nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:33

Ik ben weer terug van vakantie. Ik moet nog even bijlezen.
We zijn met de auto naar zuid-Duitsland, Italie en Kroatie geweest en tussendoor hebben we de Lipica Stud Farm in Lipica bezocht.
Erg mooi allemaal.
Afbeelding

Vandaag heb ik Twister weer opgehaald en morgen gaan we weer rijden.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 00:49

ooooooooh wat is dat een leuke trip geweest voor je myca.

ik hoop dat je weer fijn kunt trainen met twister :j :j :j

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:37

Ik ben weer terug aan de training.
Over twee weken ons L2 debuut, maar we hebben nog wel een lastig puntje...
In proef 11 moet je in galop over de lijn F-X-C en daar zit dus bij X een contra-bochtje in, daar springt Twister telkens een wissel.
Als we springen is dat juist fijn, maar nu is het niet de bedoeling.
Het zelfde probleem hebben we als ik langs de diagonaal van hand verander in galop, een enorme tour om hem in contragalop te houden.
Zelfs met een gebroken lijntje van 5m komt het naar voren.
Dat is nog even werk aan de winkel.

Hoe gaat het met jullie Indoctro's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:52

Lastig, heb je m die wissel bewust aangeleerd? [naam] doet t met springen altijd uit zichzelf, dus een hulp ervoor kent ze niet en een gebroken lijn gallopeerd ze dus gewoon door.
Lastig hoor, als ie dat doet, heb d'r eerlijk gezegd ook niet echt tips voor...

Mijn Indocrto gaat goed, wij rijden op t moment weer veel zo :D View My Video
(en nee, was niet heel makkelijk dit te filmen _O- )

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:18

hoihoi,

ik heb universal vandaag weer voor het eerst na de vakantie gereden.

hij was erg fijn te rijden, alleen de galop is zijn moeilijkste gang.

op de een of andere manier pakt hij het niet op, of gaat megasnel draven.

verder heb ik nu zoiets van, ik rijd volgende week nog op hem en daarna ben ik 2 weken weg, dus ga er nu ook niet teveel van verwachten.

desondanks blijft hij toch zn karakter tonen <3 <3 <3 <3 <3 :(:) :(:)

hij was best veel aan het hinneken tijdens het rijden, heb het nog niet eerder meegemaakt, dat ie zovaak hinnekte :D :D :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:22

Ik heb Twister geen dressuur-wissel geleerd, wel boven de sprong al sturen naar de goede galop voor de volgende sprong. Als hij dan toch verkeerd land, dan springt hij vaak zelf over. Eigenlijk doet hij dat nu dus ook. Lijntje naar rechts? Dan huppelt'ie om. Niet aan de hulpen dus.
Goed, vanavond hebben we les en we hebben nog even om dit onder de knie te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:28

Oh lastig dan zeg.. Succes ermee!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:38

Ik heb vandaag wel goede tips meegekregen bij mijn les. Eerst een keer in galop op de A-X-C lijn en meteen weer dat wisseltje. Daarna heel veel geoefend met allerlei lijntjes in galop met een knik de contra-kant op. Eerst flauwe knikjes, daarna wat scherper.

We hebben nog tot de 23e, maar ik geloof dat dit wel gaat werken. Oefening baart kunst, de rest van de L2 onderdelen zit er wel in.

De 30e gaan we weer TREC trainen, even weer wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:28

Alles hier nog goed met de ponies? :)

Wou deze toch nog even showen!
Mijn prinsesje <3
Afbeelding
Nog even nabewerking dat de achtergrond helemaal zwart is!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:08

Mooie foto Dreamer!

Ik heb al twee dagen niet kunnen rijden, de bak is net de waddenzee en Twister heeft ook nog eens laten zien waarom hij zo heet:
Afbeelding
Morgen komt de hoefsmid, ik hoop dat we dan weer aan de bak kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:11

Oeps... :=

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:21

OMG, hoe krijgt twister dit dan weer voor elkaar?

ik heb van universal nog even een fotootje gemaakt, aangezien ik zaterdag op vakantie ben:

Afbeelding

<3 <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:24

Nu ik die bruine zie, ik kan er toch maar niet aan wennen dat Indoctro geen schimmel is :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:29

Anoniem schreef:
Nu ik die bruine zie, ik kan er toch maar niet aan wennen dat Indoctro geen schimmel is :')

hij lijkt kwa kleur idd heel erg op indoctro.

maar verder een ontzettend lief paard <3 <3 <3 <3 :D :D :D

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:11

Hallo,,
Ik ben ook al enkele jaren in het bezit van een indoctro. Benieuwd wat jullie er van vinden..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:19

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:57

Mooi dier LeOnIe_me, daar maak je wel indruk mee!

