy-bear. Ik wilde hem laten scheren, maar degene die hem eerder heeft geschoren raadde me aan om nog even een paar weken te wachten. Dit is wel lastig, de temperaturen zijn best hoog en Twister zit al in zijn winterjas.

Onze dressuurinstructeur is verhuisd, dus dat is even op een laat pitje komen te staan.
Gelukkig is onze springjuf wel weer van de partij, dus we hebben het roer weer omgegooid.

Afgelopen weekend hebben we meegereden voor Pink Ribbon, een Enjoy the ride rit in Ermelo.
Dat was een geslaagde dag, voor een goed doel fijn een 20km rit gemaakt, lekker weer en een hele mooie omgeving en goed verzorgd.

Ik ben nog even creatief met roze plakband in de weer geweest (neusriem, frontriem, dekje), want de dresscode was pink.

Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:12

Wat gaaf Myca! Ziet er uit als een mooie rit. Creatief ook met dat plakband. Twister kan roze goed hebben. Fijn dat je het springen nu weer wat meer kan oppakken!

Bin is ook al een teddybeertje, ze wordt volgende week zondag geschoren. Nu is ze met 20 minuten rijden al goed nat. Ik heb mezelf even een weekje rij-vrij gegeven, want ik ben net verhuisd.

Afgelopen zondag hebben we weer wedstrijd gehad. Het ging echt fijn wat tot 2 winstpunten resulteerde, en dat ondanks de strenge jury.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:25

Jullie raken lekker op dreef Evita!
Ik heb volgende week een dressuurclinic vlak bij Bin in de buurt, we moeten wel een beetje bij blijven.

Springen is toch ook wel weer heel erg leuk, ik merk wel dat we er even uit geweest zijn.
Afgelopen week een struikelblok, twee hindernissen op 9,5 meter, dan zou je toch denken dat daar twee galopsprongen tussen mogen. Maar Twister gaat gewoon ruim over de eerste en na een galopsprong over de tweede, en dat verschillende keren.

We moeten de controle weer goed oppikken, want anders regelt Twister het zelf wel op zijn manier.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:06

Hier mijn madam al lekker onder de dekens, maar teddybeertje helaas. Ze verhaart, vreselijk

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 05:54

Twister moet ook nodig geschoren worden, vorig jaar had hij een soort jacht-kapsel.
Ik denk dat ik weer zoiets laat doen. Hoe doen jullie dat?

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:23

Als ik die van mij scheer, dan doet ik ze helemaal. Eventueel niet de benen helemaal kaal of met de haren mee scheren. Vind het er toch t mooist uitzien wanneer ze helemaal kaal zijn.

Weet nog niet wat ik ga doen met de vierjarigen of ik die ga scheren. Beide wel al een best pak haar.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:29

Bin gaat ook helemaal kaal. Bij het zadel laat ik een stukje staan en haar hoofd gaat tot de bakstukken.

Waar heb je clinic Myca? En wanneer? Als ik tijd heb kan ik misschien wel even komen kijken.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:42

Helemaal kaal is makkelijker dan helemaal symmetrisch een patroon in de vacht, maar ik vind het wel handig. Dan hoef ik niet met uitrijdekens in de weer :D

@Evita, leuk! Ik heb van 12.30 tot 13.15 die clinic bij Elly Olivier.

Onze dressuurinstructeur is verhuisd, nu ben ik een beetje aan het free-wheelen.
Uiteindelijk heb ik toch weer liever iemand die bij onze stal zelf komt, maar tot die tijd zijn clinics ook interessant. In november gaan we weer een Working Equitation clinic doen, dat vind ik eigenlijk veel leuker dan dressuur. Je moet er alleen zo ver voor rijden, of het is maar zo nu en dan.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:00

Het voordeel van helemaal kaal vind ik dat je niet met die dekens hoeft te miepen. Bij een dekenmodel oid is een deken op het geschoren gedeelte wellicht warm genoeg terwijl het op het behaarde gedeelte dan te warm is. Of dat het voor het behaarde gedeelte goed is, maar voor het geschoren gedeelte te koud.

Welke dag Myca? Elly Oliver ken ik wel, kan je veel van leren. Altijd lastig om een geschikte instructrice te vinden. Als je wilt kan ik er wel een paar opnoemen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:20

ik wil even een fotootje van universal spammen hier.

het is een oramé (v. indoctro) x monaco (v. animo) x Cavalier

ik heb maandag alle manegepaarden op stal gezet en meneer liep achter het lijntje mee naar voren, toen ik een paard op stal zette.

daarna draafde hij met me mee ( achter het lijntje om ook op stal gezet te worden <3 <3 <3 <3

Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:22

dit zal wel genoeg zeggen over de band die we met elkaar hebben.

veel hoogtepunten, maar ook zeker veel dieptepunten gehad met elkaar. :j :j :j