Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:40

Afbeelding
Deze foto is een beetje donker en onduidelijk, maar IRL is te zien dat de spenen nu zo goed als helemaal dik zijn, terwijl ze vanochtend aan het uiteinde nog als topjes waren. Nu is alleen het slotgat nog als een topje.

Dit is de beste uier foto:
Afbeelding

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:42

Yess gelukt! kan nog wel wat voller als je het mij vraagt Knipoog

Edit: weet je zeker dat je geen vermomde appie hebt (ze heeft schattige sproetjes hihi)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:43

Dat denk ik ook, anders verhongert 'ie!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 21:48

Die kan idd wel wat voller hoor Tienus!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:03

Cheveyo schreef:
Edit: weet je zeker dat je geen vermomde appie hebt (ze heeft schattige sproetjes hihi)

Valt me pas op omdat jij het zegt.

Een appie met een mooie blanket op de kont, vind ik niet verkeerd.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:05

Over een paar jaar hier in het klein hoop ik Knipoog

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:41

tienus63 schreef:
Afbeelding

Vicky doet mij nu wel denken aan een oud stripfiguur (tje) Kennen jullie hem nog? Herken je die rode ruitjesbroek? Hij heeft ook een zus en zij heet Bessie
.
Afbeelding
.

Afbeelding
klieren en ouwehoeren kan best met een dikke buik Haha!

Tienus in de bocht, hoe krijg ik mijn halster af, en hoe verzorg ik mijn velletje goed? Zo dus!!! Vork

Vicky ziet er goed uit Tienus63.

@Chev.
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je pony'tje nog kon lopen met zo'n buik...? Ziet er inderdaad wel bizar uit. Is de bevalling wel goed gegaan?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:55

Vooruit dan maar Dwonhill, ik zal het niet tegen haar vertellen hoe je haar noemt.
Ik begroet haar 's ochtends gewoon met Zeehondje, maar ja, dat is recht in d'r gezicht.

De zeehond is klaar voor de nacht, Lenie zoekt haar zwemba.......eeh, bedje op. Slapen Doei, doei

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 07:56

Uier vult zich langzaam, maar zeker.
Weer een slechte nachtrust gehad.
Terwijl ze normaal altijd rechtop ligt te slapen, slaapt ze de laatste dagen helemaal plat, dus elke keer alarm.
Toen heb ik de instelling van de BA maar aangepast, dan zou ik in ieder geval niet iedere keer wakker worden van een loos alarm.
Vannacht was ze wel onrustig met haar achterbenen als ze helemaal plat lag. En af en toe naar haar buik kijken en happen.
Ik ben 1x bij haar geweest, maar dan is er gewoon helemaal niets aan de hand. En ook niets dat op een op handenzijnde bevalling wijst.

Het stomme is dat je de camera en BA ook niet meer uit durft te zetten. Ik betwijfel of het helpt voor mijn eigen nachtrust.
Ik slaap nu net zo ligt, als wanneer mijn neefje hier slaapt.

Het veulen komt vanzelf wel een keer.
Ik zal ze nog even wat voeren en dan mogen ze over een paar uurtjes naar buiten, het is nu best wel frisjes.
En dan weer op naar een volgende onrustige nacht. Slapen

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 09:38

Poeh Tinus, daarom gebruik ik geen BA. Werd daar helemaal gek van.
Maar goed, ik heb het dan ook volledig gemist dit jaar......

Volgende keer beter.......

Maar ik hoop echt voor je dat het een beetje rap komt, anders ben je de eerste dagen echt gebroken!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:42

Ik weet ook niet wat me nekt, de BA of de de camera.
Eén ding weet ik wel, een volgende keer gooi ik de BA er niet een week vantevoren op, zoals mij werd aangeraden.
En ik zo ook nooit een BA met GSM melding doen, bij iedere melding twijfel je toch, ik kan nu op de camera kijken. En hoef niet naar de stal, moet je je eens voorstellen als je elke keer een melding krijgt en je bent niet thuis.

Zonder de camera was ik al tig keer mijn bed uitgeweest, nu valt het nog wel mee.
Ik zet dat ding ook wel een paar uurtjes uit 's nachts, maar om hem nu niet meer 's nachts op te doen, dat durf ik toch niet te wagen.

Het beeld van de camera kun je natuurlijk ook uitzetten, maar ik merk dat ik het toch wel prettig vind als ik of mijn man 's nachts wakker wordt, je dan kunt zien wat er gaande is.
Maar allebei tegelijk uitschakelen, dat doe ik ook niet.
Als het geboren wordt zonder dat we erbij zijn, dat maakt niets uit.
Maar als er iets mis is gegaan, misschien wel omdat we er niet bij waren; ik zou het mezelf nooit vergeven.

Ik heb nu zoiets, ik doe alles om te zorgen dat het goed zou moeten gaan, gebeurt er iets, dan is het maar in het achterhuis.
Maar gebeurt er iets door nalatigheid van mijn kant, ik moet er niet aan denken.

Zoals vanochtend is mevrouw rustig op stal, ze loopt wel een keer een rondje maar ze eet haar eten op en that's it.
Dan pak ik toch nog wel weer een paar uurtjes redelijk goede slaap.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:40

Mijn oom heeft een paard die nu al een maand overdraagt!!!

@ tienus: Ik hoop dat Vicky jou niet zo lang in spanning gaat houden!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:44

Hopenlijk staat ze niet met een BA. Je oom zou gek worden. Maar hij heeft de nodige ervaring, dus die maak je die pis niet lauw.
Arm paard. Ik stel me haar zo voor in de staat van de mijne, vermenigvuldigt met 2 ofzo.

