holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

renateeee_

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:23

Wat is Gilly groot geworden! Knap paard

Anne , wat fijn dat ze zo braaf is met scheren! Succes vandaag, wat start je nu? M1 of M2?

Jeetje zeg, wat gaat diva goed haha! Blijkt hier toch maar weer uit dat de Dayano's finne kinderen zijn!
Gisteren les gehad, ze zei dat we goed vooruit zijn gegaan en beginnen nu met schouderbinnenwaarts mee pakken. Hij valt nog een beetje door mijn binnenbeen heen, maar dat is een kwestie van oefenen.

Wij gaan de 17e in Simonshaven starten en misschien de 16e in Oude-Tonge

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:34

linda_hans: Rijden gaat opzich ok, ik ben heel perfectionistisch dus het kan altijd beter :P Vandaag maar weer een dagje niks, mij te slecht weer en ik beschik alleen over een buitenbaan. Het waait zo verschrikkelijk hard!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:46

@rochelle: mijn zusje is ook zo perfectionistisch dus dat ken ik haha. Dan zie ik Diva super lopen en dan kan het volgens haar nog beter!
Het waait idd heel erg hard! Gelukkig hebben wij een binnenbaan.

@renate: Diva gaat zeker hard, niet normaal meer. Ze is ook echt geen puppy meer, maar echt paard! Misschien zie ik je dan nog wel op Oude-Tonge (wij staat bij paard-totaal in oude-tonge en dat is tegenwoordig dezelfde eigenaar als hippisch centrum).

Ik zie net de starttijden voor volgende week zondag, ze moet als allerlaatste om half 9 dat wordt een lange dag! Ben wel benieuwd of ze weer beter gaat.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:02

Ik ga het toch op een ritje wagen denk ik. Ik zit een beetje in tweestrijd om te gaan rijden haha

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:55

Nou, ik heb na het rijden zelfs nog in mijn eentje een rondje buiten gestapt met die storm! *\o/*

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:57

Wat een leuke foto's, super mooi paard bij de clinic en een reuze baby van Dayano, heerlijk hoor.

Die van ons bleek niet zonder reden te puberen, die had zijn mondhoek kapot, dus die staat nu al een paar dagen op rust en wij maar smeren. Het is inmiddels dicht en we willen hem dinsdag weer op gaan pakken. Ik wil alleen een ander bit, want dit lijkt gewoon te dik voor hem, na wat gegoogle denk ik dat we voor een myler gaan, heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:26

Kosta, had voor Bridie (moeder van Gilly) zo'n Mylerbitje gekocht omdat zij maar een breedte 12 kon hebben toen (nu 12,5) en vrij laaghangende lagen had. Ik vond het een waardeloos bit. Door al dat gedraai kwam haar mondhoek ook te snel klem. Ik heb toen maar een dubbelgebroken watertrensje gekocht met bitringen, dat ging iets beter. Maar het heeft bij Bridie zowat driekwart jaar geduurd voordat ze zover was doorgegroeid (tanden en kiezen) dan ze geen last meer had van de lagen. (Typisch bloedpaardenprobleem). Maar ik hoor mensen bij mij op stal die helemaal weglopen met de Mylerbitten, dus ik kan je alleen mijn eigen ervaring meegeven.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:30

Cay heeft daar ook soms last van. Ik rij op een dubbel gebroken watertrensje en smeer elke keer voor het rijden zijn mondhoeken in met vasaline.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:33

Wat vervelend kosta dat d'r mondje stuk is....

Vandaag weer wedstrijd gehad. Totaaaaal geen verwachtingen want hij was maandag door de osteopaat behandeld, maar dit had niet gelijk een goede uitwerking. Hij was super super super slecht op z'n spieren, hij liep in zessen hij leek wel mega kreupel. Dus veel op eigen benen laten lopen en de spieren wat los proberen te werken.

Gelukkig ging het gister en eergisteren beter, en had ik besloten toch m'n proef te rijden. M'n geld was ik anders toch al kwijt!! Haha

En dat is gelukkig goed gegaan, 194 en 184!! Dus er zijn weer 3 winstpunten rijker.

