Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:32

Wat een leukert remke! Toont best aardig groot zo :D

Wat goed essie! Gefeliciteerd!

De uitslag , waar zullen we eens beginnen :+
Laten we maar gewoon beginnen met het feit dat mijn gevoel gewoon 100% goed was. De rechterknie had een terugval en was weer flink gevoelig. Mijn gevoel zei ook dat het niet alleen die knie was , en ook dat klopte. Mijn therapeut zegt dat het lijkt alsof ze alle energie en bepaalde verbindingen in haar lichaam blokkeert. Waardoor het trainen van die zwakke knieën er niet makkelijker op word omdat ze de verbindingen in haar lichaam niet goed pakt.

De rechterknie is vandaag wederom ingespoten en ze heeft druppels voor haar spieren/banden , moet nu 5 dagen goed en correct trainen om in ieder geval die knie weer aan de praat te krijgen. Vanaf vrijdag gaan we een traject in met meerdere acupunctuur behandelingen om haar lichaam weer volledig aan de praat te krijgen en de verbindingen weer beter tot stand komen. Hierdoor zou ik een flinke boost met rijden moeten gaan voelen en het trainen zou makkelijker moeten gaan worden. Ze verwachte het inspuiten hierna vrijwel niet meer nodig te hebben. Heb haar gewoon letterlijk en figuurlijk gevraagd wat de verwachtingen hiervan zijn en of het goed gaat komen. JA het gaat allemaal goed komen , ik heb gewoon een heel leuk en goed paard op stal staan. Maar ze heb gewoon te lang onopgemerkt doorgelopen met deze blessure waardoor het nu gewoon enorme moeite kost om alles weer op de rit te krijgen.

Het leuke vond ik eigenlijk nog wel dat fancy als een malle begon te gapen toen we even met haar bezig waren. En toen vroeg ze me , doet ze dit altijd als je met haar bezig ben? Daar schrok ik natuurlijk van , want gapen word vaker in verband gebracht met negatieve punten. Maar ja ze gaat altijd als een gek staan gapen als ik lekker lang met haar bezig ben in de zin van poetsen/tutten/kroelen. Hoefde niet te schrikken want in dit geval was het blijkbaar positief , het was een manier van aantonen dat ik haar energie geef (maar omdat ze dat blokkeert in haar lichaam gaat ze blijkbaar gapen :+ )

R_emkee

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:57

Aah okee aan de 1ne kant dus positief :) dat het goed gaat komen en goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd :) hopen dat die kuur haar goed gaat doen en dat ze snel weer opknapt zodat je ook een x vooruit kan :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:03

Het is positiever als dat ik verwacht had :o al is het natuurlijk helemaal niet positief momenteel. Maar mijn onderbuik had een beetje rekening mee gehouden dat het langzaamaan onbegonnen zaak zou worden om der ooit helemaal goed te krijgen en verder te komen als een B proefje rijden. Maar ben heel benieuwd wat voor veranderingen er op gaan treden na de acupunctuur behandelingen. Die spuit in der knie helpt wel , ze was gelijk weer een stuk vlotter/bijdehanter :')

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:05

Hopelijk ga je ook echt dat verschil merken Sharkj! Toch goed geluisterd naar je gevoel. Mag ik vragen wat voor soort therapeut je hebt? :o fysio? Osteo?

Hier op stal zijn sommige heel erg te spreken over cranio sacraal therapieën (als ik het zo goed zeg :Y) ) hebben jullie daar ervaring mee? Klinkt zo zweverig maar schijnt het niet te zijn :x

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:14

Nee dit vrouwtje is homeopaat/acupunctuur/trainer en africhter klassieke dressuur (warendorf) Dus al met al is het ook vrij "zweverig" maar zien doet geloven! :o Daar buiten loopt fancy ook ongeveer iedere 3 maanden bij de osteopaat/chiropractor.