Twisters ijzer zit er weer onder, zelfs de hoefsmid was verbaasd over de nieuwe vorm van zijn hoefijzer. Gelukkig was zijn hoef nog heel, je zou verwachten dat er een hele brok uit zou liggen, maar dat was gelukkig niet zo.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:03

LeOnIe_me schreef:
Voor nog meer foto's zie dit topic:
[JITP] Watje op de foto..

1.80!! vrees dat die ene van mij ook wel richting de 1.80 gaat. Hou haar nu nog steeds op 1.75 :P
Mooi paard is Watje ;)

@Myra: zo'n ijzer had ik laatst ook en 1 was doormidden gegaan.. maar die was ook flink versleten. Meestal laat ik ze niet te lang op ijzers maar de achterijzers zaten er blijkbaar al lang onder en waren dun geworden, madam stond erop en doormidden :P

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:52

Heb je geen meetstok Marijkeeee?

Dit hoefijzer was 4 weken oud, hij was nog niet afgesleten.
Meestal laat ik ze na 8 weken een keer verleggen en doen we er bijna 4 maanden mee.
Afbeelding

Twister kan behoorlijk dominant zijn in de wei. Hij heeft eerst in een wei met 4 merries gestaan en die beschouwt hij ook als van hem. Maar hij kon zijn hormonen niet in bedwang houden en wilde er eentje dekken en daarom staat hij nu in een andere wei met een draadje er tussen, zodat hij nog wel kan neuzen en kriebelen.

Alle andere paarden mogen van hem niet meer tussen hem en de merries in komen. We hadden een poging gedaan om hem een nieuw weidemaatje te geven, maar dat werd oorlog en toen is o.a. dit ijzer er af gegaan.

Hoe is dat bij jullie Indoctro's, zijn die ook zo hormoongestuurd?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:00

Vier maanden met de ijzers? dat red ik echt niet! op de harde klei slijten ze wel en ze lopen ook wel stukken over straat op het erf. Lopen ze de hele dag wat om en dan weer wat grazen. Ze moeten van het ene afgezette stukje naar het andere afgezette stukje lopen over de straat zeg maar. Heb geen stapmolen maar op deze manier blijven de paarden die in training zijn overdag ook iets in beweging. Voor het water moeten ze dan weer ergens anders naar toe lopen.

Heb wel een meetstok, maar wil haar gewoon weg niet meten :+ wil niet weten dat ze alweer groter is :P

Hormoongestuurd hebben deze merrie's niet zoveel last van, vorige merrie die ik reed wel.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:19

Wij hebben een stapmolen en een longeerkraal met tapijtsnippers en we hoeven ook niet zoveel over het harde. Dat zal flink schelen met het slijten.
Toen ik vroeger ook nog mende deed ik ook niet zo lang met ijzers, maar nu redden we het doorgaans wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:58

Phoe, lang hoor! Als [naam] ze er uberhaupt 8 weken onder laat zitten ben ik al blij :')
Maar na 8 heeft ze ook echt wel nieuwe nodig, aangezien ze veel over het asfalt moet als wij op buitenrit willen :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:46

Hier EINDELIJK de hoefsmid ook geweest. Was ook meer dan nodig, baalde flink maar goed.

Ik kan in elk geval met mijn indoctro weer starten. Vandaag lekker poetsen en opknapbeurt en dan nog even longeren. Kan ik straks weer lekker los. Weekend mooi weertje.

Woont er iemand ook in de buurt van Drachten? Vanavond starsale daar. Altijd erg leuk om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:36

[naam] en ik mogen meespringen in de Bokt-clinic op Horse Event *\o/*

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:10

Tijdje terug dat ik gereageerd heb in dit topic! Heb niet alles bijgelegen, maar zag al weer leuke Indoctrootjes langs komen!

Bin heeft geen ijzers onder, haar hoeven slijten niet zo snel. Ze groeien eerder te snel. Moet echt om de 6 weken de smid laten komen, soms zelfs iets eerder.

Qua dominantie merk ik weinig van Bin. Ze is eerder te lief en staat ook in de wei laag in rangorde. Heel onzeker paard is het. Maar als ze hengstig is dan laat ze zich wel meer gelden.

We hebben inmiddels 2 winstpunten in de B. In training redden we het allemaal makkelijk, maar tijdens wedstrijd lijkt de truckendoos steeds open te gaan. Ze is wel creatief en komt iedere keer met iets anders, haha. (Bokken, vreselijk schrikken, niet voor uit te branden of juist heel onstuimig zijn.) 6 september gaan we het weer proberen!

Wat leuk Dreamer! Veel plezier alvast :D We krijgen vast wel een (foto)verslagje te zien tegen die tijd.