Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:28

Als de operatie geslaagd is zou ik alles gewoon weer moeten kunnen! Zo niet, dan krijg is nog een kruisband reconstructie...

Maar ik ga ervan uit dat ik straks weer vrolijk rondhuppel!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:29

Wennen, voor zo ver ik weet niet, merk niets aan dr ;y

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 00:12

Ik heb al een tijd geen bericht hier geplaatst, met onze jazz gaat het goed, hij zou eigenlijk op het paardengala te Roosendaal lopen maar vanwege een blessure van zijn amazone is dat gecanseld. Zoals het er nu naar uit ziet loopt hij de VSN mee en eventueel nog een andere jonge paarden-competitie.

eva1969, Etoile du Soirette ziet er goed uit, straks een heel fijn paard voor Max. Ik zag dat Trix te koop staat, hele fijne dressuurpony, daar krijgt een nieuwe amazone/ruiter een hele goede dressuurpony aan.

Farmgirl

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:30

Dames, dit is mijn 2 jarige Jazz merrie, zelfgefokt :)

Afbeelding
2 jarige Jazz X Krack C

Afbeelding

Afbeelding

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:17

Echt heel mooi geworden de staart Iris. Ga dat misschien ook eens bij die van mij proberen. Ik kon de website niet helemaal zien. Weet je misschien (of heb je een) voorbeeld hoe je dat moet doen? En wat voor ringetjes gebruik je? Is dat beter als het erin vlechten? Dat heb ik ook weleens gelezen dat dat kan.

Leuk beestje farmgirl! Mooie bewegingen zo te zien, dat beloofd nog wat!

Farmgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:22

KDE_07@ ik ben ontzettend blij met haar, ze heeft ook nog eens een super karakter. En zelf gefokt :)

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:12

Wat is het stil hier! Alles goed met de jullie en de jazz-en?

Zaterdag kreeg ik onverwacht een telefoontje of ik zondag (gister dus) zin had om mee te rijden met een clinic van Yessin Rahmouni. Eerst nog twijfel, omdat we toch wel beetje rustig aan moeten doen door de behandeling van de osteo, maar aan de andere kant liep ik ook wel tegen wat dingetjes aan. Dus heb ja gezegd!

Was nog nooit met haar op pad geweest, dus dat was al spannend. Ik heb een vrachtwagentje en ze is de trailer gewend. Had wel al een keer geoefend met erop, maar had er nog nooit mee gereden met haar. Maar ze liep er zo in en onderweg super braaf. Daar heeft ze nog een half uurtje moeten wachten en dat was ook geen probleem.

Gelukkig konden we tussen de buien door opzadelen en de clinic werd gelukkig gereden in een binnenbak. Het eerste wat Yessin aan me vroeg: Dit is een jazz he? Het was volgens hem overduidelijk te zien. Wel nog even uitgelegd waar we tegen aan lopen en dat we nog opbouwen na de behandeling van de osteo. Geen probleem. Het was echt heel gaaf! Ik heb zoveel geleerd en mn paard was zo braaf! Ik zit volgens mij nog op de roze wolk :D Ik moet goed aan de slag met mn houding, het paard loopt wel zei die. Hij heeft ook wel vier keer gezegd dat ie het zo'n leuk paard vond :D (ikke trots!). Ook de terugweg was geen probleem. En tja vandaag "the day after".. SPIERPIJN! Haha, wist niet dat ik zoveel buikspieren had, want ze doen allemaal zeer. In oktober rijden we weer een clinic bij hem. Dus ik heb nog even tijd om te oefenen.

Het lijkt met trouwens nog steeds ontzettend gaaf om met de jazz-en uit het topic een clinic te rijden!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:31

wat gaaf zeg! Leuk om met zo'n clinic mee te rijden.
Liep je paard ook fijner na de behandeling van de osteo?

Ik heb nu een Flair Korrektor Pad gekocht (moet hem nog krijgen). Ik wou eerst m'n zadel aan laten passen, alleen is ze compleet haar spieren kwijt. Ik heb geen zin om straks als alles weer opgebouwd is, om hem weer aan te laten passen. Heb goede verhalen gehoord over de pad.

