De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:48

Sneeuw88 schreef:
Samoth, je mag er wel een strik omheen doen en aan mij geven hoor :o
Laat die strik ook maar zitten, wat een plaatje..

Het gaat toch wel over het paard :+ ?

@Silly1972 Je hebt wel een super paard onder je kont! Wees er trots op.

Silly1972

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:48

ooh maar dat ben ik ook zeker! Het is mijn maatje en mijn grote trots!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:21

kitbits schreef:
Sneeuw88 schreef:
Samoth, je mag er wel een strik omheen doen en aan mij geven hoor :o
Laat die strik ook maar zitten, wat een plaatje..

Het gaat toch wel over het paard :+ ?

Dan loop ik meteen weer weg _O-

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 09:41

Wauw Samoth wat een mooi paard en GEWELDIGE foto's !!!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 09:46

Op deze foto zie je onze nieuwe aanwinst. Geboren op 18 april 2013 !!! De moeder is een dochter van onze Unaniem merrie !
De vaders is onze eigen dekhengst Vulkaan (Cash x Codexco)

Afbeelding

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:48

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Dat ziet er goed uit. Is Unaniem nu ook overgrootvader en staat de nieuwe generatie al weer te trappelen voor de deur.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:36

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Andamoon!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 15:03

kitbits schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Dat ziet er goed uit. Is Unaniem nu ook overgrootvader en staat de nieuwe generatie al weer te trappelen voor de deur.

BEDANKT *\o/*
In ons geval is dat inderdaad zo kitbits. Unaniem is nu de opa van dit veulen :j
We zijn er echt heeeel erg blij mee, ook omdat we graag het bloed van Codex (DARCO) verankerd wilden hebben en met een merrie kunnen we dan ook weer verder.
De moeder (op de foto) is een jonge Zento (Quassimodo Z X Caletto II) die op haar beurt weer een dochter is dus van onze voorlopig keur merrie van Unaniem x Armstrong.
De Zento zal als haar veulen gespeend is, in de sport worden uitgebracht.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:22

2x superbloed! geweldig, ben zeer benieuwd naar ene mooie kleurenfoto ;-)

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:32

Als ik goed tel overgrootvader zelfs terwijl wij nog bezig zijn met onze jonge Unaniems. Jouw merrie komt dan denk ik ook uit een van de eerste jaargangen. Ook heel fijn dat het een merrieveulen is kun je idd weer mee verder het stammetje uitbouwen.

Ik had nog een vraagje over aes en registratie maar daarvoor stuur ik je wel een pb anders ga ik zo offtopic.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 08:10

Hierbij een tweetal kleurenfoto's Silly1972 van het jonge merrieveulen uit de dochter van onze Unaniem, die nu dus oma is.....
Afbeelding
Afbeelding

Kitbits ik heb je al een pb terug gestuurd !

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:59

Wauw met recht een mooi meiske

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:35

Dat is een mooie :D

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 10:46

Silly1972 en Samoth Dank jullie wel !!!
Ze staat ongelooflijk mooi sterk op de benen en is al een echt "spring"veulen. Slangen in de wei en randjes of hoopje zand daar springt ze nu al overheen. Ze heeft net als haar moeder EN oma een geweldig goed karakter en is gezond nieuwsgierig. Mijn ervaring is dat als ze zo zijn als veulen ze vaak ook graag springen, omdat het steeds weer een uitdaging is en ze het zien als een soort van spelletje !!! We gaan het afwachten, eerst maar eens heel houden tot ze vrij kan springen en we kunnen zien hoe haar techniek is. Haar vader (Vulkaan van 't Braunerthof) springt op dit moment ZZ (zware tour) en zal over een aantal weken 1.50 m gaan springen en die wil altijd naar de overkant, vind springen ook leuk en het maakt hem niet uit wat hij voor zijn neus krijgt. Voor hem bestaat er maar één ding : ER OVERHEEN ! De moeder van dit veulen vind springen ook geweldig en ik denk dat we haar dit jaar niet laten dekken en eerst maar eens gaan kijken wat ze doet in de sport !