Hebben jullie een osteopaat er wel is bij gehad? En hoe reageerde die van jullie erop?
Cuba is altijd al heel gevoelig op z'n spieren, en een mega dunne huid. En hij heeft een lange rug wat zijn achterkant nog gevoeliger maakt. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Cuba is trouwens ook heel gevoelig in z'n mond. Kliert ook onwijs veel met z'n tong, best wel onrustig. Weet ook niet zo goed wat ik hiermee moet, en of ik er wat mee moet.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:50

Mm dat gevoelig in de mond herken ik heel erg. Daar heeft Diva ook last van. Wij rijden meestal met een enkelgebroken bustrens, daar doet ze het heel goed op. Al rijden we ook weleens met een dubbelgebroken bustrens. Een watertrens gaat bij ons niet, daar wordt ze onrustig van!

Verder met haar tong en hoofdhouding is ze wel heel erg rustig, dus dat herken ik niet.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:52

Ik smeer inderdaad ook z'n mondhoeken in met vasaline voor het rijden, ook heel snel wondjes. Maar ik herken inderdaad het onrustig zijn met het hoofd ook niet. Bamba is vrij constant

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:45

Ik heb ook dubbel gebroken d trens volgens mij! Of in ieder geval richting d trens. En onrustig is hij eigenlijk nooit. Alleen neemt hij het soms niet aan! En dan gaat die tong alle kanten op. Dat is meer onrustig haha

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:26

Cay is vandaag naar de tandarts geweest. Rechtermondhoekje was stuk, dus smeren maar. En hier en daar beetje bij gevijld. Had zo gehoopt dat het niet zo hard ging regenen, dan kon ik Cay scheren terwijl hij nog verdoofd was van de tandarts. Maar helaas..

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:06

Vraagje, worden jullie paardjes heel heet na het scheren? We hadden gepland bamba te scheren op de 9e.. Maar was vergeten dat ik de 10e wedstrijd heb.. En elk weekend daarna ook, dus zit een beetje in een dilemma..

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:32

@renateee: hier merken we helemaal niets aan Diva over heet worden oid. Ze heeft in de winter altijd wel wat meer energie, maar we merken van het scheren niet echt iets.

@rochelle: tandarts is hier dit jaar ook al geweest, ik doe dat ook standaard elk jaar. Fijn dat er verder niets aan de hand was. En heb je ondertussen al geschoren?

Hier verder niet veel te melden, paard is momenteel superfijn, dus ben benieuwd op de wedstrijd.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:47

Ik heb er ieder half jaar een kraker bij. Die van mij reageert daar heel kalm en positief op.

Gevoelig in de mond... Ja en nee. Hij kan ook echt een blok beton zijn (er zit holland achter dus niet heel raar ;) ) en dan is een stoomwals beter te hanteren. Maar meestal is hij makkelijk in de mond. Ik rijd met een watertrens sprenger kk conrad ultra aurigan dubbelgebroken. IK heb liever een bustrens maar dit pakt hij goed op. Ik smeer zijn mondhoeken voor het rijden altijd in met een heel klein beetje vaseline. Hij heeft nog nooit wondjes gehad gelukkig. Mijn aanleuning is altijd heel rustig alleen heb ik nogal wat problemen met de oprichting.

Tandarts komt ook ieder haar hier.

