Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:45

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:38

moniek21 schreef:
Ten eerste wat een rot beslissing die je moet nemen :(:)

Ik vind Luna prachtig en ben vast niet de enige <3 je kunt het altijd voor de veulenveiling van prinsjesdag proberen...
http://www.kwpn.nl/2013/04/extra-select ... enveiling/

Ja ik vind het vreselijk :(
Ik hoop dat er nog een uitweg is, want ik wil haar zo graag zien opgroeien.
Ik denk dat ik het ga proberen ja, zal even met mijn hengstenhouder overleggen van hoe en wat, want ga ze liever niet zelf voorbrengen...

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:08

4ever2day schreef:
Ik heb even jullie mening nodig, zijn jullie met jullie veulens wel eens op de keuring geweest?
Ik zou wel graag naar de keuring willen, maar ik weet niet of ze daar 'goed genoeg' voor is. Daarnaast zit ik er mee in mijn maag dat ik Luna toch wel moet verkopen waarschijnlijk. Nou heb ik wel eens gehoord van de veulenveiling, maar ook weet ik niet of ze daar geschikt voor is. Qua papier denk ik dat ze misschien wel kans maakt vanwege een predicaatrijke moederlijn en een super vader, maar vind het allemaal zo moeilijk. Als ze geselecteerd wordt (waarvan de kans zeer klein is) dan kan ik dus niet beslissen over de plek waar ze terechtkomt. Daar komt bij dat het een heel gevlieg is met zo'n veulen.
Als ik nu besluit om haar te verkopen en ze wordt verkocht dan kan ik niet meer terug. En dat terwijl ik nu net zo gek op haar ben.
De reden waarom ik haar verkoop is dat ik het gewoon niet kan bolwerken. Ik studeer in Utrecht en woon in het weekend in Groningen, dus zie ik mijn paarden alleen in de weekenden.
Ik wil het allerbeste voor haar, en ik weet niet of ik haar dat kan bieden. Wat zouden jullie doen?

Ja, ik heb mijn hengstveulen naar de keuring gedaan. Dit kwam mede doordat hij toen al was verkocht aan de hengstenhouders B.rinkman, C.oomans en M.aree en zij adviseerden om hem voor te brengen. Ik was zelf net bevallen van mijn zoontje, dus kon ik niet mee. De bijrijdster van mijn merrie heeft de merrie en veulen klaar gemaakt en getoilletteerd en op de dag zelf hebben B.rinkman en C.oomans hem voorgebracht.
Mijn hengstje was op dat moment nog maar net 1 maand oud en dus nog wat klein. Wat hem helaas een eerste premie heeft gekost. Hij was eerste van de 2e premies.
Enkele maanden later kwamen ze van het KWPN voor het nakomelingen onderzoek en toen vonden ze hem zo geweldig dat ze hem een 1e premie waard vonden. Jammer dus!

Voor een veulenveiling moeten ze worden geselecteerd. Bij mijn weten best streng, maar goed. Ik heb het nooit geprobeerd dus je zou er voor kunnen gaan natuurlijk!
Als je veulen geselecteerd wordt voor een veiling is het een toppertje en dan zullen echt niet de eerste de beste haar kopen. Dus dan kan je er wel vanuit gaan dat ze in een leuk stalletje terecht komt. Maar ja, het blijft altijd afwachten natuurlijk.
Ik denk dat je beter nu de stap kunt maken voor de verkoop, dan pas wanneer ze een jaar of 3 is. Dan wil je dr mogelijk toch weer zelf gaan inrijden en dan wordt de band alleen maar sterker en dus moeilijker om afscheid te nemen.
En ja, ik heb de ervaring dat er in 3 jaar veel kan gebeuren, ook qua gezondheid van je paard.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:39

Prinsjesdagveilimg vind ik erg goede veulens tussen zitten. Als je twijfelt kun je veiling dronten ook proberen, wij hebben er ook eentje daarvoor geselecteerd! Dit veulen gaat ook naar de keuring in Geesteren.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:48

