Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:44

Vanmorgen van de staleigenaresse filmpjes gehad dat ze aan het rijden was met Haydn ( ik zit op de camping ;) ) het ziet er zo braaf uit hahaha straks wordt het nog normaal voor hem, wat ben ik blij dat ik besloten heb hem te houden na het zien van die filmpjes... Gaat helemaal goed komen daar heb ik alle vertrouwen in *\o/* hihi misschien wordt er zelfs toch nog afgereisd in oktober voor prinsenstad dressuur :o :D

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:32

Super Moniek!!!

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:09

Super!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:23

Super moniek !!

Mijn knappert is vandaag weer bekapt en was weer super braaf hoorde ik. Hij wilde weer zoals gewoonlijk als eerste vd groep hihi.
Als beloning mochten ze weer naar een verse volle wei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:26

Wat is ie toch gaaf! <3
Hij is nog hengst toch?

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 00:26

4ever2day schreef:
Wat is ie toch gaaf! <3
Hij is nog hengst toch?

Dank je!
Ja hij is nog hengst ja dat blijven ze ook zolang ze in de groep staan dus tot een jaar of 3.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 01:17

Jeetje van is ie gaaf Dries, word echt een mooie!

Hier is een halfbroertje geboren van Highliht (Dreamboy x polansky) ( verichtingsonderzoek)
Kinetic v. Galaxy , ik zal de foto's eens opzoeken, vgm lijken ze enorm op elkaar!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:27

Wouw Dries wat is die toch knap... Zou je hem niet voor willen brengen ?

Gaaf Sanne vond dat een hele mooie.. Ben benieuwd naar de foto's :)

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:19

Misschien wel moniek maar ben zo bang om hem dan kwijt te raken stel dat hij goed gekeurd wordt of ik er een bedrag voor aangeboden krijg die ik niet kan weigeren :o

Laat hem eerst maar eens groeien dan zien we dan wel toch

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:20

Ow Dries, die van jou heedt het zelfde koppie en blik als mijn Dreamie had....

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:23

Wat een knapperd <3 Hopen dat ik er ook zo eentje krijg haha

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:11

dries schreef:
Misschien wel moniek maar ben zo bang om hem dan kwijt te raken stel dat hij goed gekeurd wordt of ik er een bedrag voor aangeboden krijg die ik niet kan weigeren :o

Het is dan ook nog altijd JOUW paard en alleen JIJ kan die beslissing maken... Desnoods doe je de helft weg en hou je de andere helft... Mocht er een bod komen wat niet geweigerd kan worden...en anders weiger je toch , hij hoeft niet weg.... Maar snap het wel hoor als er een belachelijk bod voor Haydn zou komen weet ik ook niet of ik hem kan houden hoor .

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:03

moniek21 schreef:
dries schreef:

Het is dan ook nog altijd JOUW paard en alleen JIJ kan die beslissing maken... Desnoods doe je de helft weg en hou je de andere helft... Mocht er een bod komen wat niet geweigerd kan worden...en anders weiger je toch , hij hoeft niet weg.... Maar snap het wel hoor als er een belachelijk bod voor Haydn zou komen weet ik ook niet of ik hem kan houden hoor .

Daar heb je wel gelijk in moniek. Maar stel hij wordt goedgekeurd dan kan ik hem zelf niet gaan rijden daar ben ik helemaal niet in thuis en niet goed genoeg als ruiter voor denk.dat is toch meer voor de profs.
Maar hij is pas een jaar dus nog genoeg bedenk tijd en misschien is hij wel helemaal niet goed genoeg kwa bewegen. Als veulen vond ik hem wel leuk lopen nu zie ik hem niet zo vaak meer lopen eigenlijk. Hij wil alleen maar kroelen of eten

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:54

Als de gangen erin zitten dan heeft hij die straks ook nog ;)
Dit was Haydn als baby van 2 mnd <3 http://youtu.be/hZ4QKPHsliY

Zo is het je hebt nog een jaar om erover te denken, wie dan leeft wie dan zorgt ;)

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:06

Ah wat leuk moniek !

En idd nog tijd zat ;)

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:16

Gaaf Moniek! Luna kan er ook al wat van! Ze is inmiddels al weer een maand oud.
Vandaag is er een oud stalgenoot langs geweest om Luna te bekijken, zij is wel geïnteresseerd in haar, maar ik weet niet of het daadwerkelijk doorgaat.
Ik ben ook een beetje aan het kijken geweest naar een opfok en de kosten daarvan, ondanks dat ik er niet heel erg fan van ben, maar dat zal wel een mogelijkheid zijn om haar te kunnen houden (voorlopig).
Wat zijn jullie ervaringen met de opfok? Ik heb een licht voorkeur voor een gemengde kudde van verschillende leeftijden.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:43

