Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KOLONIST

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:43

X_Audrey schreef:
*\o/* super goed

:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:55

Top! Gefeliciteerd! Is ze geen PROK?

KOLONIST

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:49

Suzanne F. schreef:
Top! Gefeliciteerd! Is ze geen PROK?

is de volgende fase :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:42

En hoe zijn jullie Wyntonnetjes met dit weer en met de sneeuw??
Ik ben vandaag bijna gevlogen. :')
Mensenlief, wat blijft dat ding flipperig. Emma is supergaaf maar het is wel een portretje hoor. Ben benieuwd hoelang het duurt voor ze wat rustiger en bevestigder wordt.

ullaatje

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:10

De van mij heeft vorige week met buiten spelen een hele lelijke wond opgelopen die gehecht moest.
Een week stalrust, nu is ze vanaf maandag weer buiten en aan de longe, ze gaat zondag weer naar haar africhtingen adresje.

En wat dat flipperkast effect kan ik mee praten, mijne heeft daar ook een handje van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:46

ullaatje schreef:
En wat dat flipperkast effect kan ik mee praten, mijne heeft daar ook een handje van.

Ik zie in je onderschrift dat je haar Boeffie noemt, ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Ik noem Emma vaak Aapie.
Ze heeft echt geen fout karakter en wil echt wel meewerken maar het is gewoon een hele echte 3 jarige. Heel groen nog terwijl ze nu toch al wel wat maanden onder het zadel is. Als het heel rustig weer is en er gebeurt verder niks dan gaat het wel. Maar als het koud is of waait of er gaat ineens een schaap rennen of er vliegt een gans over, eehm ja dan heb je gewoon een probleem. :')
Dan is het net Harry de hengst (van Telekids) :'). Op de plaats lopen springen en poinken. Ik durf haar nog niet ergens mee naar toe te nemen, ze is thuis nog niet safe genoeg naar mijn idee. Maar misschien doet ze juist op vreemd terrein wel niks, geen idee. Maar ben ook weer niet zo'n held. Het is puur geluk dat ik dit nog steeds uitzit. Ze stopt net op tijd denk ik. :')
Het is gewoon een beetje een grapjas, een aapie. Maar werklust genoeg en zeker genoeg looplust. En het is gewoon een heel talentvol dier. Maar ik zou blij zijn als dat hele groene er wat van af ging. Als je gewoon kon opstappen zonder longeren en gewoon safe rond kon rijden.

Naar zeg, een wond. Kijk maar uit dat de hechtingen er niet uit vliegen. Heb je zo'n gamgee met een elastisch verband erom??

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:51

Had ik vorig jaar met de mijne ook nog toen ie 3 was (geen wynton overigens hoor), kon niet eens fatsoenlijk op en afstappen en vloog door heel de baan, altijd longeren inderdaad van te voren. Het blijft inderdaad altijd een beetje een vlugge maar dat zit er inderdaad nou eenmaal in, maar nu kan ik echt heel prima rondrijden zonder dat ik in m'n broek schijt en van te voren moet longeren e.d.
Deze winter even doorbikkelen dus denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:53

Arielle_ schreef:
Deze winter even doorbikkelen dus denk ik.

Hm ja denk het ook. Nou vandaag ga ik geen moeite doen om te proberen te gaan rijden.
*mist de sneeuwpop smiley*

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:56

Ja ik vind het al erg dat ze niet naar buiten kunnen nu maar van de andere kant, heb een binnenbak, stapmolen is binnen en sinds dit jaar ook een overdekte paddock, dus ben eigenlijk al best verwend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:59

Arielle_ schreef:
Ja ik vind het al erg dat ze niet naar buiten kunnen nu maar van de andere kant, heb een binnenbak, stapmolen is binnen en sinds dit jaar ook een overdekte paddock, dus ben eigenlijk al best verwend.

Oh die van mij gooi ik gewoon buiten hoor. Binnen breken ze toch de boel maar af. Ga maar even uitwaaien en bokken buiten. :j
Heb hier niks overdekt dus ik moet wel. Maar gaan ze niet dood van hoor. Ik heb ze elke dag buiten staan van 9 tot 16 uur meestal.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:46

Maar zitten geen ijzers onder dan of wel? Bij de mijne wel, na 3 passen buiten zitten er nu al ijsklompen onder.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:04

Arielle_ schreef:
Maar zitten geen ijzers onder dan of wel? Bij de mijne wel, na 3 passen buiten zitten er nu al ijsklompen onder.