Trudy, idd volgens mij is dat heel erg streng, dus of ze geselecteerd wordt is maar de vraag. Ik kan het natuurlijk proberen, maar of het al die moeite waard is weet ik niet. Zal eens mijn hengstenhouder bellen morgen wat hij ervan vindt. Bedankt iig allemaal!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:08

Heel veel succes met je beslissing :(:)

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:35

moniek21 schreef:
Heel veel succes met je beslissing :(:)

Dankjewel. Heb gebeld met mijn hengstenhouder en hij wil ze wel voorbrengen op de keuring.
Hij zegt dat de veulenveiling ook wel kan proberen, maar dat de selectie streng is. Het belangrijkste is het papier dat erachter zit qua predikaten enzo, maar dat zit naar mijn idee wel goed. Alle merries uit de lijn hebben predikaten en ook allemaal meer dan 1. Mijn merrie heeft zelf een Prok predikaat, maar hoop daar nog meer aan toe te voegen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:15

Dat klinkt goed Elise, ben benieuwd hoe en wat.

Morgen ga ik rijden op die andere 3 jarige, zou eigenlijk gister zijn maar dat ging niet door.
Als we een klik hebben haal ik hem zaterdag ochtend op ... Het voelt heel dubbel maar wel goed.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:41

moniek21 schreef:
Dat klinkt goed Elise, ben benieuwd hoe en wat.

Morgen ga ik rijden op die andere 3 jarige, zou eigenlijk gister zijn maar dat ging niet door.
Als we een klik hebben haal ik hem zaterdag ochtend op ... Het voelt heel dubbel maar wel goed.

Oeh spannend hoor! Hoop dat het klikt! :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:43

Dank je wel, ik kan wel janken echt waar... Vind het heel moeilijk maar wil ook weer rijden, had Haydn nog een maand nodig gehad dan had ik dat natuurlijk gedaan, maar hij is nog niet heel erg vooruit gegaan ik wilde het graag zien maar het is dus niet zo |( hij heeft veel langer nodig, en ik heb simpelweg geen 700 euro in de maand om hem door te laten rijden .... Ik laat het morgen weten hoe het is gegaan :j

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:11

moniek21 schreef:
Dank je wel, ik kan wel janken echt waar... Vind het heel moeilijk maar wil ook weer rijden, had Haydn nog een maand nodig gehad dan had ik dat natuurlijk gedaan, maar hij is nog niet heel erg vooruit gegaan ik wilde het graag zien maar het is dus niet zo |( hij heeft veel langer nodig, en ik heb simpelweg geen 700 euro in de maand om hem door te laten rijden .... Ik laat het morgen weten hoe het is gegaan :j

Ja volgens mij zitten wij een beetje in hetzelfde schuitje, alleen heb jij je maatje al wat langer dan ik. En ik kan me heel goed voorstellen dat je geen 700 euro in de maand over hebt. Dat is ook gewoon bizar veel maar zal wel nodig zijn.
Ik heb ook geen stallen meer over, we kunnen stallen bij maken, maar dat betekent dus ook een paard extra in de maand. En de tijd heb ik gewoon niet.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:24

Die 700 is natuurlijk gebaseerd op stalling all in en de kosten voor het rijden... Dus opzich valt dat wel mee. :o

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:42

moniek21 schreef:
Die 700 is natuurlijk gebaseerd op stalling all in en de kosten voor het rijden... Dus opzich valt dat wel mee. :o

Ja oke, jij woont verderop in Nederland denk ik? :p
In Groningen is stalling veeel goedkoper :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:08

Haha ja ik woon in Noord-Holland ;)

Nieuwe ontwikkelingen, Haydn komt vanavond naar huis, ik kom er niet uit met haar over het omruilen.. Ze stelde het me zelf voor en nu krabbelt ze terug.. Ga hem vanavond halen en dan ga ik met de stal eigenaresse kijken of we er samen uitkomen met hem ... Ergens ben ik blij ... Maar ook teleurgesteld dat ik zo gena#%d ben ...

