Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:35

Mooi merrie voor een 2-jarige, Eva!

Thanks Jazzbest, ik zal de primeval stressles eens bestellen.

Waar gaat je Jazzveulen naartoe voor de opfok?
Ik breng het veulen van mijn Jazzy straks naar de Eifelopfok. Heb er alleen maar goede verhalen over gehoord, en de prijs staat me ook wel aan.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:37

Lijkt me moeilijk om afscheid te nemen van je veulens, het is toch anders dan ze elke dag in de hand te hebben.

Vandaag een nieuw oud zadel voor Otje gekocht, ik rij alles met een algemeen zadel, zeg maar. Maar op haar niet ideaal.
En madam krijgt een nieuwe staart :+
Afbeelding

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:39

Wat heeft ze met haar staart gedaan dan?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:41

Is gewoon maar een dun plukje en heb al eerder staarten ingezet, nu is het haar beurt.
Vind zo'n dun plukkie echt armoedig staan.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:47

Ah zo. :) Maak je een foto van het eindresultaat?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 12:38

:wave:

@1978: Voel je je inmiddels al wat beter? Wel fijn dat je toppertje verzorgd word!
@Eva: Wat een beweging heeft dat dier zeg. Je ziet wel dat hij nog wel moet groeien!
@Iris: Doe je dat vaker? Ben benieuwd naar een voor-en na foto/resultaat. :D

Hier is alles prima. Druk maar wel fijn gecombineerd met werk op de zaak + paarden rijden.
Vince moet nog een week en dan komt de DA langs om te checken of dat alles OK is. Ik vind het verschikkelijk om te stappen maar tegelijkertijd ben ik blij dat hij niks ernstigs heeft.
De Krack C hengst gaat super. Pakt alles goed op. Alleen door mijn eigen stomme fout gisteren gezandhapt |o :') Met de Rhodium heb ik aan de longeerlijn gereden en hij vertrouwt me al een stuk meer. Alleen moeten we nog veel met opstappen oefenen. Een ander Z-paard is een super fijn werkwillig dier en in twee weken voel ik al duidelijk verbetering. Verder heb ik nog 2 andere paarden die ik 1 of 2x in de week rij. Vult genoeg vind ik zo :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:45

Bedankt voor de leuke reacties.

Ben erg benieuwd naar de staartextensions van Iris als ze er eenmaal inzitten.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:32

Hey hallo,

Nou ik zit nog steeds te balen :-( Gelukkig wordt mijn kanjer prima verzorgd en gereden! Maar het vooruitzicht voor mij is wat minder... Ze gaan me opereren aan mijn knie, dat wil zeggen; ze gaan een pees die vanuit mijn bovenbeen over de knieschijf loopt met een stukje bot loshalen en aan de binnenkant van mijn scheenbeen vastzetten... Dan mag ik nog 6 weken gespalkt lopen en wat ik op het internet heb kunnen vinden een half jaar revalideren...

Ik moet zeggen dat het vooral tegen valt hoe afhankelijk je ineens bent... Maar gelukkig word ik bijna dagelijks opgehaald door een stalgenootje om Tim zijn training bij te wonen! En komt een collega me halen om naar het werk te gaan. Op deze manier heb ik gelukkig een beetje afleiding!

Leuke plaatjes zie ik trouwens weer voorbij komen! Knappe Jazzen allemaal!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:17

Hey wat ontzettend balen zeg! Weet je al wanneer je geopereerd gaat worden?
Fijn dat je toch naar Tim kan en je werk. Thuiszitten is ook niet wat.

Het longeren met m'n Jazzy gaat goed. Ik vind haar beter lopen na de behandeling van de osteo. Ze gaat ook heerlijk makkelijk van het veulen af. Maakt haar niks uit. Van het weekend was het veulen naar de andere wei gegaan (gewisseld met de shetlander). Ik had ergens een stroomonderbreking. Maar het maakte moeders niks uit. Ze stonden nog allemaal heerlijk rustig. Dus moest ook even goed kijken wie nou bij wie in liep, hahaha
Alles doet het gelukkig weer goed.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:08

De wachtlijst voor de operatie is tussen de 4 en 9 weken dus ik hoop op 4! Kan nu al niet meer wachten om weer wat te gaan doen!!! Maar helaas nog een lange weg te gaan...

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:34

Hoi allemaal!

Was weer een drukke week, dus net even alles bijgelezen. Mijn jazz gaat weer lekker, ik merk echt dat de behandeling van de osteo goed heeft geholpen. Nu weer lekker aan het opbouwen en dan hopelijk eind oktober beginnen met wedstrijden. Ik heb er nu al zin in!

Spannend Saskia, hoop dat de DA Vince weer helemaal goed vindt. Kun je ook weer met hem fijn aan de slag. Maar zo te lezen verveel je niet qua paardrijden :D Heb je je niet bezeerd met het zandhappen?