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:12

andamoon schreef:
Silly1972 en Samoth Dank jullie wel !!!
Ze staat ongelooflijk mooi sterk op de benen en is al een echt "spring"veulen. Slangen in de wei en randjes of hoopje zand daar springt ze nu al overheen. Ze heeft net als haar moeder EN oma een geweldig goed karakter en is gezond nieuwsgierig. Mijn ervaring is dat als ze zo zijn als veulen ze vaak ook graag springen, omdat het steeds weer een uitdaging is en ze het zien als een soort van spelletje !!! We gaan het afwachten, eerst maar eens heel houden tot ze vrij kan springen en we kunnen zien hoe haar techniek is. Haar vader (Vulkaan van 't Braunerthof) springt op dit moment ZZ (zware tour) en zal over een aantal weken 1.50 m gaan springen en die wil altijd naar de overkant, vind springen ook leuk en het maakt hem niet uit wat hij voor zijn neus krijgt. Voor hem bestaat er maar één ding : ER OVERHEEN ! De moeder van dit veulen vind springen ook geweldig en ik denk dat we haar dit jaar niet laten dekken en eerst maar eens gaan kijken wat ze doet in de sport !

Heel verstandig! Hup startpas aanvragen en op concour!

Daimy springt nu changementen, kan nog makkelijk fout gaan als hij druk is en of basis nog niet helemaal in orde is. Maar het komt goed. Hij kent ook inmiddels SB, hij pikt dingen erg snel op. Voordat hij Z klaar is moet ik inmiddels wel B gestart hebben :+

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 10:02

Hihih Samoth, dat is wel handig ja dat je B gestart bent voordat je hem Z klaar hebt want zoals je het beschrijft gaat Daimy heel snel met leren !

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:09

Leuk hoor! Dandy loopt wat achter in de dressuur, maar springen gaat super goed.
Gisteren weer gecrosst en hij vond het echt leuk.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:38

Gaaf Silly! Het komt denk ik omdat ik veel paarden naar Z getraind/uitgebracht heb en een goede begeleiding krijg. Dan leert Daimy ook sneller.

ik ga vanavond weer op springles voor 3e keer. *\o/* Alleen mijn laars de rits is kapot en iedereen gaat vast raar opkijken als ik met rubberen aigle laarzen op terrein kom :+
Laatst bijgewerkt door samoth op 24-04-13 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:40

nou en? Ik had dat laatst ook, heb toen gewoon maar mijn chaps om gedaan.
Dat boeit me echt niet hoor.

Succes vanavond, maar gaat vast goed komen met zo'n super paard

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:42

oeps, ik heb net bericht ge-edit. net te laat. ;)

ja gaat zeker wel goed komen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:11

ja dat zou kunnen inderdaad, Dandy vindt dressuur ook niet veel aan en is ook wat flegmatiek dus dat helpt ook niet mee, ach ik heb geen haast, komt wel goed

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:36

Zo is het. :)

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:34

Ha geweldige foto's Andamoon vooral die tweede, kan ze nu pas goed zien mobiel blijft toch klein.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 09:41

kitbits schreef:
Ha geweldige foto's Andamoon vooral die tweede, kan ze nu pas goed zien mobiel blijft toch klein.

Zo hebben we nog wel een aantal foto's kunnen nemen. Het is een echt SPRING in het veld... (hihihi) dus dat beeloofd nog wat. Ze is zo jong als ze is ook al twee keer de wei uitgekomen. Daar krijgen we dus nog genoeg mee te stellen...... Het is een ontzettend nieuwsgierig maar bovenal heel erg lief veulen, die graag op onderzoek uitgaat. We hebben een 3 jarige CONTENDRO I x PIK BUBE I nakomeling staan en die deed exact hetzelfde als veulen...... we zijn dus ervaringsdeskundigen en niet meer zo snel verbaasd over veulens die op onderzoek uitgaan...

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:35

Wat een leuk veulen Andamoon! Mooi koppie zit er op!

Ik heb gisteren mijn 3 jarige Unaniem uit de opfok gehaald! Na jaren geduld was het eindelijk zover. Hij staat nu 2 minuten van mijn huis, echt ideaal! Kan niet wachten op lekker met hem aan de slag te gaan. Ik heb door een ernstig ongeluk zelf al ruim een jaar niks met paarden kunnen doen en ben net klaar met revalideren, dus nu kunnen we samen alles opbouwen. Komt precies goed uit dus :-)