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:34

moniek21 schreef:
Haha ja ik woon in Noord-Holland ;)

Nieuwe ontwikkelingen, Haydn komt vanavond naar huis, ik kom er niet uit met haar over het omruilen.. Ze stelde het me zelf voor en nu krabbelt ze terug.. Ga hem vanavond halen en dan ga ik met de stal eigenaresse kijken of we er samen uitkomen met hem ... Ergens ben ik blij ... Maar ook teleurgesteld dat ik zo gena#%d ben ...

Ach dat meeeen je niet -O-
Wat belachelijk! Wat is de reden dat ze terugkrabbelt dan?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:35

Jeetje Moniek wat een verhaal.
Is dubbel en waarschijnlijk zit je nu in een rollercoaster van emoties. Ik wens succes en kracht toe.
Paardenwereld is wat dat aangaat zo k**

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:50

Wat balen Moniek!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:21

Ze kwam zelf met het verhaal om hem om te ruilen en nu zegt ze dat er geld bij moet bij de Cachet... In mijn ogen is Haydn een beter paard maar oké, ik heb gezegd ik doe er niks bij... Nu wilde ze hem kopen opeens ze had iemand om haar te helpen met de financiering , haar bod 7500 ... Ik zeg voor 9500 incl keuringskosten mag je hem hebben, anders kom ik hem halen vanmiddag.. Kreeg ik 8000 . Ik zeg ik kom hem straks halen, ik ga zelf met hem met de staleigenaresse aan de gang ( de zus van haar ) ze gaat er zaterdagochtend voor het eerst op... Keep you posted ;)

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:53

moniek21 schreef:
Ze kwam zelf met het verhaal om hem om te ruilen en nu zegt ze dat er geld bij moet bij de Cachet... In mijn ogen is Haydn een beter paard maar oké, ik heb gezegd ik doe er niks bij... Nu wilde ze hem kopen opeens ze had iemand om haar te helpen met de financiering , haar bod 7500 ... Ik zeg voor 9500 incl keuringskosten mag je hem hebben, anders kom ik hem halen vanmiddag.. Kreeg ik 8000 . Ik zeg ik kom hem straks halen, ik ga zelf met hem met de staleigenaresse aan de gang ( de zus van haar ) ze gaat er zaterdagochtend voor het eerst op... Keep you posted ;)

Oké, dus hij staat nu weer thuis? Wat raar dat ze opeens zo doet..
Veel succes met hem alsnog! Blijf hem echt gaaf vinden!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:43

Oh jee moniek wat een toestand opeens.
Maar misschien ben je achteraf toch blij dat je hem gehouden heb en moet het gewoon zo zijn.
Bij ons op stal kwam altijd gewoon een meisje aan huis om zadelmak te maken dat scheelde veel geld.
Hoop echt voor je dat het een geweldig paard voor je gaat worden en dat ze je op je eigen stal kunnen helpen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 03:50

Dank jullie wel voor de positieve reacties :)
Hij staat weer thuis *\o/* hij liep door de stal met een blik van " ohh maar dit ken ik " <3 lekker gelijk eten en rollen, hij stond nog maar net 5 min in z'n stal of ik kreeg telefoon ... Een koper via mijn oude instructrice ( die had ik ingelicht over Haydn vorige week ) komt vanavond kijken ( zoals jullie aan het tijdstip zien kan ik niet slapen van alle emoties en stress |o ) ik ben benieuwd heb een vaste prijs genoemd , of hij is verkocht vanavond of hij blijft voorlopig lekker bij mij ( stiekum hoop ik het 2e )

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:02

Oehh spannend! Ik hoop ook dat je hem kunt houden!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:07

Ik duim voor je dat je hem kunt houden

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:48

Hoe is het gegaan moniek?

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:19

Ja ben ook benieuwd
Ben bang dat het een slecht teken is dat ze nog niet gereageerd heeft. Maar dan zal het vast zo hebben moeten zijn hoe moeilijk het ook is.