Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alpha89

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:13

Beetje dezelfde aftekening op t hoofdje als papa :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:46

Het valt mij op dat veel Rubiquils dat hebben. Wij gaan een poging wagen om nog aan diepvriessperma te komen van Rubiquil. We willen nog graag een volle zus van de reeds eerder gefokte hengstveulens. De een schopte het tot dekhengst en de ander loopt nu Prix St-George dus we gaan het er nog een keer op wagen. Nu overal aan het informeren waar we het kunnen bewaren of als het niet te duur is of we dat thuis kunnen met zo'n containertje.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:09

Heerlijk diertje Steph!

Duimen dat het lukt Petraaken, jullie hebben zeker mooie Rubiquils gefokt! Je had toch ook een goedgekeurde hengst? Hoe heette hij ook al weer..? Die vond ik zooo mooi!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:46

Radetzky was dat. Jammer dat hij op wedstrijd teveel last had van zijn hormonen en dat hij het geheugen van zijn mams heeft. Ze hebben hem een keertje tussen de hekjes aangepakt om hem bij de les te houden maar dat vond hij blijkbaar onterecht en weigerde nadien tussen de hekjes te lopen zelfs nadat hij geruind was. Zolang er geen witte hekjes in de buurt waren deed hij zonder problemen alle GP oefeningen. Er tussen wilde hij niet meer. Zijn volle broer is op 2,5 jarige leeftijd geruind en heeft nooit meer last gehad van zijn hormonen en is daardoor nu ook zo ver geraakt. Het ideale veulen zou zijn een merrie met het uiterlijk van Radetzky maar met het knuffelkarakter van Rachmaninoff.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 11:33

Alpha89, het veulen zelf is niet van Rubiquil. De moeder is een dochter van Rubiquil :)
Het veulen is een dochter van Bon Bravour.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:55

Aah oke, oeps ;-) ben wel erg fan van de vosjes, mooi beestje hoor!
op stal hebben we ook bon bravourtjes lopen trouwens :):)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:00

Aaaaah, wat een scheetje toch Stéph! <3 Vosjes aan de top! :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 16:43

Alpha89, hihi kan geen kwaad :D Ja ze is echt een mooi vosje :D
Ben helemaal blij hoe ze geworden is! Deze poepsjieke dame is ook te koop voor de liefhebbers :)
Deze week probeer ik filmpje te maken in de piste! :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 16:44

zwieke, een erg mooi scheetje :D ben er helemaal zot van! ;)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 19:45

Vandaag toch nog eens Jelona (Bon Bravour x Rubiquil) op de foto gezet. Mevrouw is dan ook zo fotogeniek! <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze is helemaal prachtig <3

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:37

Ik ben er helemaal weg van!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 11:44

Alpha89, ik ben er ook helemaal weg van :D Ben heel blij met het eerste veulen uit mijn Rubiquil merrie. Nu mag ik toch wel zeggen dat ze zeker sjiek fokt.... :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:41

Echt een super knappe dame <3

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:26

Knappe Jelona! <3

Ik had vandaag oefenwedstrijd in Haasrode. Voor de eerste keer L1 gereden én gewonnen! :) Mijn lesgeefster heeft met haar ook meegedaan in de L2 en daar heeft ze ook gewonnen! Een super fier baasje hier dus! Wat een geweldige merrie <3

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 11:49

Dankje karlijn1985 en zwieke :D Rubiquils zijn zeker fijne paarden zwieke :) Ik kan haast niet wachten om terug te beginnen met mijn merrie :D

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:22

Ik heb mijn meisje nu inmiddels ruim twee jaar. Ze is onwijs mensgericht, werkwillend, onwijs dapper (als ze iets eng vind, loopt ze er de 2e keer naartoe om te kijken wat het is) lief en... een tikkeltje dominant. We doen aan horsemanshippen (voor de gehoorzaamheid), rijden veel buiten en zijn in 3/4 jaar van de B inmiddels M1 startgerechtigd. Ze is mijn allesje.

Afbeelding

Hier waren we net verhuisd en was ze wel wat te dun.. Binnenvetter.
Afbeelding
Afbeelding

Over twee weken doen we mee aan de KNHS dressuurtrainingsweek in Ermelo.

