Jeeetje wat een vervelende situatie was dat zeg. Apart dat Bas ineens niet wilde. Dit was op een ander terrein toch? Of was hij daar wel eens vaker geweest? Laat maar even weten hoe het vanavond gaat! Ik ga zo met Ad even richting crossterrein.
Haha Norton, bij haar valt het op de een of andere manier ook minder op, tenminste nu nog wel. Wie weet!
bastiaan02
Geplaatst: 28-08-13 17:57
Ik denk dat ie teveel met alles rondom de ring bezig was. Binnen losrijden en buiten springen had ie ook nog niet meegemaakt. We gaan daar zondag weer heen voor dressuur en ach het was oefen springen gelukkig. Gister en eergisteren heb ik zelf dressuurles gehad en hij liep heel fijn. Heel ontspannen. Dus of ie er wat aan over heeft gehouden gaan we zo zien. Hij heeft zometeen springles.
Ik ben benieuwd hoe hij straks loopt. De volgende keer daar weer heen en dan bb parcoursje misschien? Gewoon blijven oefenen, komt vanzelf. Bij ons duurde het in het begin ook even.
Met Ad vandaag lekker gecrossd, hij sprong overal zonder op of om kijken overheen. Water ook, zelfs de af en opsprongen deed hij zo. Trotssss. Ik heb zin in de cross volgende week!
bastiaan02
Geplaatst: 28-08-13 18:15
Ach ja, hij gaat weer een paar keer 80 cm springen en dan zien we wel verder. Dat crossen doet Ad wel lekker, geloof ik. Succes van de week. Voor Bas zit nu ook in de planning, op 10 november. Een oefencross training.
wat voor bit adviseren jullie voor jong paard. kreeg van mijn zus te horen dat ze het bit te klein vond. hij is heel onrustig in mond en hoofd met dit bit. nu zat ik eens een beetje te denken gewoon dubbel gebroken bit van imperial riding 13,5 of kneveltrens dubbel gebroken of en daar is mijn zus weg van een miler bit en dan e dressuur variant. moeilijk altij om een passens bit te vinden degene die me heel erg aanspreekt is eenbit van 90 euro een knevel trens met sweat iron. maar ja dat ka ik nu niet missen
Ik zou gewoon bitjes gaan proberen, merk je vanzelf waar hij goed op loopt. Heb ik met Ad ook gedaan. Dacht een goed bit te hebben van iets van 120 euro maar hij bleef maar onrustig met de mond en tong uit de mond waardoor zijn mondhoeken ook kapot gingen. Toen een KK Correctiestang geprobeerd en daar loopt ie echt super fijn op. Ligt stil in de mond. Stiekem ook even bij mijn andere paard in de mond gelegd en die loopt ook ineens veel rustiger in de aanleuning. Het is veel stabieler in de mond en de hulpen zijn helder. Wel een aanrader, maar is ook een bit van 90 euro.
Dubbel gebroken watertrens pak ik altijd, nooit problemen mee gehad, kneveltrens is ook heel vriendelijk bit
Vandaag weer wedstrijd gehad, hij was stout Met losrijden al 2x overeind en in de eerste proef de helft gegaloppeerd Tussendoor even aangepakt en er bijna afgemieterd, maar daarna super proef gereden en 1e me 188 Morgen laatste dagje.
idd dat idee heb ik ook mbt knevel trens en dan de central revolver variant. of een met sweet iron. idd ga een beetje experimenteren mbt bitjes
Empress
Geplaatst: 30-08-13 22:13
Slim om te gaan experimenteren, merk je vanzelf waar hij fijn op loopt.
Met Ad vanmiddag les gehad, hij moet nog sneller worden op het been. Been is reactie, en dan ook echt reactie. Hij is traag, (ik zelf soms ook haha). Uiteindelijk liep die heerlijk op de achterhand te dansen. Mn instructeur zei dat we echt vooruit waren gegaan. Nog wat feller en de puntjes op de i. Dan maar eens proefjes gaan oefenen. Ad moet ik echt vooruit rijden, en Empress juist terug die wil alleen maar naar voren.