Woensdag moet ze naar de smid en daarna moet het toch een keer gaan gebeuren.
Zit er over te denken om haar toch weer voor op ijzers te zetten. Ze heeft nog wel haar veulen erbij lopen, alleen loopt ze na het bekappen ruim een week heel erg moeilijk. Is echt zielig om te zien. Heb haar wel eens op bute gehad. Als ze op ijzers staat heeft ze nergens last van. Zal het woensdag even met de smid bespreken.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:46

Wat gaaf KDE_07!

Ik haak ook weer in, tijdje druk gehad maar ga nu weer proberen mee te posten.
Afgelopen weekend mijn eerste punt in het M gehaald met mijn jazzie *\o/*

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 10:49

@1978: Gefeliciteerd met je verjaardag!!! *\o/*
@Farmgirl: Ooeeeeh die kan wel leuk bewegen :D Heb je ook een filmpje?
@KDE: Wat gaaf dat je nog met een clinic mee kan doen. Een super ervaring!
@Orienta: Super van je wp! :)

Hier een super midweekje Haaksbergen gehad. Mascha, mijn zus, mocht toch met haar nieuwe troef starten die ze net pas 3 weken reed. Het ging zo fijn dat ze zelfs een 1e, 3e en twee 5e prijzen mee naar huis mocht nemen. Daarbij ook de finale maar die werd op het hoofdterrein gehouden met vlaggen, boxen, muzie, plantjes en nog meer boskabouters waardoor een goede proef er niet inzat. Mash was allang blij dat ze hem de bak rond kreeg :')
Wel coole foto's aan over gehouden:
Afbeelding

Verder gaan alle paardjes top en moet Vince nog 1 week voordat we met de DA een nieuwe afspraak kunnen maken. Pfff... ben benieuwd....

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:48

wat een gaaf dier zeg! Ik hoop dat jij ook gauw weer met Vince aan de slag kan.

Ik heb Jazzy vandaag weer gelongeerd en heel licht bijgezet, maar daar was ze het nog niet zo mee eens. Ze was behoorlijk druk en wilde veel wegrennen. Uiteindelijk was ze wel rustig en heeft ze ook goede stukjes laten zien.
Morgen komt ze smid en laat ik haar toch voor op ijzers zetten. Ik zie dat haar hoeven er zo niet mooier op worden en als ze bekapt is loopt ze zo moeilijk.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:32

Gaaf paard Saskiakur!
Spannend van vince hoop dat je weer groen licht krijgt!

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:39

Mooi paard heeft je zus Saskia! Wat is de afstamming?

@Setteli, mijn paard is ontzettend opgeknapt na de behandeling van de osteo. Merk jij ook al verschil? Vind het wel verstandig dat je haar voor op ijzers zet als ze zo'n last heeft van het bekappen. Wanneer wil je er weer op gaan?

@Orienta, gefeliciteerd met je winstpunt!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:42

KDE_07 schreef:
@Setteli, mijn paard is ontzettend opgeknapt na de behandeling van de osteo. Merk jij ook al verschil? Vind het wel verstandig dat je haar voor op ijzers zet als ze zo'n last heeft van het bekappen. Wanneer wil je er weer op gaan?

Ik merk wel verschil in het lopen. Ik wacht nog heel even met opstappen. Ik heb een Flair Korrektor Pad gekocht en wacht even tot die binnen is. Dan ligt m'n zadel tenminste goed :D
Ga wel door met longeren. En als ik opstap ga ik met haar naar de binnenbak. Voel ik me iets veiliger :o
Ze was gisteravond aan de longe heel druk, dan zou ik er zo niet opgaan. Ik heb ook de Primevall Stressles besteld, als die binnen is ga ik haar die geven als ik er op stap.

Nou dan moet ik alles toch in orde hebben voor een goed begin.....

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:58

Grrr, is m'n hoefsmid niet op komen dagen. Heb nog gebeld en voicemail ingesproken, sms gestuurd, maar geen reactie. Hij had al 2 x eerder afgebeld, dus het was nu echt wel nodig. Hoop niet dat ie wat heeft, maar ik baal hier gigantisch van. :(
De chipper belde wel, dat ie vanmiddag langs wou komen om Phoebe te chippen. Dus die heeft ook mooi een chip in haar hals. Nu nog afwachten of ik wat van m'n hoefsmid hoor.... ;(

arienoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:00

mijn instructeur heeft een nakomeling van jazz

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:50

Wat ontzettend poedersuiker van je hoefsmid!
Ben laatst van smid veranderd en wat rondgekeken, degene die niets of weinig van zich lieten horen vielen direct al af, bah!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:02

Pffff ik snap dat nooit, hoor wel vaker dat soort verhalen over hoefsmeden. De mijne heeft me gelukkig nog nooit in de steek gelaten. Heeft ze trouwens altijd last van het bekappen of alleen bij deze smid? Je zou toch denken dat ie er dan gewoon teveel afhaalt?