Ben benieuwd of jullie deze karaktereigenschappen ook herkennen.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:21

Stephtj schreef:
Hier zijn ze dan, de foto's van mijn merrie op 10 maanden dracht. :D

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dit was even een kleine selectie foto's. Heb er 4 laten uitvergroten om op te hangen in de woonkamer <3
Ik heb deze foto's zelf genomen, ik vind ze geslaagd! *\o/*

Wat een pracht paard <3

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 19:09

estella81, ze is ook prachtig! Ik heb nog niet veel lelijke Rubiquils gezien :D Ze zijn allemaal heel fotogeniek en ik herken heel veel in mijn merrie ook :)

Dankje saabineex, momenteel is haar veulen nu 1 maand oud en ze heeft weer haar mooi figuur terug ;)

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:18

Stephtj schreef:
estella81, ze is ook prachtig! Ik heb nog niet veel lelijke Rubiquils gezien :D Ze zijn allemaal heel fotogeniek en ik herken heel veel in mijn merrie ook :)

Leuk dat je de karaktereigenschappen herkent Steph. Ze hebben echt een uitgesproken karakter:)

Dankje saabineex, momenteel is haar veulen nu 1 maand oud en ze heeft weer haar mooi figuur terug ;)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:49

estella81, mijn merrie is ook erg mensgericht, heel sociaal in de omgang. Een echte knuffelkont!
In het rijden kan je haar zo heet maken als je zelf maar wilt... Als ze iets eng vind dan moet je met geduld er voorbij gaan, en ineens zonder dat ze het zelf weet rijdt ze er toch zo voorbij... Ze vraagt in het rijden wel respect, push haar niet want dit komt niet ten goede! Misschien komt dit wel door Belisar die haar grootvader is :) Maar voor de rest is het een heerlijke merrie! Ook totaal geen merriestreken. :)
En haar veulen die nu 1 maand oud is heeft ook wel een heerlijk karakter! Ook eentje die niet snel bang is, gaat echt alles opzoeken :) onwijs leuk veulen :D

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 06:02

Haha zo is m'n merrie ook!

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:49

Stephtj schreef:
estella81, mijn merrie is ook erg mensgericht, heel sociaal in de omgang. Een echte knuffelkont!
In het rijden kan je haar zo heet maken als je zelf maar wilt... Als ze iets eng vind dan moet je met geduld er voorbij gaan, en ineens zonder dat ze het zelf weet rijdt ze er toch zo voorbij... Ze vraagt in het rijden wel respect, push haar niet want dit komt niet ten goede! Misschien komt dit wel door Belisar die haar grootvader is :) Maar voor de rest is het een heerlijke merrie! Ook totaal geen merriestreken. :)
En haar veulen die nu 1 maand oud is heeft ook wel een heerlijk karakter! Ook eentje die niet snel bang is, gaat echt alles opzoeken :) onwijs leuk veulen :D

Och, je hebt een veulen van je lieve merrie.. Wat gaaf:) <3 Wanneer ik die van mij pusht, dan hebben we oorlog hahah..

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 22:03

estella81, ja klopt haar eerste veulen. Ze heet Jelona, staan op deze pagina wel wat foto's van haar :) Idd, pushen mag je echt niet doen bij hen :) dan heb je idd oorlog! En sowieso verliezen wij toch :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:40

Estella: wat een mooie merrie zeg! <3 en ik zie dat je echt om de hoek staat, wat leuk!! :)

Leuk om zo alle gelijkenissen te horen tussen de Rubi's.
Hebben jullie ze zelf beleerd als jullie ze op jonge leeftijd al hadden en waren ze dan ook zo braaf?

De mijne is nog steeds zo nuchter <3 vorige week Heb ik gehangen on m'n uppie, binnenkort maar eens met hulp m'n been eroverheen zwaaien *\%/*

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:16

Orenda is ook zo onwijs aanhankelijk en mensgericht. Nu is zij ook wel een beetje een flessenveulen dus dat speelt misschien ook mee. In het land komt ze altijd naar me toe, bij me staan, knuffelen etc. Tijdens het mestruimen loopt ze ook altijd gezellig mee :)

Ze is in de omgang over het algemeen heel prettig maar soms wel wat opdringerig en dominant. Haar moeder is een hele dominante en sensibele merrie, Orenda is veel makkelijker en rustiger in de omgang. Maar als ze over de rooie gaat dan is het ook wel serieus en dan valt er niets meer mee te beginnen. Verder vind ik haar best wel slim, ze pakt dingen snel op. Ze is ook behoorlijk nieuwsgierig en (zeker voor een merrie) wel speels.

Ik ben natuurlijk nog bezig met haar in te rijden. Ze was met het zadel- en ruitermak maken super braaf. Ze probeerde soms eens wat maar totaal niet bang. Ze is meer van de grenzen opzoeken omdat ze iets al snel saai vindt.