Ik heb onze Flow vandaag voor het eerst onder de man gezien! Hij is uiteraard nog erg groen maar wel braaf. Hij staat netjes stil met opstijgen en stapt braaf weg, geen gekke sprongen of rennen. Ik denk dat het nog een week of 2 duurt voor die bij ons op stal komt, zodat de hulpen nog iets meer bevestigd zijn als ik er zelf mee aan de slag ga. Spannend!! Uiteraard wat foto's en videos gemaakt, die ik wel even wil delen.
heerlijk hoor. Ik moet nog ff 4 weken doorbikkelen
Gisteren nog een lekker rondje bos gedaan. Bij het uitkomen van de bossen nog een groep mountainbikers tegen het lijf gelopen. Ella schrok zich rot. Gelukkig stopten ze even netjes. Gevolg was wel dat ik het laatste stukje richting het erf in galop - zeer verheven draf heb afgelegd. En het gevolg daarvan was dat een ouder echtpaar op de fiets letterlijk de heg in dook Heb netjes sorry geroepen, maar heb er later wel gruwelijk om moeten lachen
Haha, Frenka, die mensen de stuipen op het lijf gejaagd!
Leuk he Kajanus? Hij maakt nog erge korte 'hakkerige' pasjes onder het zadel en dat sturen gaat ook nog niet vlekkeloos, maar dat komt allemaal vanzelf. Het is echt nog een baby met weinig balans.
Ik heb trouwens het idee dat ie in die paar weken al weer flink gegroeid is.. Het wordt een reus denk ik! Hij zit nu al tegen de 1.70 denk ik.. Of ik ben gekrompen..
Hij is inderdaad nog erg zoekerig maar dat maakt niet uit dat komt wel, daarom hebben we met Eclips ook rustig aan gedaan en nog hij is zo groot geworden en dat kost gewoon kracht en tijd. Ik rij nu pas een paar keer meer per week en na een half uur is het ook wel weer genoeg. Maar hij gaat wel beter lopen.
die grote hebben nu eenmaal iets langer de tijd nodig, logisch ook. Ella is niet zo'n reus, bij stamboekopname 1.66 gemeten, inmiddels 1.68 en meer body gekregen.
Dat is wel beter die maat Frenka en die groeit dan nog wel door denk ik tot 1.70. Gisteren met Eclips naar een wedstrijdterrein geweest hier in de buurt hij vond het reuze spannend en brulde erover het leek wel een hengst.. toen hij weer wat rustiger was ben ik er toch maar even opgegaan en dat ging gelukkig helemaal goed en was hij braaf. Altijd weer spannend zo'n eerste keer.
Frenka
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-13 08:57
Top karakter dus! Zeker spannend zo'n eerste keer.
Ella zal idd nog wel wat groeien. Dr moeder is zo'n 1.74. Toen ik madam als veulen kocht, heb ik 1.70 stokmaat besteld en 10cm korter als dr mams. Tot nu toe houdt ze zich hier prima aan. Wij hebben ons dit weekend trouwens geplaatst voor de Brabantse kampioenschappen in het L1
Frenka gefeliciteerd met je plaatsing en Kajanus gefeliciteerd met je brave paard!
Frenka
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-13 11:05
Thanxs!
EL4a1990
Geplaatst: 15-07-13 16:16
Leuk al die brave Zhivago's Gefeliciteerd met je plaatsing Frenka!
Ik ben vandaag voor het eerst naar vreemmd terrein geweest. (ben bij mijn instrutrice op stal gaan lessen) We hadden eigenlijk 3 kwartier uitgetrokken voor het laden maar ze stond er in 5 min op (even een keer snurken en toen liepen we er zo op) daarna op mijn gemak, met instructrice in de auto erachter richting haar stal gereden. Wat was ze braaf op de trailer zeg! Toen we er waren hebben we haar rustig van de trailer gehaald wat goed ging en heb ik gelijk aan de hand even een rondje door de bak gelopen. Ze vond eigenlijk alleen de paarden in de andere wei een beetje boeiend verder was er niks eng. Toen terug gelopen naar de trailer, opgezadeld en zonder te longeren zo opgestapt en gaan rijden. En wat is ze braaf geweest zeg de trotsheid straalde van me af. Had me er eigenlijk op ingesteld om alleen braaf te kunnen rijden zonder bokken of wegspring maar kreeg haar zelfs na 10 min ontspannen naar beneden .
Na het rijden nog een paar rondjes door de binnenbak gestapt (ze was nog nooit in een binnenbak geweest) en daarna afgestapt en haar weer rustig op de trailer gezet en naar huis gereden. Eenmaal thuis haar lekker afgespoeld en weer op de wei gezet! Sorry voor het lange verhaal maar ben zo blij en trots
Gefeliciteerd Frenka. Ook fijn dat ze op verplaatsing zo braaf zijn.
Ik heb de selecties er ook weer opzitten met Enjoy. De eerste selectie waren we 4e met 195 punten. En de 2e selectie 1e met 207 punten! Op naar de Friese kampioenschappen met Enjoy. En daarna over naar het L
deCent
Geplaatst: 15-07-13 22:43
El4a wat gaaf! Wat is ze al vooruit gegaan! Ik heb al een aantal filmpjes gezien en het ziet er fijn uit. Ze ziet er ook super goed uit, wat voller en enorme glans. En wat braaf op vreemd terrein!
Maxim, wat stoer, gefeliciteerd!
Ik heb eergisteren voor het eerst op onze Zhivago gezeten en dat ging heel erg goed. Ik stapte op en had meteen een heel goed gevoel. Hij houdt soms nog een beetje in, of geeft even gas bij, maar allemaal heel braaf en heeft geen pas verkeerd gezet. Hij komt over een weekje naar onze stal, heb ontzettend veel zin om er mee aan de slag te gaan. Het is echt een liefje.
Allemaal de hitte golf goed doorgekomen? We hebben Flow nu een week op stal staan, heb eerst het zadel even na laten kijken en heb er vandaag voor de 3e keer thuis opgezeten, hij gaat al met sprongen vooruit! Ongelooflijk hoe snel hij alles oppakt en hoe braaf hij wordt. De eerste dagen was hij erg brutaal maar het wordt nu weer echt een liefje.
Voor de liefhebbers 2 filmpjes. (Houding moet erg aa gesleuteld worden zie ik)
Decent: dat ziet er al best fijn uit. Galop ook vrij beheerst. Netjes
Ik bn de hitte wel door gekomen maar heb een flinke longontsteking gehad waarbij de antibiotica niet aansloeg. Bn nu mn conditie weer op peil aan het brengen en die van ella ook.