Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:39

Helaas gaat de oefencross voor Bas voorlopig niet door. De instructeur die het zou begeleiden is ernstig ziek. We wachten maar tot het voorjaar. Er zijn daar nog meer mensen die het begeleiden, maar Michiel is zo goed.
Hopen dat hij er boven op komt. Hij zal dit niet lezen, maar bij deze wil ik hem toch nogmaals alle sterkte wensen.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:45

Dat is jammer. Ik heb zelf ook crosstraining van verschillende lesgevers. Je kan het eens proberen.
Er zijn hier in het Noorden 2 waarvan ik de trainingen volg.

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:04

Van welke twee heb jij crosstraining Empress? Ik wil daar ook wel mee gaan beginnen volgend jaar, eerst de dressuur en een normale sprong maar eens voor elkaar hebben

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:22

Wieneke Hadderingh & Tienke Hoekstra. :)
Jaa het is wel fijn als ze een beetje kunnen springen, haha.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:05

Fijn te lezen dat alles goed gaat met die van jullie :)
Die van mij heeft echt zon uitgesproken karakter, zo leuk af en toe haha.
Hij was van t weekend bijvoorbeeld boos dat ie niet mee mocht, we hadden de trailer op het pad gereden en ik had m'n andere paard ingeladen, maar had nog wat nodig uit de schuur bij de stallen bij de Haarlem, allemaal hinniken toen ik aan kwam lopen, maar toen ik vervolgens de deur weer dichtdeed draaide die mooi z'n kon naar me toe :')

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:52

Empress schreef:
Wieneke Hadderingh & Tienke Hoekstra. :)
Jaa het is wel fijn als ze een beetje kunnen springen, haha.

Leuk! Wieneke ken ik wel, Tienke niet. Zal me er eens in verdiepen als ik dat ook wil gaan doen.
Hoe bevalt het je? Ik vind Wieneke wel recht voor z'n raap, maar soms is dat ook nodig.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:05

De eerste les van Wieneke vond ik niks om eerlijk te zijn.. Ad moest veel meer lopen en hierdoor raakte ik de controle over hem kwijt, dit vond ik zelf erg naar vooral bij het crossen. Hij was toen nog van het weglopen. Het water wilde hij toen niet in en ik kreeg te horen dat ik mijn best niet genoeg deed en hem er maar in moest meppen.. niet mijn manier en hierdoor wilde hij helemaal niks meer.
Afgelopen voorjaar deed ik mee aan een trainingsdag met Ieneke, Wieneke en Tieneke als instructeurs. Ik werd ingedeeld bij Wieneke en deze les vond ik super.. Ad had meer ervaring en ik heb veel geleerd.

Bij Tieneke heb ik nu een paar keer les gehad, zij is echt super leuk. Rustig en kijkt echt naar wat voor paard je hebt. Toevallig kent ze Ad want hij is daar gekomen toen hij 4 was en doorgereden door hun.

Ieneke ken ik verder niet maar die geeft ook les in het Noorden.

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:02

Thanks! Ik denk dat die aanpak inderdaad ook niet bij mij en mijn paard zou passen, zeker niet omdat ik nog nooit eerder aan cross heb gedaan. Wieneke zou volgens mij wel mijn paard moeten kennen, volgens mij heeft zij ook wel eens paarden gereden van de eigenaar en deze heeft er volgens mij ook een blauwe maandag gestaan.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:45

Ik vond de eerste les ook niet leuk. De tweede daarintegen was wel erg leerzaam.