Cranio sacraal , tja ik vind het inderdaad zweverig klinken , maar eerlijk is eerlijk. Ik heb er zeker wel over na zitten denken om fancy ook eens zo'n behandeling te geven om te kijken wat het uithaalt. Baat het niet dan schaad het niet zeggen ze toch :j

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:49

Fijn dat ze al gelijk een goede reactie gaf op de spuit :)
Tja zweverig je moet er in geloven dat wel. Ik geloof er wel in ik heb een x harry hoevers bij me eigen paard gehad en die is ook zweverig zegma maar hij had het wel goed !

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:56

Die spuiten werken altijd direct omdat ze in het probleem gespoten worden :) maar er nog niks definitief mee opgelost alleen tijdelijk gerepareerd , zonder juiste training heeft het nog geen zin. Maaaar daar werken we aan.

Het zit vaak allemaal tussen je oren , maar vaak zit er in al die zweverige methodes best een kern van waarheid. Het hoeft niet voor iedereen te werken natuurlijk. Maar als het voor jouw wel werkt en jij echt verschil merkt , waarom niet.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:14

Netjes Essie!

Klinkt goed Sharkj! Fijn dat het niet zo erg is als je had verwacht.
Mag ik vragen wie dat vrouwtje is? Mijn paard staat momenteel op een stal en de eigenaresse traint volgens de academische rijkunst. Ik heb het vroeger geprobeerd met mijn pony om op die manier te gaan trainen maar toen vond ik het nog erg saai. Nu met mijn paard zijn we er ook mee bezig en ik moet zeggen dat ik denk dat we er heel veel baat bij gaan hebben. Soms is het allemaal wat zweverig uitgelegd en ver door gedacht maar als ik uiteindelijk de resultaten zie moet ik zeggen dat ik veel dingen steeds meer ga geloven :j

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 07:28

Jaa hoor dat mag je gerust vragen , ik stuur je de naam wel eventjes in PB. Vind het niet zo netjes alles openbaar te zetten ,weet niet of ze dit graag heeft namelijk. :)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 07:52

Super sharkj moet je der nu voornamelijk juist op rijden of lang laag ?

En het zit idd ook tussen de oren ja dat geloof :)

Zo deze week lekker vroege diensten en daarna lkker door naar adje :) woensdag ga ik op blitzer de andere word dannde 1e x

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:32

Dat maakt opzich nog niet eens zo heel veel uit. Ik wissel gewoon een beetje af... begin lang en laag , pak een stukje op en eindig weer lang en laag. Het belangrijkste is dat die knieën weer getriggert worden en aan het werk gaan. Veel overgangen , voltes/achtjes waarbij je dat binnenbeen er echt goed onder vraagt. Wijken / wijken over de hoefslag / schouderbinnen. En vooral buiging in het lichaam behouden.

Moet wel zeggen dat ze vandaag echt wel even overtuiging nodig had dat ze echt weer kon lopen. Duurde even voordat ze opgestart was , maar toen liep ze gelijk een stuk beter door ook. Hopen op morgen weer een stapje makkelijker.

Spannend remke! Hopen dat je daar ook een beetje een klik mee heb.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:26

Shark, wat fijn dat je gelijk verschil merkt. Nu weer opbouwende heen +:)+

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:58

Het is nu even 5 dagen flink er voor gaan want dat bepaald nu in hoeverre ze gaat herstellen. Vorige keer ging het heel goed alleen was ze op dag 5 echt compleet gesloopt en moest ik het er echt uit persen :') arme merrie.