Jawel, ze heeft voor ijzers. Maar zit sneeuwbeslag onder. Had er al rekening mee gehouden gelukkig.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:05

Wat houdt dat sneeuwbeslag in dan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:33

Arielle_ schreef:
Wat houdt dat sneeuwbeslag in dan?

Dan wordt er een soort zooltje met een rubberen ring meegetimmerd onder het ijzer. Het is een rubberen ring met dezelfde vorm als het ijzer. Die zit dus vast samen met het ijzer.
Vaak doe je er ook nog widea stiftjes bij in van 5 mm. Die kunnen er in blijven zitten. Is tegen het glijden.
Zo ziet het eruit:

Afbeelding

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:34

Ik rijd zelf nog niet op mijn boeffie :D , dat besteed ik nog even uit,
Nog een maandje en dan ga ik het toch echt zelf doen, wel echt rete spannend hoor,
Is 7 jaar geleden dat ik echt op een jonkie heb gezeten.

Slim dat sneeuw beslag, ik ga eens op zoek naar sneeuw ringen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:38

ullaatje schreef:
Ik rijd zelf nog niet op mijn boeffie :D , dat besteed ik nog even uit,
Nog een maandje en dan ga ik het toch echt zelf doen, wel echt rete spannend hoor,
Is 7 jaar geleden dat ik echt op een jonkie heb gezeten.

Slim dat sneeuw beslag, ik ga eens op zoek naar sneeuw ringen.

Ik had 6 jaar helemaal niet gereden. :')
Toen ging ik Emma zadelmak maken.

Ben ook nog niet zo handig inderdaad. Ik merk het wel. Ik kom kracht in mijn lijf en handigheid tekort. Voel me soms echt een stunteltje. Dan ben ik aan het hupsen en butsen... Het frustrerende is dat je dus heel goed weet hoe het moet maar het gewoon niet kan.
En daarbij is een jong paard rijden ook weer een vak apart.
Nou ja mijn handigheid en kracht komt vast wel weer terug.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:36

Nog nooit gezien zoiets!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:38

Arielle_ schreef:
Nog nooit gezien zoiets!

Heb jij in jouw luxepositie ook niet nodig. :D :+
Ik moet wel want anders moet ze verplicht op stal blijven of de ijzers eronderuit. Ijzers hebben een reden bij haar omdat ze gevoelige zolen heeft dus dan maar met een sneeuwring eronder.
Ik wil haar gewoon in de paddock kunnen doen als er sneeuw ligt. Of op de wei. Rijden hoeft nog niet eens zo. Maar ze moet er wel uit kunnen. Stel je voor dat er weken achter elkaar sneeuw ligt.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:42

Ja ze kunnen inderdaad niet dagen of weken alleen maar op stal blijven staan. Probeer dat beest nu ook al heel de dag te vermaken, keertje aan de molen, even los in de paddock, rijden, weer even aan de molen. Maarja moet ook nog gewoon werken en naar school, dus is niet altijd makkelijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:45

Arielle_ schreef:
JProbeer dat beest nu ook al heel de dag te vermaken, keertje aan de molen, even los in de paddock, rijden, weer even aan de molen.

Nou als je dat allemaal op 1 dag doet dan heeft hij afleiding en beweging genoeg lijkt me. Meer dan die van mij doet in de paddock hoor. :+

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:49

Ja maar hij is niet te genieten als ik 'm alleen even van stal trek om te rijden en dan weer terug zet, hij is het er echt niet mee eens dat ie niet naar buiten mag :=
En hij moet natuurlijk wel gewoon mee op wedstrijd (bijna elk weekend), dus dat is ook wel verschillend.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:32

Gisteren lekker spelen in de sneeuw
Afbeelding

Vandaag voor het eerst mee naar de manege om daar te rijden in de binnenbak.
Hij vond het maar wat spannend, maar was superbraaf. Wel veel gehinnikt dus waarschijnlijk beetje keelpijn morgen. Toen er iemand met een schimmel binnenkwam keek hij zijn ogen uit, zoiets had ie nog nooit gezien!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:29

Hahaha dat herken ik wel. Heb er ook ooit eentje gehad die zijn ogen uitkeek bij een schimmel, was nog een klein ponietje ook.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:18

Whaha, doet me spontaan aan min eigen schimmel denken, die was zoooo bang van bonte paarden :D

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:49

Hoe gaat het met de Wynton`s?
Vandaag bij de mijne wezen kijken. Hij was weer gegroeit. Stonden nu even voor het vuurwerk in een andere stal anders staan ze samen in een mega box en kunnen lekker overdag buiten lopen.
Even een fototje gemaakt.
Afbeelding