Scheren kunnen ze heel fris van worden. Jij hebt Ferro erachter, ga er dan maar vanuit dat hij wat heter word :P. Heb ook Ferros gehad en die reageerde er allemaal op. Mijn dayano nog nooit geschoren, hij blijft zo mooi in de vacht als ik attent ben met mijn dekens.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:56

Hahah daar zijn we lekke mee dan :+ Nee dat zal wel loslopen, gewoon goed losrijden. We gaan hem zaterdag ochtend vroeg scheren, en aan het einde van de middag even rijden.
Dat Ferro erachter zit merk ik inderdaad nog af en toe, het hele hete heeft hij van hem ben ik bang

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:14

Kun je hem die zaterdag in de ochtend niet even losgooien in mijn zijn blote kont? Dan kan hij even de kou erop voelen zodat hij het herkent? Wil nog wel eens helpen. En gewoon stap dekentje erop helpt ook! Een van die ferros die ik reed werd echt pissig als je zijn deken af deed en er niet heeeel snel wat anders oplegde hahaha. Die stapte ook niet los, die begon maar gelijk te galopperen om warm te worden haha. Maar ze werden er allemaal wat frisser van tot op het vervelende af. Hopelijk neemt de dayano helft het over en blijft hij braaf :D

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:52

Ja Cay is ook gevoelig en toch weer niet in zijn mond. Inderdaad een blok beton soms.

Ik ga zaterdag weer proberen te scheren met een flinke klodder Tranquigel in z'n mik. :Y)

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:48

We hebben uiteindelijk een dubbel gebrokken stubben bit genomen met golden wings, de mond is genezen, dus gisteren weer opgepakt, we smeren ook altijd zijn mond met vaseline in voor het rijden, maar wat was hij nog steeds vervelend, nog niet vergeten dat hij pijn had. Uiteindelijk toch maar de slof eraan gedaan en daarna ging het goed. Vandaag heeft Kim hem weer gereden en ook direct maar de slof eraan, in het begin nog wat proberen, maar daarna wel lekker gereden, morgen les, tenminste dat hoop ik. Kim ging nog even haar pony rijden (staat te koop en wordt nu door een meisje gereden voor de lol en om hem in conditie te houden, maar hij is weleens ondeugend bij haar) maar ja Kim heeft zaterdag springwedstrijd, dus hij moest even in het gareel. Dressuurzadel erop en hij liep super, was de z2 kunstjes nog niet verleerd, maar er stond nog een kruisje dus op het eind springt ze nog even een kruisje, hij gaat mega groot, ze kan hem net uitzitten met haar dressuurzadel. Nou zegt ze, doen we nog een keer normaal, dus vol vertrouwen (stopt normaal zelden tot nooit) erop af en meneer stopt op het laatste moment, dus ze vliegt er bijna vanaf en blijft met haar pink ergens achter de teugels hangen, verrekt direct van de pijn. Naar de ha geweest een pees overrekt, kunnen ze verder niks aan doen, maar is wel pijnlijk. Ik zeg dus ze kan morgen weer op haar paard :D :+

We kijken wel hoe het morgen gaat, anders moeten we de les weer annuleren en dat is balen.

Ik scheer Cayano nog niet, maar ik vind hem nu best wat haar hebben, alleen is hij al niet met een klein machine te scheren bij zijn hoofd, dan wordt hij staatsgevaarlijk, dus het grote doen we maar niet. De pony staat gewoon te slapen als ik hem scheer zonder verdoving. We proberen het maar zonder scheren bij Cay, hij is nu al vervelend genoeg, terwijl het verder een echte sul is.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:54

Ik scheer ook alleen Cay zn lijf. Zijn hoofd en benen laat ik voor wat het is. Denk dat als ik zn hoofd ga doen, dat ik dan een half geschoren hoofd voor elkaar krijg hihi

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:24

Als ik bij emp aan zijn snorharen kom heb ik grote ruzie haha. Zijn hele hoofd is hij niet zo blij met klein apparaat. Verder mag ik overal komen, maar heb hem nog nooit helemaal geschoren. Voetjes kan ik zonder problemen doen.

Wat vervelend van haar pink! Wellicht kan ze de teugel 1 vinger hoger leggen zodat die er niet op steunt. Zal allicht minder pijnlijk zijn...

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:00

Whaaa ik wilde even m'n gave setje met jullie delen!! Caramba wordt omgedoopt tot homo

Afbeelding

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:12

Hahahahahahahhaha!!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:03

Mooi roze is niet lelijk haha!

Afbeelding