Zijn net voor het eerst buitenaf wezen starten. Laden en alles eromheen krijgt ie een dikke tien. Voor de proeven helaas niet. Was erg bezig met de omgeving. De eerste proef dus helemaal uitgelopen met zijn neus in de lucht en zijn hals erop. 161 punten. De tweede ging al beter. Was ie wat meer met de baas bezig. 173 punten. Nu wel weer voldoendes voor onderdelen waar ie normaal onvoldoendes voor heeft. Helaas liet ie op zijn goede onderdelen veel punten liggen. Zou het ooit op zijn plaats vallen? Dan scoort ie dikke winst. Maar we zijn toch blij met hem. Er was buiten de proeven geen stress en dat was nu even het belangrijkste. Heb weer geen foto's gemaakt. Totaal niet aan gedacht. Stom hè ! Bas rijden we op een dubbel gebroken watertrens van Sprenger. Iets dikker bitje. Hij heeft een gevoelige mond en reageert vaak op te veel met je teugels rotzooien.
Gewoon veel meenemen, komt het vanzelf wel goed Ik heb van de week 8 winstpunten gereden, wat een dier zeg Heb wel fotos, maar heb die via skydrive ontvangen en weet dus niet hoe ik ze kan openen Als iemand suggesties heeft, graag !
Jammer dat de proeven wat tegenvielen met Bass, maar toch weer een super ervaring. Ik ben benieuwd naar de foto's. MonteK ook weer super punten.
Ik had gister Empress mee, ze was echt suuper ontspannen en lief. Heb me best verbaasd! Ook twee hele fijne proeven gereden, wat erin zat kwam er uit. Ze liep naar wat ze nu kan dus super tevreden. Had 187 & 185! Dus hartstikke blij. & dat na 3 maanden rust en nu weer 2 week onder het zadel. Volgens mij zijn eeindelijk de lampjes gaan branden, en nu hopen dat het zo blijft. Zaterdag mag ze weer mee, zondag cross met Ad.
Ja hoor, hier wel. Lekker gereden de laatste dagen. Zaterdag les gehad en dat ging echt super. Kwartje begint nu echt te vallen hoop ik. Verder weinig behalve dat het erg slecht weer is. Maar dat is bij jullie ook!
Fijn dat het zo goed gaat met Bas!! Hoe is het verder met alle paarden??
Bij ons gaat ook alles (erg) goed! Druk weekend gehad. Ad zaterdag voor het eerst Z1 gestart, hij heeft het zooo onwijs goed gedaan. Was donderdags proefje wezen oefenen, liep die zo braaf dat ik dacht kan wel starten zaterdag, 1 proefje. En dat kon nog. Had geen winst, maar wel super tevreden! Nu nog veel puntjes op de i. Maar Ad heeft meer laten zien dan ik had verwacht, waren echt super weinig punten weg gegeven, niks aan. `Reed alleen zelf nog een foutje, echt dom haha. Maar dat was nog -2. Had uiteindelijk 191. Kwam stuiterend de baan uit, helemaal blij met mn paardje. Zelfs middendraf hield hij de hele diagonaal vol!
's Middags mijn andere paard gestart, begon te dreigen met het weer. Allemaal van die kleine (onweers?) vliegjes. Dus werd ze beetje narrig van. Was dus ook snel op haar tenen getrapt. In de proef ook, kan veel beter. Maar toch twee fijne proeven en 2x 188 met een 6e prijs. Dus ook toppie (is nu L1+5).
Zondag met Ad cross gehad. Het gooooot.. niet normaal. Toch maar gegaan. Dressuur hoosde het, dus ik met zo'n plastic regending om losrijden in de blubs. Wind zoos er door heen, vet veel lawaai maar Ad liep lekker door alsof er niks aan de hand was. 195 punten, 4x een 4 op de stap (lateraal..).. Vond het zelf beetje overdreven want tijdens de middenstap doet hij het niet. Maar naast de dressuurring kwamen de eersten van de cros al binnen dus dat leverde wat spanning bij Ad. + de luidsprekers gingen goed tekeer, kon mijn moeder nauwelijks verstaan tijdens het voorlezen. Toen gauw in de hoosbui omtuigen voor het springen. Wilde mezelf ook omkleden maar lukte niet, kleren waren klets en kreeg ze niet eens uit haha. Springen foutloos en toen op naar de cross. 1 min voor de start begon hij toch te plassen.. Beste opluchting!! Foutloze cross alleen te veel tijd. Maar heb heel rustig gereden omdat het hele bos plassen en blubs was. Ad is ook direct over zijn watervrees heen gekomen volgens mij. Waterbak sprong hij met alle plezier in, maar eigenlijk was de hele cross al een waterbak. Had geluk dat ik aan het begin was, in de middag was de cros behoorlijk zwaar en werden er hindernissen uitgehaald wegens veiligheid (zakte zo 20cm na een sprong weg).
Dus al met al een super weekend!! Zou vanavond crosstraining met mijn andere paard hebben voor het eerst maar gaat helaas niet door.