Iris, ben wel benieuwd hoe der staart er nu uitziet en na het inplaatsen van die staart! Kun je uitleggen hoe je deze erin maakt? Mijn jazz heeft ook niet zo'n hele volle staart en ik ben het idd wel eens tegengekomen op internet dat je het zelf kunt doen. Ben eigenlijk wel heel benieuwd ;) misschien voor mij ook het proberen waard?

Zag ook nog een hele gave twee jarige voorbij komen van Eva. Ben benieuwd hoe die uitgroeit! Ze heeft bijna dezelfde kleur als mijn jazz.

Vervelend Setteli dat je er zo tegenop ziet. Ik heb dat met mn vorige paard ook gehad. Ik heb toen ook zelf wel eens wat ingenomen, Valdispert geloof ik. Dat werkte wel heel goed. Maarre je moet er geen twee van nemen (zoals ik deed de eerste keer) ik leek wel stoned :+ Ik was zo relaxed. Was op wedstrijd, nou mn instructice en vriendin die mee waren kwamen niet meer bij. Achteraf was het ook wel grappig. En ik had wel gelijk meer vertrouwen. En het kan ook geen kwaad om je paard wat te geven. Belangrijkste is toch dat je het vertrouwen weer terug krijgt.

Balen voor je 1978! Wel fijn dat je lieve mensen om je heen hebt die je naar je paard en werk brengen, heb je nog een beetje afleiding. Ik hoop voor je dat je over vier weken meteen geholpen wordt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:02

Wat een rot situatie 1978!
Gelukkig heb je nog wat afleiding en word Tim gereden :)

ik ga foto's van dr staart ff uploaden en een beschrijving zoeken :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:22

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:23

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Denk dat 2/3 van de staart niet van haarzelf is :+

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 16:25

Wauw... gaaf Iris!
Kan je dat er gewoon altijd in laten hangen of?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:25

Op den duur groeien ze uit en dan vallen ze langzaamaan uit :)
lachen he :P

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 16:28

Inderdaad heel grappig maar wel heel mooi :j
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoeveel dit kost? :o

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:29

Heel veel tijd ;)
Staart komt voor niets bij de slager vandaan, heb 2 tangetjes en een haaknaald en die ringetjes kosten 5,- en daar kan je er een stel staarten mee zetten.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:48

Wat mooi die staart!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:52

Welkom Eva!! Leuk dier heb je!!

@Jazzbest: Hoe is het afgelopen met de PROK Keuring?

Wat super Saskia, dat je al zoveel (leuke) paarden te rijden hebt!! Nu hopen dat je met Vince straks ook weer groenlicht krijgt!!

Jeetje 1978, wat vervelend :7
Wel super fijn dat er zoveel mensen zijn die je willen helpen, en dat je toch de training van Tim bij kunt wonen!!

@Setteli: Fijn dat ze nu beter loopt!!

Jeetje Irisje, wat een verschil.. Wel super mooi geworden!!

De startkaart van Rumour is sinds vandaag onderweg, kan nu niet meer terug :D
Tandarts is er gister bij geweest, mijn gevoel werd dubbel en dwars bevestigd, ze hield steeds erg vast op rechts, ze had dan ook de problemen in haar gebit rechts, dus dat is wel mooi.. Vandaag hield ze meteen al minder vast (Nog wel wat, maar al een stuk minder)..
Ik heb het besluit gemaakt om M2 te starten, Z1 is denk ik nu nog wat te hoog gegrepen, ze mag nog wat meer kracht vanachter uit, zodat ze voor ook wat hoger komt.. En heb besloten aangezien het toch wel heel goed gaat om niet dispensatie aan te vragen!! (T is natuurlijk op wedstrijden nog even afwachten :+ )

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 00:20

Die laatste zin snap ik niet, je mag Z1 starten maar gaat M2 zonder dispensatie? Hoe kan dat? :D
Ik heb er onwijs spijt van dat ik dispensatie heb aangevraagd voor het M2, stomme klasse!
Heel erg leuk dat je gaat starten, helemaal nu je dr tanden gedaan hebt ;)

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:19

Wow Irisje, dat is een verschil! Gaaf!

Bij welke slager haal jij de staarten?

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:33

xx_Irisje schreef:
Die laatste zin snap ik niet, je mag Z1 starten maar gaat M2 zonder dispensatie? Hoe kan dat? :D
Ik heb er onwijs spijt van dat ik dispensatie heb aangevraagd voor het M2, stomme klasse!
Heel erg leuk dat je gaat starten, helemaal nu je dr tanden gedaan hebt ;)

Ik ben bij de pony's Z gestart, dan mag je bij de paarden een klasse lager ;)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:23

Nu snap ik hem :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:39

Wauw wat gaaf die staart zeg. Moeten ze daar niet aan wennen? Tis natuurlijk een heel gewicht erbij ineens.

Kwam ook nog een hele vervelende knieoperatie tegen voor 1978 met best een lange revalidatietijd... balen zeg :(. Heb je dan wel kans op 100% herstel?