Pupjes zijn hier afgelopen nacht geboren. 8 ukkies!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:49

ik wil als echt bullie fan natuurlijk een foto zien empress. hier voorzichtig weer goede berichten ik mag weer iets meer mijn voet gaan belasten. en iets meer gaan doen echter gezond is hij niet en zal hij ook nooit meer worden. dat is dan weer minder

don Diego heeft zaterdag weer kennis gemaakt met de trailer heb een professional het laten opknappen om het te laden nu zelf oefenen en het gaat vrij aardig eigenlijk. het is nu echt alleen erin rustig staan eruit stapje voor stapje erin etc nog niets met buis maar dat kom wel.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:17

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:12

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:56

Aaaahw <3

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:26

Ooooh, wat een schatjes. Daar wordt ik hebberig van. Zou er zo eentje willen. Mams is ook een beauty.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:18

Haha, alles kan. :D
Mams is echt suuuper voor haar pups. Ze volgt alles wat je met ze doet, houdt ze goed in de gaten en verzorgt ze top. Zo leuk om te zien.

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:38

Wat een schatjes zeg!!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:24

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:20

wat een schatjes. gaan jullie er nog 1 of 2 houden?? zijn ze ook ras zuiver?? tja tis dat ze boven mn budget gaan en ik het er dus nu bij 1 bullie hou maar wat zijn ze schattig

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:56

Jaa ze zijn raszuiver! Met papieren en worden ook BEAR-getest en alles.
Afbeelding

We willen er zelf sowieso 1 houden! Een rood reutje wordt het waarschijnlijk. Maar wilden eigenlijk een teefje, en wie weet blijft er ook nog een prachtige rode (fawn?) dame! Maar daar zijn we nog niet precies uit.

Kunnen jullie de foto's via de link trouwens bekijken?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:13

Ben helaas te vaak weg om een hond te houden . Helaas,helaas. Vindt het echte vriendjes. hebben nu af en toe het hondje van mijn moeder te logeren. Het is een cavaliertje en zo fantastisch . Helaas alweer 11 jaar. Dus hoelang we ze nog bij ons hebben? Hoop nog lang, maar het zijn niet zulke sterke hondjes.

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:40

Aahhw wat een mooie pups! Doen ze het allemaal goed?
Ik heb even wedstrijd pauze genomen met Bailey, even weer back to the earth haha!
En hij geniet ervan om even wat meer te springen en het bos in te gaan :)
Vandaag er maar een scheerapparaat overheen halen, hij zit nu al in zn teddybeer vacht(heeft hij snel last van) Hebben die van jullie dat ook zo snel?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:44

Bas zijn vacht wordt wel dikker, maar nooit dik genoeg om echt te scheren.

Van de week nog even een paniekje. Er was een hond ontsnapt uit stal en,jawel hoor, bij Bas in de paddock gevlucht. Dus Bas dikke pret. Bokken ,klieren en pirouettes springen. 'S avonds les en ja hoor voor het eerst in 4 jaar niet regelmatig lopen. Denk s.h.i.t. Ellende. Afspuiten,in de klei .
De volgende dag toch in de les,want hij verbeterde wel de dag ervoor. En niets meer te zien! Ongelooflijk.
Door het oog van de naald.
Vandaag privé les gehad en dat ging gelukkig ook goed. Kan weer rustig slapen.

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:53

Jeetje @bastiaan02 dat is even schrikken! Klei en koelen doet altijd wonderen gelukkig :) Fijn dat Bas weer goed is!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:08

ow jee dat is even schrikken bastiaan02 gelukkig dat hij weer goed is. hier weten de paarden niet beter of de hond loopt tussen hun door. bij de groep van de ruinen gaat de hond ook gewoon mee spelen.

hier gaat alles zijn gangentje Diego ga ik weer steeds meer zelf doen. hij krijg alleen wel kuurtjes is echt aan het uitproberen. maar ach hij zal zich zelf goed voelen. vorig jaar had Diego ook weinig haar dus niet geschoren. hij zweet soms wat na longeren dus misschien dat ik een jacht model scheer.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:15

Hey jongens wat is het stil hier.
Hoe gaat het bij jullie ?
Hier gaat alles goed. Bas heeft net weer een proefje gelopen en had weer eens een puntje te pakken. Hij deed super zijn best.
Verder gaat alles hier zo zijn gangetje(gelukkig).
En bij jullie ?