holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kosta

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:57

Wat een ontzettend leuke foto's, allemaal dezelfde brave blik in hun ogen.

Linda_Hans, super goed, gefeliciteerd, die gaat als een speer.

Wij zijn vrijdagavond en vandaag op wedstrijd geweest, waren de tweede en derde wedstrijd in het L1, vrijdag de eerste proef te veel spanning door zenuwen van Kim, maar toch 194 punten, tweede proef ging super en gewonnen met 210 punten. Vandaag 1,5 uur losgereden, doordat het giga uit liep, dus de fut was er wel een beetje uit, maar een tweede plaats met 199 punten en een derde plaats met 195 punten, dus nu alweer 12 winstpunten in het L1. Nu die achterwaarts er echt eens op gaan krijgen, zodat ze L2 kunnen gaan starten, de rest van de oefeningen is geen probleem.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:10

Super leuke foto's!!

En super prachtige punten Kosta!! Daar kan je zeker mee thuis komen.

Ik heb vandaag m'n L2 debuut gehad. Met 187 (was 189 -2) ik reed fout maakte een volte bij c ipv b. Maar hele lieve jury die zei gelijk rij maar door, doe maar opnieuw! Evengoed nog 3e!

En 188!! En 1e plek, super trots op hem! Had nu 2 keer gereden naar m'n vakantie. (Vriendin had hem wel door gereden die week)

Ik heb nog een paar foto's! Die gooi ik er zo even in :)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is van vandaag van m'n tweede proef

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:29

Collendoorn, mooi debuut , gefeliciteerd en altijd fijn een lieve jury, gave foto's ook.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:45

@collendoorn: mooi debuut en hele leuke foto's ook!

@kosta: bij jullie gaat het ook al zo goed! Gefeliciteerd met de punten!

@renate: leuk een clinic, ben benieuwd of het je bevalt.

@rochelle: fijn dat je les goed ging!

@leonie: hoe is het met die van jou?

Hier gisteren de 1e indoorwedstrijd weer gehad. Nu mag ze lekker een hele maand thuisblijven en doortrainen. Maar gisteren dus de 2e M2 wedstrijd gestart en ze haalden 2 1e plaatsen en 200 en 202 punten :wow: :D , dus weer 4 winstpunten erbij! Het gaat erg hard op deze manier. Ze liep ook echt heel erg fijn met zelfs 7ens voor de travers, die ze een paar weken geleden nog helemaal niet kon. Echt een fijn paard met een superinstelling, ze leert echt heel erg snel.
Nu weer op het gemak verder trainen!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:01

Wauw super!! Dat zijn nog eens punten!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:22

Wauw jeetje zeg!! Super!!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:31

Wauw wat een mooie punten zeg, gefeliciteerd.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:47

Mijn dag is goed!! Vandaag echt een super wedstrijd gereden, wat liep Caramba super!! Eerste winstpuntjes jn de L2, 191 en 184! :D :D

Morgen de clinic in Pijnacker, heb er zin in!

Hoe gaat het met de Dayano kindjes

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:22

gefeliciteerd renateeee_
Knappe punten daar mag je zeker mee thuis komen!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:03

Renateee, super punten, gefeliciteerd.

Ons Dayano kindje heeft zich bedacht en is nu al een week of twee niet meer meewerkend en ronduit vervelend. Leuk hoor zo'n puber.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:18

Kosta schreef:
Renateee, super punten, gefeliciteerd.

Ons Dayano kindje heeft zich bedacht en is nu al een week of twee niet meer meewerkend en ronduit vervelend. Leuk hoor zo'n puber.

Oh, die van jou ook al niet? Ik lag gister bijna met Cay achterover, het scheelde echt heeel weinig.. -O-

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:04

Ojee Rochellex, dat was wel schrikken dan.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:16

Oei rochellex dat is niet zo fijn, gaat het niet weer wat beter?

En kosta ook al een puberende dayano!

Hoe gaat het met de andere Dayano's?

Hier gaat alles goed. Diva loopt momenteel weer erg fijn, we trainen lekker even door. Over een paar weekjes weer een wedstrijdje en dan op naar de selecties voor de winter. Ben benieuwd hoe dat gaat in het M2.
Nog meer mensen weg de komende tijd?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:28

Ik heb de foto's van de clinic! Wij gaan 17 november weer starten en misschien de 16e ook nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:23

Zo Renateee, dat ziet er gaaf uit zeg!
Ik zie van andere Dayano-eigenaren ook behoorlijk wat punten binnenrollen. Leuk hoor! En dat ze eens een dwarse bui hebben, ach, wij hebben ook niet altijd zin om te werken.
Vanmiddag heb ik Gilly-Gail van dichtbij op de paddock gezien, die is weer 'thuis'. Allemachtig, wat wordt ze groot! Grote voeten, groot lijf en de rest ook. Het beentje met de bult ziet er wel een stuk beter uit, de bult zelf lijkt aanzienlijk kleiner. Maar ja, die merrie is ook HUGE! Ik ga morgen wat fotootjes maken als ze op de paddock staat. Eerst morgenochtend poetsen en temmen (oftewel hoeven uitkrabben). We hebben wel al een fijne knuffelsessie gehad, dus zo groot als ze is, het is nog echt mijn kleine baby!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:02

Leuke foto's!

