Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kara

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:25

Ik ben ook bang dat het geen goed teken is. Wat het ook is, ik wens je sterkte en succes Moniek

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:49

Sorry meiden voor mijn late reactie :o

Die man had gisteren afgebeld .. Morgenochtend zou mijn oude instructrice komen kijken naar hem en die staat bij hem op stal , hij zei dat hij met haar mee wilde komen omdat zij er ook op zou gaan ... Gezien ik geen ruiter had om hem voor te rijden... Helemaal prima toch :) .

MAAR...... Ik heb hem vanmorgen onder mijn toekomstige instructrice gezien , die is ook iets wiebeliger net als ik op dit moment :o en hij was toch braaf *\o/* wel rechtsom wat schieterig maar ze zegt dat komt omdat hij dan wat terug komt en ik been geef... Daar reageert hij dan zo op *D ze zegt wij gaan het redden met z'n 2e , hij voelt niet meer eng geeft best een save gevoel _/-\o_ haar vader zei ook " als je de voorgeschiedenis niet kent, is het een normale 3 jarige die vreselijk vlug in de benen is " maar het is zeker geen rottigheid van hem.
Ik ga nu eerst 2 weken op vakantie en dan lekker zelf erop als ik terug kom *\%/*
Ben zo blij ... Gaf me zoveel vertrouwen wat ik vanmorgen gezien heb .
Heel erg bedankt voor jullie medeleven, jullie zullen nog even last van me houden in dit topic :D

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:22

Toppie moniek +:)+
Helemaal blij voor jou en haydn.
Gaat vast helemaal goed komen met jullie.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:31

Dank je wel Dries , ik hoop dat ik vanavond weer eens als vanouds lekker kan slapen hahaha want dat is weer even geleden ;)

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:37

Echt super moniek! Ben echt blij voor je!
Haha slaaplekker! :z

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 06:49

Nou dat slapen is toch even tegengevallen helaas, heb al een aantal dagen erg last van m'n nek en m'n ribben nog van die val... Maar maakt niet uit m'n vriend staat weer thuis ;)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:11

Wat super fijn voor!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:21

aydn ging vanmorgen weer erg braaf, we hebben nu door dat als we rechtsom iets linker stelling hebben hij als veel sneller ontspant :) ze beweegt lekker op hem en hij accepteerd dat nu goed, tuurlijk schiet hij nog wel maar gaat niet meer rennen . Na het rijden gedoucht en mocht ie even rollen , hij rende de paddock in en liet zich gewoon vallen onder het draven 8)7 hahaha lag helemaal in de deuk alsof hij voor het eerst zand zag . Ben erg blij dat het zo gelopen is

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:30

Super! Gaat helemaal goed komen met jullie!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:18

Super moniek ben ook heel blij voor jou en haydn gaat helemaal goed komen met je topper +:)+

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:05

Fijn dat het nu goed gaat met Haydn en je zelf weer lekker aan de slag kunt met hem! :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 06:46

Dank jullie wel :) ... Merk aan mezelf dat ik erg opgelucht ben, als ik terug ben en ik erop ga laat ik het filmen en zal het hier plaatsen ;)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:21

Blij voor jou Moniek dat het allemaal op z'n pootjes terecht is gekomen.
Geniet er van!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:00

Ik zal mijn vlekje ook weer eens spammen.
Helaas worden de vlekjes nog niet kleiner....
Afbeelding

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:27

Nou misstaat hem helemaal niet hoor een vlekje meer of minder. Blijft een knappert hoor.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:54

Ik vind het juist wel stoer! Hoe oud is hij nu?

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:59

Ik ben wel benieuwd naar de karakters van jullie Dreamboys? Zijn ze aanhankelijk of juist niet, bang etc?
Mijn merrieveulen is echt een schat, maar kan best wel angstig zijn voor mensen. Ze vindt mij inmiddels niet eng meer, maar onbekende mensen zijn wel eng behalve als ze op hun knieën gaan dan zoekt ze wel toenadering. Ook het halster omdoen gaat soms enorm lastig vooral in de wei. Dan kan ik haar vaak slecht vangen en als het halster erbij komt raakt ze vaak in paniek. Moniek, jij had dat ook met Haydn toch? Ik blijf het elke dag doen, maar het wordt er nog niet echt makkelijker op ofzo..

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:40

Hij is van april vorig jaar, dus wel echt een jaarling.

Ik kan van de mijne van het karakter nog weinig zeggen, volgens de fokker was het als veulen echt een kroel. Nu in het koppel is ze wat afwachtend

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:26

Elise, Haydn had precies alles wat je omschrijft ook... Ook het halster was een probleem, had hem zelfs na 3 mnd proberen laten sederen door de DA , toen hij hem eenmaal omhad heb ik hem laten zitten de eerste maand en ben ik gaan oefenen met het omdoen van een ander halster er overheen ... Zo kon ik hem in eerste instantie makkelijker pakken en zo het andere halster om doen, het probleem bleek dus te zitten in het over de ogen en de oren doen van het halster.
Ik vind hem ook erg knap met z'n vlekkie :)

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:15

Als veulen was die van mij heel makkelijk en echt een knuffelkont. Zeker ook niet 1 kennig ofzo. Nu in de groep zijn ze allemaal wel aan elkaar gewaagd. Staan nog 2 dreamboys bij. Allemaal niet verlegen ofzo komen graag even een aaitje halen.
Halster is ook nooit een probleem geweest kon hem zo in de wei om doen en nog steeds. Zelfs laatst in de wei getemperatuurd was ook geen probleem.
Kan er verder nog weinig over zeggen nu hij nog zo jong is. Het is en blijft vast een kroelkont :D <3

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:45

Oh dat is wel fijn Dries!
Moniek, Luna lijkt dan idd heel erg op Haydn, ze kijkt heel erg de kat uit de boom maar als ze je kent is het een dikke knuffelkont. Maar dat kan ook wel een beetje kopiegedrag zijn van haar moeder want die is ook best wel eenkennig.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:25

Er zijn veel mensen die er erg op tegen zijn maar je kan het proberen ;) wat bij Haydn hielp en helpt zijn snoepjes ( alleen de kruiden want andere lust hij niet hahaha ) haydn is geen bedelaar dus kan ik het bij hem goed toepassen ... Op 1 of andere manier wordt hij er rustig van .... Het haalt hem terug naar aarde om het zo even te zeggen hahaha als hij nerveus is snoepje erin en dan is hij weer rustig ... Heel idioot maar het werkt en hij wordt er niet vervelend van dat ie gaat bedelen ;)

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:31

Ja ik maak nu al gebruik van veulenbrokjes en dat helpt wel behalve als ik het halster om haar neus wil schuiven zeg maar. Ben nu beetje bezig met wat grondwerk zodat ze wat minder angstig wordt. Leer haar nu dat ze niet voor druk kan vluchten en zodra ze de druk accepteert en blijft staan gaat de druk weg. Daardoor wordt het vluchtgedrag al iets minder en hoop dat dat uiteindelijk helpt om haar halster probleemloos om te krijgen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:25

Probeer het anders met een touwhalster, dat lukte bij Haydn omdat het neusgedeelte groter is ....

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:31

moniek21 schreef:
Probeer het anders met een touwhalster, dat lukte bij Haydn omdat het neusgedeelte groter is ....

Ik heb wel een touwhalster, maar die is veel te groot. Zal wel eens kijken of ik er zelf eentje kan maken :D