Nakomelingen van charmeur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jvdberg

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:53

Mijn Ferro x Rubinstein I is ook weer drachtig gescand (hopen dat deze wel blijft zitten, want vorig jaar met 55 dagen was de vrucht weg). Dus misschien volgend jaar een volle broer of zus voor onze Gaucho.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:57

Gefeliciteerd succes

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:08

Gefeliciteerd. Nu maar hopen dat het goed gaat.

De mijne is gisteren weer hengstig gespoten. Morgen kijken hoe het ervoor staat.
Pffff wat een jaar zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:45

Komt vast goed. Oudere merrie?

Hier alles geinsemineerd, 3 drachtig en de 4e voor de 2e keer gedaan, had de eerste keer een rommelige cyclus maar zag er nu goed uit. Dus als het allemaal goed blijft gaan klaag ik niet. De DA zei dat het verder ook vlot liep bij andere mensen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:43

Hier de mijne vandaag ook drachtig gescand! Ben super blij eerste keer proberen en al gelijk drachtig.
Ook nog nooit geen veulentje gehad en ze is al 11.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:14

Ook gefeliciteerd dan

Ben benieuwd hoeveel merries charmeur bediend heeft dit jaar

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:37

Zo, dat zijn goede berichten. Het sperma van Charmeur is ook heel erg goed, dus daar ligt het zeker niet aan als de merrie niet drachtig wil worden.
Ik denk dat hij er dit jaar toch ook wel weer zoveel als vorig jaar heeft gedekt.
Voor mij smaken zijn veulentjes naar meer, ik wil er nog wel eentje.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:40

Sjarett schreef:
Gefeliciteerd. Nu maar hopen dat het goed gaat.

De mijne is gisteren weer hengstig gespoten. Morgen kijken hoe het ervoor staat.
Pffff wat een jaar zeg.

Goh het zit je niet mee! Succes!
@Janne jij ook succes met je merries.
@jvdberg ook Gefeliciteerd!!

Ik heb ook wel veel geluk merrie nog nooit drachtig geweest en dit is van de eerste keer.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:27

@Tooske, eigenlijk hoort het zo he. Gewoon dekken op het goede moment en dan drachtig. Bij onze driejarige ging het ook zo, maar jammer genoeg heeft ze op 6 weken toch de vrucht afgestoten. Nu is ze een grote hormomen chaos, ik sla dit jaar met haar over. Ze gaat lekker aan het werk en volgend jaar zien we wel weer.

De 24 jarige die ik met Charmeur wil dekken is hengstig aan het worden en de staal die afgelopen keer is genomen was negatief. Pfff dat was dus positief voor mij. Er zitten nu een paar kleine eitjes en de baarmoeder ziet er rustig uit, nog geen vocht gelukkig. Zaterdag weer kijken en dan hopelijk sperma bestellen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:01

Bij mijn achterburen is er een charmeur merrie geboren en is echt groot veulen! Draaft met veel kadans, ruime galop. Goed gelukt dus!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:19

Sjarett schreef:
@Tooske, eigenlijk hoort het zo he. Gewoon dekken op het goede moment en dan drachtig. Bij onze driejarige ging het ook zo, maar jammer genoeg heeft ze op 6 weken toch de vrucht afgestoten. Nu is ze een grote hormomen chaos, ik sla dit jaar met haar over. Ze gaat lekker aan het werk en volgend jaar zien we wel weer.

De 24 jarige die ik met Charmeur wil dekken is hengstig aan het worden en de staal die afgelopen keer is genomen was negatief. Pfff dat was dus positief voor mij. Er zitten nu een paar kleine eitjes en de baarmoeder ziet er rustig uit, nog geen vocht gelukkig. Zaterdag weer kijken en dan hopelijk sperma bestellen.

Vocht wil dus niet altijd wat zeggen aangezien de mijne dat ook had. Ik hoop nu voor je dat het meezit.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:45

Nee vocht is best wel veel aan te doen, maar kan op bacterieen wijzen. En aangezien ik met oude merrie's fok is het bij deze dames meestal fout als er vocht aanwezig is.
Ik ben vanochtend geweest, maar er was nog niet veel te zien. Twee eitjes in wording en (pffff gelukkig) geen vocht. Dinsdag weer kijken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:47

Hoe oud zijn je merries?