Heeft die van jou ook een bult op zijn been Diane? Cay heeft er ook 1, maar dat komt omdat hij als veulen in de sloot is gevallen. Fijn dat ze zo goed groeit!

Cay gaat wel beetje beter! Ik ga zo naar stal om hem te scheren voor de eerste keer, god sta me bij hihi.

Heb net de Petrie Olympic besteld, komen volgende week binnen. Ben zooooo benieuwd!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:05

Wat leuk dat ze thuis is! En wat zijn hef toch knuffels he de Dayano's

Succes Rochelle! Caramba mag er 9 november aan geloven haha. En de laarzen die ik draag op de foto's zijn Olympics! Hele fijne laarzen als de eenmaal ingelopen zijn :')

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:08

Oh kijk! Ik zal zo ook wel even voor en na foto's plaatsen van Cay.
Heb je geen last van de rits? Omdat ze inzakken?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:10

Leuk! Ben benieuwd welke kleur ze worden haha.
Nee totaal niet, en ben nou niet echt te type dat elke keer na het rijden d'r laarzen schoon maakt :+
Maar ze blijven na een jaar schade loos

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:15

Ben alweer thuis, Cay stond al overeind bij alleen het geluid al.. volgende week nog maar een keer proberen, maar dan maar een verdovend gelletje erin...

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:51

Hierbij wat fotootjes van Gilly. Ik schat haar momenteel op een stokmaat van minimaal 1.65. Ze is schraal en smal, maar haar voeten zijn een stuk groter en haar botwerk is zwaarder. Haar linkerachterbeen onder, waar het kwetsuur heeft gezeten, is in zijn totaliteit dikker dan haar andere been, vandaar dat de bult waar de snede zat, nu niet meer zo opvalt. Gelukkig loopt ze in alle gangen normaal met dit been, dus voor nu maak ik me geen zorgen. Dat komt pas weer van het voorjaar, als ik met haar aan de slag ga.

Hier weer met haar paardenvriendinnetjes in de loopstal, vorig jaar winter kon dat nog niet. Gilly is de tweede van rechts:
Afbeelding

Lekkere hamsterwangen vol kuilgras:
Afbeelding

En dan lekker naar buiten de paddock op. De achterste (de grootste dus) is Gilly.
Afbeelding

Nog steeds vol vertrouwen, als ze me ergens hoort, staat ze gelijk te zoeken. 6 maanden boxrust, stappen en temmen werpt zeker vruchten af. Had haar overigens net binnen uitgebreid gepoetst en hoeven uitgekrabd, gaat ze buiten zichzelf liggen paneren:
Afbeelding

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:52

Renate, wat een super gave foto's!! Erg mooi! Wat heb je hem fijn aan het lopen!!

Diane wat is gilly groot!! Blijft ze deze winter nog in de groep of heb ik daar overheen gelezen?

Bon vandaag geschoren, heb haar helemaal alleen gedaan. Alleen bij de oren wat hulp gehad. Ze is echt zo braaf!! Morgen weereens wedstrijd, eerste x weer binnen nu. Ben weer benieuwd! Voor degenen die ook nog wedstijd hebben succes!

Lees morgen ff terug en reageer dan ook ff op de rest!! Zit nu op mobiel.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 08:20

Ja annutjuuh, ze is nu weer bij de groep waar ze als veulen voor het ongeluk bij stond. De merrie die de meeste problemen veroorzaakte voor Gilly is een paar weken terug opgehaald, dus nu heeft Gilly weer koppositie. Althans, dat is wat ik gistermorgen in de stal merkte tijdens het poetsen. Geeft mij al aan de ze ook weer 100% is met uitzondering van een lelijk been ;-), anders hadden ze het niet van haar geaccepteerd. Volgend jaar winter moet ze verkocht zijn. Van het voorjaar ga ik met haar beginnen met longeren en zadelmak maken en dan vraag ik iemand om haar aan te rijden. Ik heb de souplesse en de lef niet meer om op een jong paard te stappen, dat is bij Bridie voor het laatst geweest. En Gilly is mij ook veeeeeel te hoog ;-).
Succes vandaag met de wedstrijd, ben benieuwd wat ze van binnen vindt. Met dit weer (hier hoost het en waait het enorm) lijkt het me alleen maar prettig.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:37

Ik lees hier allemaal mensen die scheren, Diva is ook geschoren vorige week. Het ging super goed, ze was heel erg braaf alleen haar oren dat vond ze niet zo fijn, maar is gelukkig ook gelukt.

@diane: ze ziet er goed uit hoor!

@annutjuuh: succes met je wedstrijd vandaag, het is hier echt geen fijn weer. Ik denk niet dat er hier veel mensen op weg gaan met een trailer, het waait echt hard hier.

@rochelle: Cay vond het scheren minder leuk! hoe gaat het nu met rijden?

@renatee: mooie foto's! Ziet er erg goed uit! wat ga je starten?

@kosta: is die van jou nog steeds aan het puberen?

Hier nog steeds lekker aan het trainen. Diva loopt erg fijn! Binnenkort weer een keertje een wedstrijdje om in het ritme te blijven en dan daarna alleen de selecties nog rijden voor de winterkampioenschappen, ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen daar in het M2.