Die van mij staat ook in de opfok op de stal waar ik zondags werk. Dat is een dressuur/africhtings stal maar fokken elk jaar een klein groepje hengst veulens op. Hij staat daar echt super en kan lekker spelen met zijn leeftijdgenoten. Heerlijk gezicht om het clubje (6 veulens) bij elkaar te zien.
ik vind het juist heel belangrijk dat ze opgroeien in een groep met leeftijdsgenoten zo voeden ze elkaar op. Maar mijne is een hengst natuurlijk een merrie is iets makkelijker die kun je ooknthuis in een gemende kudde houden eventueel. Maar zou er wel een leeftijdgenootje bij zetten zodat ze wel kunnen spelen.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:15

dries schreef:
Die van mij staat ook in de opfok op de stal waar ik zondags werk. Dat is een dressuur/africhtings stal maar fokken elk jaar een klein groepje hengst veulens op. Hij staat daar echt super en kan lekker spelen met zijn leeftijdgenoten. Heerlijk gezicht om het clubje (6 veulens) bij elkaar te zien.
ik vind het juist heel belangrijk dat ze opgroeien in een groep met leeftijdsgenoten zo voeden ze elkaar op. Maar mijne is een hengst natuurlijk een merrie is iets makkelijker die kun je ooknthuis in een gemende kudde houden eventueel. Maar zou er wel een leeftijdgenootje bij zetten zodat ze wel kunnen spelen.

Ja ik bedoel dan ook een kudde met meerdere jonge dieren, maar ook een oudere merrie en bijvoorbeeld een ruin erbij.
Wij hebben nog een hengstveulen staan, en dat is een heel ander veulen dan Luna. Luna wil niet echt met hem spelen en is niet zo heel vrij in de omgang met andere paarden. Aangezien haar moeder ook best een baasje is, zou het beter zijn als zij in de kudde niet de baas zou zijn.
Ik vind het heel leuk dat ze in een opfok gezellig samen staan, maar het nadeel vind ik dat ze zo ver van huis staan, je hebt er geen zicht op, daarnaast geef je je papier ook nog af. Ik heb daar toch wel moeite mee. Maar ik zie ook wel de voordelen ervan, dus het is zeker een overweging waard en denk er ook wel over om gewoon bij eentje langs te gaan om te gaan kijken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:18

Haydn heeft ook 2,2 jaar in de opfok gelopen in de eerste paar mnd in een clubje van 5 veulens daarna in een groep van 17 hengsten waarvan 12 2 jarigen en in het 2e jaar een club van 12 hengsten waarvan 4 of 5 jaarlingen . Ik vind het ook heel belangrijk dat ze in een groep lopen als ze jong zijn zeker de hengsten.. Lekker spelen met mekaar ( er liep ook altijd een clubje jonge merries , maar die eten alleen maar hahaha ) en voor het sociale gedeelte heel belangrijk.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:19

Haydn stond bij mij op ongeveer 30 tot 40 min rijden , ik ging elke week naar hem toe en soms 2 x in de week.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:23

De mijne loopt ook in een koppel. Eerst als veulen met 10 vriendinnetjes, nu ze een jaar is staat staat ze samen de tweejarige merries.
Totaal lopen er nu 20/25 merries in het koppel buiten, zo leren de jaarlingen van de ouderen.
Straks binnen gaan de tweejarigen terug naar hun eigenaren en staan de jaarlingen weer enkel met elkaar

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:57

Die van mij staat nog geen 10 minuten van mijn huis vandaan 0gelukkig en werk er ook nog op zondag dus ideaal :D
Ik zou er ook moeite mee hebben als hij verder weg zou staan dus dat begrijp ik. Ze staan ook in de winter overdag gewoon op het land en savonds lekker binnen in een groepsstal. Zou ook niet willen dat hij heel de winter binnen zou staan of maar een uurtje in de paddock zou komen per dag. Dat zie je helaas wel vaker bij andere opfokken.
Ben echt super blij met deze plek en hij mag ook echt tot zijn 3 / 3 1/2 daar blijven.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 08:21

Het klinkt wel allemaal heel goed! Ben idd tot nu toe alleen nog maar opfok tegen gekomen die s winters paddock hebben.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:51

4ever2day schreef:
Het klinkt wel allemaal heel goed! Ben idd tot nu toe alleen nog maar opfok tegen gekomen die s winters paddock hebben.

Dat moet ik wel zeggen dat was bij ons ook... Helaas maar het was niet anders.

www.stalcobra.nl

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:16

Als ze maar elke dag een paar uur naar buiten kunnen in de winter met een bak hooi toch.
Op het land staat bij ons ook niet veel meer in de winter hoor maar ze hebben de ruimte en kunnen lekker rennen en ravotten en nog een beetje peuzellen. Zelfs in de sneeuw gingen ze naar buiten dat was echt heel mooi gezicht en lekker rollen de sneeuw natuurlijk.