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:12

Tooske schreef:
Hoe oud zijn je merries?

Een 26 jarige waar ik vorig jaar een veulen van Charmeur bij heb gefokt. Het was een laat veulen en ik heb haar daarna niet meer in orde gekregen om nog eens te dekken. Wel geprobeerd maar ze had meer tijd nodig om te herstellen na de bevalling. De baarmoeder was heel erg groot en wilde niet al te snel krimpen.
Als we haar nog een keer drachtig krijgen dan is dat een onwijze toegift, maar ik ben al heel blij met haar laatste veulen.

En dan nog een 24 jarige waar vorig jaar een veulen van Tango bij is geboren. Zij had na de geboorte een hele vuile baarmoeder en die hebben we niet op tijd schoon gekregen. In november was haar laatste hengstigheid en toen was ze schoon.
Dit jaar maakt ze steeds heel veel eitjes aan en nu was ze vorige maand ook weer besmet.
We nemen standaard een staal als ze hengstig is om meteen in te kunnen grijpen. Nu is ze schoon en wachten we op een mooi ei dat eraan zit te komen.

Ze zijn allebei in een hele goede conditie en je ziet ze hun leeftijd totaal niet aan.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:23

Oké dat is idd wel "ouder" de mijne werd ook al verstaan onder ouder door mijn dierenarts en ze is 11 maar nog nooit geen veulentje gehad.
Ik duim voor je dat het nog lukt.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:56

Hahaha bij ons zijn de 11 jarige merrie's de jonkies. Daar kun je nog zeker 9 of 10 veulens bij fokken als het een beetje mee zit.
Vandaag weer geweest, het schiet maar niet op. Ei groeit wel, maar te weinig en de baarmoedermond is nog helemaal vast.
Over drie dagen maar weer kijken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:40

Hoop voor je dat het nog lukt.
Utica zit vandaag op 28 dagen over een week weer scannen en hopen dat alles nog goed zit.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:47

Onze merrie is weer gescand en de vrucht ziet er mooi uit. Ze heeft vandaag er ook nog een predikaat bij gekregen op de CK, dus nu moeten haar nakomelingen voor de predikaten gaan zorgen. Succes allemaal met het drachtig krijgen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:33

Kijk dat is goed nieuws!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:09

Fijn dat de gedekte merrie's nu dragend zijn. Geniet er maar van.

De mijne is geinsemineerd en vanochtend was het ei weg. Jammer genoeg toch wat vocht te zien. Ik heb haar achtergelaten. Er is nu antibiotica in gegaan en vanavond spoelt hij haar na. Dit gaat door tot het vocht weg is. Verder ziet het er allemaal beter uit dan alle andere keren dat ze hengstig was.
Laten we hopen dat het nu gewoon klaar is.

Gisteren nog een Charmeur merrie veulen uit een Gribaldi merrie gezien. Prachtig hoofdje en een en al been.

KOLONIST

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:18

Hachiko-Utopia (v. Charmeur)

3 maanden oud

Afbeelding

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:20

Ik heb hem eergister bij wk selectie zien lopen in ermelo. Mijn mening veruit beste die hieraan meedoet! Benieuwd hoe de nakomelingen het doen!

Jasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:27

Op 20juni is mijn Charmeur-veulen geboren. Het is een zwartbruine merrie uit een Gribaldi moeder!
Ze is meer dan wat ik me durfde voorstellen, heel mooi, elegant, lange benen en ze loopt als een veertje.
Hieronder enkele foto's :)

Net geboren
Afbeelding

3 dagen oud
Afbeelding77

Enkele uren oud
Afbeelding

Enkele uren oud
Afbeelding

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:29

Mooi veulen!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:36

Nogmaals gefeliciteerd Jasha. Het is echt een plaatje en al onwijs mak en lief.
Ik ben van het weekend nog even gaan kijken met mijn vriendin die ook een Charmeur heeft uit een Gribaldi merrie.
Ik kon het niet laten om even te knuffelen.