En dan eind van de week de eerste acupunctuur sessie. Ben heel benieuwd hoe ze daar op gaat reageren en wat ik daarvan ga merken met rijden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 07:44

Daar ben ik ook heel benieuwd naar.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 07:58

oowh okee dus eigenlijk mag je alles wel een beetje doen ;) Wel fijn dat je gewoon normaal kan gaan trainen. jaa hopen dat die acupunctuur ook een hoop gaat doen voor der. ;)

Jaa ben zelf ook benieuwd is wel ander type paard iets vlugger iets wakkerder zeg ma. Benieuwd hoe dat uit pakt met mij :P

Gister met adje vooral bezig geweest om hem ff een tandje harder te laten lopen en aan me been te krijgen ;) Dat beloonde op het einde wel dat ik hem gelijk in het begin wat meer door liet lopen. haha dus weer wat uitgevonden ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:56

Ik MOET zelfs momenteel alles wel doen... haha het herstel hangt af van deze 5 dagen en hoe ze daarin getraind word. Met de acupunctuur en training gaan we het bijhouden en proberen zover mogelijk nog te verbeteren.

Ik hou wel van wakkere/vlugge paarden. Maar op de een of andere manier lijken ze bij mij altijd tam te worden :')

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:00

jaa dat is ook zo ja ;)
Jaa ik iets minder omdat ik altijd een iets te wakker dier onder me kont had. :P Kwam ook door mezelf .

Maar vertrouwen is nooit meer geworden wat het was geweest helaas. Door val partij.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:29

Hee even wat stils vanaf een filmpje slechre kwaliteit dus maaar we hebben beeld materiaal nu
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:02

Hij ziet er super braaf uit Remke , knapperd is het .

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:49

het is ook echt een goedzak :D echt zo blij mee !

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:49

Op de laatste manege waar ik heb gereden (lang geleden haha) was ik altijd test ruiter voor de nieuwe paarden en ponies (ben niet zo groot). Hun waren nooit goed in inschatten of een beestje wat was voor een manege dus heb toen regelmatig echt debielen onder het zadel gehad. Vond het heerlijk :') ben tegenwoordig wel wat voorzichtiger maar mag toch wel wat pit hebben. Vind fancy af en toe wat te tam haha.

Leuk dier onder het zadel remke , ga je vast veel plezier mee hebben.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:12

Haha kom je Gina maar een keer rijden Sharkj ;) Gina is altijd mega voorwaarts.

Vrijdag komt de tandarts voor Gina, van de week werd ze helemaal gek toen ik haar hoofdstel in deed! (Of had ik dat al gezegd? := ) dus ff een weekje geen rijden hier.

Ik herken het Remke, onzekerder na een val. Zonde he, dat dat vertrouwen dan zo weg is! Ik zou een betere ruiter zijn als mijn angst niet af en toe de hoek om kwam zeilen!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 07:25

Haha bedankt voor het aanbod jeska :P fancy is in het begin altijd ook altijd heel voorwaarts geweest. Dus hoop dat deze behandeling daar toch een stukje van terug gaat brengen , dat blijkt dat ze gewoon in een schulpje is gekropen vanwege die blessure.

Heb na een flinke val van fancy ook wel een tijdje een deuk in me vertrouwen gehad , maar dat was echt alleen met fancy op dat moment :') was gewoon eng hoe die vanuit het niets echt kon exploderen. Maar nu zou ik zowat achterstevoren met me ogen dicht op haar gaan zitten haha.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:32

Aah ben benieuwd jeska of de tandarts helpt idd ! Jaa dat heb ik ook wel beetje ja dat zonder die angst dat ik dan wat beter zou zijn.
Vallen is altijd k.u.t

Aah hopen voor jou sharkj dat ze idd na alle behandelingen weer de oude is !

En thanks meiden ik hoop idd dat ik er veel plezier van ga hebben

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:32

Vandaag werd ze weer wat vlotter *\o/* alleen in stap denkt ze nog steeds dat ze kan suffen... heel vervelend haha. Ze was wel snel moe ,maar het is nu ook dag 4 dus snap het wel. Nog 1 dagje bikkelen voor fancy :')

Ik was nog nooit echt serieus van een paard afgevallen. Stond altijd wel weer lachend op/ bleef even zitten lachen op de grond. Alleen met fancy had ik tijdens het vallen al Door dat ik er niet zo makkelijk vanaf zou komen die keer :') maar kon nog steeds stomme grapjes maken tijdens het pijnlijden op de koude Bakbodem haha.