Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:20

lovecortana: ik denk wel dat je kan zeggen dat Scen Tao "veredelt". Mijn merrie Roos is een nakomeling van Scen Tao uit en BWP springgefokte merrie. De moeder is dus wat groffer in bouw en heeft meer 'bot'. Roos daarentegen is sierlijk qua beenwerk, fijn hoofdje en bewegingen. Naar mijn idee vergroot Scen Tao ook maar in ons geval niet heel veel. De moeder zal rond de 1,60 m zijn geweest, Roos is nu ongeveer 1,64 m denk ik. Ik had persoonlijk wel gehoopt dat Roos iets groter zou worden, meer richting de 1,70 m maar ja, dat weet je niet als je een veulentje koopt.

Met Donja ben ik wel eens dat je eens moet gaan kijken bij Scen Tao. Dan kan je zien hoe hij is.

Donja

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:46

Ja hoor, als je de eigenaar (dhr. R. Dijkstra) even belt, dan kan je een afspraak maken om bij de hengst te kijken. Als je tijd hebt zou ik dan niet te lang wachten, hij fokt nl ook schapen en als zometeen het lammerseizoen aanbreekt zal hij wellicht wat minder tijd hebben. Naast Scen Tao heeft hij nog 2 goedgekeurde appaloosahengsten op stal en ook nog een veterinair goedgekeurde hengst.

Scen Tao zijn vader is een knabstrupper, dit zijn over het algemeen veelzijdige paarden, maar bij ST zijn vader is het wat meer op de dressuur gericht. ST zijn moeder is een kwpn merrie, die volledig springen gefokt is, maar de eigenaar zelf heeft meer met dressuur dan springen. Zodoende is ST zijn moeder alleen in de dressuursport uitgebracht. Ook ST zelf loopt in de dressuursport (Z2). aangezien ST door dhr ijkstra zelf gefokt is, staat zijn moeder daar ook op stal, dus die kan je ook zien.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:08

Citaat:
Roos daarentegen is sierlijk qua beenwerk, fijn hoofdje en bewegingen.

Klopt, Luffy is ook fijn en sierlijk :j (al zou je dat niet zeggen als je de fotos van het polonaise topic ziet :') )
Ze heeft nog iets grappigs, als ze wil gaan rollen, gaat ze tegen de muur van de paddock liggen en dan is ze verbaasd dat ze niet kan rollen omdat de tegen de muur ligt :P

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:08

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 10:39

Ze is leuk hoor! Als jij je handen iets meer naar voren doet en daarbij wel je teugels wat korter maakt is het beeld al veel mooier. Jammer dat ze nog wat onrustig in de aanleuning is. Was dit op het eiland?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:41

Dank u!

Mijn handen moeten inderdaad anders, vind ik erg moeilijk. Denk dat ik ook de oorzaak ben van de onrustige aanleuning.

Dit was inderdaad bij ons in Hoorn in de manege.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 10:45

Oja en over dat Scen Tao veredeld, weet ik niet of ik het daar mee eens ben. Inmiddels heeft Scen Tao aardig wat bot en kun je toch echt zien dat hij Knabstrupper in zijn bloed heeft. Hij heeft wel een super mooi edel koppie, dus daarin zou hij best kunnen veredelen. Maar in zijn bouw en de hoeveelheid bot is hij toch behoorlijk zwaarder dan de gemiddelde KWPNer. Een laatbloeier is het zeker! Ik denk dat de nakomelingen van hem op een jaar of 7 pas uitzwaren. Ik heb Scen Tao juist gebruikt bij mijn merrie om meer massa te krijgen :)

Ja Femskie, het is vaak een gewoonte ding he. Maar als je daar aan gaat werken, gaat het je een heleboel opleveren.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:28

Okay, mijn ervaring is dat Roos een stuk edeler is dan haar moeder. Maar we wachten het nog even af tot Roos een jaar of 7 is. Als het een laatbloeier is dan zullen we haar dan in volle glorie mogen zien, hoop ik!

Zeker een gewoonteding.. hopelijk kom ik er vanaf. Ik voel me wat spastisch als ik het doe zoals jij zegt. Wat denk je dat het met oplevert? Ook die betere aanleuning?

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 12:14

Een soepele en gevoeligere hand, betere aanleuning en mooier plaatje... Dus scores :D
De aanleuning die wat rommelt, kan natuurlijk veel meer oorzaken hebben hoor, maar dat kan ik zo van een filmpje niet goed zien. Van achter naar voren rijden, consequent en duidelijk zijn (dus niet links eens plukken en rechts een voelen, maar twee handen sluiten is nageven recht op twee teugels) is natuurlijk het belangrijkste van allemaal.