Gave foto Saskiakur!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:59

eva1969 schreef:
Pffff ik snap dat nooit, hoor wel vaker dat soort verhalen over hoefsmeden. De mijne heeft me gelukkig nog nooit in de steek gelaten. Heeft ze trouwens altijd last van het bekappen of alleen bij deze smid? Je zou toch denken dat ie er dan gewoon teveel afhaalt?

Gave foto Saskiakur!

Heb er eerst 1 gehad die me constant in de steek liet. Sta je daar met je paard.
Deze laat me eigenlijk nooit in de steek. Heb net nog een keer gebeld, maar krijg nog steeds geen gehoor.
Hoefsmeden hebben wel een beetje een monopoly-positie. Want vindt maar eens een ander. Vaak nemen ze geen nieuwe klanten aan, of ze doen het niet zo netjes.

Jazzy heeft altijd op ijzers gestaan en vlak voor het veulen geboren werd heb ik de ijzers er onder uit laten halen. Toen liep ze heel lang heel gevoelig. Heb toen zelfs de dierenarts gebeld of ik haar wel bute kon geven ivm dracht. Heb haar toen 4 dagen op bute gehad en toen was ze er door. Vorige keer hetzelfde verhaal. Nu zien haar hoeven er ook slecht uit, slijten op de verkeerde plekken (terwijl ze alleen in de wei loopt). Dus ik doe haar weer ijzers onder. Vind ze vast veel prettiger.

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:52

Ontzettend balen Setteli! Hoop dat je m gauw te pakken hebt. Netjes is het iig niet.

Mijn hoefsmid staat gelukkig altijd voor me klaar. Als er bijvoorbeeld een ijzer af ligt is ie er binnen een dag.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:16

ik snap het ook niet. Voor hetzelfde geld is ie door een paard het ziekenhuis ingeslagen, wie zal het zeggen.
Maar ja, ik zal morgen maar weer eens een belletje doen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:41

Nou, ik heb hem te pakken gekregen (met m'n werktelefoon). Hij had gister de hele dag in het ziekenhuis gezeten ivm een ziek familielid. Heel vervelend natuurlijk, maar een sms was op z'n plaats geweest. Hij kon voorlopig ook niet komen, omdat het een aflopende zaak was. Of ik een andere hoefsmid kon bellen. :roll:

Maar gelukkig heb ik iemand anders gevonden (of liever gezegd, m'n stalgenoot). Vrijdagmiddag kan ie al, dus ben weer superblij. *\o/*
(maar ik wacht eerst vrijdag even af, je weet maar nooit.... <<)

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:52

Jeetje, wat een gedoe zeg. Netjes is het iig niet. Hij heeft toch een bedrijf, begrijpelijk hoor dat ie niet komt, maar afzeggen is het minste wat je kunt doen. En een vervanger aangeven eigenlijk ook wel. Tenminste zo ben ik het gewend, als mijn eigen hoefsmid bv op vakantie is, geeft ie altijd aan wie ik kan bellen als het noodzakelijk zou zijn. Gelukkig dat je een andere hoefsmid hebt gevonden en die ook nog eens op korte termijn komt!

Kreeg van deze week nog een foto toegestuurd van een shoot van een tijdje geleden. Wil m toch wel even met jullie delen :D

Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:47

Mooie foto!
Gelukkig kan er een andere hoefsmid. Vind het niet netjes om niet even te melden dat je niet kan.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:59

vind ik ook niet, maar heb er niet gelijk wat van gezegd. Ben dan altijd bang dat ie dan helemaal niet meer komt, erg he. Ik hou deze nieuwe hoefsmid zeker achter de hand voor calamiteiten.
Als m'n smid weer komt zal ik er nog wel een opmerking over maken, maar niet te boos