Vicky is zelf een aantal weken te vroeg geboren, vandaar dat ik verwacht dat ze zelf ook eerder komt.
De geplande dagen is 11 maanden minus 1 week dracht, gerekend vanaf de laatste dekdatum.

Vicky's moeder gaf de veulens te pas en te onpas, op tijd, overdragen, korter of iets langere tijd. Vroege veulens, variërend van een paar dagen tot in het geval van Vicky een paar weken.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:54

Daarom Tienus zet die webcam op je beeldscherm dan kan ik meekijken met je tussendoor Knipoog. BA doe ik ook niet aan (is me best bevallen zo), alleen camera vind ik zelf genoeg. Om het uurtje/2 uur kijken als ze dingen aangeeft en anders zoveel mogelijk rust houden.

Mijn overronde merrietje is heel goed bevallen (slechts het vlies wilde niet afkomen zonder injectie). Veulen is kerngezond en de moeder is weer goed bijgekomen en zonder kleerscheuren de bevalling door gekomen. Wel moest ze zoals ik al zei zich staande houden met het wijd uitelkaar zetten van de voorbenen en achterbenen. In die dagen ging ik vaak bij haar de paddock in om haar buikgewicht wat te helpen dragen. Ze kwam dan al naar me toe en liep half over me heen en stopte waar de buik mijn benen/armen bereikte. Echt aandoenlijk voor zo'n ukkie, enne ze draagt altijd zo zwaar. Daarom ben ik blij dat het dit jaar niet raak was aan de ene kant want zo'n dracht vraagt toch wel veel van zo'n klein wijffie (83 a 85cm hoog slechts..)

Ik meende overigens 11 maanden plus een week ipv min een week. Show is bevallen precies 11 maanden na de laatste dekking.

Doe anders de BA om als ze buiten zicht van de camera is en de camera aan wanneer ze wel in zicht is zodat je de BA af kunt doen. Of anders de BA omdoen als je echt even 4 uur door wilt slapen, de overige uren zou je kunnen klokken om de camera te checken. Je kunt niet alles voor zijn en je eigen nachtrust/helderheid van denken is ook belangrijk als het toch nodig mocht zijn..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:41

De mensen hier in de omgeving rekenen allemaal een 11 maanden minus een week.
Ik mag voor Vicky hopen dat het niet 11 maanden plus een week wordt, dan moet ze nog tot 7 maart.

De camara staat zo goed als perfect gericht, ze kan eigenlijk niet helemaal uit het zicht verdwijnen, het gedeelte wat dan nog zichtbaar is, laat wel duidelijk zien of ze rustig is of niet.

De BA afzetten is de beste optie, op dit moment nog dan.
Momenteel heeft ze de slaapmanieren van manlief; dus onrustig.
En door die onrust geeft de BA dus een alarm.

Hij staat nu wel zo ingesteld dat ie niet afgaat als ze helemaal plat ligt te slapen, want of ze slaapt helemaal plat, of staande.
En als zij maar een tijd lang helemaal plat ligt te slapen, gaat ie af wanneer ze weer rechtop komt.

Soms zie je inderdaad rare dingen in je slaapdronkendheid. Dan moet je echt twee keer kijken.
Zelfs bultjes mest ga je aankijken voor een veulen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:46

whahah ik ken het, kon het ook niet laten om dan als ik op stal kwam die minihoopjes gelijk weg te halen.
Spannend allemaal hoor. Enne zo heeft iedereen zijn filosofietjes over wanneer het bevallen gaat gebeuren en nog over hengstje/merrie Knipoog.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 13:47

pajidin schreef:

Ik zou helemaal gek worden!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:53

Zooist schreef:
pajidin schreef:

Ik zou helemaal gek worden!

Ik zou een fysiek wrak worden.
Dat mag ze me niet aandoen, ik krijg al visioenen van november 2005, zware koliek, lange en vooral angstige nachten.
En dagen!!!

Het scheelt, overdag is het nu nog rustig, het is gewoon vanaf een uur of 1 's nacht tot een uur of 7 onrustig.
Valt al weer mee.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 14:09

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:47

Nou bij deze de lang beloofde foto's van Camiell.
Hier was hij dus net 1 dag oud..

Afbeelding

Afbeelding

Zodra hij naar buiten kan zal ik wat duidelijkere foto's maken. T land is jammer genoeg nog zo nat bij ons...

ff offtopic..gister hebben we een nieuw paard gekocht Go jij! Go jij!

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:54

Ik ben vandaag ook nog even bij mijn andere Sydney wezen kijken..Dat is een volle broer van Camiell.

T lieve koppie van Zephyr

Afbeelding

Hij had net lekker gerold Haha!

Afbeelding

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:55

wauw wat een mooi kleurtje! Lijkt wel valk of komt dat door de belichting?
Zephyr is ook mooi zeg!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 15:03

Als onze Sydney net zulke lange benen mag hebben als Camiel, dan teken ik er voor.
Hoe groot is zijn moeder?

Hier nog weinig verandering, het uier vult zich langzaam maar zeker.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 15:08

RZDLover schreef:
wauw wat een mooi kleurtje! Lijkt wel valk of komt dat door de belichting?
Zephyr is ook mooi zeg!

De kleur is echt zo als op de foto! heel apart kleurtje! maar het wordt volgens mn vader een schimmel..na ja die kans is ook redelijk groot als je met Sydney fokt natuurlijk! Knipoog

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 15:17

tienus63 schreef:
Hoe groot is zijn moeder?

De moeder is maar 1.62