Heb je ook een foto van de moeder van Roos? ben wel benieuwd wat je als veredeling noemt.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:23

Juist ja! En dat wil ik wel dus ik ga ermee bezig.
Roos kantelt ook nogal met haar hoofd, heb je daar ook nog tips voor? Ik wil op zeer korte termijn een osteopaat naar haar laten kijken. Ze heeft met kerst (toen ik natuurlijk niet thuis was) met d'r halster vast gezeten aan de stal en dat had de oppas te laat in de gaten. Ik merk verder niks aan haar maar misschien heeft ze toen toch iets verrekt of wat ook dus ik wil het nog wel na laten kijken.

Ik heb wel een foto van Fleur maar die heb ik niet hier dus daar moet ik thuis even aan denken. Denk dat het voor jouw beeld ook inderdaad heel leuk is om Fleur te zien.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:24

Ziet er al goed uit Femskie, inderdaad de aanleuning nog wat onrustig. Maar Roos is nog jong en proefje rijden is ook wennen.

Ik vind mijn Stippel wel eddeler worden vergeleken met een jaar geleden. Toen was ze erg kort en propperig in haar lijf. Kwa hoofd heeft die van mij een vrij grof hoofd, ik ben ook benieuwd hoe ze er over 2 jaar uit ziet. Ik weet niet hoe haar moeder eruit zag, dus weet niet wat ze van wie heeft mee gekregen.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:44

Walli juist super chique, heel fijn in de benen en hoofd maar al wel behoorlijk body voor zon jong ding. En ST geeft juist wel maat door op de moeder van Walli, want die was 164 en Walli met 2,5 al 162

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:49

Ik zou dolgraag een veulen fokken van deze hengst ! (binnen een 4tal jaar :P)
En nu ik al deze veulens zie, wil ik het nog meer :D

Scen Tao geeft echt mooie nakomelingen vind ik :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:51

Luffy vind ik zelf ook erg fijn en rank, ze is wel flink aan het groeien.
Over het algemeen vind ik alle nakomelingen van TS mooi :j
Mooie filmpjes Femskie :) Adviezen zijn je al gegeven, kan dus alleen nog maar beter worden :j

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:54

Dank je Luffy! Er is nog genoeg om aan te werken :D

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 21:43

Jongens even twee foto's van een niet App, maar wel de moeder van mijn Appie. Heerlijk in het zonnetje op haar loge adresje :D

Afbeelding

Afbeelding

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 07:55

Ziet er goed uit Appalin, vanwaar dat je paard te logeren is?

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 08:12

@Paardjes: Bedankt! Daar staat ze wat dichter bij mijn woonplaats en heb ik lekker een binnenbak tot mijn beschikking.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:44

Supermooi paard en jij kan rijden als de brandweer, dus dat zit wel goed :D Heerlijk dat je nu een binnenbak tot je beschikking hebt. Ga je van 't voorjaar weer terug naar je ouders (toch?)?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:34

Ziet er netjes uit hoor Femskie!
Mooie foto's Linda had ze al voorbij zien schieten ;)

Heb maandag weereens gereden op mijn appie, ging goed na 3 weken stil staan hebben alleen stap gedaan en een rondje draf dus was tevreden..
Gister dacht ik doe nog even rondje maar te veel spanning dus ben er snel vanaf gesprongen :')
Hij wil niet voorwaarts en zodra je hem aanspoort gaat hij uit zijn stekker, en heb net niet het lef om hem door te duwen, vrijdag operatie dus ben daarom nogal voorzichtig en als de dood om er af te vallen.. Maar even iemand zoeken die hem door dat punt heen kan rijden want als hij daar door heen is gaat het prima en loopt hij als een zonnetje, buitenrijden gaat wel weer erg goed...
Dus als iemand tips heeft graag :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:16

Niet naar Frankrijk Linda? :')

Gribaldi.. Je zegt het zelf al; hij moet er even doorheen ;) Even doorzetten dus!

Wij zitten in spanning te wachten op de jonge ST. Ze is 23 Febr uitgerekend, dus het kan elk moment zijn.. De camera draait over uren :P

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:50

Spannend Vulina moest laatst nog aan denken dat jou eerste veulen al er bijna is. Spannend!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:54

Ja idd spannend :) Ben erg benieuwd of er ook stipjes op zitten :)
Camera beeldje:
Afbeelding

Linda, morgen al plannen?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:59

Oh spannend zeg! Ben benieuwd naar het veulen!

Ja heb alleen het lef niet om het er doorheen te rijden denk ik, hij is zo groot en neemt reuze sprongen :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:06

Lef is ook niet het enige wat je nodig hebt haha :D Je moet óók nog blijven zitten, anders geeft het weinig :P

Ja ik ben ook benieuwd. De merrie is een echt een hele goede merrie, met zeer goede bewegingen. Ze heeft nog nooit eerder een veulen gehad, dus hopen dat alles goed gaat :) Volgend jaar gaat ze dan waarschijnlijk weer voor een appie hengst :)